
W związku z publiczną debatą, jaka w ostatnich miesiącach rozgorzała wokół planowanej inwestycji w odnawialne źródła energii w gminie Wolin głos w sprawie farmy wiatrowej postanowił zabrać były minister Artur Balazs. Jak podkreśla w rozmowie z naszą redakcją, jego celem nie jest wywieranie presji na radnych, lecz przedstawienie faktów, wyjaśnienie kwestii związanych z energetyką odnawialną oraz wskazanie mechanizmów, które – jego zdaniem – stoją za eskalacją protestów.
Były minister wskazuje dwa powody, dla których zdecydował się na publiczną wypowiedź. Po pierwsze – część planowanych wiatraków ma być zlokalizowana na gruntach, które są jego własnością. Po drugie – chce, aby radni przed podjęciem decyzji dysponowali obiektywną oceną tej inwestycji.
– Na początku składam deklarację, że jedynym kryterium, jakim w tych sprawach powinni kierować się radni, są interesy gminy, interesy mieszkańców oraz interesy państwa – czyli interes Polski, który polega na tym, że jedną drogą do tańszej energii jest energia odnawialna. Dzięki temu, że około 20 procent energii pochodzi dziś z wiatraków, można było przez ostatnie lata zamrozić ceny energii. Dziś udało się to tak skalkulować, że te ceny się ustabilizowały, a mogą być jeszcze niższe, jeśli będzie więcej energii odnawialnej.
Były minister wskazuje w ten sposób, że bez udziału energii wiatrowej konieczne będzie dalsze finansowanie cen energii z budżetu państwa. Jak przekonuje, obecna sytuacja ekonomiczna pokazuje, że to właśnie odnawialne źródła energii mają kluczowe znaczenie dla stabilności energetycznej kraju.
– Jedyna droga do tańszej energii w tej chwili wiedzie przez energię odnawialną. Po wejściu w życie opłat emisyjnych za CO₂, może się okazać, że energia bardzo dużo podrożeje – wskazuje Balazs. Z kolei jako interes Gminy, Minister wylicza, że z siedmiu zaplanowanych wiatraków do budżetu rokrocznie może wpływać przynajmniej 1,5 mln złotych.
Balazs odnosi się również do argumentów dotyczących potencjalnych uciążliwości farmy wiatrowej dla mieszkańców. – Chodzi głównie o Łuskowo oraz sąsiednie Chynowo. To są te dwie wsie, które potencjalnie mogą uznać, że te wiatraki rzeczywiście będą przeszkadzać. Natomiast między bajki należy odłożyć szkodliwość wiatraków. Stwierdzenia, że ludzie umierają od wiatraków, bo tak się też opowiada, że wszystkie wiatraki płoną – to tępa i niemądra propaganda – podkreśla.
Jak dodaje, wsie, na które inwestycja miałaby wpływ, mogą również czerpać konkretne korzyści z farmy wiatrowej. – Ci, których ta uciążliwość by dotyczyła, i te wsie, na które wpłynęłaby obecność wiatraków, mogą mieć pożytek w postaci darmowego prądu. Przepisy jasno o tym mówią, tylko według mnie ludzie o tym nie mają pojęcia, a prezentuje się zwykłą propagandę – mówi były minister.
„Mój interes nie może w żaden sposób decydować o decyzji Rady”
– Jeżeli tych wiatraków nie będzie, to ja na nikogo się nie obrażę i do nikogo nie będę miał pretensji. Te wiatraki – jeśli w ogóle powstaną – to dopiero za około siedem lat. Możliwe, że wówczas mnie już nie będzie. Mój interes jest żaden i w żaden sposób nie może decydować o decyzji Rady – zaznacza Artur Balazs. Były Minister mówi jednak, że ma w tym aspekcie różne refleksje. Jednocześnie zwraca uwagę na skalę i profesjonalizm działań prowadzonych przeciwko inwestycji. – Kiedy widzę profesjonalnie wykonane billboardy, plakaty, za które trzeba sporo płacić – a wiem, co mówię, bo jako polityk to robiłem – to się zastanawiam i pytam niektórych z tych ludzi, którzy protestują – kto to finansuje. Każdy z nich mówi, że nie ma pojęcia.
Polityczna gra wokół wiatraków
Były minister nie ukrywa, że w jego ocenie temat wiatraków stał się narzędziem do budowania politycznego kapitału. Wprost wskazuje na Waldemara Dubrawskiego. – Mam tu na myśli motyw, który dziś się pojawia, ale tak naprawdę jest znany od wielu lat. Mianowicie Waldemar Dubrawski, który wielokrotnie kandydował na burmistrza i zawsze przegrywał wybory, uznał, że cała sytuacja związana z wiatrakami jest sprzyjająca do wywołania awantury – mówi Balazs – Upowszechnianie tego tematu, w połączeniu z brakiem świadomości ludzi, miałoby doprowadzić do referendum i próby odwołania obecnie wybranych władz. Warto sobie jednak postawić pytanie, czy jest to wystarczający pretekst, żeby wysadzać wiatraki, żeby Dubrawski miał być burmistrzem – dodaje.
„Przez lata pomogłem tej gminie”
Artur Balazs w rozmowie z naszą redakcją wraca do swojej wieloletniej aktywności na rzecz gminy i jej mieszkańców. – Przez lata pomogłem gminie Wolin i jej mieszkańcom. Szukałem miejsc, inwestorów, którzy pomagali współfinansować różne inicjatywy. Czasami sięgałem do własnej kieszeni i z własnych środków finansowałem różnego rodzaju akcje czy działania. Także te, na które gminy nie było stać dajmy na to, piłkę nożną. Nie mówię tu o tysiącach, ale o setkach tysięcy złotych. Dziś warto się spytać tych, którzy są inicjatorami ataków, robią taką awanturę, ile oni rzeczywiście dla tej gminy zrobili? W czym pomogli? Czego oni dokonali, jak pomagali zwykłym obywatelom? Bo ja mogę powiedzieć dzisiaj z czystym sumieniem o tym, że jakby zrobić pewną sumę zdarzeń, to bilans jest pozytywny. – mówi były minister.
Artur Balazs przywołuje również swoje wcześniejsze doświadczenia związane z próbami pozyskiwania inwestorów dla gminy. Jak podkreśla około 25 lat temu prowadził rozmowy z podmiotami zainteresowanymi zakupem pozostałości po dawnej fabryce domów i uruchomieniem w tym miejscu dużej przetwórni produktów rolnych. Projekt ten ostatecznie nie doszedł do skutku po tym, jak – jak relacjonuje – pojawiły się plotki sugerujące, że inwestycja miałaby wiązać się z „sprowadzaniem Żydów”, co skłoniło go do wycofania się z dalszych działań, mimo dobrych relacji z ówczesnymi władzami.
Podobny scenariusz – według Balazsa – powtórzył się kilkanaście lat później w przypadku pomysłu zagospodarowania elewatorów zbożowych, które do dziś stoją niewykorzystane i niszczeją. Wówczas również, jak twierdzi, pojawiła się narracja, że jego celem byłby wykup obiektu i narzucanie rolnikom cen zbóż, co miało skutkować rzekomym wykorzystywaniem lokalnego środowiska. Także ten projekt został przez niego porzucony.
Zdaniem byłego ministra, gdyby choć część proponowanych przez niego inicjatyw została wówczas zrealizowana, samorząd otrzymałby duży zastrzyk finansowy. Zamiast tego – jak ocenia – po tamtych pomysłach pozostały jedynie opuszczone obiekty, które stały się „pomnikami” zmarnowanych szans oraz symbolem niewykorzystanego potencjału rozwojowego gminy.
– Warto się więc zastanowić, czy od razu niweczyć kolejną inicjatywę. Ja w tej sprawie na nikogo nie będę naciskał. Jest to mi to obojętne co się wydarzy. Natomiast jeśli ktoś myśli, że po wycofaniu się z tych wiatraków Pan Waldemar Dubrawski także wycofa się z atakowania Pani Burmistrz i będzie grzecznie wszystkiemu się przyglądał to jest w błędzie. Ten człowiek nigdy nie odpuści. Dlatego trzeba się kierować interesem Mieszkańców, Gminy oraz co najważniejsze interesem Państwa. Warto to wszystko przypomnieć i powiedzieć, że ktoś chce zbić na tym polityczny kapitał – podsumowuje Balazs.















190 komentarzy
Jarzysław mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:39
Pozwoliłem sobie przenieść komentarze, które zamieściłem dwa, trzy dni temu do artykułu o wiatrakach. Artur Balasz dokładnie wyartykułował w zamieszczonym materiale mój tok myślenia, Chyba powinienem zagrać w totka. Naprawdę to nie są wzięte z kosmosu fakty. Usiądźcie spokojnie i bez emocji postarajcie się połączyć kropki tej układanki.
Jarzysław III mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:32
Ten człowiek jest tak toksyczny i do tego jeszcze przebiegły, że potrafi wciągnąć mieszkańców naszej Gminy w swoją brudną grę. Zawsze może powiedzieć, że mamusia mu kazała. Przypomniał mi się żart o naszej kadrze narodowej piłki nożnej i męskich jajach podczas stosunku – i jedno i drugie niby zawsze bierze udział, ale ostatecznie i tak nie wchodzą. Tak samo jest z przytoczonym na początku wywodu człowiekiem „chorym z chęci posiadania władzy”, on już i tak nie ma szans, ale gdzie diabeł nie może – tam babę pośle – wspomnicie moje słowa. Ktoś już o tym wspomniał w komentarzach. Takie sterowanie z tylnego siedzenia mu się marzy.
Jarzysław C.D. mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:30
Teraz do meritum – energia odnawialna, a przede wszystkim własna jest niezbędna dla niezależności naszego kraju. Zastrzyk dla budżetu gminy jest niebagatelny z racji posadowienia urządzeń na jej terenie. Lokalne społeczności też wiele skorzystają, Urząd Miasta i Gminy sam pieniędzy nie produkuje, tylko może dysponować budżetem, który im jest większy, tym więcej da się zrobić dla ludzi. Nawet jak ktoś niżej wspomniał – upomnieć się przy okazji o te 10% prądu dla lokalnych społeczności. Patrząc wstecz Rada Gminy wcale nie głosuje tak, jak jej każą, mądrze głosują za konkretnymi uchwałami dla poprawienia jakości życia i pozwalającymi uzyskać konkretne środki dla dobra całej Gminy i jej mieszkańców. To są naprawdę mądrzy ludzie /prawie wszyscy/ i nie powinniśmy ich tu obrażać. To są ludzie wybrani przez lokalne społeczności jako ich przedstawiciele i niech nikt nie próbuje z nich robić głupków. Nie dajmy się wkręcić w czyjąś kampanię wyborczą.
Jarzysław mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:28
czy Wy ludzie tego nie widzicie, że to jest „dym” robiony przez człowieka chorego na władzę ? Jemu nie chodzi o żadne dobro mieszkańców, o żaden Park Narodowy czy o Naturę 2000.Jemu tak na głowę padło, że pisze sam do siebie petycje, że jego decyzje budzą w nim niepokój – medycyna bardzo poszła naprzód – to da się skutecznie leczyć. Proste pytanie : ile wydał na banery „udające” sprzeciw mieszkańców ? 1200 PLN netto za sztukę po rabacie, policzcie sami, bo wiecie lepiej ile ich było – ile to kasy – i tu bardzo ważne pytanie : czyja to kasa ? W dzisiejszych, bardzo trudnych i nieprzewidywalnych czasach – czy pieniądze pochodzą ze w schodu czy z zachodu, bo przecież tak naprawdę, to jednym i drugim zależy żeby Polska kupowała u nich surowce.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:20
Wysadzać wiatraki dziwne stwierdzenie.
Piszę Pan,że nie będzie miał pretensji a dobrze wiemy, że już teraz je Pan ma.
Sprzeda Pan ziemię z gotową inwestycją bo jest Pan przede wszystkim biznesmenem.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:14
Ludzie czy jesteście naprawdę tak zaślepieni.
Wiatraków na wyspie nie może być.
To są obszary chronione a na takich jest ograniczenie w stawianiu wysokich konstrukcji.
Mogłyby powstać małe wiatraki przydomowe a nie 270 m kolosy.
Takich farm nie stawia się na obszarach chronionych.
Mówienie, że bez tych paru wiatraków to Polska poniesie klapę w transformacji energetycznej to kpina z rozwijającego się OZE.Powstaje farma na morzu i to właśnie na morzu a nie na lądzie stawia stawia się tak wysokie turbiny.
Powstają przydomowe wiatraki, farmy fotowoltaiczne, magazyny energii biogazownie i planowana elektrownia atomowa.
Zostawmy wyspę Wolin w spokoju.
przewidujący mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:45
Pan Minister ,,B,, pisze że jemu nie zależy ponieważ te wiatraki jak powstaną to gdzieś c. za 7 lat , i cyt. ,, mnie może już nie być ,, , o tak panie Ministrze jeśli się tak stanie , a nikt panu tego nie życzy , to ten dochodowy Biznes odziedziczą pana dzieci i wnukowie i będą dobrze ustawieni , natomiast jest Pan przebiegłym facetem i potrafi Pan przewidywać , obecna podpisana umowa pomiędzy UE a Krajami Ameryki Południowej wykończy wczesniej lub pózniej Polskich Rolników ! , do , których obecnie Pan też obecnie chyba należy ? , ale po wejsciu w ,,Wiatrakowy Biznes ,, , nie będzie Pan już się martwił gdzie i komu i po kosztach produkcji lub nawet poniżej sprzedać rolnicze produkty.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:16
Tak właśnie jest, dlatego sądzę, że nie tylko chodzi o dzierżawę, ale też o produkcję prądu. Myśli jak zabezpieczyć rodzinę, bo bez niego kiedyś będą jak dzieci we mgle.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:40
To ja mam lepszy pomysł. Dać każdemu po wiatraku, który w pełni zaspokoi potrzeby gospodarstwa domowego i problem bedzie rozwiązany na wieki. Bedzie darmowy prąd i ekologia.
No ale nie, bo to nie chodzi o to, zeby bylo taniej tylko ktos ma zarobić, a prąd i tak nie tanieje. Pamiętacie jaka byla gadka jak stawiali w powiecie pierwsze wiatraki? Że bedzie tańszy prąd, zrobimy wam drogi, place zabaw, boiska, loda nawet. Ale nie torpedujcie inwestycji.
I co, jest tańszy prąd? No ku*wa niekoniecznie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:31
No ale dlaczego wiatraki mają stać na działkach pana Balazsa? Jeśli są one takie potrzebne to chyba można poszukać innej lokalizacji. Dlaczego jest tu stawiana sprawa w taki sposób jak by tylko działki p. Balazsa wchodziły w grę?
Przecież gdyby jakiś inwestor sie pojawil to chyba gmina powinna z tym inwestorem rozważyć różne lokaluzacje i te lokalizacje powinny być poddane konsultacjom społecznym, żeby wybrać taką, która najmniej budzi kontrowersji. No ale tutaj pan B. zapragnął mieć wiatraki i będzie miał choćby zdewastował wszystko w około.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:25
Widać, że Artur zna tę gminę od lat i naprawdę mu na niej zależy. Nie opowiada bajek, tylko mówi o tym, co może dać rozwój i inwestycje.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:29
Dobra, nie wiem ile bierzesz za post, ale już wystarczy . Pisać na zamówienie też trzeba umieć.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:12
Ten wyjątkowo cwany osobnik kojarzy mi się z jednym …interesem ,własnym .
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:10
FAN, TYLKO PYTAM, LULU czy SRULU to jedna osoba, nie chce nawet myśleć, kto to by mógł być
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:59
Miażdżąca większość mieszkańców jest na nie i po temacie postawcie je gdzieś daleko w morzu a nie ludziom takie kolosy koło domu…
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:58
Miażdżąca większość mieszkańców jest na nie i po temacie postawcie je gdzieś daleko w morzu a nie ludziom takie kolosy koło domu.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:49
Dobrze że się Balazs przyznał. Przynajmniej kawa na ławę co i jak. A nie jak co niektórzy tu że walczymy z wiatrakami a tak na prawdę kręcimy stołki w gminie
Fan mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:47
Fascynujące ilu tu jest maruderów wychwalających Dubrawskiego i referendum zapominających całkowicie o temacie rozmowy czyli wiatrakach. Kolejny przykład że nie o to tu chodziło. Sory ale mnie ta farsa już znudziła. Wynik referendum będzie taki sam jak wszystkich poprzednich wyborów Pana Dubrawskiego. Czyli negatywny……
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:05
Referendum, a wybory nowego burmistrza to dwie różne sprawy. A co jeśli pojawi się inny kandydat na burmistrza niż Dubrawski, albo kandydatka:)
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:21
Dokładnie każdy kto nawołuje do referendum zapomina że po „udanym” referendum są wybory na nowo i kandydaci na burmistrza zaczynają od zera
Tylko pytam! mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:46
Hmm… ale w sumie czy to nie jest tak ze gdyby wiatraki były tak szkodliwe, UE dawno by je zakazała?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:03
Nie, bo niemiecki Siemens produkuje te wiatraki, a Unia to głównie Niemcy.
Witam serdecznie mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:43
Brawo proszę państwa! Jak nadal żyjecie w bajce i myślicie że prąd ABRAKADABRA magicznie stanieje bez OZE to zapraszam by się obudzić – naprawdę. Niestety ale w tym aspekcie warto posłuchać i pozwolić im działać
Lulu mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:40
Jak miło, że ktoś jasno tłumaczy, skąd biorą się korzyści z OZE, zamiast powielać bezsensowne mity.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:26
No to jak panu to obojętne panie Balazs to proszę się przyłączyć do blokujących wiatraki.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:25
Interes Polski, dobre sobie, na Pana działce, to jest pana dochodowy interes. Ciągle nie wiemy kto jest i inwestorem, czy to jest pan Balazs i jego Fundacja? Bo to, że środki będą z dofinansowania,najprawdopodobniej z KPO, to raczej jest jasne.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:25
Waldek, zrób w końcu to referendum, co cię tak obrażać będą ! By frekwencja byłą pewna trzeba odwołać władze w gminie i w powiecie. Dziwnów, Golczewo i Świerzno zostaw w spokoju, a Wolin, Kamień i powiat trzeba te rady odwołać w referendum, Anka i tak bez problemu wygra.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:35
No Anką to niekoniecznie. Są chyba jakieś kompetentne osoby w gminie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:22
Łzy wzruszenia zalały mi oczy, jakiego filantropia ma nasza gmina, on to wszystko dla gminy robi, nie dla siebie, dla państwa, dla dobra świata
Nie wspomina o kasie jaka będzie wpływać mu do prywatnej kieszeni z tytułu dzierżawy jego działek pod wiatraki
Mówi o 1,5 mln zł do budżetu gminy 😁 żarcik? Może wspomni pan B o stratach, jakie może ponieść gmina gdy wyłączone zostaną działki w obrębie wiatraków z rekreacji? O ile spadną wtedy podatki gminne? Ile mniej turystów przyjedzie?
Kasa będzie się zgadzać tylko panu B
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:41
Tutaj się jeszcze okaże, że inwestorem jest Fundacja pana Balazsa, która nie dość, że zapłaci za dzierżawę to jeszcze zyski z produkcji tego prądu będzie czerpać. Hotel w Wiselce fundacja wybudowała (spółka zależna od fundacji) chyba za 55 mln zł to i elektrownie może wybudować za 250 mln, zwłaszcza, że środki z KPO są na takie inwestycje. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a pycha kroczy przed upadkiem. Panie Balazs niech się Pan opamięta.
Xd mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:53
Dokładnie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 19:41
Kapitał to pan Balazs chce zbić, ten finansowy.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 19:09
Co zyskali mieszkańcy np. Zagórza z wiatraków? Mają tańszy prąd?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 19:07
Przecież macie wiatraki koło Gogolic, Rzeczyna, Siemiechowa i co, płacicie niższe rachunki?;Przyznać się kto płaci niższe rachunki bo ma blisko domu wiatraki. Walczyć trzeba bo to się dla Was źle skończy. Każdy rozumny człowiek wie, kto straci a kto na tym zarobi. Nie dla wiatraków na wyspie Wolin. Nie dajcie się. W jedności siła.
Xd mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 19:02
Halo!!! ,mowa tu o farmach wiatrowych ? Na wyspie Wolin ? Mają te kolosy powstać niedaleko mojego domu . Zobaczymy jutro ,.jak radni odniosą się do petycji mieszkańców ?Nikt z nikogo nie będzie robić wariata , i te kalumnie na temat osoby , która nas niby kieruje. My mieszkańcy mamy swój rozum . Wiemy doskonale jak to tutaj funkcjonuje . Jutro się okaże.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:45
Balazs mówi spokojnie i merytorycznie, bez krzyku i awantur. Właśnie takich ludzi potrzeba w debacie o przyszłości gminy.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:44
Szacunek dla Artura za to, że oddziela interes prywatny od dobra wspólnego. Mało kto dziś potrafi powiedzieć: „to nie ja mam decydować, tylko Rada”.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:42
Artur Balazs pokazuje klasę: nie naciska, nie straszy, tylko tłumaczy. Tak powinien wyglądać głos doświadczonego człowieka w ważnych sprawach gminy.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:34
Zawsze można je wysadzić w powietrze
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:43
He, he, he
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:19
Winę na ruskie drony można zwalić jak by co.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:31
Oj i Dubrawski już Burmistrzem nie zostanie
Marta Wolin mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:30
Byłam na spotkaniu w Kolczewie. Ten Pan co to prowadził faktycznie coś wspominał o darmowym prądzie. Może by się udało coś więcej usłyszeć ale za to szczekacze Dubrawskiego wszystkich zakrzyczeli. Nie jestem za ani przeciw wiatraka ale w obecnych czasach jakakolwiek pomoc w comiesięcznych rachunkach bo wniosła na prawdę dużo. Następnym razem proszę dajcie porozmawiać i się czegoś dowiedzieć a nie krzyczcie cały czas.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:28
Jak mi zagwarantują darmowe energię będzie ok
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:21
Postaw sobie wiatraki koło Glara w Wisełce jak taki kozak
Rusofob mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:21
Dubrawski !!!!!!!! Pokaz wykaz darczyńców na tą twoją pseudo zbiórkę !!!!! Ile wziąłeś od Gaz Promu za ta propagandę!!!!!
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:19
Co minutę komentarz pochwalny, boty pracują aż furczy w Łuskowie
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:19
Pan Balazs wypomina brak świadomości ludzi. I to zapewne tych, którzy bronią walorów pięknej polskiej wyspy Wolin. W walce o partykularny interes(dochód z dzierżawy gruntu) najłatwiej jest wprowadzić argument polityczny. Być może właśnie pan Dubrawski ma taką świadomość, której Pan Balazs odmawia części mieszkańców?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:18
Te pochlebne komontarze są na zamówienie. Widać tu styl pewnej 9soby, która mogła się trochę przestraszyć
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:51
Wygląda na to, że dla Dubrawskiego ważniejsze są konflikty i kampania pod kolejne wybory niż realne potrzeby mieszkańców. Gmina nie potrzebuje wiecznych awantur, tylko konkretnych decyzji.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:51
Zamiast wspierać inwestycje, które mogą dać pieniądze gminie i tańszą energię, Dubrawski woli blokować i atakować. Tak się nie buduje przyszłości, tylko marnuje kolejne szanse.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:51
Jeśli ktoś naprawdę myśli o mieszkańcach, to rozmawia o faktach i korzyściach, a nie buduje kapitał polityczny na strachu. W tej sprawie Dubrawski bardziej przypomina politycznego gracza niż gospodarza dbającego o gminę.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:01
Rozmawia??? A kto z mieszkańcami rozmawial w sprawie tych wiatraków? Rada podjęła uchwałę i ani słowa nikt nie powiedział, że rusza taka inwestycja.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:50
Dubrawski zamiast szukać rozwiązań dla gminy, wygląda jakby wolał robić polityczne awantury. Ciągłe straszenie ludzi i podkręcanie emocji nie daje ani tańszego prądu, ani rozwoju – daje tylko chaos.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:49
TAAAAAAAAK DLA WIATRAKÓW NIECH BEDA MILIONY Z BOŻA POMOCA I Z POLSKA FLAGĄ TAK DLA WIARAKÓW NIECH SIE TO STANIE
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:48
Dobrze, że Balazs przypomina, ile zrobił dla gminy przez lata. Kto naprawdę pracował dla mieszkańców, ten dziś może mówić o przyszłości z czystym sumieniem.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:08
No ale przecież nic nie zrobił. Mówi, że dwa razy podjął inicjatywę, raz w sprawie starej fabryki gotowych elementów domów, a raz w sprawie elewatora w Wolinie, ale obie sprawy nie doszły do skutku te inicjatywy. Dalej straszą te obiekty, nic raczej konkretnego dla gminy nie zrobił. Za to wiele gmina zrobiła dla niego zwłaszcza za panowania obecnej burmistrz.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:47
Chcecie tańszy prąd to tylko wiatraki
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:46
Balazs ma rację: bez energii odnawialnej ceny prądu będą tylko rosły. Wiatraki to rozsądny krok do przodu.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:46
Dzięki takim ludziom jak Balazs można zrozumieć, o co naprawdę chodzi w wiatrakach: mniej zależności od drogiej energii i więcej korzyści lokalnie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:45
Dobrze, że Balazs nie boi się mówić prawdy. Wiatraki to korzyści dla gminy, mieszkańców i całego kraju. Tego typu decyzje trzeba podejmować na podstawie faktów, nie strachu.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:45
Balazs ma rację – bez OZE będziemy skazani na coraz droższy prąd. Wiatraki to inwestycja w przyszłość, a nie zagrożenie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:45
Waldek z Platformy przeciw zielonej energii. Żeby zostać Burmistrzem nawet swoją partię zdradzi. Masakra na co go jeszcze stać
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:44
Zamiast wierzyć w plotki, warto posłuchać Balazs. Fakty są proste: wiatraki = tańsza energia, wpływy do budżetu i rozwój regionu.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:06
Wpływy do jego kieszeni przede wszystkim
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:43
Zamiast wierzyć w plotki, warto posłuchać Balasa. Fakty są proste: wiatraki = tańsza energia, wpływy do budżetu i rozwój regionu.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:43
Wreszcie ktoś mówi jasno: odnawialna energia to bezpieczeństwo na lata. Balas pokazuje, że wiatraki to nie problem, tylko rozwiązanie.
Magda mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:43
Balas robi dokładnie to, czego dziś brakuje w debacie: tłumaczy spokojnie i na liczbach. Wiatraki to realne pieniądze dla gminy i szansa na tańszy prąd dla wszystkich.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:42
Popieram to, co mówi Balas o farmie wiatrowej. Zamiast straszenia – argumenty: tańsza energia, korzyści dla mieszkańców i rozwój gminy. O takich rozwiązaniach trzeba rozmawiać na serio.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:42
Dobrze, że Balas tłumaczy ludziom, jak naprawdę działa energetyka. Wiatraki to nie zagrożenie, tylko szansa: stabilniejsze ceny prądu i pieniądze dla gminy. Mniej plotek, więcej wiedzy.
Bogdan mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:42
Balas pokazuje, że wiatraki to nie ideologia, tylko konkretne liczby: niższe ceny energii, wpływy do budżetu gminy i mniejsze uzależnienie od drogiego prądu. W końcu ktoś mówi rozsądnie i spokojnie.
Mietek mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:41
Szacunek dla Artura Balasa za to, że mówi o faktach, a nie o strachu. Energia z wiatru to tańszy prąd, większe bezpieczeństwo energetyczne i realne korzyści dla gminy. Takich głosów potrzeba w tej dyskusji.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:38
Bardzo dobrze że chce te wiatraki ! Brawo Balazs
Opowieści z mchu i paproci mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:05
Hmm.
Pewien pan to taki fachura od „wiatru zmian„ ( Wind od change).
Yhy.
Bez wątpienia, na pewno jest sprytny.
W roku 1990 czyli w tzw. transformacji ustrojowej, będąc wtedy ministrem bez teki w rządzie p. Tadeusza M., wygrał przetarg na zakup ponad 200 h ziemi ornej obsianej, zaznaczyć pragnę.
Był to przetarg ogłoszony tuż przed „dwunastą„ .
Konkurenci przetargowi „nie dotarli„ i poszło wszystko po cenie wywoławczej startowej.
Zboże urosło i zostało sprzedane.
Otrzymana kwota pokryła cenę zakupu ww. ziemi.
Aha, coś jeszcze.
Esej o dzierżawie 70 h ziemi nieopodal ośodka Grodno, tuż przy klifie morskim, obok Miedzyzdrojów.
Na kiedy indziej.
To tylko fndacja…czy coś..
Bez teki.
A teka ?
Rośnie i rośnie…
I koniec bajki 😴
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:51
Czy działki pana Balazsa to jedyne miejsce w gminie gdzie te wiatraki mogą powstać?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:50
Szkoda, że nie wszystkie komentarze są publikowane
Mieszkaniec mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:20
Nie ma tu drugiego dna, ani próby zbicia kapitału politycznego. Na pierwszym spotkaniu było może z 25 osób. Dziś protest się rozrósł. Szczególnie wsparli mieszkańców właściciele działek domŏw rekreacyjnych. Jak mówią, wybrali to miejsce, bo jest to zielony zakątek. Nie wszystko należy przeliczać na wpływy do budżetu. A banery zakupiono z dobrowolnych wpłat. Cena od 80 do 120 zł za sztukę. Jako działacz opozycyjny walczył Pan za demokrację. Każdy ma prawo do własnego zdania, opinii.Tego nie trzeba Panu wyjaśniać. Życzę zdrowia Panie Ministrze.
Urząd Skarbowy w Przewałowie mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:10
A jeśli sie można spytać gdzie można znaleźć listę darczyńców ? Kto zbiera te pieniądze ? Jak są one rozliczne ? To nie jest kwestia że się przyczepiam ale jak rozmawiamy o transparentności to pewnie księgi Pan Dubrawski prowadzi ?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 19:32
No i właśnie się przyczepiasz. Jest napisane- wpłaty dobrowolne. Nikt tu nie będzie listy pokazywał. Kto chciał to wpłacił.
Nienawidzę śmieci mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 22:25
O ! witamy, dobry wieczór panie bubrawski. Protest sam się nie rozrósł, tylko pan go uruchomiłeś dla swoich niespełnionych ambicji. Gdzie tak tanio zamówiłeś pan takie banery ? I jeszcze to : „Szczególnie wsparli właściciele domów rekreacyjnych” – przekaż pan tym wspierającym właścicielom rekreacyjnych – że oni tu są, tylko w bardzo krótkim czasie i mają w dupie ile kosztuje prąd, a mieszkający tu ludzie mają to przez cały rok. I niech nie wypiertalają śmieci po każdym łikendzie do lasku koło pana domu, łącznie ze spuszczaniem szamba z kamperów przed którym to laskiem stoi dumnie duża czerwona tablica z napisem NATURA 2000, tylko niech zakupią/wynajmą od MPGiK-u odpowiedni pojemnik na śmieci. Tego chyba też nie trzeba panu wyjaśniać, zdrowia życzę sąsiedzie pana ministra.
Mieszkaniec Łuskowa mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:05
Jestem za farmą wiatraków to w niczym nie szkodzi
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:32
Tobie nie szkodzi, bo nie mieszkasz w Luskoie i piszesz to na zamówienie kogoś.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:53
Ciekawa manipulacja tu ma miejsce, bo cała niechęć do wiatraków została tu przekierowana na niechęć do Dubrawskiego i mamy teraz taka sytuację : jesteś przeciwny wiatrakom to znaczy, że popierasz Dubrawskiego i chcesz, żeby był burmistrzem. Dokładnie to samo dzisiaj w Polsce robią lewacy – nie wierzysz Tuskowi to znaczy, że jesteś ruską onucą i popierasz Putina. Co za dno. Możemy się domyślać kto taką nagonke na Dubrawskiego tutaj zrobił,zwłaszcza, że jest strach przed ewentualnym referendum.
Można na prawdę nie lubić Dubrawskiego i tak jak on być przeciw wiatrakom, tak samo jak można nie lubić kłamliwego Tuska i być przeciw Putinowi.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:42
Waldemar Dubrawski Burmistrzem Świerzna
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:05
Raczej Wójtem – a nie swoim intelektem będzie Burmistrzem
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:40
Tam jego miejsce
Zniesmaczony mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:42
Każda nowa inwestycja w tym budowa farm wiatrowych jest szansą i korzyścią dla gminy . Opowieści o szkodliwości , ptaszkach , glośności mozemy spokojnie wrzucić między bajki . Bicie piany dla swoich partykularnych korzyści i po prostu zawiść , że ktoś może na tym skorzystać finansowo to główne przesłanki protestujących .
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:01
To spowoduje upadek turystyki w tym regionie. Jeden człowiek zarobi, żeby wszyscy inni stracili.
Księgowy mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:55
Proszę podać jakieś dowody na postawioną tak jednoznaczną tezę i ewentualnie jakiej wielkości % będzie to dotyczyć, wtedy można zawalczyć z inwestorem o rekompensatę tych strat.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:49
Człowieku, te dowody będą miały 270 m wysokości. Będziesz je dobrze widział, jeśli mieszkasz w odległości 50 km.
Czy ty na poważnie pytasz? Pojechałbyś na wczasy z rodziną w takie miejsce?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:08
NIE dla wiatraków
Woliniak mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:02
Arturze! Twoja retoryka jest,tyle warta co Mercosur.
Jako polityk,będący w strukturach SKL,nie funkcjonujecie,jako samodzielna partia parlamentarna,lecz jako środowisko polityczne i doradcze.Sam zachowujesz statut wpływowej postaci w polityce rolnej i społeczno samorządowej w Zachodniopomorskim.Wybory samorządowe w Powiecie i Gminie ,są tego najlepszym przykładem.
Przez dekady miałeś przeogromne wpływy na życie społeczni-polityczne.
Przypisujesz sobie zasługi na rzecz Gminy,kreując się na męża opaczności i darczyńcę! A tak naprawdę,doiłeś Gminę ile się dało.
Zamiast łączyć dzielisz,najlepszym przykładem jest radny Dubrawski/wychowanek młodzieżówki SKL-u/widać uczeń przerósł mistrza.
Dziadku czas przejść na zasłużoną emeryturę.Twoje porażki widać gołym okiem.
W Grodnie stawiałeś na Trzaskowskiego, który przegrał o fotel Prezydenta RP.
W wyborach samorządowych do Powiatu,nie utworzyłeś koalicji rządzącej.Malec zagrał Ci na nosie.
W Gminie Wolin, lukratywny interes życia z wiatrakami, przeszedł Ci koło nosa.
Wielki szacun dla Radnych z Wolina!!!
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:54
Czy ktoś pamięta postulaty wyborcze Pani Ewy Grzybowskiej ?
Ja nie pamiętam by wspominała coś o wiatrakach.
Pisanie jakoby ktoś buntował mieszkańców to bzdura. Przekazano tylko informacje , która dotarła do mieszkańców już po ogłoszonych konsultacjach online.
W swoich postulatach Pani Burmistrz stawiała głównie na turystykę.Szczerze nie oddałbym na nią głosu gdybym słyszała o turbinach wiatrowych na wyspie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:12
No właśnie, ani ja.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:13
Ale czemu to dziwnym trafem jedynie działki pana Balazsa nadają się żeby na nich stały ogromne wiatraki? Rozważane były inne lokalizacje? Oczwywiście, że nie. A gdyby w innej lokalizacji planowana była taka elektrownia wiatrowa to p. Balazs też by takie artykuły pisał w obronie zielonej energii? Oczywiście, że nie.
SZCZYT HIPOKRYZJI.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:09
Od tych wiatraków naprawdę pie…li się we łbie…wyjdziesz na podwórko i wieczna karuzela…
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:09
Od tych wiatraków naprawdę pie…li się we łbie…wyjdziesz na podwórko i wieczna karuzela.
leon mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:08
Anonim , ile ci płacą za te bzdety?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:02
Oczerniają Dubrawskiego a on rzeczywiście nieraz już stawał po stronie mieszkańców gminy i ma w wielu tematach racje myślę iż mógłby być dobrym burmistrzem byłoby na pewno przejrzyście większości w radzie by nie miał i oto chodzi by pojedyńczy człowieczek nie robił co chce bez zgody mieszkańców ta dzisiejsza większość w radzie to jakieś nieporozumienie…
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:44
Dubrawski tylko dyba na stołek. Nic innego się nie liczy. Ludzie go nie wybrali – nie wybrali.
cynik mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:13
I nie wybiorą – bo by dopiero była katastrofa
Nikt się nie spodziewał mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 16:40
Ten komentarz to czyste potwierdzenie słów Balazsa. Tu nigdy nie chodziło o wiatraki…..
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:00
Marzy mi się duża węglowa hałda pod domem i piec przemysłowy pod domem dubrawskiego który zbiera podpisy przeciwko wiatrakom
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:59
Dubrawski wszystko przeciwko czemu protestuje w Gminie Wolin popiera w Gminie Świerzno. Zależy jak leży i komu co ma powiedziec
ANONIM mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:47
Przerażające, jak łatwo niektórych sterować billboardami i hasłami bez jakiegokolwiek poparcia w dowodach naukowych.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 15:44
Jak ktoś będzie miał wiatrak o wysokosci 250 m pod domem właściwie to jakich dowodów naukowych potrzebuje, żeby stwierdzić, że komfort mieszkania spadnie tam do zera procent, a wartość nieruchomości do 30 % pierwotnej wartości.
anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 18:55
700 metrów od domu wiatrak o wysokości 250 m nie rzuca żadnego cienia. Przy tej odległości, światło ulegając załamaniu na takiej przeszkodzie, praktycznie dociera wszędzie. Reszta o ptaszkach i innych krowach nie dających mleka to bajki dla ciemnogrodu. Kłania się film ,,Konopielka”. Na szkoły nie wolno ,,rzucać kamieniami”. One istnieją m.in. dla walki z ciemnogrodem.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:18
Stuknij się w pusty łeb gamoniu, kto ci tu o krowach pisze?. Czy ty sam wierzysz w to co piszesz? Wiatrak 270 m w odległości 700 m od domu nie przeszkadza??? Chciałbyś taki dom kupić np. za 1 mln zł? A może raczej dałbyś za taki dom 200 tys. zł.
ANONIM mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:45
Łatwo niszczyć kolejne inicjatywy, trudniej wziąć odpowiedzialność za stan Gminy. Doczłapać się do stołka nie jest trudno, ale ciężej później z pustego budżetu zrobić coś dla mieszkańców. Żal się człowiekowi robi jak widzi że przez małostkowe ambicje małego człowieka nasza wyspa wygląda jak rezerwat dziczy protestującej bo komuś się stołka zachciało.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:08
To manipulacja, tutaj nie chodzi o Dubrawskiego.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:29
Właśnie komuś się coś zachciało.
Zachciało się postawić turbiny wiatrowe bez konsultacji społecznych.
Gdyby nie reakcja mieszkańców konsultacje polegałyby na ogłoszeniu w internecie, że konsultacje odbędą się tego samego dnia online.
Tak było i to jest naruszenie wymogów konsultacji społecznych, bo to w gestii władzy jest poinformowanie mieszkańców w sposób efektywny na 3 sposoby.
Kolega z Chynowa mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:41
Dubrawski znów próbuje zrobić karierę na strachu – nic nowego.
ANONIM mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:40
Siane Fake newsy o „śmiercionośnych wiatrakach” to wizytówka inteligencji ich autorów.
Nie dla robienia politycznej kariery na szkodzie społecznej mieszkańców Wolina !
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 21:54
Dużo bierzesz za te wpisy? Opłaca ci się?
Patriota mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:38
Protesty oparte na kłamstwach i straszeniu ludzi to zdrada POLSKIEJ racji stanu !!!!!!!
Anon mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:37
Balazs ma rację: bez wiatraków zapłacimy wszyscy – i to słono.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:31
Ale wiatraki można postawić na polach bliżej miasta Wolin a może w samym mieście lub poza wyspą.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:28
Może i Balazs nie dożyje wiatraków, ale zyski pozostaną dla jego potomnych
Miastowy mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:11
Dubrawski mąci znowu i mąci. Swoim zachowaniem to sprawi że na wyspie nikt nigdy nie zainwestuje nawet złotówki. Teraz gmina wolna od wiatraków jutro gmina wolna od jakichkolwiek inwestycji i polecam kupować terenówki bo takie dziury będą na drogach. On jak zwykle zrobi z siebie de*ila a wieść o Wolinie pójdzie że my inwestorów widłami przeganiamy. I pod koniec dnia wynik wszyscy znamy.
Dubrawski 0:6 Stołek burmistrza
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:28
Co ma sponsorowanie klubu piłkarskiego do tej inwestycji?
Czy to, że Pan jest bogaty znaczy ,że ma Pan prawo do realizacji swoich planów ponad wszystko ?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:18
Tylko tyle komentarzy w tak kontrowersyjnej sprawie?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:13
Po prostu śmiechu wartę.
Wstydź się Pan.
Ludzie nie chcą tych wiatraków.
Wcześniej podjęta była uchwała o tym by wyspa Wolin była wolna od wiatraków.
Niech Pan odda te grunty do Agencji albo odsprzeda rolnikom.
Jest Pan jak chorągiewka na wietrze.
Dziwię się jak można stawiać na szali piękno wyspy, jej faunę i florę i pieniądze.
Tego co jest na wyspie nie da się kupić za żadne pieniądze.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:39
Wiatraki nie emitują CO₂, SO₂, NOx ani pyłów, w przeciwieństwie do alternatywy węgla i gazu. Jakbym wam postawił elektrownie węglowa pod sołectwem to bardzo szybko byście się za nimi oglądali.
Anon mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:49
A potem płacz że ludzie mają astmę i choroby płuc. Lepiej wydawać setki złotych na leki niż widzieć gdzieś daleko kręcące się wiatraki
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:33
A co ma wiatrak do systemu ogrzewania ?
Już widzę jak ludzie zmieniają ogrzewanie na elektryczne.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:11
My mieszkańcy gminy Wolin nie chcemy OZE, no i po temacie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:38
Krowy mleka nie daja przez wiatraki
cynik mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:40
To je nakarm
Zwolennik wiatraków mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:49
Na zasadzie „równości broni ja napiszę:
My mieszkańcy gminy Wolin chcemy OZE, no i po temacie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:08
Tak na prawdę to nie ma odnawialnych źródeł energii. Co się zużyje to już nieodwracalnie nie wróci się. Budowa, eksploatacja, przesyła, rozliczenia i utylizacja są diabelnie drogie i pochłaniają tyle energii że energia wiatrowa to wielki znak zapytania. Jedynie żagiel w ograniczonej przydatności sprawdza się. Dlaczego nie budują obecnie statków towarowych napędzanych wiatrem. A jachty zawsze wyposażone są w silnik pomocniczy, który w zasadzie jest podstawowym źródłem napędu. Paliwa kopalne są nie do zastąpienia. Pozostaje niebezpieczna energia jądrowa i ta w przyszłości będzie podstawowym źródłem energii.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:40
W takich Niemczech hurtowe ceny energii są niższe właśnie dzięki dużemu udziałowi wiatru i słońca – w momentach wysokiej generacji OZE ceny na giełdzie spadają nawet do zera albo poniżej. W samym 2024 r. źródła odnawialne odpowiadały za około 62–63 % całkowitej produkcji energii elektrycznej w Niemczech, co jest rekordowym wynikiem i pokazujacy znaczący udział OZE w miksie energetycznym. Na koniec 2025 r. zainstalowana moc lądowej energetyki wiatrowej wynosiła ponad 68 GW, a Niemcy mają ambitny plan osiągnięcia 115 GW mocy lądowej wiatrowej do 2030 r. Energia produkowana przez wiatraki i panele słoneczne ma praktycznie zerowy koszt krańcowy – oznacza to, że gdy już są zainstalowane, dostarczają energii do sieci bez kosztów paliwa. W efekcie na giełdę trafia więcej taniej energii, co obniża cenę hurtową energii. Tylko Polacy mają w zwyczaju bulić bo zamiast inwestować w swoja przyszłość przez uprzedzenia i populizm powtarzają bzdury, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Anon mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:51
Święte słowa
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 20:32
No i t wiatraki są bardzo często wyłączone, nie odbiera od nich sieć tego prądu, bo sieć ma określoną pojemność, nawet jak jest nowoczesna to ma swoje limity. Wtedy nie biorą tego prądu, ale są zmuszeni elektrowni wiatrowej zapłacić odszkodowanie za ten prąd, ktory normalnie powinien być odebrany. Tak stanowią przepisy, bo Unia tak narzucila. Potem oczywiście w rachunkach wszyscy płacą na to tzw. utrzymanie OZE.
leon mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:02
To ile kosztuje baner? 20-25zł za metr kwadratowy, panie Balazs.
Liczy się tylko interes gminy ,mieszańców, państwa, mówi Balazs, który w ogóle nie ma interesu aby ten syf stał na jego polach.
Tyle pustych frazesów, półprawd i fałszu w jednej wypowiedzi, feeee.
Zakochana w Wyspie Wolin mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:52
Ciąg dalszy mojej wypowiedź, przede wszystkim chodzi o trasy migracji ogromnej ilości ptactwa , widać to szczególnie wiosną I jesienią. Rejony właśnie Chynowa ,Łuskowa I okolic są tego przykładem. Wiatraki będą powodały bardzo dużą śmiertelność przelatujacego ptactwa. We Francji z tego powodu wyrokami sądów, zamknięto lub wstrzymano budowę trzech farm wiatrowych. Dochodzi do tego jeszcze utylizacja łopat wiatraka . Jest ona bardzo kosztowna , np. Niemcy zużyte zakopują w ziemi . WNIOSEK JEST JEDEN , WIATRAKI NIE POWINNY I NIE MOGĄ BYC ZBUDOWANE NA WYSPIE WOLIN !!!.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:03
Miliony dzikich gesi idealnie pomiedzy reclawskimi a skoszewskimi przelatuje np jesienia i wczesna zima na polwysep row, jakos im te wiatraki nie przeszkadzaja.
Zakochana w Wyspie Wolin mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:44
Wyspa Wolin TO NIE JEST OBSZAR PRZEMYSŁOWY . To rejon krajobrazowy , przyrodniczy i turystyczny . Wiatraki o wysokości znacznie powyżej 200 metrów ,będą bardzo widoczne w strefie około 7-8 km , i jako bardzo wysokie budowle będą miały bardzo negatywny wpływ na krajobraz . Proszę więc nie myśleć o szkodach w obrębie Chynowa I Łuskowa, ale również dotknie to inne znaczace obszary gminy np. Kołczewo ,Zastań . Nawet sąsiednia gmina odczuje te skutki np. Miedzywodzie . Szacowane wpływy do budżetu w kwocie 1,5 mln zł. , mogą nie zrekompensować strat powstałych w wyniku spatku turystyki , obniżenia wartości nieruchomości oraz degradacji środowiska. W Niemczech pomimo dużych inwestycji w farmy wiatrowej, prąd jest bardzo drogi . A po obniżeniu dotacji do farm wiatrowych są one w Niemczech zamykane z powodu nieopłacalności produkcji .
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:21
Wyspa Wolin raj dla niemieckich emerytów! A nasze dzieci wyjeżdżają za pracą do dużych miast ,czy taka ma być perspektywa dla nas rodziców i naszych dzieci? Hallo liczą się tylko Wasze letniskowe interesy ?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:07
No ale jak wiatraki będą to nawet ten emeryt z Niemiec nie przyjedzie, nikt nie przyjedzie. Jaką niby nasze dzieci będą miały pracę jak wiatraki tu będą stały? Co się zmieni na rynku pracy? Jeszcze gorzej będzie, bo jak turystyka się skończy to pociągnie za sobą gastronomię i inne usługi, nawet fryzjerki stracą, bo turyści, zwłaszcza z Niemiec z ich usług korzystają
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:39
Całkowita zależność od dotacji to zwykly falsz. OZE są dziś najtańszym nowym źródłem energii, Koszt wyprodukowania jednego MW wynosi około 40-50 euro w przypadku alternatywy w węglu ponad 100 i to nie licząc podatków i danin wobec UE. Wsparcie istnieje dokładnie dlatego, że państwa wolą tańszą energię i mniejsze rachunki, niż dopłacanie do paliw kopalnych i importu. Dotacje kończą się? Turbiny nie. Kończą się tylko bajki rodem z fanpeja konfederacji o tym, że można mieć tani prąd bez inwestycji.
Zwolennik wiatraków mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:26
Miłości do wyspy nie zamierzam lekceważyć, ale pozwolę sobie odnieść się merytorycznie do obu wpisów:
1. Jeśli o zagrożenie dla ptaków i innych form przyrody to na spotkaniu w Kołczewie do pracownik WPN Marek Dylawerski „ortodoksyjny przyrodnik” zapewnił, że tej sprawy osobiście dopilnuje. Jest człowiek wiarygodny. Przekonali się projektanci S3.
2. Jeśli chodzi o utylizację łopat po ok. 20 latach zajmie się inwestor i zostało to wyartykułowane na spotkaniu w Kołczewie. Nie oznacza to jednak, że przed wydaniem decyzji środowiskowej, należy odpowiednimi, egzekwowalnymi porozumieniami zabezpieczyć – to jest zadanie gminnych prawników
3. Jeśli chodzi zarzuty dot. krajobrazu, to z uwagi na fakt, że sam widok wiatraka nie stanowi zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi to ja się tym zajmował nie będę, albowiem mnie to jest obojętne, a są tacy co uważają, że to będzie dodatkowa atrakcja turystyczna
cdn
Zwolennik wiatraków mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:28
CD
Miłości do wyspy nie zamierzam lekceważyć, ale pozwolę sobie odnieść się merytorycznie do obu wpisów:
4. Jeśli chodzi obniżenia wartości nieruchomości sąsiednich to inwestor jest otwarty na rozmowy – tak zadeklarował w Kołczewie.
5. Czym jest „degradacja środowiska i jej objawy”
Jest zdefiniowana jako degradacja środowiska do procesu pogorszenie odczuwane przez środowisko jako konsekwencje wyczerpywanie się jego zasobów naturalnych przez nadmierną eksploatację, której są narażeni; powodując tym samym zniszczenie ekosystemów i ich bioróżnorodności.
Objawy degradacji środowiska – jest ich wiele, wśród nich są:
Globalne ocieplenie.
Zniszczenie warstwy ozonowej.
Pojawienie się nowych chorób.
Zasięg istniejących chorób.
Niepewna żywność.
Nagromadzenie odpadów.
Wiatraki żadnego z tych objawów nie wywołują, dlatego terminu „degradacja środowiska” w stosunku do wiatraków to czysty, a przede wszystkim szkodliwy populizm.
Tyle w temacie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 17:51
A widział Pan ile betonu trzeba wlać w ziemię by postawić te turbiny.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:43
Komentarze niepochlebne p. Balazsowi nie są publikowane.
Opowieści z mchu i paproci mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:27
Hmm.
Pewien pan to taki fachura od „wiatru zmian„ ( Wind od change).
Yhy.
Bez wątpienia, na pewno jest sprytny.
W roku 1990 czyli w tzw. transformacji ustrojowej, będąc wtedy ministrem bez teki w rządzie p. Tadeusza M., wygrał przetarg na zakup ponad 200 h ziemi ornej obsianej, zaznaczyć pragnę.
Był to przetarg ogłoszony tuż przed „dwunastą„ .
Konkurenci przetargowi „nie dotarli„ i poszło wszystko po cenie wywoławczej startowej.
Zboże urosło i zostało sprzedane.
Otrzymana kwota pokryła cenę zakupu ww. ziemi.
Aha, coś jeszcze.
Esej o dzierżawie 70 h ziemi nieopodal ośodka Grodno, tuż przy klifie morskim, obok Miedzyzdrojów.
Na kiedy indziej.
To tylko fndacja…czy coś..
Bez teki.
A teka ?
Rośnie i rośnie..
I koniec bajki 😴
cynik mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:20
„Jednocześnie zwraca uwagę na skalę i profesjonalizm działań prowadzonych przeciwko inwestycji. – Kiedy widzę profesjonalnie wykonane billboardy, plakaty, za które trzeba sporo płacić – a wiem, co mówię, bo jako polityk to robiłem – to się zastanawiam i pytam niektórych z tych ludzi, którzy protestują – kto to finansuje.”
Odpowiedź jest prosta – pytanie należy zadać Oświęcimskiemu i Łąckiemu.
A mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 11:03
Wiadomo po co ten płacz Pana B jak ktoś chce mu interes sprzed nosa wyrzucić do kosz i ten płacz jakie to dobro dla Gminy ,Polski i ten bełkot ,że to on nie skorzysta bo wybiera się do Abrachama, to może się wychować i nie robić zamieszania w głowach mieszkańców, chyba już wystarczy.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:55
Naprawdę?Tyle dla gminy pan zrobił?Gdyby pan nie miał w tym interesu nie zrobił by pan nic.No i teraz pan oczekuje-czego?To takie pod publikę,pan chyba już dobrze wie?
Zwolennik wiatraków mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:49
„Po drugie – chce, aby radni przed podjęciem decyzji dysponowali obiektywną oceną tej inwestycji.”
Zgadzam się z tym w 100%
„Populizm polityczny” to droga do nikąd, warto pomyśleć o załatwieniu dla mieszkańców naszej Gminy, aby jak najwięcej zostało „prosumentów wirtualnych”
Inwestor „przekazuje” zgodnie z ustawą na ten cel 10% wytworzonej energii. Nie zrobi jednak tego sam bo nie musi i nie ma interesu, trzeba samemu o to zabiegać.
Procedury są zawiłe, a terminy krótkie.
Inwestorowi szum jest na rękę, bo wtedy mało „prosumentów wirtualnych” się zgłosi.
Tyle w temacie
Pytanko mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:16
Ale ten gościu na spotkaniu mówił coś o tym. Coś o dofinansowaniu też było. Mógłby ktoś w komentarzu przypomnieć ?
Zwolennik wiatraków mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:02
I co z tego, większość inwestycji jest dofinansowana i to nie tylko w Polsce.
Tyle w temacie
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:36
O tyle w temacie.
Nie lubi Pan ładnych krajobrazów.
Ma Pan za nic przyrodę wyspy Wolin.
zosia mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:04
Ten waldus to szkodnik i pasozyt wiekszosci mieszkancow Gminy Wolin
dawid mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:03
Najtanszy jest wegiel a nie OZE – gdyby nie był obłozony podatakimi i ETS. Zobaczcie jaka jest struktura prodyukcji energii w zimę bezwiatru i słonca- tylko wegiel !
Precz z Weglem mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:21
Chcesz powiedzieć Panie Dawidzie że tańsze są nieopłacalne i najdroższe kopalnie węgla jakie mamy?
No oczywiście można się zastanowić co jest tańśze – zpłacenie przez 5 lat za brak pracy górnikom i 200tyś odchodnego czy utrzymywanie nie rentownych kopalnii.
Ale jedyne co jestem pewien – węgiel nie jest tańszy.
5211 mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:57
Panie Arturze ma pan rację,jest tylko małe ale, na farmie zarobi właściciel ziemi,firma ,,wiatrakowa”,gmina dostanie podatki.Zakład energetyczny choćby tą energię dostał za darmo to i tak nam,konsumentom nie sprzeda po cenie przesyłu.Teraz coś o szkodliwości-służyłem w kompani radiotechnicznej właśnie w Chynowie,tam dopiero było promieniowanie elektromagnetyczne i mikrofalowe,ludzie wokół żyli i nadal żyją,szkodliwośc wiatraków w porównaniu z tym to żadna szkodliwość.Napędzanie strachu w celu uzyskania własnych korzyści.Ciemny lud t kupi jak mawiał Kurski?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:57
Widać po tym artykule, że p. Balazs bardzo się przestraszył,bo nie tylko może na wiatrakach nie zarobić, ale również utracić ogromne wpływy w gminie jak burmistrz zostanie odwołana. Jest żenujące wręcz chwalenie się swoimi zaslugami na rzecz gminy i przywolowywanie dwóch inicjatyw niby swoich, z których przecież nic nie wyszło. Czy naprawdę jest się czym chwalić? Chyba w drugą stronę byłoby łatwiej, bo własne inicjatywy, z której mieszkańcy nie mają żadnej korzyści udały się panu dużo lepiej.
Nie lubie Dubrawskiego, ale w tej sytuacji zarzucać mu, że chce swoje miejscowości ochronić przed wiatrakami tylko dlatego, zeby zostac burmistrzem nie jest uczciwe. Tutaj stanął po stronie mieszkańców tak jak to powinien zrobić każdy radny. Może jego kapitał polityczny wzrosnąć, ale tak to juz jest z władzą, która nie szanuje ludzi, którzy ja powołali i jej płacą ze swoich podatków, że musi ustąpić.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:44
Straszną manipulacja,przykro się robi jak się to czyta bo p. Balazs ma nas za idiotów. Dlaczego wogole prąd jest taki drogi? Bo płacimy podatki za emisje CO2 nałożone przez Komisję Europejską i to jest dopisane domeny prądu.
Dlaczego cena została zamrozona i jak to się stało? Gospodarka by padła całkiem z tak wysokimi cenami prądu, a ludzie by umierali z wychłodzenia, już umierają zresztą.
Absolut nie nie ma żadnego związku z energią zieloną. Ta różnica w cenie energii z podatkiem emisyjnym i bez podaTKu JEST POKRYWANA Z BUDZETU PANSTWA.
Każdy może sobie sprawdzić choćby korzystając z takiego narzędzia jak AI:
Mechanizm opiera się na ustawowych rozwiązaniach osłonowych, które wdrażano etapami:
Cena maksymalna: Ustalono sztywną stawkę za energię czynną. W 2025 roku dla gospodarstw domowych wynosi ona 500 zł/MWh netto (ok. 0,62 zł/kWh brutto).
System rekompensat: Sprzedawcy energii (np. PGE, Tauron, Enea) są zobowiązani do stosowania zamrożonych stawek, a różnicę między ceną rynkową (taryfową) a ceną zamrożoną pokrywa państwo z budżetu lub funduszy celowych.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:42
Panie B, pan naprawdę myśli że ciemny lud to kupi?? To nie dubrawski tu miesza, to my mieszkańcy wiemy czego nie chcemy na naszej wyspie, i żaden dubrawski nie jest nam do tego potrzebny, chłop nie jest kompletnie z mojej bajki, nie głosowałem na niego bo wybrałem Grzybowska, o mam generalnie gdzieś czy on czy ona, dla mnie najważniejszy jest mój dobrostan
I proszę nie ściemniać że robi to pan dla gminy, 1,5 mln z podatku do budżetu? Przy budżecie 100 mln? I to ma gminę, nie wiem, uratowac?
To może pochwalić się pan nam wszystkim ile pan dostanie co miesiąc lub co roku wiatraków do swojej kieszeni? Prosimy
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:42
Też jestem zwykłą mieszkanką przeciwną budowie farmy wiatrowej na terenach wyspy Wolin
Nie interesuje mnie polityka między zwolennikami Pani Burmistrz czy jej przeciwnikami.
Zachowała się nieuczciwie w stosunku do ludzi.
Czy w jej programie wyborczym było stawianie turbin wiatrowych ?
Ja nie pamiętam.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:39
czekam na odpowiedź Dubrawskiego, ciekawe czy nie stchórzy?
mieszkaniec gminy W. mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:34
Powiem tak, pan Balazs duzo powiedzial i ma duzo racji. Ale, z jednym sie nie zgodze, ze turbiny wiatrowe to tania energia. Bez doplat, zadna turbina by na naszym terenie nie powstala i nie powstanie. Inwestora nie stac na postawienie tak duzych wiatrakow bez zadnej doplaty. Jeszcze jedno, energia, z wiatrakow czy paneli jest nie przewidywalna. Bez wiatru i slonca bedziemy miec jak to sie mowi ,,pozamiatane”. I tak mamy obecnie, jest zachmurzenie, wiatr nie wieje a, Polska co robi, kupuje prad od, Czechow, Niemcow. Wyprodukowany w elektrowniach gdzie spala sie wegiel. U nas co sie robi, chce sie zamykac, kopalnie oraz elektrownie oalane weglem nie dajac w zamian nic. Moze nie tak do konca nic ale energia, z wiatru i slonca nie zastapi nam elektrowni opalanych weglem. Elektrownie jadrowe to jest alternatywa tylko, ze czas nas goni. Do 2035 roku elektrowni takiej nie bedzie a, my potrzebujemy elektrowni nie 1-2 tylko 10-ciu do zaspokojenia potrzeb w energie jako alternatywy, wegla. Mowiac ogolnie, jestem przeciwny budowie turbin wiatrowych i to tak duzej wielkosci na wyspie Wolin.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:00
Oj, u nas raczej zawsze wieje- zobacz na wiaraki w skoszewie czy reclawiu. Po to robia pomiary- moze ktos pamieta, czy stal (nawet kilka la temu) jakis wysoki badyl na srodku niczego…
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:05
Elektrownie ato owa przeciez mamy budować! Nie są potrzebne te turbiny do niczego.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:07
wiatr nie wieje? słońca nie ma? co to za brednie
mieszkaniec gminy W. mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:01
Jakie brednie? Ile godzin mamy np. dzisiaj slonca, od 8 do 15 ile to jest godzin w 24 godzinach doby. Jak dobrze licze to jest, 7 godzin a, gdzie pozostale 17 godzin. Chyba w czarnej dziurze nie prawda? Teraz wiatr, nie raz i nie dwa, jade samochodem i widze, farma Sniatowo, farma Jagienki, farma Zagorze-Skoszewo, wszystko stoi. A, to jest ponad 50, turbin. I co cala gmina Wolin i polowa Swinoujscia byla by bez pradu nie wiadomo jak dlugo ale, tak by bylo. Lepiej niech stawiaja na morzu, chciaz koszty beda takie, ze te turbiny nigdy sie nie zwroca i caly czas trzeba bedzie do nich doplacac a , kto bedzie doplacal? My bedziemy doplacac. Tak samo jak juz teraz doplacamy do turbin postawionych na ziemi. Bo skad inwestor ma doplaty? Wlasnie, z naszych podatkow.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 14:16
Raczej stoja tylko wtedy, kiedy jest niskie zapotrzebowanie na energie. Polecam lekcje fizyki, ile energii wiatru potrzeba zeby takie smigielko poruszyc.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:31
tam gdzie pojawia sie grubas!!! tam zawsze chodzi o gruba kase!!!
ewa mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:07
Brawo Arturek nareszcie ktos temu choremu wladzy czlowiekowi /dubrawski/ powiedzial prawde, bo jedynie co zrobil dla gminy i mieszkancow to zamieszanie i opowiadanie klamstw okropny czlowiek nikomu nigdy nie pomogl bezinteresownie zawsze musial miec z tego korzysci
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:03
Moment? nie rozumiem? Dubrawski z KO jest przeciwko OZE? Czyli przeciwko wlasnej partii tak?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:02
Poraz kolejny w dyskusji znowu wygrywają emocjonalne pierdolety zamiast liczb. OZE nie jest żadną fanaberia, tylko najtańsze dziś źródło nowej energii, które realnie stabilizuje ceny prądu. Bez wiatru i słońca będziecie płacić więcej – albo w rachunkach, albo w podatkach na dopłaty. Jeśli gmina może mieć stałe wpływy do budżetu i tańszą energię, to sensowna debata powinna dotyczyć warunków i korzyści, a nie politycznego straszenia ludzi hasłami bez pokrycia w faktach. Ad populum wygrywa nad rozsądkiem
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:35
Co za bzdury! OZE jest przeciwieństwem taniej energii! Hallo obudź się człowieku! Gdzie ty żyjesz?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:14
…będziemy płacić? To ty nie?
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:23
Obawy mają pokrycie w faktach.
A badania nad wpływem turbin wiatrowych na faunę trwają.
Wyspa Wolin to nie jest zwyczajne miejsce o czym Pan Balazs będąc rolnikiem powinien wiedzieć najlepiej.
To nie są jakieś nieużytki i słabej klasy ziemia gdzieś pod dużym miastem.
Nie bez powodu podjęto uchwałę o Wyspie Wolin wolnej od wiatraków.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:02
Sam ma w tym interes cwaniaczek wiejski.Niech nie ściemnia że energia będzie tańsza a cały czas drożeje .Złodzieje wredne .
Jacek mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:00
Wszelkiej maści prawaki pisiory, ludzie ruska braunienk, konfederaci czy trampowcy są przeciw energi odnawialnej. Później jak ceny wzrosną powiedzą to nie my, coś nakradną i spierdzielą na Węgry czy do innego Orbana.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:58
Skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 10:23
no w sumie taka prawda, niestety ciemnogród klapki na oczach i modły do bozi
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:27
Głupio mówisz.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 12:38
Z czym ty się na głowy pozamieniałeś?
Miastowy mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 13:19
Czysta prawda. A potem będzie płacz że smog na wyspie
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:53
30,000 zł rocznie od jednego wiatraka dla właściciela gruntu. Prosta matematyka komu zależy
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:37
Kiedyś będzie się mówić pan D, były kandydat na burmistrza.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:37
MA PAN RACJE PANIE BALASZ WON PISORY OD PRYWATNYCH GRUNTÓW NIE BEDZIE NIKT DECYDOWAL CO MA PAN ROBIC NA SWOJEJ ZIEMI JEDZCIE PISORY DO WASZYNGTONU LIZAĆ JA…A RUDEMU IDIOĆIE W CZERWONEJ CZAPCE I DAJCIE ZYC POLAKOM
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 9:56
Skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:17
Pan W .D to szkodnik i cwaniak .
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:09
Wiatraki powstaną. Chcą walić w to pieniądze to niech walą. Gorzej gdyby nie było zainteresowania tymi terenami. A z tą energią to niech nie przesadza. Dzisiaj gdy jest mróz i nie ma wiatru możemy o tym szerzej podyskutować.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 8:05
Duprawski chce rządzić z fotela w Świerznie w Wolinie i Kamieniu a porządzić to sobie może palcem w bucie.
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 7:55
PO TRUPACH DO CELU …
Anonim mówi:
sty 20, 2026
o godzinie 7:54
Myślę że mieszkańcy mają swój rozum i wiedzą że energia będzie co raz droższa jeszcze chcą nas uzeleżnić grzewczo od prądu