607 z 967 osób, które wzięły udział w sondzie portalu kamienskie.info za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook popiera strajk nauczycieli. Akcji protestacyjnej, która od 4 dni trwa w całej Polsce, sprzeciwia się 360 osób biorących udział w głosowaniu.
Z najnowszych doniesień wynika, że protest nauczycieli może zostać wstrzymany na czas świąt wielkanocnych. Nie zapowiada się, aby przerwa oznaczała zakończenie strajku. Protestujący podkreślają, że będą walczyć dalej. O tym, że strajk może zostać zawieszony podczas przerwy świątecznej poinformował szef Branży Nauki, Oświaty i Kultury FZZ Sławomir Wittkowicz. Zaznaczył w rozmowie z Radiem ZET, że nie zapadła jeszcze w tej kwestii żadna decyzja. Sprawa ma rozstrzygnąć się w ciągu najbliższych dni.
162 komentarzy
Atomek mówi:
kwi 17, 2019
o godzinie 22:35
Wychowują? Tego jeszcze nie grali?
Romek mówi:
kwi 17, 2019
o godzinie 17:31
Popieram STRAJK, a dla tych rodziców którzy są niezadowoleni z tego powodu chciałbym przypomnieć że Nauczyciele o prócz nauczania waszych pociech również wychowują wasze dzieci…
Anonim mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 20:32
Warto posłuchać:
https://www.youtube.com/watch?v=RLMjDli66Wc
Anonim mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 8:20
Witam ! Moje dziecko jest w prywatnej szkole ( 8 klasa ) . Nauczyciele w tejże placówce zapytani czy będą strajkować odpowiadali w stylu ” Ale po co ? Nam dobrze „
NAUCZYCIEL mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 20:58
Myślę tylko o moim DZIECKU i jego edukacji! Koniec dobroczynności! Strajk!
Rodzic mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 18:52
Nauczyciele poubierani na czarno, przebierający się za krowy i wydający odgłosy trzody chlewnej w czasie egzaminów, żeby przeszkadzać uczniom. Wywieszający plakaty szkalujące kolegów z pracy o treści „tylko świnie siedzą na egzaminie”… Rynsztok, dno, muł. Byście byli tak potraktowali jak na to zasługujecie.
Ada mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 13:55
I wzajemnie!
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 16:48
List otwarty na tablicy w pokoju nauczycielskim
Drogie koleżanki, drodzy koledzy!
Z niektórymi z Was pracuję kilkanaście lat, z niektórymi jeszcze dłużej. Razem zjedliśmy beczkę soli. Bywało lepiej, bywało gorzej, ale zawsze mogliśmy liczyć na wzajemne wsparcie, pomoc, zrozumienie, również kiedy kogoś z nas dotykał los, spotykała go tragedia. Staliśmy za sobą murem. Umieliśmy współpracować, rozmawiać, dobrze się bawić. Lubiliśmy się i szanowaliśmy. Również ze względu na Was przychodziłam do szkoły chętnie, nawet gdy czułam się przytłoczona obowiązkami i wydawało mi się, że nie dam rady.
Kiedy pojawiły się pierwsze pogłoski o możliwości strajku, głośno i wyraźnie mówiłam o tym, że nie wezmę w nim udziału, wyjaśniając, dlaczego. Wielu z Was stanęło wtedy na stanowisku, że każdy musi zadecydować sam. Nigdy Waszej decyzji nie krytykowałam, choć forma planowanego protestu była dla mnie nie do przyjęcia. Na zewnątrz broniłam Waszego stanowiska, dementując mity na temat pracy nauczyciela, mówiąc o odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa, bezsilności wobec rozszalałej w szkołach biurokracji.
Z niepokojem obserwowałam rosnące niezadowolenie społeczne, widoczne w mediach społecznościowych, coraz silniejszą falę krytyki skierowaną przeciw nauczycielom. Wiedzieliście o tym, co sądzę o strajku podczas egzaminów i konsekwencjach takiej decyzji. Tylko jedna z Was wykrzyczała mi w twarz, że jeśli wywalczy dla mnie podwyżkę, powinnam się jej zrzec. Za nią i za Was pracowałam przy organizowaniu egzaminu gimnazjalnego. To jej dziecko będzie także dzięki mnie od poniedziałku zdawało egzamin ósmoklasisty. Reszta z Was milczała.
W środę przyszliście ubrani na czarno, żeby okazać mi swoją dezaprobatę. W czasie kiedy siedzieliście przy kawie, wzajemnie utwierdzając się w słuszności swojej niechęci do mnie i przestrzegając się wzajemnie, żeby nikt z Was przypadkiem ze mną nie rozmawiał, pomagałam przy organizacji egzaminów, dziękowałam wolontariuszom, którzy umożliwili jego przeprowadzenie, wspierałam na duchu uczniów, uśmiechałam się do nich, próbowałam żartami rozładować i stres i tremę.
Nie utworzyliście wprawdzie czarnego szpaleru, przywodzącego na myśl zomowskie „ścieżki zdrowia” jak w niektórych szkołach, ale kto wie, jak mało brakowało.
Nie wiem, czy są z siebie dumni autorzy plakatów „Tylko świnie siedzą na egzaminie” albo ci, którzy doprowadzili szykanowaniem do tego, że jedną z ich koleżanek zabrało wczoraj pogotowie z podejrzeniem udaru. Nie wiem, czy Wy jesteście z siebie dumni. Jestem jednak przekonana, że kiedy strajk dobiegnie końca, wspólne przebywanie w pokoju nauczycielskim będzie dla Was trudniejsze niż dla mnie.
Już nigdy nie będziemy sobie ufać. Nawet Wy sami nie będziecie potrafili obdarzyć zaufaniem siebie nawzajem, wiedząc już, jacy potraficie być okrutni, bezwzględni i jak łatwo wejść Wam w rolę prześladowcy. Wasza postawa podczas strajku pokazała dokładnie to samo, czego dowiódł stanfordzki eksperyment więzienny Philipa Zimbardo z 1971 roku. Cieszę się, że nie znalazłam się w Waszym „eksperymencie” po stronie strażników.
A kiedy myślę o przyszłości naszych wzajemnych relacji, z tyłu głowy kołacze mi się fraszka Sztaudyngera:
Żyłem z wami, kochałem i cierpiałem z wami,
Teraz żyjcie, kochajcie, cierpcie sobie sami.
Wasza koleżanka z pracy
też anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 22:20
Z tym zwrotem ” koleżanka” to chyba przesada.
Anonim mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 9:58
Choć nie mam już dzieci ? w wieku szkolnym to jestem dumna czytając pani list. Jest pani prawdziwym nauczycielem i takim należy się godna płaca. A pozostali do pracy przy trzodzie skoro się za nią przebieraja może wtedy zrozumieją co to jest prawdziwa praca!!!
Anonim mówi:
kwi 15, 2019
o godzinie 17:50
Według tej wypowiedzi , prawdziwa praca jest przy trzodzie, pewnie i przy łopacie, przy miotle itp.
Odczepcie się od ludzi sprzątających,od pracy hodowców, rolników, osób pracujących w supermarketach, bo takie ciągłe porównywanie jest właśnie dla nich poniżające.
Anonim mówi:
kwi 15, 2019
o godzinie 23:15
Absolutnie nie miałam zamiaru obrazić nikogo kto zajmuje się jakąkolwiek hodowlą. Szlag mnie trafia jak nauczyciele się przebieraja za trzode? Co to ma być? Niech więc tam idą do pracy? Bo to jest bardzo ciężki chleb ?. To miałam na myśli bo mieszkam na wsi. Przepraszam jeśli zrozumiano mnie inaczej.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 16:39
Jeżeli egzaminy będą przeprowadzone w miarę sprawnie protest się wypali. Wielu nauczycieli już żałuje, że dali się wciągnąć ZNP i Broniarzowi w ten strajk. Poparcie wśród rodziców im spada, miała być krótka burza i spektakularne efekty, wyjdzie chyba klapa. Nauczyciele strajkujacy w czasie egzaminów wypięli się na uczniów i niestety… kara bedzie za to taka, że zamiast podwyżek zobaczą środkowy palec. Życzę wszystkim jak najlepiej, ale takie życie, karma wraca.
Rodzic mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 16:22
Zobaczymy ile czasu będą lać pieniądze z zagranicy. Myśleli, że rząd się wystraszy i ugnie. A tu proszę, tydzień minął, tysiąc z wypłaty zginął, egzaminy się odbyły i… zostało tylko przebrać się za krowę i muczeć. Widzieliście tego nauczyciela na necie? Ale kompromitacja, żeby tak się poniżać na oczach całej Polski.
Elżunia z Kamienia mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 15:55
Popieram strajk, bo takiego bałaganu w szkolnictwie dawno nie było . Trzeba to wszystko naprawić , trzymam kciuki……….
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 14:09
Przeczytałem wszystkie komentarze (nie z ciekawości, raczej z nudów :D). Nie, nie popieram strajku i nie poprę ;) Zacznę od tego, że zdecydowana większość tutaj piszących powinna wrócić do etapu edukacji. Widać za czasów ich nauki nauczyciele również mieli wolne :D Owszem zgadam się, że szkoła powinna nauczycielowi zapewniać wszelkie materiały związane z pracą itp. Ale ludzie… podwyżki za godziny pracy?? Wy tak poważnie? Nauczyciele, którzy pominęli dni egzaminów zdecydowanie mają w poważaniu uczniów i nie zasługują nawet na grosz podwyżki. Nie podoba się wynagrodzenie w stosunku do przepracowanych godzin? Droga wolna. Z wielu wpisów „nauczycieli” wywnioskować można, że właśnie to jest ich problemem.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 14:04
Wspieraj, wspieraj, bo z naszych podatków nic nie dostaną. Oddaj jeszcze dom i samochód, kto popiera, niech wspiera.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 13:29
Kto zna nr konta funduszu strajkowego? Wspieram nauczycieli.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 14:38
Ej wes wspomagaj dzieci co zbierają na operację ,a za nauczyciela zmuw paciorek
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 14:56
Tam już Soros z Seszeli zrobił pierwszy przelew-teraz kolej na Bartusia Kramka i jego ukraińską żonę-więc należy się spodziewać kolejnego sporego przelewu z Belize albo Panamy.Broniarz-milioner,a być może-miliarder -też mógłby dorzucić jakąś kaskę z dzierżaw,wynajmów,hoteli,zabiegów sanatoryjnych- podległych ZNP różnych nieruchomości itp.-o składkach nauczycielskich zasilających tego pasożyta-to już nie wspomnę.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 16:33
Zastanawia mnie, czy pieniądze Sorosa nie pochodzą przypadkiem m.in. z Amber Gold i innych afer.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 12:53
Dać podwyżkę, ale zabrać trzynastki. Dwa miesiące wakacji i jeszcze dodatkowa pensja ! Pracują najmniej w Europie w tym zawodzie. Trzeba wziąć pod lupę to środowisko. Najwyższa pora.
Rodzic mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 12:41
Ktoś tu mówił o wielkich miastach… popatrzcie na ich lokalne portale, na komentarze pod artykułami. Jeżeli tak zaciekle cała Polska wspiera protest, to skąd to wielkie poparcie dla PIS. Nauczyciele już przebierają się za krowy, muczą, szkalują swoich nie strajkujacych kolegów. Poczytajcie o tym. To kompromitacja środowiska nauczycielskiego.
Rodzic mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 10:57
Jestem rodzicem i nie jest mi ciężko zorganizować się w czasie strajku, ale skoro waszym chorym protestem uderzacie nie w rząd, tylko w moje dziecko, to jest to żadne wołanie o pomoc, a z góry wasza porażka. I wszystko na to wygląda, że przeliczycie się. Kto wam ma dać? Uczniowie? Dostali kopniaka, teraz kolej na Was. Trzeba tylko spokojnie zaczekać. Mogliście strajkować po Nowym Roku do teraz, ale specjalnie czekaliście do egzaminów. Tego obronić się nie da.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 9:23
Nie popieram nauczycieli strajkujących, zwłaszcza blokowania egzaminów!
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 0:14
Uwierz, nasza praca to nie zabawa. Strajk to nie impreza, tylko wołanie o pomoc i zrozumienie. Wiemy że ciężko jest Wam rodzicom. Czy mamy rezygnować z normalności? Osiem godzin i w domu nic nie robić? Dlatego nas nie rozumiesz, bo dla dzieciaków których cenimy tych wyróżniających się i tych słabszych siedzimy wieczorami i zastanawiamy się jak poprowadzić lekcję aby każdy z nich coś zapamiętał. Pani od LISTU nie jest dobrym nauczycielem jest wyśmienitym nauczycielem. Wszystko jej się udaje, zarabia wspaniałe, dzieci i rodzice kochają ją ponad wszystko, nikt o nic do niej nie ma pretensji. Fajnie. Też byśmy tak chcieli. No ale nikt nie jest doskonały. Poza Panią…
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 10:37
Pseudopedagogu podczas okupacji nauczyciele ryzykowali życiem swoim i uczniów żeby tylko młodzież mogła się uczyć zdawać maturę czy studiować. Wy jesteście post komunistycznym tworem a ZNP powinno zostać zdelegalizowane. Czerwona zarazo
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 19:39
Dla ciebie twojej rodziny i uczących się dzieci zrezygnoj idź do Zelka albo do biedronki nie do biedronki nie idz tamcie nieprzyjma będą obawiać się że przeprowadzisz strajk
Anonim mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 12:57
Ja pracuje 11-13 godz dzień i jeszcze dotego w domu trzeba swoje zrobić więc nie piszcie ile towy poświęcać czasu bo jasama z 3 dzieci
Ktoś kto wierzy w sprawiedliwosc mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 23:04
Jak można zaczynać strajk w takim czasie szkoda słów .boją się że znów przegrają z P I S.i chcą zrobić duże halo.ale niestety nie udało się egzaminy poszły jak splatka.wstyd.dzieci narażać na coś takiego co by powiedział Julian Tuwim.?
Ktoś mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 22:57
Oni mają już od zawsze trzynastki.nie popieram strajku bo nauczyciele mają za dobrze w główkach się przewraca i tyle.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 13:32
Bzdura. Nie od zawsze nauczyciele mają trzynastki.
Gosia mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 18:56
Popieram nauczycieli
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:40
Drodzy, strajkujący nauczyciele, zawsze trzeba wiedzieć, kiedy wyjść z imprezy. Kończycie ten cyrk, bo są granice kompromitacji, Wasza za chwilę sięgnie zenitu
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 20:00
Cyrk to robia ci na gorze zas nauczyciele domagaja sie tego co im sie slusznie nalezy. Badzcie wytrwali i nie poddawajcie sie.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 0:11
Uwierz, nasza praca to nie zabawa. Strajk to nie impreza, tylko wołanie o pomoc i zrozumienie. Wiemy że ciężko jest Wam rodzicom. Czy mamy rezygnować z normalności? Osiem godzin i w domu nic nie robić? Dlatego nas nie rozumiesz, bo dla dzieciaków których cenimy tych wyróżniających się i tych słabszych siedzimy wieczorami i zastanawiamy się jak poprowadzić lekcję aby każdy z nich coś zapamiętał. Pani od LISTU nie jest dobrym nauczycielem jest wyśmienitym nauczycielem. Wszystko jej się udaje, zarabia wspaniałe, dzieci i rodzice kochają ją ponad wszystko, nikt o nic do niej nie ma pretensji. Fajnie. Też byśmy tak chcieli. No ale nikt nie jest doskonały. Poza Panią…
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:11
Czy nauczyciele dostaną trzynastki?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:00
Brawo Nauczyciele!!!!
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 15:43
Taaaaak, na pewno popiera. Wystarczy poczytać, jak ich jadą na wszystkich portalach.
anonimowy mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 19:11
Tu nie Kraków, Wrocław czy Warszawa , niestety. Tu swojsko czyli tępo i złośliwie.
Jacy ludzie takie reakcje.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 14:41
Dali się wkręcić Broniarzowi. Przegrają z kretesem. Do tego ośmieszyli się i stracili autorytet. Coś tam dostaną od PIS na otarcie łez.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 13:54
Broniarz to instytucja ZNP, czy zapłaci nauczycielom za strajk?
Rodzic mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 13:00
Całym sercem przeciw. Za pozostawienie dzieci w najbardziej trudnym dla nich czasie, czyli czasie egzaminów. Takiej chamówy nie było od 93-go roku. Uderzyli w uczniów, którzy nigdy nie powinni być wykorzystani do walki z władzą. Ani grosza za to.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 18:45
Calym sercem za srtajkujacymi nauczycielami. Dla dzieci to radosc natomiast gorzej jest z wami rodzicami
Uczennica mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 21:47
Jaka radość? Z czego się cieszyć, powtarzać klasę? Puknij się w ten pusty baniak. Strajk akurat w takim momencie ?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:56
Wstyd mi za nauczycieli! że dołączyli do wichrzycieli, którzy chcą przy POmocy wrogów Polski obalić rząd!
pisdolina mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 10:37
Kolejny raz pislamiści pokazują swoje prawdziwe oblicze – jest to grupa kolesiów dbająca wyłącznie o interesy bydła rogatego ,trzody chlewnej ,pasożytów ,nierobów , pijawek zasiłkowych,mająca swoich zagorzałych fanów głównie w zacofanych rejonach Polski wschodnio-południowej ,gdzie odbierany jest tylko tvpis.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:49
Grupę kolesiów my już POznaliśmy, a ty rogacizno „daj se siana”!
Gość mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 9:21
Całym sercem za nauczycielami. Obyście wytrzymali i nie poddali jak to zrobiły inne grupy. Powodzenia
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:09
Czy nauczyciele mają świadomość, że uczestniczą w antypolskim planie Kramka (Sorosa), który ma na celu obalenie rządu?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:41
Nauczyciel to fachowiec, który logicznie myśli , potrafi wytłumaczyć wszystkie trudne zagadnienia w obrębie swojego przedmiotu i jest przede wszystkim przyjacielem i opiekunem dzieci, które zostały mu powierzone. W najważniejszym dniu egzaminów jest z uczniami i wspiera ich.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 7:23
Ciekawe kiedy ten strajk odrobią bo ja dziecka do szkoły w soboty puszczać nie będę, to czas dla rodziny i na wydawanie 500+…
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:01
Jak nie bedziesz puszczac to twoja strata….
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:12
Moje dzieci niebeda odrabiać zmarnotrawionego czasu przez strajk nauczycielskie, totak jakby nauczyciel miałby płacić mi za muj urlop.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:30
Mój pisze się przez ó, widać jaki pan, taki kram.
222 mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 18:44
błąd błędem błąd pogania.To szkoły było zbyt daleko
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 20:53
Nie to ten nauczyciel mnie nienauczyl a wypłatę dostal
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 14:51
Jesteś mądry, zdolny i pracowity. Sam nauczaj swoje dzieci. No, chyba, że twoje dzieci uczą się dla nauczycieli a nie dla siebie.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:40
Nauczycielu taki z Ciebie ferrero d..a tłusta i w kieszeni zero
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 21:54
Glupi jesteś pseudo nauczycielu Tylko ci podwyższyć godziny pracy powinni to dobrze Ci zrobi będziesz mieć mniej czasu na narzekanie
Rodzic mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:43
I co? Myślisz, że za tysiaka więcej dla każdego będzie lepsza edukacja? To nie nasz problem co zrobić z dziećmi, tylko nauczycieli, że my sobie w tej sytuacji wyjątkowo dobrze radzimy. Żaden rodzic dziecka z tego powodu w całej Polsce bez opieki nie zostawił. I jeszcze egzaminy się odbyły, a przecież wszystko miało się zawalić. Po tym strajku i dotychczasowych efektach rozróby widać, jak udolni są strajkujący.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 8:50
Nauczyciel nigdy nie wychowywał moich dzieci
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:02
Ha ha to ty naprawde nie wiesz na czym polega praca nauczyciela…)
anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:18
na tym ze uczyli dlatego nazywają sie NAUCZYCIELAMIa od wychowywania są RODZICE
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:42
A Ciebie to wychowali rodzice czy nauczyciele ,pozdrowienia dla Rodziców
zacznij od dobrych manier w domu. mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 9:28
Nie mial wychowywac Twoje dzieci,
Zadaniem nauczyciela jest poszerzanie widzenia swiata dzieci,ukazywanie ,co znajduje sie za horyzontem nakreslonym przez rodzicow,ukazanie mozliwosci i kierunku rozwoju.
Czy dziecko wykorzysta tę szansę?
Dobrze je -rodzicu-wychowasz,to z pewnoscia jej NIE ZMARNUJE.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:30
W Krakowie w jednym budynku są dwie szkoły samorządowa i prywatna w których uczą ci sami nauczyciele. W prywatnej odbywają się lekcje (egzaminy) w samorządowej nie. Co o tych nauczycielach mają myśleć rodzice uczniów ze szkoły samorządowej?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:03
Pracuje sie tam gdzie sa lepsze place.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:51
W prywatnej szkole płace są niższe!
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:52
To nie chodzi o płace, to chodzi o politykę.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:19
Popieram i trzymam kciuki za Nauczycieli. Niestety dla większości rodziców jedyny problem to co zrobić z dzieckiem. Mi natomiast zależy na dobrej edukacji. Nauczyciele jestem z Wami całym sercem.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:18
Mam wykształcenie zawodowe i pracowałem w ruznych zawodach niejestem zbyt madry no ale daje sobie radę zastanawiam się nad jednym skoro nauczyciele tak jak twierdzą mało zarabiają to dlaczego robią tyle szumu zamiast zmienić pracę noi te strajki a co to ?zaraz wszyscy wyjdą na ulicę i będą strajkowac .
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 23:40
Noiii widzisz tym się od nauczycieli różnimy ,oni nas uczyli czegoś co sami nieogarniaja .TAK się nauczyli że nie potrafią pracy zmienić tylkobecza otwozylby jeden z drugim działalność gospodarczą płacił zus iniech strajk prowadzą przez cały rok
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:36
Jak sam mowisz nie jestes zbyt madry i zgadza sie. Pomysl jezeli by powiedzmy polowa nauczycieli zmienila prace, kto wiec bedzie uczyl twoje dzieci.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 12:27
Myślisz że połowa odejdzie ,totylko straszenie nikt ich na siłę nie trzyma przyjdą następni co będą pracować niechcący urazac nauczycieli miałem napisać to ostrzej ale nie masie co podkręcić obie strony mają troszkę racji,człowiek pracujacy 25 lat jako nauczyciel zuci to i pójdzie gdzie indziej?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 20:19
Nastepni, nikt za tak niska, odpowiedzialna i ciezka prace nie przyjdzie pracowac, no chyba ze z Ukrainy. Moze wtedy bedziecie zadowoleni. Powodzenia.
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 12:49
Straszysz straszysz a zaraz będziecie znowu uczyć i poco te kłamstwa ?
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:58
nie którzy maja 1300zł na cały miesiąc a nauczyciele chcą 1000zł podwyżki , zejdzicie na ziemie a jak wam sie nie podoba to droga wolna
Rodzic mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:47
Nauczyciele oblali egzamin. Zrobienie z egzaminowanych uczniów zakładników jest moralnie nie do obrony. Dzieci nie mogą być orężem i tarczą w walce z rządem. Egzaminy gimnazjalne mimo uporu odbyły się. Rząd się nie ugiął i oby tak dalej. Jeszcze straszą maturami, ale już mniej pewnie i mniej zawzięcie. Pieniędzy za strajk nie będzie, honor stracili i szacunek wielu, wielu rodziców. Widzą to sami. Kto wykorzystuje dzieci tak perfidnie i obrzydliwie musi przegrać. Brawo Ci nauczyciele, którzy na czas egzaminów się wyłamali z tej hucpy. Oni jedyni warci są podwyżek.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:05
Popieram wpis!
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 20:26
Wielkie brawa dla strajkujacych. Maja rzad w garsci i niech strajkuja nawet do wakacji byle dopieli swego. czasy sie zmienily i nikt nie pracuje dla ideii.
Ciekawy mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:19
A ja jestem ciekaw jak wf-ista czy nauczyciel plastyki zabiera pracę do domu?
anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:23
no widzisz, nawet tego nie ogarniesz swoim małym rozumkiem
Awf mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 0:20
Chociażby tak, że ma wychowawstwo i już ma masę pracy w domu.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 20:09
Mówienie, że nauczyciel pracuje tylko 18 godz. tygodniowo to tak jakby twierdzić,że strażak pracuje tylko w czasie pożaru, a żołnierz tylko w czasie wojny.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:19
Jesteście leserami systemu nieporuwnywalnymi z inną częścią społeczeństwa nic inikt wam nieprzetlumaczy że pracujecie 18 godz tydz skoro Z 18 godz rząd chce podnieść wam czas pracy do 22 godz tydz to ile pracujesz dzisiaj ?ķ…a z matmy była 2 nauczycielku
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:36
A ty to chyba miałeś 1 i z matematyki i z polskiego.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 21:41
Kto cię pyta oto,prawda Cię boli obiboku Z tłusta dupa
Ada mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 10:22
Odezwał się anonimowy opluwacz, bohater
Anonim mówi:
kwi 13, 2019
o godzinie 7:36
A Ty czego uczysz nauczycielu dzieci ?
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:58
Płacił byś zus to byś strajkowal 'pierdolo ’?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:04
Bardzo dobre porownanie, daje duzo do myslenia.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 20:07
„Kamień Pomorski” widzisz i słyszysz co chcesz widzieć i slyszec. A ja widzę poparcie i zrozumienie bo tylko zawistny człowiek szuka złego. Zapamiętaj jedno 5 godzin pracy to nie w tym zawodzie!
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:04
O jakich 5 godzinach mowa wytrzezwiej
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 19:41
Nawet poczciwie pracujący nauczyciel nie pomoże w szkole, jak w domu są tacy dorośli
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:08
Rozumie że nie jesteś nauczycielem bo taki matol niemorze uczyć innych
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:42
Przyganiał kocioł garnkowi! mądralo pisze się: rozumiem, bo taki matoł nie może!
Diablo mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 19:04
Piszesz bzdury jeszcze żaden nauczyciel zglody nie umarl
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:49
No jakby z glodu umarl to juz by musialo byc bardzo zle, jak w Somalii. W polskim szkolnictwie dzieje sie zle i na tym cierpia nietylko dzieci ale rowniez nauczyciele. Maly ma wszystko gdzies dla niego teraz wazne sa blizniaki, wladza, i wozenie siedzenia w limuzynach. Pan, wladca i tyran, niestety. Jestem z Wami nauczyciele, trwajcie i nie poddawajcie sie.
Kamień Pomorski mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 18:59
Niewiem czy większość czytelników popiera strajk ,jednak jedno jest widoczne obrywaja na wszystkich portalach .Gdyby pracowali 5 dni po 8 godz byłbym za nimi ,zatem wymiar czasu pracy i tak mają dobra pesje. Teraznapewno pojawia się komentarze że zabierają pracę do domu .Do wiadomości nauczycieli reszta społeczeństwa też pracuję po pracy inie strajkuja
Myslenie nie boli/jeszcze/ mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 18:31
Gdybyscie byli swiadkami nauczania dzieci w szkole np.w Szwecji,sciagnęlibyscie czapki z glow przed naszymi polskimi nauczycielami
Za granicą nauczyciel wymaga niewiele od uczniow:’kazde dziecko uczy sie we wlasnym/czytaj-mniej lub bardziej leniwym-rytmie/.
Nie chca 'produkowac’zbyt wielu profesorow,doktorow,inteligentow;nie lezy to w ich interesie,by poziom intelektualny kraju byl’za wysoki’.
Polscy nauczyciele jeszcze czuja swą misję pedagogiczną,chcą uczyc i NAUCZYC,opamietajcie sie z tym krytykowaniem ICH strajku.myslcie.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:36
Niespomniales jeszcze O Rumuni
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 11:16
Tak to prawda ze dzieci nie wolno stresowac, ale nauczyciele tez maja nielekko. Troszeczke dyscypliny by sie przydalo, ale coz nauczyciel nie moze nic powiedziec bo moze trafic za kratki. To nie wina nauczycieli ani dzieci ale calego systemu. Status nauczyciela w Szwecji jest tez niewysoki no i resultat tego taki ze brakuje w kraju nauczycieli. Sadze ze taki sam problem spotka Polske.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 17:04
Za poczciwą pracę. Ale nie za odbębnienie 45 min lekcyjnych. Prxy minimum wysiłku.80% nauczycieli z nazwy do supermarketów (tam pododobno tak dobrze płacą). A dla 20 % uczciwe podwyzki!!!.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 16:17
Strajkowac az do skutku. Za prace nalezy sie pozcciwa placa.
Rozsadna mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 15:43
Trzeba bylo sie uczyc i zostac chirurgiem i zarabiac od zawsze zawod nauczyciela byl nedza juz przed wojna pamietacie film Tredowata biedna nauczycielka mogla pomazyc o bogatym kawalerze
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 15:41
ZNP to bojówka komuchów.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 16:50
To prawda!
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 16:57
A PiS to bojówka Putina ,czyli Putinizacja i Socjalizm.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:03
Zapomniałeś jak zaraz po katastrofie Smoleńskiej Tusek przybijał z Putinem żółwika?
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 19:02
No i bardzo dobrze zrobil. Katastrofy zblizaja a nie dziela ludzi jak to zrobili pisowcy. Sklocili spoleczenstwo i dalej to robia, przekrecaja historie tak jak im pasuje, przywlaszczaja mienie panstwowe, szastaja pieniedzmi na prawo i lewo itd itd.. Kiedys za to zaplaca.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 15:39
ZNP to bjówka komuchów.
Anonim mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 13:59
Nie powtarzaj się.
Zuzas mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 14:55
Ten strajk jest P i S na rękę. Egzaminy załatwił samorządy, a nie mówi się o Srebrnej, KNF, sekscesach Kuchcińskuego, laleczkach Glapinskuego, nagrodach, kasie dla Rydzyka, Macierewiczu, Misiewiczu……zabrakło czasu i ochoty żeby wymieniać. A zapier….za miskę ryżu jak chciał bankster zwany premierem polecam wszelkim zasiłkowiczom.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 14:24
Komedia, 3 miesiące urlopu, 5 godzin pracy dziennie
anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 21:30
chyba tragedia, 3 sekundy myślenia, 5 sekund pisania.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:53
Za PO:
– nie było podwyżek dla nauczycieli
– zlikwidowano ponad 1000 szkół
– zwolniono 42 tys. nauczycieli
– wciśnięto dwie darmowe godziny w tygodniu
dlaczego wtedy Broniarz nie bronił nauczycieli, dlaczego nauczyciele nie strajkowali ?
bo było po mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 16:38
Anonimie, zaktualizuj dane…
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 17:42
dokładnie 1146 szkół
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:14
Każdy ma wybór. Praca na etacie, bądź samozatrudnienie.
Etat… pewność wynagrodzenia, możliwość zaplanowania urlopu.
Działalność gospodarcza… niepewność zarobku, aczkolwiek przy popycie, wynagrodzenie znacznie przewyższa zarobek „etatowy), brak możliwości planowania urlopu, gdyż wszystko dzieje się ad hoc.
Nauczyciel poradzi sobie sobie prowadząc działalność z korepetycji. Ma wybór. Może zrezygnować z etatu na rzecz samozatrudnienia.
Niewątpliwie to ryzyko. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana.
Kamyczek z mojego ogródka… zrezygnowałem z etatu na rzecz własnej działalności gospodarczej. Jestem jak najbardziej zadowolony. Podjąłem rękawicę. Opłacało się.
Misiewicz mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:12
Pisiory wprowadzili w kraju ciemnogród ,teraz boją się jak ognia oświaty i nauczycieli. Po ciemku nie widać afer developera ze Srebrnej.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:55
Puknij się w pusty łeb!
anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:19
P. Broniarz dzięki PIS-owi został diabłem wcielonym . hahaha . Mam nadzieję,że wytrwa .(bo lekarzy oszukali).
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:16
Trzymam kciuki za nauczycieli?
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 22:14
Ja też!!!
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 16:09
Ja też, ale za tych co nie strajkują!
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:14
Najlepiej niech strajkują w wakacje.Pewnie dużo wywalczą .
Mieszkaniec mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:05
To wcale źle nie zarabiasz2500 tez mym chciała
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:18
Trzeba było się uczyć. A nie, czekaj…
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:32
wstrzymaniem strajku w czasie swiat nauczyciele stracili wiele w moich oczach, pokazujac ze wazne sa tylko pieniadze a nie dzieci
Moralnosc Kalego? mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 15:05
A o dzieciach nauczycieli to juz NIE myslisz?
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 18:08
??????????? Przeciez to nie strajk okupacyjny. A zeby bylo smiesznie to jestem dzieckiem nauczyciela hahahaha
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:27
Mam wielkie uznanie dla byłych nauczycieli (z powołania), którzy ratując sytuację zgłosili się do komisji, aby dzieci mogły napisać tak ważny dla nich egzamin.
Ada mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 10:01
Jaki ważny egzamin, tak naprawdę to komu w sumie on służy? Kiedyś był konkurs świadectw do liceum lub egzaminy i wtedy uczniowie szli tam gdzie chcieli lub gdzie się dostali. A teraz napisze na dwa punkty, a i tak do liceum pójdzie, którego nie skończy, bo nie sa rady.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:23
Źle robią i boleśnie to odczują. Jak mają przekazywać takie wartości jak teraz, to lepiej niech nie spotykają się z uczniami.
Łysy mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:23
Co to za strajk ? Niech podczas egzaminów pracują, a strajkują sobie w święta, najlepsza będzie głodówka.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:22
Rodzice w większości krytykują nauczycieli, którzy porzucili dzieci w chwili egzaminów.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:13
„Niech państwo stanie”. Strajk ZNP to dokładna realizacja instrukcji Kramka (sponsora Sorosa) w sprawie obalenia polskiego rządu!
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:08
ZNP ma około 100 nieruchomości o wartości 12 mld zł-sanatoria,hotele,ośrodki wypoczynkowe,domy wczasowe, 7 kondygnacji w centrum Warszawy.Na ich stronie internetowej są oferty wynajmu i dzierżawy.Broniarz oficjalnie zarabia 12 tys.pochodzących ze składek-nieoficjalnie mówi się o 18 tys.-ale raczej jest to dużo więcej,bo dochodzi jeszcze dochód z tych nieruchomości.
Do zawistnych! mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:07
A czy delikwent z godziny 9.31 zauważył, że walczymy o zmiany w polskiej szkole? Bo to co teraz robia z naszą szkoła to cyrk!! O pensję też walczymy,jak MEN wymaga ode mnie kolejnych studiów podyplomowych (dziewiątych) to za co mam studiować? Nigdy mi sie to nie zwróci! Kolejnej pożyczki nie wezmę! Walcze też dla mojego dziecka i jego spokojnej edukacji! Bo mamy prawo i będziemy walczyć! Mądry naród rozumie, a ciemny niech tkwi w blocie +
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:31
Za PO nie dostaliście żadnej podwyżki, Kluzikowa chciała zabrać wam Kartę Nauczyciela, zrobić 40 godzinny tydzień pracy i wtedy nie strajkowaliście!
Gołym okiem widać, że Broniarz wkręcił was do puczu. Wstyd dla nauczycieli, którzy odeszli od uczniów w okresie egzaminów.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:50
jestem wielkim- oczywiscie z ironia prywaciarzem i nikt mi do niczegfo nie doklada, nawet do biletu i szkole sie sam, nie mam urlopu place grube podatki mni na utrzymacie nauczycieli i szkoł, a w zamian nie mam co zrobic ze swoimi dziecmni …..itd itp
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:07
To pracuj ponocach jak wiele ludzi i niestrajkuja toco robicie to nadużywanie przywileju,japracuje na 2 etatach i nikt mnie nie zmusza Jak Wam praca nieodpowiada nicinnego trzeba poszukać innej ,ale nie lepiej robić z siebie ofiarę systemu.
RODZIC mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:13
Znaczy do siebie? Tyle zawiści do ludzi z tej wypowiedzi płynie! Nauczycielu świadomie wybrałeś ten zawód? Wiedziałeś jakie są realia! W każdym zawodzie trzeba się nieustannie dokształcać i rzadko bywa żeby za to pracodawca płacił. Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą jest w pracy 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu i nie narzeka chociaż pracuje na twoja pensję, a ty kosztem jego dzieci bawisz się w strajki!?! Zastanów się co robisz! Zastanów się jak będą wyglądały twoje relacje z dziećmi i ich rodzicami po strajku! Czy to co robisz buduje do ciebie szacunek…
Użalacie się nad sobą, a jakoś nie słyszę żeby była mowa o jakichkolwiek zmianach dla uczniów poza waszą dumą nie wzięcia udziału w egzaminach i zawistną zapowiedzią nie dania promocji maturzystą – bo to dla dobra naszych dzieci!
Sympatyk mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 13:51
Wy walczycie tylko owyszsze wynagrodzenie i przestań sciemniac we wszystkich mediach jest jedno podwyżka wynagrodzenia uczniowie się nielicza przecierz zostawiliscie problem pracującym rodzicom co do opieki w okresie waszego strajku z którego tylko sami chcecie mieć korzyść. Mam nadzieję że rząd was przytrzymaj tak długo jak to będzie możliwe, poczujecie brak gotówki towezniecie się do pracy
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 18:31
A ty sympatyku weź się za słownik ortograficzny.
Anonim mówi:
kwi 12, 2019
o godzinie 18:02
Sympatyk robi błędy ortograficzne, ale z logicznym myśleniem nie ma problemu, jak większość tu piszących.
Ana mówi:
kwi 14, 2019
o godzinie 14:59
Ciekawe co by powiedzieli ci logicznie myślący, piszący tu mądrale, gdyby nauczyciele złożyli wymówienia z pracy. Przyszłoby im się zająć wlasnymi dziećmi i je nauczać.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:02
I wykształcenie , też Masz na pewno (ALLADYNIE ) lepsze niż nie jeden nauczyciel ???
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:56
Tu nie chodzi o pieniądze dali się Broniarzowi wmanipulować w pucz – kosztem dzieci.
ANONIM mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:50
Zawsze możesz zostać nauczycielem.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:47
607 to nauczyciele i ich rodziny.
sma1 mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:45
Budżet Państwa to taki duży tort na który składają sie wszyscy pracujący i ma on określoną wielkość czyli jak jedni dostaną więcej to gdzieś trzeba zrobić oszczędności albo podnieść składki innym bo bilans musi sie zgadzać cudów nie ma a nauczyciele to dość liczna grupa ludzi i dość znaczna pozycja w budżecie wiec każdy obywatel odczuje te podwyżki jak je wywalczą na własnej skórze. Nie będzie to zauważalne bo to będzie na zasadzie rozproszenia sie, parę zł tu parę tam nikt tego specjalnie nie odczuje ale rocznie będzie to paruset zł w domowym budżecie mniej i teraz najciekawsze nauczyciele wcale źle nie zarabiają fakt mogliby mieć parę zł wiejącej ale kto by nie chciał zarabiać więcej ale teraz pytanie czy zdajecie sobie sprawę że tak naprawdę to oni dostają przeciętna wypłatę jaka jest w naszym kraju bo średnia krajowa to suma wyliczana tylko na podstawie części wakatów i nie odzwierciedla stanu faktycznego a ten jest taki że średnia oscyluje w granicach 4 tys brutto a najwięcej osób zarabia w przedziale UWAGA niecałe 3000 brutto .Na koniec jak się liczy średnią przykładowo na 10 osobowej firmie szef kasuje 10 tys kierownik 5 tys brygadzista 4 tys a 7 pracowników ma po 3 tys 10+5+4+7X3=40 sumę zarobków dzielimy przez liczbę pracowników i wychodzi że w tej firmie pracownik dostaje przeciętnie 4 tys a faktycznie ma 3 tys
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:06
A co za święta już wola mieć zapłacone ?
aladyn mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 9:31
niech oni nie narzekają, mają wcale ni takie małe pensje,ile godzin pracują???? ja zasuwam 8 godzin dziennie i też ma na ręke 2,500 i mam 45 lat pracy, to jest polityczny strajk Broniarza milionera ,niech się zainteresują jego majątkiem
anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 10:50
Jak świat światem jak się nie uczysz to cieżko pracujesz i jesteś slabo oplacany. Trzeba było iść na studia. A porównywać nauczycieli do pracy fizycznej to jest tak głupie jak oczekiwać że prezydent będzie miał pobory na poziomie przeciętnego człowieka. Pewnie krowy ważniejsze niż to czy ludzie którzy uczą nasze dzieci będą mieli co jeść czy nie.
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 12:59
Jeśli o krowach piszesz to się zastanów o czym piszesz, bo ubliżasz rolnikom którzy często mają dużo wyższe wykształcenie niż ty nauczycielu i to oni pracują żebyś miał co jeść!!! Wspieranie naszej polskiej produkcji zdrowej żywności jest ważniejsze niż wszystkie szkoły! Chyba, że wolisz jeść chemie i umierać na raka…
Diablo mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 18:44
Piszesz bzdury jeszcze żaden nauczyciel zglody nie umarl
Anonim mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:03
Oni pracują więcej niż 8 godzin dziennie. Zrozumcie to! Ciągle powtarzacie jakieś frazesy. Ile razy można powtarzać, że 18 godzin to tylko część etatu. To tylko godziny spędzone „przy tablicy”. Każda lekcja wymaga przygotowania: zaplanowania, wydrukowania materiałów, potem sprawdzenia efektów, poprawa zeszytów ( a jakie one w dzisiejszych czasach są, lepiej przemilczeć). Do tego skomplikowana dokumentacja: plany, scenariusze, sprawozdania, opinie, dzienniki… Do tego nieustanne kształcenie: szkolenia i rady pedagogiczne, które trwają po kilka godzin. Do tego praca pozalekcyjna, za którą nikt dodatkowo nie płaci: koła zainteresowań, dyskoteki, próby, występy, wyjazdy na zawody, konkursy, wycieczki. Czy to mało? Ile jeszcze trzeba udowadniać?
Samanta Foxx mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 16:06
Wszyscy pracują więcej przychodzisz z pracy do domu i co idziesz spać? A sprzątanie gotowanie pranie nie tylko nauczyciel ma prace po pracy nielubie tych waszych bredni czytac taksamo jak wypowiedzi księdza na temat rzycie w rodzinie niepopieram strajku nauczycieli . . .
Paweł mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 20:18
Tak tylko na marginesie, szkoła w Twoim przypadku zwiodła, czy rodzice? „rzycie”? Rację za to przyznaję, że wszyscy pracują więcej… nauczyciel też ma w domu sprzątanie, gotowanie, pranie i ma jeszcze zeszyty, sprawdziany, klasówki do przejrzenia, oceny do wystawienia, opinie do napisania, dokształcanie, ma konspekty do przygotowania. Swoją drogą, ciekawe ile osób wie co to konspekt i ile czasu zabiera jego przygotowanie? W szkole są organizowane przez nauczycieli dni otwarte i zebrania z rodzicami, polecam skorzystać, by się móc zapoznać z pracą nauczyciela i pracą swojego dziecka. Popieram Nauczycieli ! W Was teraz nadzieja, by coś w szkole zmienić na lepsze.
smok mówi:
kwi 11, 2019
o godzinie 11:25
Ciekawe gdzie tak mało płacą i ile masz ukończonych kierunków studiów bo nauczyciele mają średnio cztery?