Nasi Czytelnicy alarmują! W Mechowie (gm. Golczewo), prywatny inwestor planuje budowę przemysłowej fermy tuczu drobiu. Wszystko wskazuje na to, że pomimo protestów mieszkańców, we wsi powstanie zakład na 300 tysięcy kur!
– 26 lutego w siedzibie Urzędu Miejskiego w Golczewie o godz. 15. odbyła się dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi projekcie planu zagospodarowania przestrzennego gminy Golczewo obręb Mechowo wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jest dokumentem sporządzanym dla całego obszaru gminy, określającym w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Wiąże burmistrza przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i służy koordynacji ustaleń tych planów. Samo spotkanie nie cieszyło się dużą frekwencją. Obecny był na nim inwestor zainteresowany planem zagospodarowania i jedna rodzina z Mechowa. W połowie dyskusji pojawili się również burmistrz Golczewa Maciej Zieliński i sołtys Mechowa Wanda Balbus. Czego natomiast dotyczy plan zagospodarowania przestrzennego? Mówiono o zgodzie na budowę przemysłowej fermy tuczu drobiu: konkretnie sześciu budynków o wysokości do 10 m dla maksymalnie 387 500 kur. Tak, na terenie wsi przeznaczonej pod agroturystykę! – irytuje się jeden z Mieszkańców, wskazując że inwestor który zakupił ziemię na terenie Mechowa posiada w sąsiednim Ciesławiu zakład produkcji paszy – Zakład, który spowodował, że Ciesław jest śmierdzącą wsią, a wszystko zgodnie z prawem, ponieważ brak jest instrumentów prawnych oraz pomiarowych do oceny uciążliwości smrodu.
Starania o pozwolenie na budowę rozpoczęły się około 2013 roku. Wtedy to do Urzędu Gminy Golczewo protest przeciw budowie fermy podpisany przez 98 ze 187 dorosłych mieszkańców Mechowa. Nie powstrzymało to jednak procesu przygotowania inwestycji, która ma znaleźć się w odległości 900 metrów od centrum wsi, oddzielona jedynie polami i trzymetrowym pasem zieleni zabezpieczającej.
– Budowa fermy dla mieszkańców Mechowa przyniesie wyłącznie problemy i żadnych korzyści. W tych dniach nowy burmistrz Golczewa wyda decyzję dotyczącą miejscowego planu zagospodarowania – czyli wyrazi zgodę (lub nie) na budowę przemysłowej fermy tuczu drobiu na terenach przeznaczonych w Studium uwarunkowań na cele agroturystyczne. Zgoda ta pokaże w jakim stopniu obecny burmistrz będzie kontynuował kierunek rozwoju gminy obrany przez poprzedniego burmistrza – stwierdza nasz Czytelnik.
74 komentarzy
Mieszkaniec Mechowa mówi:
mar 3, 2019
o godzinie 19:26
Ja przepraszam bardzo była sesja na temat fermy drobiu. .Pan przewodniczący poprzedniej rady zadał pytanie P. Sołtys Mechowa żeby wypowiedziała się na ten temat co mieszkańcy na to, padła odpowiedź że mieszkańcy Mechowa wyrażają zgodę. Moim zdaniem nie powinna wypowiadać się za wszystkich mieszkańców nie wszyscy się z tym zgadzają.Moim zdaniem to nie chodzi tylko o smród ale,tez o spokój mieszkańców ile będzie dodatkowo jeździć ciężarowych samochodów i moznz by jeszcze dużo o tym mówić. Gmina przecież i tak nie będzie nic z tego miała były już rozmowy na ten temat.
Golczewiak mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 8:56
Proponuję wybudować na terenie naszej gminy największą w Europie fermę norek ,największą fermę kur i największą fermę świń ,wszyscy będa mieć pracę ,będziemy bogaci i szczęśliwi
Znajomy. mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 16:51
Uspokój się. Pan Inwestor niech pod Wolinem sobie wybuduje. Też ma tam teren dość duży.
Mechowo mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 3:32
Przystąpię do spółki…tel.kon.516660308…
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 19:54
Zapytajcie Pana inwestora, dlaczego na innych swoich fermach nie zartudnia np: trzech osób i nie na trzech zmian. Jest jeden człowiek na firmę. Ludzie nie dajcie się zwieść, dziś są tak inteligentne te fermy, że nie ma potrzeby zatrudniać więcej osób.Chyba że do łapania, po sześciu tyg i sprzątania. I właśnie wtedy jest ten śród.
anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 17:52
Mięso trzeba ograniczać,więcej warzyw,trzeba zmienic nawyki żywieniowe
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 18:51
Sobie w domu zmieniaj nawyki.
Anonim mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 8:00
Po co te nerwy miesozerco?
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 17:34
A czy ta wytwórnia chodź raz, posprzątała drogę po której jeździ,,dzień w dzień i nawozi śniegu a raczej błota, jeśli jest akurat mokro? A teraz jaki to wspaniały inwestor się trafił i da pracę ludzią. Ludzie uciekają od tego Pana. Dość mają jego arogancji.
MieszkaniecC mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 15:20
W Cieslawiu po godz.20 śmierdzi bo włączają się szamba ekologiczne zamontowane każdemu mieszkańcowi przez gminę. Wytwórnia nic do tego nie ma.
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 17:30
Nikt nie lubi tej wytwórni.Prania nie można rozwiesić, ponieważ jest jeden kurz.Czy ten kurz też, nie z wytwórni? Niech sobie budują te kurniki, ale niech zamieszkają blisko a najlepiej w samym środku. Cwaniaki. Pod Wolinem, nie śmierdzi Panu i Pani.
obserwator mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 12:18
Śmieszne są te wpisy, że wszędzie są fermy i nikt nie narzeka ,a najlepsze jest podniecanie się ,że będzie praca tak jakby jej teraz brakowało ,z tego co wiem to w tych zakładach nie ma kto pracować
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 11:04
A to będą kury, czy koguty?
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 11:28
kaczki:)
Gość mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 12:13
Kaczki za wodą…
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 12:29
Honoratka ma nóżki jak kaczuszka.
Anonim mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 23:55
wieprze
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:35
Współczuję , niekiedy na Kamieńskiej czuć kury które mieszkają w Kłębach, a pasem zieleni jest las.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:35
ale takie fermy drobiu były wcześniej w m.in Dargoszewie , Trzebieszewie , Ostromicach i jakoś nikt nie narzekał, ze śmierdzi a przede wszystkim była praca !!
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 11:03
Praca??? dla dwóch osób.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:23
Kur…..a!!!! wybudujcie sobie perfumerię, będzie wam pachnieć.
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:21
Szukam pracy, najchętniej w firmie kurcząt. Mam spore doświadczenie. Gotów jestem pracować na tej firmie, za lokum.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 8:18
Chcę wynająć pokój w tym agroturystcznym Mechowie. Ale jakie Agro? Jaka turystyka? Tu jest tylko betoniarnia, sklep i cmentarz :-D
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 11:04
kwatera na cmentarzu, bardzo atrakcyjne miejsce :)
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 8:00
Ludzie, ale jak będzie ferma kurczaków to nikt nie wystąpi o budowę np fermy norek! To chyba lepiej hodować to to rzeczywiście jemy? Poza tym inwestor z regionu, a nie zagraniczny bamber.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 7:37
Odciac wjazd do Golczewa
Gość mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 1:59
Jest miejsce na budowę między Mechowem, a Wołowcem. Na środku, kilometr od Mechowa, kilometr od Wołowca i wtedy nie ma problemu. Wystarczy trochę pomyśleć
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 9:39
Ferma ma być kilometr od Mechowa i kilometr od Ciesławia. To jest to samo.
Mieszkanka Mechowa mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 1:53
Przykre jest też to, że jako mieszkaniec tej wsi muszę dowiadywać się o takich sprawach w internecie i że takie zebranie miało miejsce. Widocznie specjalnie nie było informacji o zebraniu bo jakby się wszyscy zebrali to od razu byłoby przegłosowane.
Mieszkaniec mówi:
mar 3, 2019
o godzinie 16:25
Popieram, żadnej oficjalnej i ogólnodostępnej informacji na ten temat! Trochę słabo…
Mieszkanka Mechowa mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 1:43
Co wy ludzie macie w głowach. Tak kiedyś każdy hodował kury na podwórku ale wątpię żeby razem było ich 387 tysiecy 500 sztuk. Każdy obywatel Mechowa chciałby iść do przodu, a nie cofać się do smrodu sprzed 30 lat. Uwierzcie, że smród jest niesamowity np. w Ciesławiu po godzinie 20. Jeżeli jest to ten sam inwestor to nie widzę powodu robienia nadziei, że będzie inaczej. Praca? Już jest w Ciesławiu i Madamie. Za grosze i 11h dziennie pracy. Miejsc do pracy jest na prawdę dużo i nie ma co robić z tego powodu do budowy fermy. Jak są ludzie bezrobotni to nie dlatego, że nie ma miejsc pracy tylko dlatego, że dupy się ruszyć nie chce. Mogę się założyć że są w naszej gminie działki gdzie można bez problemu wybudować tą inwestycję w większej odległości od zamieszkałych terenów. Mieszkańcy Mechowa są na „nie” bo nie chcą robić niepotrzebnie sobie problemów. Ja sama także nie popieram tej inwestycji, korzyści i tak będą z tego niewielkie. Dodam jeszcze, że w Kozielicach też śmierdziało przez te „super inwestycje”.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 9:50
Mieszkanko Mechowa – co zaproponujesz tej miejscowości? Chcesz iść do przodu ale nie w rolnictwo i hodowlę zwierząt. Więc co? 30 lat temu ludzie płakali że upadały PGR-y a teraz twierdzą że rolnictwo śmierdzi, kiedy takie same zakłady się odradzają. Tylko że Polska to akurat kraj rolniczy. Na tym opiera się gospodarka od ostatnich 70 lat. A w Ciesławiu życie istnieje tylko dzięki RSP, dzisiejszej wytwórni pasz. Bo wokół takich zakładów powstawały wsie. Cała gmina Świerzno ma z podatków dodatkowe wpływy.
Mieszkaniec Mechowa mówi:
mar 3, 2019
o godzinie 16:30
Mechowo ma spory potencjał. Między innymi, jak padło już w artykule – agroturystyka. Tutaj poszukać inwestorów. Stadniny konne, zajęcia terapeutyczne ze zwierzętami, jakiś pensjonat z dala od miejskiego zgiełku? Tylko trochę kasy i pomysłu. Serio, miejscowość ma naprawdę kilka pięknych zakątków.
Moim zdaniem najbardziej niewykorzystany potencjał, to Pałac w Mechowie. Tylko odrestaurować i przerobić na hotel / dom weselny. Teren i park w okół są przepiękne.
Także drogi Anonimie – zaproponowałem. :)
MieszkaniecC mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 15:06
W Cieslawiu po godz.20 śmierdzi bo włączają się szamba ekologiczne zamontowane każdemu mieszkańcowi przez gminę. Wytwórnia nic do tego nie ma.
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 1:00
Ten inwestor to rolnik bo zaraz padne ze śmiechu jak komuś nieprzeszkadza smród to niech zamieszka w kupie
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 0:25
Proszę o konkrety ile podatku wpłynie do gminy
Żonkil mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 22:23
Agroturystyka w Mechowie? Serio? Nie 900 m od centrum tylko od ostatniego zabudowania. Żadnych korzyści? A podatki w konkretnej kwocie dla gminy to nic? Śmierdzi owszem, ale 3 dni, jak się kurnik czyści. I daje pracę wielu ludziom, najpierw budowlańcom. Ktoś te kurniki musi sprzątać. Może jak wsiom przeszkadza kurnik, wybudujmy go w Szczecinie… W Polkowicach mają miedź, która nakręca całą gospodarkę, może podatek miedziowy to inna półka, ale jak na Mechowo, taki zakład to również duży wpływ gotówki do budżetu gminy. Każdy zakład ma znaczenie. Agroturystyka… padłam ze śmiechu!
Rolnik mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 22:18
Z czego wieś ma mieć dochody na chodniki, drogi, oświetlenie itd ? Dobrze że w ogóle ktoś inwestuje i płaci podatki bo na nic by nie było. Kury to rolnictwo , a rolnictwo od wiek wieków na wsi było i być powinno. Lepsze to niż smog w mieście. A że obornik czasem czuć? Toż to naturalny ekologiczny nawóz, lepszy niż te sztuczne. A jak komuś nie pasuje zapach wsi to przecież zawsze do miasta można się wyprowadzić
Mieszkaniec mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 5:35
Drogi i chodnik to rozjeżdżają auta Pana Inwestora. A praca, jaka praca. Pan inwestor, taki płatnik, że szkoda słów.
Gość mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 21:13
Czy to Pani Honoratka ma zamiar inwestować? Jeśli tak to, powodzenia życzę.
??? mówi:
mar 5, 2019
o godzinie 23:49
A coś z tą Honoratką jest nie tak?
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 20:49
Smród i praca dla Ukraińców podatków zero to cały zysk z tej inwestycji
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 19:51
W Czesławiu śmierdzą ale szamba ekologiczne. A okoliczni rolnicy mają przynajmniej gdzie zboże oddać jak jest wytwórnia pasz. Co do rozwoju agroturystyki w Mechowie to dużych (czytaj żadnych) szans raczej nie widać bo tam nic nie ma …
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 19:37
W Kłębach jest większa ferma a w Golczewie Celina na brak chętnych na kemping nie narzeka. Widać nie taki diabeł straszny …
Rolnik mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 19:17
Potem gadacie ze musicie żreć mięso z zagranicy jak na nic nie pozwalacie. To jest wieś i musi śmierdzieć
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 18:38
Co za powiat, człowiek coś próbuje zrobić i jak zawsze problemy. A narzekający po kurczaczki i fileciki to później pierwsi ręce wyciągają…
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 18:05
Mechowo to wieś a na wsi są kury, wielka szlachta się zrobiła a zapomnieli już jak kilka lat temu każdy miał kupę gnoju na środku podwórka i nikomu to nie przeszkadzało
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 16:37
Zdrowe kurczaczki, 6-o tygodniowe na koksie i antybiotykach wyladują na tackach w netto, biedronce etc. I te jajeczka z chowu klatkowego, no palce lizać, samo zdrowie.
Ruszcie dupska w tym Mechowie i zacznijcie się intetesować, bo jak wam tą smrodownię już zaczną budować to już nie będzie odwrotu. Blokować i niech w Golczewie w mieście postawią, przecież jest nowocześnie, filtry są i nie śmierdzi.
Xxx mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 20:06
Jak nie e sklepu to skąd mamy jedzenie brać?? Mamy sami hodować na podwórku?? To sąsiad powie że może błoto albo śmierdzi, albo za głośno bo gdaczą! Nie każdy jest preparsem i większość zaopatruje się właśnie w Biedronkach
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 22:48
Na koksie i antybiotykach… Ci co wiedzą najmniej zawsze mają najwiecej do powiedzenia. Radzę się doedukować zanim zacznie się coś publikować
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:16
Tak tak, samo zdrowie, łakocie i witaminy.
trele morele mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 10:17
Jak jestes tak wyedukowany to napisz prosze po co daja np,NEOMECYNE jak kurczaki sa zdrowe?Z tej firmy kurczaki z salmonella szly do ubojni, Lekarz weterynarii powinien badac kury przed tzw, lapanka a wcale ich nie bada tylko pare dni po wstawieniu, a wszystkie papiery z lancuchem pokarmowym podpisuje. Wiec sie zastanow zanim cos glupiego napiszesz.Ps, Jeszcze dodatkowo wam posmierdzi troszke spalonymi malymi kurczakami zanim dorosna by z Polic zaczeli odbierac, Wiec takie male sie pali razem ze snopkami w piecu. I tak ferma powstanie i tak.Na klebach maja sporo ziemi ale po co tam stawiac pod domem KOGUTA jak i tak juz smierdzi.ZEBY WAM TE WSZYSTKIE KURY LATEM POZDYCHALY, Pozdrawiam pana (z malej litery) marka z OHP.ZADEN Z CIEBIE pAN TYLKO NORMALNY DZIAD.
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 16:07
Ferma norek nie , ferma kurczaków nie… To powiedzcie co wam będzie pasowało??
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 19:04
Tartak
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 21:01
BROWAR
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 8:15
Rozlewnia bimbru
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 8:15
Kwiaciarnia
GALL ANONIM mówi:
mar 2, 2019
o godzinie 10:10
Dom schadzek
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 15:37
Oj raptem im tam smierdzi , niedawno mieli chlewnie i obory i nic nie przeszkadzalo
Gość mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 15:00
Czy mieszkańcy Miechowa są za czy Pani Sołtys ,Radna będzie protestować??!!!
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 14:40
Jak widać, nikt nie jest zainteresowany przyjść na zebranie i dowiedzieć się konkretów, ale jak burmistrz wyda pozwolenie na budowę to będzie raban. To jest Polska rzeczywistość. Jajeczka i kurczaki zamiast wieś hodować to wygodniej kupić w sklepie? Tylko pytanie kto i gdzie ma to produkować. Tu nie, tam nie, no to gdzie????
Zdenerwowany mówi:
mar 3, 2019
o godzinie 16:41
Jeśli tylko byłaby jakakolwiek informacja podana publicznie, sam chętnie bym przyjechał na to spotkanie… A było jak było. Dziękuję, tyle w temacie.
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 14:05
Może nie będzie tak źle. Aktualnie w Ostromicach jest ferma drobiu. I ludzie nie narzekają na smród. W okolicach Szczecina od strony Smerdnicy jest kilka ferm hodowli drobiu i też to funkcjonuje. Nie tak dawno funkcjonowały kurniki w Kozielicach, a obok działała dyscoteka i też dało się to pogodzić. Uważam, że jeżeli właściciel takich ferm będzie przestrzegał „reżimów produkcyjnych” to nie powinno to zagrażać ani ludziom, ani środowisku.
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 20:33
Tak , w Dargoszewie nie można okna otworzyć taki smród
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 13:40
nie bojta sie teraz sa nowoczesne kurniki i nie czuc przykrego zapachu a praca bedzie i pieniadze z podatku dla gminy
mech mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 13:39
pan R. nie mieszka w Mechowie to sobie smroda stawia, ciekawe jakby taki kurnik miał stanąć u niego pod domem, co by wtedy powiedział
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 8:20
Jakbyś nie wiedział, ma dokładnie ogromną fermę w Kłębach pod domem. Praktycznie jego rodzina na tej fermie mieszka.
ANONIM mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 12:09
BO (KOGUT) MUSI PILNOWAC SWOJE KURY, HAHA
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 12:53
No to ma Burmistrz trudny problem , kazda decyzja jest zła
Anonim mówi:
lut 28, 2019
o godzinie 9:45
Szczególnie że z podatków od firm budżet gminy się utrzymuje. Jak nie będzie inwestorów i firm to w gminie kilkaset tysięcy mniej co roku.
Zibi mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 12:49
Nie oszukujmy sie , ale jakie Mechowo to agroturystyka ? Co tam jest innego oprócz lasów i łąk tak jak w innych miejscowościach? To jest wioska a kurczaki to napewno każdy tam zajada przy grillu .pozdrawiam
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 12:45
Ale bedzie smród… i nie ma co się cieszyć, że będzue praca. Bo będie, ale za grosze, dla banderowców.
Anonim mówi:
mar 1, 2019
o godzinie 10:51
To sam rusz d…. i idź do pracy. Czeka jeden z drugim co kaczor jeszcze im da, a sam do pracy się nie ruszy. Gdyby nie ci banderowcy jak ich nazywasz to 80% naszych zakładów nie istniało by ze względu na brak pracowników, bo po co wstawać do pracy jak lepiej żyć za nasze podatki. Poczytaj kto to banderowcy i prześledź historię swojej rodziny, bo może tu ich znajdziesz.
Anonim mówi:
lut 27, 2019
o godzinie 12:12
Bardzo madre,gmina bedzie bogata