Od kilku dni na portalu społecznościowym Facebook trwa akcja udzielania poparcia Ewie Grzybowskiej, bezpartyjnej kandydatce na urząd burmistrza Wolina, która w II turze wyborów 4 listopada zmierzy się z politykiem Platformy Obywatelskiej – Waldemarem Dubrawskim.
Akcja oznaczana jest hasłem #WybieramZmiany i jest o tyle ciekawa, że rozpoczęła się z inicjatywy samych mieszkańców. Jak się okazało szybko nabrała dużej skali. Ewa Grzybowska co chwilę publikuje kolejne otrzymane zdjęcie z poparciem na swoim profilu na portalu Facebook.
Możemy zobaczyć zdjęcia z poparciem od sportowców, artystów, przedsiębiorców. Widzimy też lekarza, mechanika, strażaka, emerytkę, właścicieli sklepów, nauczycieli, oraz wielu innych, zwykłych mieszkańców z niemal wszystkich miejscowości gminy Wolin.
Swoje poparcie dla Ewy Grzybowskiej przesłał w formie nagrania video również Andrzej Supron, najbardziej utalentowany Polski zapaśnik. Mistrz świata i Europy oraz srebrny medalista Igrzysk Olimpijskich.
– Jestem zaszczycona i pełna optymizmu przed 2 turą wyborów 4 listopada. Nasza zdecydowana wygrana do Rady Miejskiej w Wolinie, gdzie wprowadziliśmy większość tj. 8 z 15 radnych oraz moja wygrana w 1 turze wyborów to zasługa wielkiego poparcia i zaufania ze strony mieszkańców. Mieszkańcy zadecydowali, że bezpartyjny i niezależny komitet złożony właśnie z mieszkańców powinien decydować o przyszłości naszej gminy. Ostatni i najważniejszy krok to 2 tura wyborów na urząd burmistrza. Stoimy przed wielką szansą na zmiany. Sama akcja potwierdza, że nasza siła to nie zasługa szyldów partyjnych i ważnych polityków ale siła zaufania mieszkańców gminy. Tylko dzięki mieszkańcom będziemy mogli razem zmieniać naszą gminę, dlatego prosimy o poparcie 4 listopada – mówi Ewa Grzybowska.
166 komentarzy
Anonim mówi:
lis 2, 2018
o godzinie 15:19
Popieram pania Grzybowska z cala swoja rodzina
mieszkaniec mówi:
paź 30, 2018
o godzinie 15:12
czemu wszyscy mówicie o wolinie pani Ewa będzie burmistrzem wszystkich w gminie wolin nie tylko wolina i zmiany są potrzebne w całej gminie mysle ze zgodzą sie ze mną mieszkańcy gminy że zejścia na plaże w świetoujsciu i poprawienie zejscia w wisełce to nie priorytet ale bylo by super by wakacyjni goscie zostawiający pieniądze w naszej gminie dalej przyjeżdzali co już nie wspomne walke z parkiem odnośnie ścieżki rowerowej z Międzywodzia do Międzyzdrojów bo bezpieczenstwo rowerzystów i spacerowiczow jest najważniejsze pozdrawiam
Anonim mówi:
paź 29, 2018
o godzinie 15:11
O wolin to moze zadba a co z wioskami
wyborca mówi:
paź 29, 2018
o godzinie 11:53
czym grzybowska tak zasłużyła na ten urząd ,nigdy jej nie było widać ani na żadnych imprezach ani żadnych ważnych dla Wolina uroczystościach ,przez tyle lat jaka to mieszkanka Wolina ,na burmistrza się wcale nie nadaje ,przypomnijcie sobie drodzy wyborcy jak pan Czaplicki organizował zbiórkę darów dla biednych rodzin i to już kilka lat a ostatnio pani Grzybowska wcisnęła się do zdjęcia że to niby ona taka dobra szkoda że przed wyborami tylko,po wyborach będzie miała wszystkich wiecie gdzie
wyborca mówi:
paź 29, 2018
o godzinie 11:31
W pierwszej turze głosowaliśmy na Grzybowską jak się pani chwali że wprowadza większość swoich radnych do rady gminy ,w takim razie żeby nie było takich złych rządów ,układów ,układzików jak to pani twierdzi że za Jasiewicza tak było bo miał większość rady za sobą i wszystko robił żle a właściwie to że nic nie zrobił ,to teraz widać że pani chce to powtórzyć a to nie będzie żadna zmiana i dlatego trzeba zagłosować na Dubrawskiego nie będzie miał swojej rady ,radni pani Grzybowskiej będą pilnować żeby w gminie było lepiej ,a co do Wolina to nie trzeba go zmieniać bo Wolin jest piękny ,wyborcy przemyślcie to dobrze .
J.P mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 20:59
Każdy kto zna Ewkę wie że ona autentycznie chce zmienić nasze miasto. Ci co piszą że nic nie będzie wogóle jej nie znają. Ona autentycznie zapracowała sobie na ten urząd i ja sie z tego bardzo cieszę.
Anonim mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 20:06
Jakie zmiany to będzie zwykłe administrowanie od wypłaty do wypłaty bez wizji rozwoju gminy
pozdrawiam mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 11:18
Ewa, ja Cię znam ponad 20 lat, widziałam cię w wielu różnych sytuacjach, jesteś mądra, wrażliwa, skuteczna, dasz sobie rade w każdej sytuacji. Jak uda się Tobie, to uda się WOLINOWI i wszystkim ludziom. W obecnej sytuacji taki Burmistrz jak Ty to MARZENIE.Wstyd mi za tych, którzy tak bezwzględnie, publicznie mówili o Tobie źle i o Twoim programie sami uważając się za wszechwiedzących. Już ich nie ma w grze. Smutne, ale prawdziwe. Jesteś wspaniała, mali ludzie zostali wyeliminowani. Ludzie mają swój rozum.
Anonim mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 7:35
Ta Cały Unin na Ewę buhaha
Anonimowo mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 23:54
Ciekawe zeczy nikt nie pisze gdzie w tym czasie jest p.Dubrawski pani Ewa rozmawia z ludzmi na ulicach ,a pan jezdzi po wioskach i też prowadzi kampanie pukajac po domach Domysłów,Chynowo itp.obiecujac zlote góry
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 22:49
Glosuje na Grzybowska
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 23:21
To już twój problem.
Moje zdanie mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 21:44
Same pochlebstwa… Widac czuja wygrana, czuja pewnosc siebie. Ja tu czuje sama oblude, mysle, ze kiedys swieta pani Ewa na polowe osob by nie spojrzala, ale to tylko moje spostrzezenie i ze daliscie sie ladnie nabrac. Nie bede glosowac na ta pania zdecydowanie NIE! I przestancie ludzi straszyc procesami bo to jest smieszne zastraszacie ludzi by nie mogli miec wlasnego zdania
Anonim mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 8:52
Nie lubię takiego nachalnego narzucania sie, też na tą panią nie głosuję. Nie mogę już patrzeć na te wszystkie artykuły na ten temat, gdzie nie wejdziesz to Pani Grzybowska, boje się otworzyć lodówkę, bo się okaże, że i z niej wyskoczy. Pod netto wjechać się nie da, by zakupy zrobić, bo stoją i miejsce zagradzają. Według mnie dobry produkt nie musi się reklamować, bo jak ludzie wiedzą, że jest dobry to i tak go kupia. Pan Waldek reklamy nie potrzebuje i to na niego oddam swój głos.
JAN mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 20:19
Niech p.Grzybowska powie prawdę kto ją stworzył , kto tak naprawdę będzie rządził Wolinem .Bo mi się wydaje że to jest ekipa Balazsa a radni zostali wcześniej wytypowani przez panią śp.Halicką .A jak myślicie kto będzie zastępcą burmistrza .
Czyli jakie nowe wraca stare .
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 20:38
Ci sie wydaje. Napisz te klamstwa z nazwiska i masz proces
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 22:19
Ja p…e , ten znowu z tymi swoimi procesami !!! Weź człowieku daj se już na luz !!! Ja rozumiem że zapewne jesteś jednym z radnych Ewki i ona każe Ci tak pisać, ale zrozum że na nikim nie robi to wrażenia !!! A najlepsze jest to że sam się nie podpisujesz :)
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 22:48
Ja nie kłamie o nikim tylko wyrazam opinie a Ty klamiesz chowajac sie za anonimowym kontem. Jesi mowisz prawde to miej odwage powiedziec z nazwiska i obronic te prawde przed sądem
Antek mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 8:01
To napewno tak jest
Marek mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 16:16
Z PO jesteś , nie strasz
Anonim mówi:
paź 28, 2018
o godzinie 19:44
nie strasz nie strasz bo się zesrasz buuuuhahahhaha:)
Emeryt mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:39
Wyborcy zdecydują, ale za chwilę będzie debata jak ruszą prace przy wykupie terenu pod nową S3. Myślę że otworzy się worek niespodzianek,od Ostromic po Dargobadz.Dobry czas na kasę.
JEN mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 16:14
Mniej jadu proszę. To nic nie da. Nie złośliwości do kandydatów a dobro miasta i gminy Wolin jest najważniejsze. Zastanówcie się i 4 listopada przy urnach pokażcie swą mądrość. A na razie melisa ukoi nerwy.
(...) mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:26
I dobry sex…
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 13:21
P.ewa samouwielbienie. Narzuca sie ludziom jak nikt inny. Spouchwala sie z ludzmi np. Na fecbooku. Przyszly burmustr taki nie piwinien byc. Czy pamietacie aby w poprzednich kadencjach nasz p.Jasiewicz chodzil po domach? Czy mial takie reklamy? Czy wypisywal na fecbooku o swoim uwielbieniu? No nie. I dlatego p.Grzybowska robi to nie na sile aby tylko dopaść tego jedynego fotela. A i bez tego ludzie wiedza co zrobic. Ale p.Grzybowska nie rozumie jak nie drzwiami to oknem….widac ze taka kandydatka ze wszystkimi wyborcami jest na ..TY.. co jest juz nieapetyczne.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 16:56
Wygrała 1 ture i wprowadziłą większość do rady, to znaczy, że ludzie docenili, że ktoś do nich przyszedł sam nie wiecznie pouczanie jak mają żyć. Brawo pani Ewo!
Stratus mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:31
Świąt idzie do przodu i Wolin zaczął małe proszki już robić, a Pani Ewa jest tego najlepszym przykładem. Nieapetyczne są twoje wywody nie trzymające się kupy.a natomiast dete jak oszołom W.D.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 23:27
To jest znak czasu. Wpisy na facebooku, rozmowy z ludźmi- to jest ta dobra zmiana. Głosuję na E. Grzybowską.
Enriqe mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 12:59
Żenada i jeczenie o głosy nawet nie można spokojnie zakupów zrobić bo się prześcigają kto kogo złapie ludzie chcą w spokoju iść do netto czy biedronki ale nie mogą bo sępy już polują i błagają o głosy wstyd
Skończcie z tym bo ludzie wiedza jak maja głosować i na kogo głosować a wy drodzy kandydaci na burmistrza Wolina nie ośmieszajcie się skąmląc o głosy
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 12:08
Nie jestem zwolennikiem p. Grzybowskiej, ale jedno muszę przyznać – ma świetną kampanię !!! Pan Dubrawski śpi, tak samo jak wcześniej spał Pan Matys !!! Ale cóż, jak widać można wygrać kampanię nie mając doświadczenia, kompetencji i programu możliwego do zrealizowania !!! Wystarczy kawa – smutne :(
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 14:40
Tutaj to już jakieś poplatanie z pomieszaniem. To ma świetną kampanie czy tylko kawę rozdaje? Kampania nie byłaby świetna gdyby tylko od kawy zależała. Tak, ma dobrą kampanie i to trzeba uczciwie przyznać.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 15:39
Ma dobrą kampanię w sensie że udaje że rozmawia z ludźmi, że ich słucha !!! Wmawia ludziom kity niemożliwe do zrealizowania, ale w taki sposób że człowiek który nie ma pojęcia o polityce jest w stanie uwierzyć w jej obietnice – pierwsze z brzegu : apteki otwarte 24h – burmistrz nie ma takiej władzy żeby „nakazać” aptekom coś takiego… przykłady można mnożyć… Chcesz kolejny ? Audyt !!! Jaki audyt ? Urząd jest systematycznie co roku „sprawdzany” pod każdym aspektem przez niezależne instytucje ! Nigdy nic nie wykryli, ale Pani Grzybowska twierdzi że w urzędzie audyt jest potrzebny i wmawia ludziom że czas na porządek w urzędzie ! Nawet jeśli nic nie znajdzie (a nie znajdzie) to wymyśli ;) Kolejny przykład ? Twierdzi że jest bezpartyjna – oficjalnie to prawda, nie ma jej na listach żadnej partii… Nieoficjalnie ? Po cichu ? Ktoś kto ma jakiekolwiek pojęcie wie nie od dzisiaj że cała kampania i wszystkie jej działania są na polecenie pana B. który od lat jest w szeregach pisu… Wszytkie te i inne kity wmawia ludziom przy kawie – dlatego kawa wystarczy !!!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 17:54
Nie ma nieprawidłowości i nie było nigdy w urzędzie?? To jak się zakończyła sprawa z przetargiem na komputery, który wygrał rolnik z Troszyna bo na chwile przed przetargiem założył firmę i dziwnym trafem najlepsza ofertę złożył? Chcielibyśmy wiedzieć. Jeżeli do dnia ogłoszenia konkursu na jakieś stanowisko wszyscy się rozpisują na portalu kto ten konkurs ma wygrać i że wymagania są tak sformułowane, żeby ta właśnie osoba mogła je spełnić i co gorsza to się zawsze sprawdza to to nie jest nieprawidłowość?
Iloczyn mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:35
A tobie dokladnie kawą chyba zmysły odebrała…stąd pieprzysz 3 po 3…
ANON mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:45
człowieku, doczytaj sobie co to jest audyt i jakie informacje można uzyskać w wyniku audytu. Audyt to nie tylko szukanie nieprawidłowości i wałków. Wnioski z audytu pozwalają m.in. szczegółowo opisać kondycję jednostki (nie tylko finansową), zidentyfikować potencjalne ryzyka i szanse, efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi i finansowymi, oszczędzać na wydatkach niepotrzebnych, a finansować te istotne obszary – a nie na rympał, że „jakoś to będzie” i nie wiesz gdzie kasa się rozpływa i po co połowa ludzi przychodzi do pracy, a na wszystko brakuje pieniędzy – czyli tak jak teraz.
do reszty się nie odnoszę, bo primo: i tak nie będę głosował, secundo: są to zwykłe pomówienia.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 18:57
Dokładnie sprawdzany pod KAŻDYM aspektem – proszę czytać ze zrozumieniem !!!
Marek mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 15:55
Nie obrażaj Pani Grzybowskiej ONA program ogłosiła pierwsza i jeśli nie czytałeś to ci go przypominam
WOLIN
Ewa Grzybowska powalczy o fotel Burmistrza Wolina. Będzie też kolejna inicjatywa
Cze 12, 2018 • 07:40 130 komentarzy
Rozpoczynamy cykl rozmów z samorządowcami oraz osobami, które w najbliższych wyborach deklarują swój udział w wyborach. Choć o jej kandydaturze w kuluarach mówiło się od dawna, to dopiero w rozmowie z naszą redakcją Ewa Grzybowska otwarcie zadeklarowała swój start w jesiennych wyborach.
Chciała Pani porozmawiać, aby zachęcić Wolinian do wzięcia udziału w kolejnej swojej inicjatywie?
Między innymi ale również po to, aby ogłosić swój start w wyborach na Burmistrza Gminy i Miasta Wolin. Ale po kolei, „Bezpieczne wakacje” to inicjatywa, którą rozpoczniemy wraz z początkiem szkolnych wakacji. Naszym celem jest podkreślenie najważniejszych zasad bezpiecznego wypoczynku. Nasze dzieci spędzają wtedy czas na świeżym powietrzu, nad wodą, na wsi. Młodzież wyjeżdża na kolonie, obozy i wczasy. Właściwe przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, a także znajomość naszych praw w zakresie kontroli organizatora wypoczynku są gwarancją spokojnego wyjazdu, pobytu i powrotu naszych pociech. Będziemy o tym rozmawiać z mieszkańcami gminy wręczając broszury informacyjne z numerami telefonów alarmowych, poradnikiem udzielania pierwszej pomocy oraz innymi przydatnymi informacjami.
Ostatnio jest Pani nad wyraz aktywna
Moja aktywność trwa od wielu lat, ponieważ lubię pracę i ciągłe wyzwania. To dotyczy zapowiadanej dziś inicjatywy i wielu poprzednich. Moja aktywność to 20 – letnie doświadczenie pracy w strukturach samorządu terytorialnego z czego połowa to praca w samym urzędzie miejskim i połowa to praca w samorządowej instytucji kultury. Przez te lata zaszczytem była dla mnie współpraca z bardzo kreatywnymi i pomysłowymi ludźmi w ramach Festiwalu Słowian i Wikingów, kiedy to rozwijaliśmy i budowaliśmy nasz Woliński produkt turystyczny. Inicjowałam wiele akcji które, na stałe wpisane zostały w kalendarz wydarzeń gminy i miasta Wolin. Marsz po zdrowie, jarmarki świąteczne oraz zbiórkę WOŚP w rozbudowanej formule, przy czym zaznaczyć należy, że prekursorami zbiórki było wolińskie gimnazjum, ośrodek kultury z p. Elżbietą Kaczmarek na czele i zakład fryzjerski pani Danuty Łużnej. Moja aktywność to wiele napisanych i zrealizowanych projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. Moja aktywność to również obecna praca w Centrum Współpracy Międzynarodowej Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, gdzie z całym zespołem realizujemy projekty aktywizujące obszary wiejskie, a związane ze środowiskiem naturalnym, edukacją artystyczną, edukację związaną z tradycjami muzycznymi Pomorza Zachodniego, czy też edukację w zakresie kulinariów. Uczestnikami naszych projektów są osoby dorosłe oraz uczniowie szkół gminy Wolin, powiatu kamieńskiego, a także woj. zachodniopomorskiego. W ostatnim roku z naszej oferty edukacyjnej skorzystało prawie 10 tyś. uczestników. Także jak Pan widzi, to nie tylko ostatni czas. Uważam, że po latach marazmu cała gmina, a przede wszystkim sam Wolin potrzebują ożywienia i zmian. Jestem w stanie to zrobić dlatego po rozmowach z mieszkańcami, którzy potwierdzają moją diagnozę zdecydowałam, że wystartuję w najbliższych wyborach samorządowych. Do tej pory w gminie, jak i również w powiecie, w większości sprawowali władzę partyjni działacze. Interes partyjny wygrywa z interesem mieszkańców. To musi się zmienić. Samorząd i zarządzanie gminą to służba i praca dla ludzi, a nie dla partii. A jak pokazuje doświadczenie, najlepiej rozwijają się gminy, gdzie zarządzają lokalni i bezpartyjni samorządowcy, np. Wrocław, Gdynia czy Kleszczów – najbogatsza gmina w Polsce.
Choć to nie czas kampanii, to poproszę Panią o jakieś konkrety. Jakie są Pani założenia? Czym chce Pani do siebie przekonać Mieszkańców?
Dziś wspólnie z mieszkańcami jesteśmy w stanie pokazać obszary, gdzie obecne władze od kilkunastu lat albo zrobiły zbyt mało, albo nie zrobiły nic. Oczywiście, mamy wstępne założenia ale chcemy, aby ten czas był dobrze przepracowanym czasem szerokich konsultacji z mieszkańcami. Ostateczny program będzie – co jest również wymogiem Państwowej Komisji Wyborczej – ogłoszony na początku formalnej kampanii wyborczej. Niemniej, przyzna pan, że byłoby niepoważne z mojej strony, gdybym ogłaszała chęć startu prosząc o zainteresowanie mieszkańców nie mówiąc słowa więcej
Chwali Pani zalety bezpartyjności, czyli rozumiem, że nie była Pani członkiem partii politycznej?
Nie, nie byłam i nie jestem w żadnej partii politycznej. Wiem, że ta wielka polityka krajowa jest oparta o partie polityczne. To się raczej nie zmieni. Ale ta nasza lokalna działalność powinna opierać się o aktywnych, pomysłowych i skutecznych ludzi i w takim gronie powinny zapadać decyzje. Moja niezależność pozwala na podjęcie współpracy z ludźmi bez względu na ich przynależność partyjną i światopogląd.
W jednej z gazetek przeczytałem w ostatnim czasie takie stwierdzenie: “Ewa Grzybowska, dawniej dyrektor Domu Kultury w Wolinie obecnie związana z Fundacją Europejski Fundusz Rozwoju Obszarów Wiejskich Artura Balazsa”. Jest pani kandydatem pana Artura Balazsa. Zachęcał Panią do startu?
Pan Artur Balazs mnie ani nie zachęcał, ani nie zniechęcał. Szanuję wszystkich ludzi z dorobkiem zawodowym w życiu publicznym, ale jak pan widzi ogłaszam swój zamiar startu osobiście, a nie przez pośredników. Osobiście ogłaszam swoje założenia i proponuję szerokie konsultacje społeczne. Ponieważ to właśnie z mieszkańcami mam zamiar zmienić naszą gminę, podejmując w przyszłości decyzje, za które wezmę pełną odpowiedzialność. Poza tym, jeśli ktoś już tak usilnie próbuje mi coś, co nie jest prawdą dokleić, to niech najpierw sprawdzi wszystko dokładnie. Nie ma fundacji o nazwie „Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Obszarów Wiejskich Artura Balazsa”, jest natomiast Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, to raz, a dwa – pozostając przy tej gazetce i wynikach ankietek – byłaby 2 tura wyborów o czym wszyscy doskonale wiedzą. Wiem, że takie zabiegi mają komuś pomagać ale w opinii zdecydowanej większości i mojej również to poważnie szkodzi, bo próbuje robić z ludzi „ciemny lud”. Całe szczęście nasi mieszkańcy są bardzo uważni i racjonalni.
Aby wystartować na burmistrza, musi mieć Pani swoich kandydatów na radnych, w określonej liczbie okręgów wyborczych.
Zgadza się, to również uważam za element powagi i szacunku do mieszkańców. Jesteśmy gotowi do tych wyborów i w każdym okręgu będziemy proponować naszego kandydata do rady gminy, jak również kandydatów do rady powiatu. Nazwiska ogłosimy na początku kampanii wyborczej.
Pani Ewo, przejdźmy już do konkretów
Po pierwsze człowiek. Nie zdjęcia polityków w garniturach, laurek, czy przecinania wstęg. To mieszkaniec Gminy i Miasta Wolin ma być na pierwszym miejscu. Zaczynając od naszych najmłodszych mieszkańców i ich rodziców: Należy zmienić politykę edukacyjną, ponieważ dzieci to nasza najważniejsza inwestycja. Dziś brakuje żłobków i miejsc w przedszkolach. Trzeba przeznaczyć na ten cel dodatkowe środki oraz stworzyć dobre warunki, aby powstawały również profesjonalne placówki prywatne. Obecni politycy doprowadzili do takiej sytuacji, że po 12 latach sprawowania władzy, na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi posługują się wizualizacją przyszłego przedszkola głosząc jakoby miało ono powstać do końca tego roku, roku wyborczego. Mam także ofertę dla ludzi w średnim wieku. To przede wszystkim praca, ale to nie dotyczy tylko tej grupy wiekowej, dotyczy wszystkich pracujących – ekonomia określa to szorstko – ludzi w wieku produkcyjnym. Sytuacja mieszkańców Wolina pod tym względem nie jest dobra. Bezrobocie w Polsce jest na rekordowo niskim poziomie, na koniec grudnia 2017 roku było to 6,6%, a mimo to, w naszej gminie i mieście, w tym samym okresie wyniosło aż 9,1%. To znaczy, że blisko co 10-ty mieszkaniec mimo chęci pozostaje bez pracy. Przez brak zaangażowania obecnych władz mamy, drugie najwyższe bezrobocie w powiecie. Z pewnością najważniejsza jest dostępność na miejscu atrakcyjnych i dobrze płatnych miejsc pracy. Dzisiaj nasi mieszkańcy często zmuszeni są liczyć na zatrudnienie w sąsiednich gminach, a nawet dalej. Dużym problemem jest brak większych i atrakcyjnych pracodawców tutaj u nas na miejscu. Taka sytuacja spowodowana nieudolną polityką obecnych władz jest zdecydowanie niekorzystna dla naszych mieszkańców, ale też dla samego budżetu gminnego. Jednocześnie warto zaznaczyć, że większość bezrobotnych mieszkańców miasta i gminy Wolin stanowią kobiety – bezrobotne, młode singielki, matki, seniorki, wszystkie bez wyjątku potrzebują również rzecznika swoich spraw z prawdziwego zdarzenia.
Należałoby wprowadzić kompleksowy plan rozwoju Wolina. Bo na dziś nie ma żadnej strategii, czego efektem jest i bezrobocie i zastój rozwojowy. Trzeba przygotować i wypromować profesjonalną ofertę dla inwestorów, których należy zaprosić do zainwestowania swoich pieniędzy, co w efekcie pozwoli na powstawanie dobrze płatnych miejsc pracy. Mamy atrakcyjne grunty, doskonałe położenie i unikatowe walory środowiskowe, takie jak: bogactwo fauny i flory wolińskiego parku narodowego, jeziora i dostęp do morza. Mamy ludzi chętnych do pracy i dużo bardziej konkurencyjne ceny względem Międzyzdrojów, czy Świnoujścia. Powinniśmy stawiać na stworzenie dogodnych warunków dla inwestorów branży turystycznej i usług okołoturystycznych. Baza noclegowa – dziś dobrze prosperują drobne pensjonaty, domy wczasowe, kampingi czy kwatery – to wszystko to jednak za mało, aby miało znaczący wpływ na rozwój gminy i miasta. Brakuje hoteli na równie wysokim poziomie, restauracji, pubów, wszelkiego rodzaju podmiotów usługowych. U nas również mogą i jestem przekonana, że powstaną, bazy logistyczne oraz duże magazyny towarowe. Mamy przecież świetne połączenie z trasą ekspresową oraz wystarczającą w tej części regionu odległość od lotniska, czy przeprawy promowej. Dlatego też z powodzeniem możemy również konkurować choćby na tych rynkach.
Teren plaży, który dziś jest w opłakanym stanie, a stanowi istotną wartość turystyczną, podobnie jak park miejski, wymagają pilnej pracy. Władze lokalne nie powinny torpedować jakichkolwiek przejawów aktywności lokalnych przedsiębiorców, którzy jeszcze kilka lat temu prowadzili działalność turystyczną na plaży i terenie przyległym. Należy wspierać każde działanie nastawione na ożywienie turystyki w gminie i mieście Wolin. Zagospodarowanie plaży i terenu przyległego, to w temacie turystyki w samym Wolinie priorytet. Można to zrobić albo w ramach środków własnych albo w ramach współpracy z inwestorami, czyli instrumentem partnerstwa publiczno-prywatnego. Pozostając przy turystyce należy pamiętać nie tylko o mieście, ale też o całej gminie i jej atrakcyjnym, korzystnym do rozwoju turystyki położeniu. Wisełka, typowo turystyczna nadmorska miejscowość, zaniedbana, jak rzadko, która w Polsce z tak atrakcyjnym położeniem. Jakby dostęp do morza był niewystarczającym atutem, aby przeznaczać środki na rozwój. A przecież to wraca do kasy gminy w postaci rzetelnie uiszczanych podatków, jak chociażby opłata klimatyczna. Takich atrakcyjnych dla turystów miejscowości jest w naszej gminie więcej. Warnowo, malowniczo położone w otulinie Wolińskiego Parku Narodowego z katastrofalnie zdegradowanym środowiskiem jezior. Karnocice i Sułomino bez utwardzonych dróg dojazdowych. Wszystkich zaniedbań nie sposób wymienić. Przez ostatnie 12 lat – i tu przyzna pan, że to naprawdę bardzo długi okres – nie zrobiono nic. Te długoletnie zaniedbania, rodzą poważne wyzwania na następne lata. Poza tym, turyści tak samo, jak mieszkańcy zwracają uwagę na czystość oraz estetykę. Wszyscy widzimy zaśmiecone zaułki naszej gminy i miasta, a ceny za wywóz odpadów są nie do zaakceptowania. Należy w końcu zadbać o czystość, bo „jak nas widzą, tak nas piszą”. Dziś nasza gmina pod tym względem wygląda jak za poprzedniego systemu. W maju na ulicach mamy jeszcze pozostałości piasku po zimie i jak co roku zapewne będzie zalegał do kolejnej zimy. Zmiana formy prawnej Zakładu Gospodarki Komunalnej, co korzystne będzie też dla samych pracowników, to warunek ustawowy, który należy spełnić, aby nasz zakład, już po przekształceniu, mógł stanąć do przetargu i zaproponować ceny na rynkowym poziomie, czyli dużo niższym niż obecnie płacimy za transport odpadów. Wszyscy dotkliwie odczuwamy tę sytuację i to trzeba bezwzględnie zmienić, skoro ustawodawca przewidział takie możliwości. Nie rozumiem, dlaczego obecna władza z tego nie korzysta.
Obecni politycy są albo niewrażliwi albo nie widzą ludzkiej krzywdy i niskiego poziomu życia mieszkańców naszej gminy. Należy zmienić priorytety w budżecie i pozbyć się bezsensowych wydatków. Samorząd musi się podzielić z ludźmi ich ciężko wypracowanymi pieniędzmi. Poza tym i znowu dotyczy to nas wszystkich: poprawa lokalnej infrastruktury drogowej oraz bezpieczeństwa mieszkańców. Budowa dróg dojazdowych do nowych osiedli, dróg na terenach wiejskich, montaż oświetlenia przejść dla pieszych i uruchomienie profesjonalnego monitoringu czynnego całą dobę, 7 dni w tygodniu. To zadania pilne, które należy zrealizować w pierwszej kolejności. Należy również usprawnić politykę związaną z funduszami sołeckimi. Sołectwa muszą otrzymywać do swojej dyspozycji środki na realizację inicjatyw i działań odpowiadających mieszkańcom. To Sołtysi, czyli nasi lokalni liderzy, wraz z mieszkańcami sołectw wiedzą najlepiej czego potrzebują. Należy z całych sił wspierać ich pomysły i działania.
Nowa polityka senioralna, ponieważ nasi najstarsi i najbardziej zasłużeni mieszkańcy to wspaniali ludzie, ale zasługują na zdecydowanie więcej niż jubileuszowy bukiet kwiatów od burmistrza. Dzienne centrum aktywności seniorów z ciekawymi propozycjami zajęć, aktywności, wykładów, prelekcji, to wszystko w dobrze zorganizowany sposób można realizować u nas. Można skorzystać z doświadczeń uniwersytetów trzeciego wieku. Należy w większym stopniu wesprzeć działania naszych seniorów, którzy już dziś organizują się sami. Ponadto, należy wesprzeć pracę Ośrodka Pomocy Społecznej, wzmocnić rolę pracowników socjalnych, poprzez podejmowanie działań usprawniających ich codzienną pracę.
Dość naturalne, nasuwa się pytanie, skąd zamierza Pani na to wziąć na to środki?
Założenia można realizować opierając się na 3 filarach. Po pierwsze – szeroki plan rozwoju. Skuteczne zarządzanie terenami inwestycyjnymi przyciągnie nowych przedsiębiorców, którzy stworzą dodatkowe miejsca pracy. Tym samym podniesie się poziom życia mieszkańców. Również turystyka musi być istotnym punktem rozwoju. Trzeba zabiegać zarówno o turystów zagranicznych, którzy już dzisiaj zostawiają swoje euro w pobliskich Międzyzdrojach czy Świnoujściu, jak i o gości z całej Polski. Dzięki temu budżet miasta, ale i nasze lokalne firmy zyskają dodatkowy zastrzyk pieniędzy.
Drugi filar to środki zewnętrzne z funduszami europejskimi na czele. Tu wystarczy wykazać inicjatywę, co w połączeniu z dobrym planem rozwoju może przynieść skuteczne rozwiązania inwestycyjne w gminie i mieście Wolin. Jednak nie sposób przemilczeć faktu, że przez ostatnich 12 lat rządzenia, kiedy fundusze unijne na infrastrukturę były mocno rozbudowane, kiedy można było rzeczywiście zrealizować ogrom inwestycji i co ważne, kiedy były znaczące środki na pokrycie udziału własnego, jak chociażby z tytułu wpływów z Urzędu Morskiego, aktywność władz była znikoma i tego straconego czasu nikt nie wróci. Patrząc na ranking pozyskiwania środków z poprzedniej perspektywy unijnej, Gmina i miasto Wolin jest na ostatnim miejscu w naszym powiecie.
Po trzecie wreszcie, dokładny audyt budżetu – ocena długów i obecnych wydatków. Jestem przekonana, że gdyby pozbyć się niepotrzebnych usług, zrezygnować z nietrafionych inwestycji, przy jednoczesnej reorganizacji wydatków można by zaoszczędzić wiele milionów złotych w każdym roku. Żeby była jasność – jak to się potocznie mówi – nie odkrywamy Ameryki. Po prostu należy całościowo zmienić zarządzanie miastem i gminą Wolin. Potrzeba nowych ludzi, lepszych rozwiązań i pełnego zaangażowania.
Ja Państwu gwarantuję, że stanę do tych wyborów, ponieważ chcę wspólnie
z Wami dokonać zmian.
Dziękuję za rozmowę.
Pozdrawiam
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 17:03
Marek, ćwicz to swoje bieganie, bo za 5 lat będziesz musiał szybko uciekać przed ludźmi, żeby nie spalić się że wstydu jak okaże się jak wygląda nasza gmina po rządach tej Pani którą tak wspierasz !!!
gosc mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 17:28
on się ze wstydu nie spali bo go nie ma natomiast przez marka to pani ewa będzie płakać jyz jedna ewa doświadczyła współpracy z owym markiem
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:56
Masa mieszkańców popiera Grzybowską a Dubrawskiego polityk PO ze Szczecina. Taka różnica. Popieram panią Ewe!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:41
https://youtu.be/Di_pBO9smVA
Fan pslu mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:36
Panie Waldku
Pan się mnie nie boi
Cały układ murem za Panem stoi ..
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 10:10
Marek G.zastępca. przeciez emerytem juz jest niech odpoczywa i tylko spolecznie sie udziela.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:31
nudni jesteście ale fakt, że zamiast robić coś dla Waldka komentujecie tylko akcje pani Ewy pokazuje, że ona działa a on nie istnieje :)
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 10:06
Buahahahaha! Dlaczego wszyscy mają to samo ksero napisu? Tacy zaangażowani i zakochani w Ewie, a nikomu nie chce się napisać z własnej woli, własnoręcznie, że popiera?
Słyszałem kiedyś na ulicy rynsztokowy język pani z jednego ze zdjęć. „Gratuluję”.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:20
świetnie właśnie przygotowane, a zgromadzenie tylu mieszkańców, którzy z imienia i nazwiska popierają Grzybowską to wielki sukces i siła na 4 listopada!
Geblewicz mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 14:15
Bo Waldka tabliczki to każdy drukuje sobie sam i sam sobie strzela fotkę!!! Śmieszny jesteś!!! Buahahahahaha!!!
Leszek mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 16:10
Twój nick to też anonim ;(
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:49
Grzybowska ma świetną kampanie, poparcie mieszkańców co pokazuje wynik wyborów i ta akcja, a zwolennicy Dubrawskiego siedzą i wypisują bzdurne komentarze. Gdzie jest wasz kandydat? odsypia od niedzieli ?
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 13:32
Akurat nie odsypia bo chodzi i rozmawia w wolinie. Sam go widzialem.mialem 50% na 50 %. Ale po p. Grzybowskiej sie zawiodlem za dużo jej wszedzie. I 100% daje głos i cala moja famia na p.Dubrawskiego.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:35
już jestem pewna na 100% że nie zagłosuję na p.Grzybowską
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:21
a my z rodziną na panią Ewę – jedyna szansa na zmiany. pan Waldek już znany od lat i zgrana karta niestety
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:32
Też wybieram zmiany i panią Ewę!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:05
Kolczewo cale na dubrawskiego
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 10:58
I okolica też.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 12:11
wiejkowo wybiera dubrawskiego
Leszek mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 16:14
Zastań,Unin, Wolin,Recław,Ostromice i okolice,Laska na Panią Ewę zagłosuje ?
Magdalena mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:00
DROGA REDAKCJO, może by tak wyłączyć możliwość komentowania! Poziom niektórych komentarzy jest dalece odbiegający od przyzwoitości i od tematu!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:21
prawda, poziom zwolenników Dubrawskiego to poziom rynsztoka!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 15:33
Odnoszę inne wrażenie. Zwolennicy pani E. sięgają juz dna.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 15:35
Najpierw spójrz w lustro.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 23:50
W Urzędzie wielkie poruszenie — ilu wyleci — jak zostanie p. Ewa. Fama głosi, że ci, najbardziej aktywni w kampanii „udziałowcy”, liczą na wdzięczność. Fama głosi, że na zastępcę liczy parę osób /a stołek jeden!!!/ — jeden sołtys, mąż dentystki, obecna w-ce, a nawet Celiński z M-jów, i Bóg wie kto jeszcze???? Chyba, że notable jeszcze kogoś innego mają. Zatem, decyzyjności tu nie widzę, za to rozczarowanych będzie sporo. Wolę spokojniej — tak po ludzku — Dubrawski masz mój głos i nie tylko!!!!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:31
Ale bzdury i to napisane anonimowo. Z nazwiska byłby proces za kłamstwa.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 12:13
Weź Ty już przestań z tymi procesami !!! Typowy Pisior- wszystkich za kraty by wsadził za inne zdanie , a sam się nie podpisze z imienia i nazwiska !!! Zakłamanie i obłuda – tak jak Grzybowska i jej „program” !!!
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:48
Grzybowska mówiła w wywiadzie, że w urzędzie pracują świetni ludzie, więc nie kłam. Do czego jeszcze konkurencja się posunie? Robić swoje pani Ewo
Gryfice mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 23:49
Wejdźcie sobie na gazetę gryficką i sobie poczytajcie o panu…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 23:04
Tylko dubrawski. Grzybowska za bardzo chce wygrac az juz nie chce jej ogladac. Wszedzie jest a na portalu co chwile. Widac male ma dartosciowanie i za wselka cene chce fotela burmistrza. Pani grzybowska jak pani wie wszystko zalezy od ludzi a ze pani mieszka w wolinie i kazdy pania zna to na chilere tyle tego. Kto chce to zaglosuje na pania lub pana dubrawskiego. Ja zaglosuje na pana dubrawskiego bo od pani reklam juz mi sie niedobrze robi.
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:31
wygrywa ten komu zależy i ten kto ma plan, czyli Grzybowska
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 22:55
Jedyna szansa na zmiany to Grzybowska
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 22:17
Wielka zmiana? To dlaczego wszyscy mają tą samą kartkę poparcia?Rozmawiałam dziś z jednym z mieszkańców do, którego Pani Ewa wielokrotnie dzwoniła aby zgodził się na fotkę. Także nie jest to inicjatywa wyborców, jak jest to przedstawiane,Tylko kampania.Pozdrawiam .Sami wyciągnięcie wnioski.
co cię intersi? mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:34
a gdy się okaże to co za zwyczaj się okazuje,to co wtedy ?lincz pod katedrą?
WOLINIAK mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:13
WOLINIANIE zmienili zdanie wiekszosc glosuje na p.DUBAWSKIEGO
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:12
WOLINIANIE zmienili zdanie wiekszosc glosuje na p.DUBAWSKIEGO
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:20
Bo z Panią Ewą to już PRZESADA.
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:30
Co na to twój psychiatra ?!
Pozdrawiam
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 22:10
Ta jasne ?
Karina mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 8:41
Serio? Mów za siebie! ? ?
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:48
tak poważnie na kogo odda w drugiej turze prawdopodobnie najważniejsza Osoba .
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:58
Co?
nie kandydował mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:44
Wydaje mi się ,ze hasło bez sensu , może się mylę , po pierwszej turze wyborów , po rezygnacji z kandydowania obecnego Pana Burmistrza zmiany są oczywiste .Szkoda , ze kandydował Pan Burmistrz , czasu się nie cofnie.
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:17
Gdyby kandydował Jasiewicz na Burmistrza Wolina to przegrałby z kretesem i w starostwie nie miałby szans nawet na WOŹNEGO.
Dobrze się stało, że ten „WIĘZIENNY KLAWISZ” ze Stargardu będzie OSAMOTNIONY siedział w „OŚLEJ ŁAWCE” w starostwie.
Pozdrawiam
gosc mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 9:05
Eugeniusz odpuść już zobaczymy czy Ewa dotrzyma słowa wątpię i co wtedy zrobisz ?
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 22:54
Haslo w punkt, bo Dubrawski to symbol politykow znanych od lat, tez rzadzil jako wicestarosta
Aśka mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 11:02
I to jest słuszna uwaga, zmiany będą tak czy tak, jakie okaże się. Pewne jest, że są potrzebne.
Mieszkaniec mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:39
Kto naprawi oświetlenie w KOŁCZEWIE na Słonecznej to oddam swój głos.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:14
Don Arturo zaciera ręce, bez względu na to kto wygra ;)
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:08
Jaka bezpartyjna- a pis a Balasz., W Wolinie ma wygrać PIS?
Ciekawe co będzie z drogą do przychodni – podejrzanie współpracuje pan z Grzybowską, który tam mieszka.
Eugeniusz panujący mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:00
Przypominam że Błogosławiony Waldemar też wciska ludziom w ręce plakaty wyborcze i pstryka im foty. To jak to jest on może, Ewa – nie?
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:42
Ale boją się Waldka. Trzymaj się i zrób tam porządek.
Korwin mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:26
Najlepszym sposobem okazania swojej inteligencji jest ignorować To, na co nie wsrto zeracac uwagi…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:31
Z kim zrobi porzadek? Z PSL pod pache ? ?
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:35
Waldka, oprócz jego żony, nikt się nie boi.
Pozdrawiam
wyborca mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:22
Jestem zniesmaczona, zamierzałam po raz drugi głosować na Ewkę, ale to już przesada z tym samouwielbieniem. Chyba zmienię zdanie i zagłosuję inaczej!
Izydor mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:27
Masz prawo, zmień też płeć poczujesz się spełniony…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:13
Przecież tym ludziom nikt na siłę tej kartki nie wcisnął więc jaka to ściema. Bardzo fajna akcja. Pozdrawiam panią Ewę i życzę powodzenia.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:12
kiełbasa wyborcza…jak wszędzie.wszystkie chwyty dozwolone.Chciała bym te zmiany zobaczyc..
Pająk mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:31
Wystarczy że się podmyjesz i pamiętaj majtek nie zdejmuje się przez głowę… no chyba że Ci w kroku przegnily. A to juz dozwolone…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:19
Chłopie zmień dilera.I to jak najszybciej.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:37
JESTEŚ PRAWDZIWYM BURAKIEM. Sam nie grzeszysz uroda a do tego jestes na bakier z higieną.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:57
aleś błysnął .patola
bogdan mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:01
Az niesmaczne to jest? ludzie się na to nie nabiorą. Każdy komentarz anty g odrazu obrzucany blotem? śmiech śmiech najbardziej bezpartyjna hahahah
Mruczek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:18
Bogdan życzę tobie smacznej kolacji w kolorach bezpartyjnosci po czym po po popij…zdrowia życzę. Poważnie
ANONIM mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:51
Tylko nie Grzybowska szkoda głosu ludzie opamiętajcie się wasz głos oddany na Grzybowską to stracony głos
Hejt mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:20
Się rozumie… żegnamy reklamy dubka dubrawskiego..
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:25
Oddany głos na Dubrawskiego to bankructwo naszej Gminy co wynika z prostego rachunku:
aktualny dług gminy + „klejące łapy” Dubrawskiego = BANKRUCTWO naszej Gminy.
Pozdrawiam
Wiedzma mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:42
A ja zapytam o finansowanie kampanii wyborczej- prosze mi wybaczyć , ale za tym idą ogromne pieniądze! Będąc w różnych miastach i miasteczkach w ostatnim czasie – wybaczcie – ale niegdzie nie spotkałam się z tak – BOGATĄ kampania wyborcza jak u p Ewy- To OGROM kasy! Dodam – bezpartyjna – czyli skąd? Salomon nalał jednak?
Miły mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:28
Wiedźma do kwadratu… która prosi o wybaczenie… czego? że palcem po mapie dowiedziałaś miasta i miasteczka… A w domu zostawiłaś zapalone światło, tak to fakt.
WIEDZMIN mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:57
A Waldemarowi Dubrawskiemu te wszystkie banery zrobili znajomi za darmo. I na gazetę z sondażem na pół roku przed kampanią też Pan Waldek nic nie wydał. W ogóle jego kampania jest taniutka, tak taniutka, że każdy może sobie taką zafundować… ha ha ha
Twórca mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:57
Jeszcze otrzymał niezłą kasę za prawa osobiste za swój wizerunek zgodmie z prawami autorskimi…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:35
Plujecie na pania Ewe ale dlaczego plujecie na mieszkancow? Az tak was milosc do Waldka zaslepia?
Zatroskany mieszkaniec mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:31
Wszyscy tylko nie pani Grzybowska
Zefir mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:37
Baranie jacy wszyscy kiedy to Pani Ewa przyjmie pałeczkę po nie złym burmistrzu…A Dubrawski już przegrał bo tzw. druga tura to tylko formalność prawem zapisana…uwierz
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:40
Ale dlaczego? Konkrety prosze
Stratus mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:34
Liczby i sondaż…kapujesz, i tzw
opinia która nie wzięła się z sufitu, sam ja sobie „wydrukowal” a liczy na głosy ciemnego ludu…
Antoni mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:20
ALE SCIEMA. WSZYSTKIE PLAKATY W TYM SAMYM STYLU. KTOS SZEDL WRECZAL PLAKAT A DRUGA OSOBA ROBILA ZDJECIA. STALO SIE TO JUZ ZENUJACE I ŚMIERDZI PYCHĄ. REKLAMOWANIE SIE PO TRUPACH. DOSTALEM PROGRAM I CO WY TAM CIEKAWEGO WIDZICIE. ZASLEPIONY CIEMNY LUD.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:35
Obrazaj mieszkancow dalej fanie swojego bożka
Stratus mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:14
Piszesz bzdety stąd nie jesteś wstanie umocowac tego chocby jednym konkretnym argumentem… wiem i rozumie Cię sieczka w głowie to i komentarz ziemniaka…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:09
Spojrz na plakat i sobie pomyśl.ida ludzie trzymaja karte z nazwiskiem robia zdjecia i ida dalej jak PIS po trupach. Kto ma zaglosowac i na kogo to juz wie. A tu na ogrodzeniu kandydat na płocie kandydat na lawecie na szybach itd nawet w lodówce. Zygac sie juz tym chce. Prości ludzie. Idziecie stawiacie krzyzyk i wszystko. Myślicie ze p.ewa wam dołoży do gara? Sami musicie zapracować. Jesteście żenujący.
K. mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 8:55
A kartka Dubrawskiego i jeszcze on sam na tych zdjeciach to niby nie jest juz zenujace? Co ma tutaj gar do tego? Chyba kogos emocje poniosły! Spokojnego dnia!
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:11
Dziś jestem z tobą, tak pragnę twoich…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:10
Bardzo fajna, spontaniczna akcja! Takie akcje zmieniają świat a na pewno zmienia Wolin :)
Zadra mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:39
I tak prawie jest
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:10
Bo za Ewka stoją ludzie :)
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:09
Tak jest! Grzybowska na Burmistrza!
Arysowe plemię mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:43
Nawet pieszo boso bym poszedł do Paryża by oddać decydujący głos na boską EWE.
Ale wiem że nie muszę bo czuje że 74% głosów będzie po jej stronie.
Jacuś mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:08
Ewka Ewkajestesmy z tobą.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:04
Popieram Panią Ewę!
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:55
OTWIERAM LODÓWKĘ A TAM „G”….Juz niefajnie się zrobiło. Niech już będzie ten 4 listopad.
Kj mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:03
To masz sie czym chwalić… A sama lodówka się nie zapełni i też nie licz że Dubrawski Ci ja zapełni wyborczą kiełbasą.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:28
Nie zrozumiałeś. Chodziło o pania G.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:30
Wstyd Darmowa reklama CO?
Zefir kj mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:40
Wstyd to kraść z dupy spaść… I z kochanką dzieci mieć. Pani Ewa wygrała już w pierwszej turze, teraz tylko będzie kropka…ja śpię spokojnie
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:27
Nie śpij tylko idź na wybory w dniu 4 listopada, aby Twego głosu nie zabrakło.
Pozdrawiam
Nabuchodonozor mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:26
Z Panią zmienimy Wolin! Tylko z Panią!
gosc mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:22
Już wiem, że Pani Ewa Grzybowska, to najwłaściwsza osoba na urząd burmistrza naszej gminy!
Stratus mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:42
Tak. Bowiem w demokratycznych wyborach otrzymała już mandat na piaskowanie władzy w gminie Wolin…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:07
Jaka władza?Co to w Wolinie mamy monarchie? A gdzie rola służebna?
Do smaku mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:51
Parobkom Dubrawskiego dziękuje… bo za monarchia nie głosowałem. Ale już na ścianie mojego gabinetu powiesilem portret Czcigodnej Pani Ewy. I kilka zakladow zrobilem i już widzę te kisty z piwem jak po 4 listopada będę pil, pil…
Anonim mówi:
paź 27, 2018
o godzinie 10:56
Poczekaj zobaczysz ,żebyś się nie zdziwił.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:20
Zacięta walka o Wolin. Waldek jesteśmy z Tobą.
Hi hi mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:29
W chlewiku…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:43
Prostackie zagrywki. CHAMIDŁ0.
abc mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:20
Chodźmy wszyscy na wybory, wszyscy za Grzybowską!
Nie mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:39
Wszyscy może Nie, bo zarzucom nam spisek, etc.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:19
Dlaczego jest napisane że Pani Ewą jest bezpartyjna,to kłamstwo jest bo Pani Grzybowska pochodzi z PiS-u.. Pozdrawiam głosujcie nadal na Panią Grzybowska to chleb będziemy kupować po 10 zł
Zadra mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:45
Co to za niema i tempa percepcja…niczym upiór z gniazda Waldusia…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:53
Kłamstwo. Nigdy nie byla w partii. Zadnej. Napisz z imienia i nazwiska i masz proces
Henryk Bolec mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:17
Warnowo za Grzybowską! NASZA kandydatka!
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:17
Jedyna szansa na zmiany! Brawo Ewo
A propo mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:42
Karnocice z Sulominem są w wiekszosci za Pania
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:16
Czyli Pani przedostatnia jest zwykła bez zawodu? Jak to rozumieć? Jest gorszym Pani wyborcą?
(...) mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:48
Pisz chamie że zrozumieniem, bo jak widzę sam się zamotales a twój cel jest oczywisty…(…)
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:54
Jest tak samo godna i wazna. Przestan pluc
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 19:23
Bardzo lubię prawie wszystkich że zdjęcia .
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:16
Popieramy!
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:16
Ja też z panią!
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:15
Ewa Grzybowska to moja kandydatka, ja też popieram, w II turze tylko Grzybowska
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:15
Czy ktoś w końcu spytał Panią Grzybowska jaki ma program?, bo szczerze mówiąc to z tym raczej słabo.
Marek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:25
Program grzybowskiej był publikowany, ale jak go przeoczyłeś to przypominam
WOLIN
Ewa Grzybowska powalczy o fotel Burmistrza Wolina. Będzie też kolejna inicjatywa
Cze 12, 2018 • 07:40 130 komentarzy
Rozpoczynamy cykl rozmów z samorządowcami oraz osobami, które w najbliższych wyborach deklarują swój udział w wyborach. Choć o jej kandydaturze w kuluarach mówiło się od dawna, to dopiero w rozmowie z naszą redakcją Ewa Grzybowska otwarcie zadeklarowała swój start w jesiennych wyborach.
Chciała Pani porozmawiać, aby zachęcić Wolinian do wzięcia udziału w kolejnej swojej inicjatywie?
Między innymi ale również po to, aby ogłosić swój start w wyborach na Burmistrza Gminy i Miasta Wolin. Ale po kolei, „Bezpieczne wakacje” to inicjatywa, którą rozpoczniemy wraz z początkiem szkolnych wakacji. Naszym celem jest podkreślenie najważniejszych zasad bezpiecznego wypoczynku. Nasze dzieci spędzają wtedy czas na świeżym powietrzu, nad wodą, na wsi. Młodzież wyjeżdża na kolonie, obozy i wczasy. Właściwe przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, a także znajomość naszych praw w zakresie kontroli organizatora wypoczynku są gwarancją spokojnego wyjazdu, pobytu i powrotu naszych pociech. Będziemy o tym rozmawiać z mieszkańcami gminy wręczając broszury informacyjne z numerami telefonów alarmowych, poradnikiem udzielania pierwszej pomocy oraz innymi przydatnymi informacjami.
Ostatnio jest Pani nad wyraz aktywna
Moja aktywność trwa od wielu lat, ponieważ lubię pracę i ciągłe wyzwania. To dotyczy zapowiadanej dziś inicjatywy i wielu poprzednich. Moja aktywność to 20 – letnie doświadczenie pracy w strukturach samorządu terytorialnego z czego połowa to praca w samym urzędzie miejskim i połowa to praca w samorządowej instytucji kultury. Przez te lata zaszczytem była dla mnie współpraca z bardzo kreatywnymi i pomysłowymi ludźmi w ramach Festiwalu Słowian i Wikingów, kiedy to rozwijaliśmy i budowaliśmy nasz Woliński produkt turystyczny. Inicjowałam wiele akcji które, na stałe wpisane zostały w kalendarz wydarzeń gminy i miasta Wolin. Marsz po zdrowie, jarmarki świąteczne oraz zbiórkę WOŚP w rozbudowanej formule, przy czym zaznaczyć należy, że prekursorami zbiórki było wolińskie gimnazjum, ośrodek kultury z p. Elżbietą Kaczmarek na czele i zakład fryzjerski pani Danuty Łużnej. Moja aktywność to wiele napisanych i zrealizowanych projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. Moja aktywność to również obecna praca w Centrum Współpracy Międzynarodowej Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, gdzie z całym zespołem realizujemy projekty aktywizujące obszary wiejskie, a związane ze środowiskiem naturalnym, edukacją artystyczną, edukację związaną z tradycjami muzycznymi Pomorza Zachodniego, czy też edukację w zakresie kulinariów. Uczestnikami naszych projektów są osoby dorosłe oraz uczniowie szkół gminy Wolin, powiatu kamieńskiego, a także woj. zachodniopomorskiego. W ostatnim roku z naszej oferty edukacyjnej skorzystało prawie 10 tyś. uczestników. Także jak Pan widzi, to nie tylko ostatni czas. Uważam, że po latach marazmu cała gmina, a przede wszystkim sam Wolin potrzebują ożywienia i zmian. Jestem w stanie to zrobić dlatego po rozmowach z mieszkańcami, którzy potwierdzają moją diagnozę zdecydowałam, że wystartuję w najbliższych wyborach samorządowych. Do tej pory w gminie, jak i również w powiecie, w większości sprawowali władzę partyjni działacze. Interes partyjny wygrywa z interesem mieszkańców. To musi się zmienić. Samorząd i zarządzanie gminą to służba i praca dla ludzi, a nie dla partii. A jak pokazuje doświadczenie, najlepiej rozwijają się gminy, gdzie zarządzają lokalni i bezpartyjni samorządowcy, np. Wrocław, Gdynia czy Kleszczów – najbogatsza gmina w Polsce.
Choć to nie czas kampanii, to poproszę Panią o jakieś konkrety. Jakie są Pani założenia? Czym chce Pani do siebie przekonać Mieszkańców?
Dziś wspólnie z mieszkańcami jesteśmy w stanie pokazać obszary, gdzie obecne władze od kilkunastu lat albo zrobiły zbyt mało, albo nie zrobiły nic. Oczywiście, mamy wstępne założenia ale chcemy, aby ten czas był dobrze przepracowanym czasem szerokich konsultacji z mieszkańcami. Ostateczny program będzie – co jest również wymogiem Państwowej Komisji Wyborczej – ogłoszony na początku formalnej kampanii wyborczej. Niemniej, przyzna pan, że byłoby niepoważne z mojej strony, gdybym ogłaszała chęć startu prosząc o zainteresowanie mieszkańców nie mówiąc słowa więcej
Chwali Pani zalety bezpartyjności, czyli rozumiem, że nie była Pani członkiem partii politycznej?
Nie, nie byłam i nie jestem w żadnej partii politycznej. Wiem, że ta wielka polityka krajowa jest oparta o partie polityczne. To się raczej nie zmieni. Ale ta nasza lokalna działalność powinna opierać się o aktywnych, pomysłowych i skutecznych ludzi i w takim gronie powinny zapadać decyzje. Moja niezależność pozwala na podjęcie współpracy z ludźmi bez względu na ich przynależność partyjną i światopogląd.
W jednej z gazetek przeczytałem w ostatnim czasie takie stwierdzenie: “Ewa Grzybowska, dawniej dyrektor Domu Kultury w Wolinie obecnie związana z Fundacją Europejski Fundusz Rozwoju Obszarów Wiejskich Artura Balazsa”. Jest pani kandydatem pana Artura Balazsa. Zachęcał Panią do startu?
Pan Artur Balazs mnie ani nie zachęcał, ani nie zniechęcał. Szanuję wszystkich ludzi z dorobkiem zawodowym w życiu publicznym, ale jak pan widzi ogłaszam swój zamiar startu osobiście, a nie przez pośredników. Osobiście ogłaszam swoje założenia i proponuję szerokie konsultacje społeczne. Ponieważ to właśnie z mieszkańcami mam zamiar zmienić naszą gminę, podejmując w przyszłości decyzje, za które wezmę pełną odpowiedzialność. Poza tym, jeśli ktoś już tak usilnie próbuje mi coś, co nie jest prawdą dokleić, to niech najpierw sprawdzi wszystko dokładnie. Nie ma fundacji o nazwie „Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Obszarów Wiejskich Artura Balazsa”, jest natomiast Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, to raz, a dwa – pozostając przy tej gazetce i wynikach ankietek – byłaby 2 tura wyborów o czym wszyscy doskonale wiedzą. Wiem, że takie zabiegi mają komuś pomagać ale w opinii zdecydowanej większości i mojej również to poważnie szkodzi, bo próbuje robić z ludzi „ciemny lud”. Całe szczęście nasi mieszkańcy są bardzo uważni i racjonalni.
Aby wystartować na burmistrza, musi mieć Pani swoich kandydatów na radnych, w określonej liczbie okręgów wyborczych.
Zgadza się, to również uważam za element powagi i szacunku do mieszkańców. Jesteśmy gotowi do tych wyborów i w każdym okręgu będziemy proponować naszego kandydata do rady gminy, jak również kandydatów do rady powiatu. Nazwiska ogłosimy na początku kampanii wyborczej.
Pani Ewo, przejdźmy już do konkretów
Po pierwsze człowiek. Nie zdjęcia polityków w garniturach, laurek, czy przecinania wstęg. To mieszkaniec Gminy i Miasta Wolin ma być na pierwszym miejscu. Zaczynając od naszych najmłodszych mieszkańców i ich rodziców: Należy zmienić politykę edukacyjną, ponieważ dzieci to nasza najważniejsza inwestycja. Dziś brakuje żłobków i miejsc w przedszkolach. Trzeba przeznaczyć na ten cel dodatkowe środki oraz stworzyć dobre warunki, aby powstawały również profesjonalne placówki prywatne. Obecni politycy doprowadzili do takiej sytuacji, że po 12 latach sprawowania władzy, na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi posługują się wizualizacją przyszłego przedszkola głosząc jakoby miało ono powstać do końca tego roku, roku wyborczego. Mam także ofertę dla ludzi w średnim wieku. To przede wszystkim praca, ale to nie dotyczy tylko tej grupy wiekowej, dotyczy wszystkich pracujących – ekonomia określa to szorstko – ludzi w wieku produkcyjnym. Sytuacja mieszkańców Wolina pod tym względem nie jest dobra. Bezrobocie w Polsce jest na rekordowo niskim poziomie, na koniec grudnia 2017 roku było to 6,6%, a mimo to, w naszej gminie i mieście, w tym samym okresie wyniosło aż 9,1%. To znaczy, że blisko co 10-ty mieszkaniec mimo chęci pozostaje bez pracy. Przez brak zaangażowania obecnych władz mamy, drugie najwyższe bezrobocie w powiecie. Z pewnością najważniejsza jest dostępność na miejscu atrakcyjnych i dobrze płatnych miejsc pracy. Dzisiaj nasi mieszkańcy często zmuszeni są liczyć na zatrudnienie w sąsiednich gminach, a nawet dalej. Dużym problemem jest brak większych i atrakcyjnych pracodawców tutaj u nas na miejscu. Taka sytuacja spowodowana nieudolną polityką obecnych władz jest zdecydowanie niekorzystna dla naszych mieszkańców, ale też dla samego budżetu gminnego. Jednocześnie warto zaznaczyć, że większość bezrobotnych mieszkańców miasta i gminy Wolin stanowią kobiety – bezrobotne, młode singielki, matki, seniorki, wszystkie bez wyjątku potrzebują również rzecznika swoich spraw z prawdziwego zdarzenia.
Należałoby wprowadzić kompleksowy plan rozwoju Wolina. Bo na dziś nie ma żadnej strategii, czego efektem jest i bezrobocie i zastój rozwojowy. Trzeba przygotować i wypromować profesjonalną ofertę dla inwestorów, których należy zaprosić do zainwestowania swoich pieniędzy, co w efekcie pozwoli na powstawanie dobrze płatnych miejsc pracy. Mamy atrakcyjne grunty, doskonałe położenie i unikatowe walory środowiskowe, takie jak: bogactwo fauny i flory wolińskiego parku narodowego, jeziora i dostęp do morza. Mamy ludzi chętnych do pracy i dużo bardziej konkurencyjne ceny względem Międzyzdrojów, czy Świnoujścia. Powinniśmy stawiać na stworzenie dogodnych warunków dla inwestorów branży turystycznej i usług okołoturystycznych. Baza noclegowa – dziś dobrze prosperują drobne pensjonaty, domy wczasowe, kampingi czy kwatery – to wszystko to jednak za mało, aby miało znaczący wpływ na rozwój gminy i miasta. Brakuje hoteli na równie wysokim poziomie, restauracji, pubów, wszelkiego rodzaju podmiotów usługowych. U nas również mogą i jestem przekonana, że powstaną, bazy logistyczne oraz duże magazyny towarowe. Mamy przecież świetne połączenie z trasą ekspresową oraz wystarczającą w tej części regionu odległość od lotniska, czy przeprawy promowej. Dlatego też z powodzeniem możemy również konkurować choćby na tych rynkach.
Teren plaży, który dziś jest w opłakanym stanie, a stanowi istotną wartość turystyczną, podobnie jak park miejski, wymagają pilnej pracy. Władze lokalne nie powinny torpedować jakichkolwiek przejawów aktywności lokalnych przedsiębiorców, którzy jeszcze kilka lat temu prowadzili działalność turystyczną na plaży i terenie przyległym. Należy wspierać każde działanie nastawione na ożywienie turystyki w gminie i mieście Wolin. Zagospodarowanie plaży i terenu przyległego, to w temacie turystyki w samym Wolinie priorytet. Można to zrobić albo w ramach środków własnych albo w ramach współpracy z inwestorami, czyli instrumentem partnerstwa publiczno-prywatnego. Pozostając przy turystyce należy pamiętać nie tylko o mieście, ale też o całej gminie i jej atrakcyjnym, korzystnym do rozwoju turystyki położeniu. Wisełka, typowo turystyczna nadmorska miejscowość, zaniedbana, jak rzadko, która w Polsce z tak atrakcyjnym położeniem. Jakby dostęp do morza był niewystarczającym atutem, aby przeznaczać środki na rozwój. A przecież to wraca do kasy gminy w postaci rzetelnie uiszczanych podatków, jak chociażby opłata klimatyczna. Takich atrakcyjnych dla turystów miejscowości jest w naszej gminie więcej. Warnowo, malowniczo położone w otulinie Wolińskiego Parku Narodowego z katastrofalnie zdegradowanym środowiskiem jezior. Karnocice i Sułomino bez utwardzonych dróg dojazdowych. Wszystkich zaniedbań nie sposób wymienić. Przez ostatnie 12 lat – i tu przyzna pan, że to naprawdę bardzo długi okres – nie zrobiono nic. Te długoletnie zaniedbania, rodzą poważne wyzwania na następne lata. Poza tym, turyści tak samo, jak mieszkańcy zwracają uwagę na czystość oraz estetykę. Wszyscy widzimy zaśmiecone zaułki naszej gminy i miasta, a ceny za wywóz odpadów są nie do zaakceptowania. Należy w końcu zadbać o czystość, bo „jak nas widzą, tak nas piszą”. Dziś nasza gmina pod tym względem wygląda jak za poprzedniego systemu. W maju na ulicach mamy jeszcze pozostałości piasku po zimie i jak co roku zapewne będzie zalegał do kolejnej zimy. Zmiana formy prawnej Zakładu Gospodarki Komunalnej, co korzystne będzie też dla samych pracowników, to warunek ustawowy, który należy spełnić, aby nasz zakład, już po przekształceniu, mógł stanąć do przetargu i zaproponować ceny na rynkowym poziomie, czyli dużo niższym niż obecnie płacimy za transport odpadów. Wszyscy dotkliwie odczuwamy tę sytuację i to trzeba bezwzględnie zmienić, skoro ustawodawca przewidział takie możliwości. Nie rozumiem, dlaczego obecna władza z tego nie korzysta.
Obecni politycy są albo niewrażliwi albo nie widzą ludzkiej krzywdy i niskiego poziomu życia mieszkańców naszej gminy. Należy zmienić priorytety w budżecie i pozbyć się bezsensowych wydatków. Samorząd musi się podzielić z ludźmi ich ciężko wypracowanymi pieniędzmi. Poza tym i znowu dotyczy to nas wszystkich: poprawa lokalnej infrastruktury drogowej oraz bezpieczeństwa mieszkańców. Budowa dróg dojazdowych do nowych osiedli, dróg na terenach wiejskich, montaż oświetlenia przejść dla pieszych i uruchomienie profesjonalnego monitoringu czynnego całą dobę, 7 dni w tygodniu. To zadania pilne, które należy zrealizować w pierwszej kolejności. Należy również usprawnić politykę związaną z funduszami sołeckimi. Sołectwa muszą otrzymywać do swojej dyspozycji środki na realizację inicjatyw i działań odpowiadających mieszkańcom. To Sołtysi, czyli nasi lokalni liderzy, wraz z mieszkańcami sołectw wiedzą najlepiej czego potrzebują. Należy z całych sił wspierać ich pomysły i działania.
Nowa polityka senioralna, ponieważ nasi najstarsi i najbardziej zasłużeni mieszkańcy to wspaniali ludzie, ale zasługują na zdecydowanie więcej niż jubileuszowy bukiet kwiatów od burmistrza. Dzienne centrum aktywności seniorów z ciekawymi propozycjami zajęć, aktywności, wykładów, prelekcji, to wszystko w dobrze zorganizowany sposób można realizować u nas. Można skorzystać z doświadczeń uniwersytetów trzeciego wieku. Należy w większym stopniu wesprzeć działania naszych seniorów, którzy już dziś organizują się sami. Ponadto, należy wesprzeć pracę Ośrodka Pomocy Społecznej, wzmocnić rolę pracowników socjalnych, poprzez podejmowanie działań usprawniających ich codzienną pracę.
Dość naturalne, nasuwa się pytanie, skąd zamierza Pani na to wziąć na to środki?
Założenia można realizować opierając się na 3 filarach. Po pierwsze – szeroki plan rozwoju. Skuteczne zarządzanie terenami inwestycyjnymi przyciągnie nowych przedsiębiorców, którzy stworzą dodatkowe miejsca pracy. Tym samym podniesie się poziom życia mieszkańców. Również turystyka musi być istotnym punktem rozwoju. Trzeba zabiegać zarówno o turystów zagranicznych, którzy już dzisiaj zostawiają swoje euro w pobliskich Międzyzdrojach czy Świnoujściu, jak i o gości z całej Polski. Dzięki temu budżet miasta, ale i nasze lokalne firmy zyskają dodatkowy zastrzyk pieniędzy.
Drugi filar to środki zewnętrzne z funduszami europejskimi na czele. Tu wystarczy wykazać inicjatywę, co w połączeniu z dobrym planem rozwoju może przynieść skuteczne rozwiązania inwestycyjne w gminie i mieście Wolin. Jednak nie sposób przemilczeć faktu, że przez ostatnich 12 lat rządzenia, kiedy fundusze unijne na infrastrukturę były mocno rozbudowane, kiedy można było rzeczywiście zrealizować ogrom inwestycji i co ważne, kiedy były znaczące środki na pokrycie udziału własnego, jak chociażby z tytułu wpływów z Urzędu Morskiego, aktywność władz była znikoma i tego straconego czasu nikt nie wróci. Patrząc na ranking pozyskiwania środków z poprzedniej perspektywy unijnej, Gmina i miasto Wolin jest na ostatnim miejscu w naszym powiecie.
Po trzecie wreszcie, dokładny audyt budżetu – ocena długów i obecnych wydatków. Jestem przekonana, że gdyby pozbyć się niepotrzebnych usług, zrezygnować z nietrafionych inwestycji, przy jednoczesnej reorganizacji wydatków można by zaoszczędzić wiele milionów złotych w każdym roku. Żeby była jasność – jak to się potocznie mówi – nie odkrywamy Ameryki. Po prostu należy całościowo zmienić zarządzanie miastem i gminą Wolin. Potrzeba nowych ludzi, lepszych rozwiązań i pełnego zaangażowania.
Ja Państwu gwarantuję, że stanę do tych wyborów, ponieważ chcę wspólnie
z Wami dokonać zmian.
Dziękuję za rozmowę.
Pozdrawiam
Ojciec dyrektor mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 18:34
… I uwlaczajaca arogancja i chamstwo personelu na marinie…
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 20:17
Nudzisz, coś ci sie odkleiło
Świadek mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:09
I tobie się przykleilo.
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 21:18
Kitkę obetnij, Winnetou na emeryturze
Recydywa mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:51
Marek znam twoje prawdziwe imię za tym w te gierki graj z wałkiem… A wiem że jesteście dobrzy ale w cymberglaja…i juz nie dlugo zagraja z nim pod cela…kumasz czacze
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 17:54
Ma, pokazała w jednym z poprzednich artykulow. Caly program. Dobry program i stad jej swietny wynik
Anonim mówi:
paź 26, 2018
o godzinie 16:10
Żebyście się nie przeliczyli.