Mieszkańcy Wapnicy podważają wybory sołeckie przeprowadzone 12 marca w Wapnicy. W ocenie 19 osób, które podpisały się pod protestem, przeprowadzona procedura była dotknięta szeregiem nieprawidłowości.
Niestety 7 marca 2019 zostało umieszczone na BIP o godz. 15.45 , ostatnia aktualizacja 7 marca 2019 g.15,51 , kto zawinił?
Osoba która zamieszcza dokument w BIP nie weryfikuje merytorycznie dokumentu , ani jego zgodności ze Statutem i terminami.
ZARZĄDZENIE NR 38/SEK/2019
BURMISTRZA MIĘDZYZDROJÓW
z dnia 25 lutego 2019 r.
w sprawie ogłoszenia terminu i miejsca wyborów Sołtysów i Członków Rad Sołeckich
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994,
poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432, poz. 2500) oraz § 11 ust. 2,3, uchwały nr VIII/76/15 Rady Miejskiej
w Międzyzdrojach z dnia 23 kwietnia 2015r. w sprawie przyjecia statutu sołectwa Wicko oraz § 12 ust. 2 i 3
uchwały nr XXI/195/12 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie statutu Sołectwa
Wapnica oraz § 11 ust. 2 i 3 uchwały nr XL/384/13 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 28 maja 2013 r.
w sprawie statutu sołectwa Lubin, zmienionej uchwałą nr XLIX/486/14 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
w sprawie zmiany uchwały w sprawie statutu sołectwa Lubin zarządzam co następuje :
§ 1. Ogłaszam terminy i miejsce przeprowadzenia wyborów Sołtysów i Członków Rad Sołeckich na terenie
Gminy Międzyzdroje :
1) Sołectwo Wapnica – 12 marca 2019 r. (wtorek) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina”
w Wapnicy ul. Turkusowa 26,
2) Sołectwo Wicko – 20 marca 2019 r. (środa) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina” w Wapnicy
ul. Turkusowa 26,
3) Sołectwo Lubin – 18 marca 2019 r. (poniedziałek) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina”
w Wapnicy ul. Turkusowa 26.
§ 2. Treść ogłoszeń o zwołaniu Zebrań Wiejskich stanowią 3 załączniki do Zarządzenia.
§ 3. Przewodniczącego Zebrania Wiejskiego wybierze Zebranie Wiejskie.
§ 4. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Międzyzdroje.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Międzyzdrojów
Mateusz Bobek
Trzeba zapytać pana sekretarza kiedy wysłał dokument Obwieszczenia elektronicznie do Sołtysów. Czy miał prawo wysłać wcześniej , przed publikacją na BIP? Tego nie wiem, nie znam tych przepisów. Jednak „§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.” To dla mnie jest jednoznaczne jako mieszkańca, że Obwieszczenie mogło być rozesłane wcześniej niż publikacja w BIP. Kontrola maili wszystko wyjaśni.
A Nowy kandytat na sołtysa nie zapoznał się że statutem? Skoro zparzuca się staremu sołtysów to i kandydujacemu. To działa w dwie strony. Nie obrażajmy innych przegranych, czy wygranych to świadczy o waszej kulturze!
Po pierwsze to zgodnie ze statutem gmina organizuje zebranie poprzez zarządzenie burmistrza informujące i dacie i terminie. Po drugie to sekretarz odpowiada za organizację i współpracę z Sołtysami. Po trzecie niech młodzi przestaną bic pianę w stosunku do starszych, nie ładnie to świadczy. Kwestionowane są w piśmie zasady przeprowadzenia wyborów, a nie sam wybór sołtysa. Po trzecie, jeżli Burmistrz uzna, że jednak wszystko było zgodne z obowiązującymi procedurami ustalonym w postaci statutu w ciągu 3 dni poinformuje pisemnie. Jeżeli nadal zostaną podtrzymanie zarzuty mieszkańców spraw trafi do radnych,ktorzy muszą podjąć uchwałę. Jezeli w dalszym ciągu mieszkańcy nie będą się zgadzać maja prawo zaskarżenia uchwały do wojewody. Moi drodzy szacunek należy się wszystkim tym co się zgadzają i tym co nie. Nieładnie świadczy o tych którzy wypisują tu na temat byłej sotys jest to naprawdę slabe, co w sobą reprezentujecie. Mieszkańcy maja prawo wniesienia sprzeciwu. Pismo podpisało 19 osób pewnie gdyby mieli dłuższy czas na złożenie odwołania podpisow bylo by zdecydowanie więcej. Zresztą to nie ma znaczenia czy 6 czy 3 podpisy. Mają pełne prawo i z niego skorzystali. Po to są ustalane przepisy prawne w postaci statutu, rozporządzeń,
ustaw itd, żeby je przestrzegać.
A czy nie jest tak, że Rada Gminy poprzez Burmistrza zarządza przeprowadzenie zebrania wiejskiego dla przeprowadzenia wyboru sołtysa i Rady sołeckiej, co obliguje urzędującego sołtysa do zwołania zebrania z zachowaniem terminu ogloszenia wg stosownych przepisów?
I to powinien burmistrz wyjaśnić, kiedy sołtysi zostali poinformowani o ustaleniu terminów wyborów i kto był odpowiedzialny za wywieszenie ogłoszeń na tablicach. Co do tożsamości głosujących to nigdy dowody nie były sprawdzane a w sumie to jest niepoważne, może ranga wyborów nie taka jak samorządowych czy parlamentarnych, ale jednak wybory i dowody osobiste powinny być sprawdzane, nie byłoby podejrzeń.
Na temat nowej Rady i nowej Pani Sołtys nie podły złe słowa tylko sposobu przeprowadzonych wyborów i złamanie Statutu Sołectwa Wapnica, natomiast co niektórzy bardzo nieładnie oczernili starą radę i starą Panią Sołtys zamiast podziękować, a dzięki komu macie co przejmować i gdzie organizować zabawy,zebrania,spotkania to samo nie powstało. To trud zaangażowanie i praca poprzedniej Rady i Sołtysa.Wstyd Nowa Energio cwaniactwo nade wszystko a sprawnie i uczciwie zgodnie z procedurami przeprowadzić wyborów nie potraficie. Strach pomyśleć co będzie dalej z Gminą i Miastem Międzyzdroje.
Pani Bożeno ,jak by pani wygrała to nic by pani nie przeszkadzało ,tak jak nie przeszkadzało pani jak mąż był przewodniczącym rady , pogrąża się pani , miałam leprze zdanie o pani ,bardzo ale to bardzo mnie pani zawiodła.
No i gitara.
Teraz będzie tylko lepiej tzn
Już nie długo będziecie mieli i przy okazji mogli kupić jakieś tam działaczki w sąsiedztwie nowo budowanych molochow itd bo jak myślicie skąd gmina będzie miała kasę ??????.Tutaj jeszcze można jakieś grunty sprzedać
Proszę nie obrażać Pani Sołtys i Byłej Rady ale my możemy obrażać młodych!że nic nie potrafią i wszystko im się należy!MY STARSI MOŻEMY OBRAŻAĆ MŁODYCH A W MACIE MILCZEĆ!
Statut napisany po konsultacjach z mieszkańcami jest po to żeby nie było niedomówień, wszystko jest skrupulatnie zapisane punkt po punkcie nie ma nic do wybranych osób tylko do sposobu przeprowadzonych wyborów jak wynika z pisma (sprzeciwu). Jeżeli już na starcie robi sie tak kardynalne błędy to co nas jako Solectwo czeka później. Brak informacji o wyborach minimum 7 dni czy to takie trudne i to nie wina Sołtysa tylko U.M. to urząd organizuje wybory i informuje mieszkańców.Pozostałe punkty sprzeciwu są oczywiste.
To co teraz prezentuje była Pani Sołtys i jej Rada Sołecka to brak kultury osobistej. Przegraną trzeba umieć przyjąć. Gdyby faktycznie poprzednia władza sołecka była tak wartościowa i mądra to teraz wykazałaby się tą mądrością i wsparła nową władzę a nie próbowala unieważnić wybory. To nie są dośmiertne stanowiska. I dobrze ze tak się stało bo teraz większość poznała drugie oblicze byłej Pani Sołtys i jej ekipy. Wstyd dla Gminy. Brak honoru, kultury, mądrości i wartości. Przykre to… A Nowa władza sołecka niech przetrwa ten atak.
Proszę nie obrażać starej Rady Sołeckiej i byłej Pani Sołtys są to ludzie mądrzy i wartościowi dzieki nim mamy tą salę w której są zebrania Lubina,Wapnicy,Wicka,Siłownie,spotykają sie Panie żeby przy kawie porozmawiać, poćwiczyć, zorganizowac imprezę,dzieki nim Wiklina jest ogrzana sa toalety, są nakrycia na 60 osób,lodówki,zmywarka,ekspres do kawy jest nowa instalacja,kominek. Moje pytanie ile młodzieży przy tym pomagało im sie wszystko należy a jak coś zepsują to nie potrafią naprawić potrafią tylko obrażać a nawet nie znają składu starej Rady Sołeckiej.
Wszystko ok, tylko czemu pani była sołtys w ogóle otworzyła zebranie? Gdyby wtedy zaprotestowała to byłoby uczciwie a nie po przegranych wyborach. Gdyby wygrała to protestu by nie składała i nakłaniała ludzi do podpisania.
A co to ma do rzeczy? Gdyby rzeczywiście chodziło o praworządność to na początku zebrania pani sołtys powinna powiedzieć, że naruszono statut a nie kilka dni po przegranych wyborach. Nowych wyborów pewnie nie będzie za to kwas we wsi na długo.
A ja sie zastanawiam o co ten caly szum? Czy rzadzaca obecna pani soltys i rada ma cos do ukrycia? Zamiast cieszyc sie z tego ze mlodym chce sie cos robic, dzialac charytatywnie i spolecznie…to tylko doszukiwanie sie nieprwidlowosci. Mieszkam tu od ponad 10 lat i nigdy nie widzialam zadnej informacji np. Na temat zebrania wiejskiego czy jakiegos przedsiwziecia ze strony rady i pani soltys poprostu marazm!!!! Zmiany sa na pewno potrzebne! Tylko szkoda ze nikt nic nie zakwestionowal nieprawidlowosci podczas
Gienio to po co jest ten Statut? po co Przepisy?,po co Konstytucja?, poinformujmy się SMS ami co na tak co na nie i przegłosujmy większość będzie miała rację.
Gdyby dotarł do mnie ten protest moim było by 20 z moim mężem 21 z moimi znajomymi o wiele wiecej. GIENIO po to stanowi się prawo aby go PRZESTRZEGAĆ, czy ci się podoba czy nie. Moim zdaniem powinny odbyc się powtórne wybory tak jak mówi się w statucie.Decyzja rozstrzygajaca jest w gestii burmistrza no i rady. D L a mnie może wygrać obecnie „wybrana” osoba, bo osobiście do niej nic nie mam ale zgodnie z zapisanymi PROCEDURAMI tzn. litera prawa,bo jak wynika z pisma chyba nie wszystkie zostały ZACHOWANE? Nie czepia się konkretnej osoby, bo jest ich więcej i bardzo nieładnie tak pokazywać paluszkiem osoby i mieszać kogoś życie prywatne świadczy o twojej …. dodaj sobie sam.
Gdyby w takim piśmie było napisane coś w stylu, że będąc Soltysem nie dopelnilam obowiązków i nie sprawdziłam wszystkich terminów i procedur albo w dniu wyborów na soltysa wiedziałam, że nie zachowano terminów, ale licząc na kolejną łatwą wygraną nie przeszkadzało mi to i mimo wszystko otworzyłam zebranie i teraz jak przegrałam przypomniało mi się jak bardzo dobrze znam statut sołectwa i że jednak nie wszystko było jak trzeba, to sam bym taki wniosek byłej Pani Sołtys podpisał. Nie może być tak, że naruszenie prawa przeszkadza komuś dopiero, kiedy nie uda mu się zdobyć korzyści z sytuacji. Jako soltys powinna mieć status w małym palcu, więc albo sytuacja wynika po części z jej zaniedbania, albo co gorsza ze cwaniactwa. Niech powtórza wybory, ale była Pani Sołtys po takiej akcji nie powinna brać w nich udziału
Mieszkancy w wiekszosci są za nową sołtys. A przegrywać to trzeba umieć. Kilkanascie osob podpisało pismo. Pewnie 3 razy wiecej podpisało by że wszystko było wporządku. Pani była sołtys cały czas obserwowała liczenie głosów jakby to była walka o złote kalesony. Masakra jakaś. I te uszczypliwości w stronę burmistrza. Mam nadzieję, że nie będzie powtórki bo mam wiele zajęć a pani M. moim skromnym zdaniem przegrała by ponownie z jeszcze wiekszym kretesem. Ludzie nie znoszą takich zachowań. Pan Jan taki fajny chłop. Pewno nie ma łatwo w domu.
Gienio to po co jest ten Statut? po co Przepisy?,po co Konstytucja?, poinformujmy się SMS ami co na tak co na nie i przegłosujmy większość będzie miała rację.
19 podpisów!? Jakiś żart ile to % mieszkańców Wapnicy 4-5? Przegrywać to trzeba umieć. Ciekawe czy takich „nadużyć” mię było podczas poprzednich wyborach, które też organizowała Pani M.
§15? Okoliczności które mogą stanowić konflikt interesów powinny być eliminowanie a w szczególności w stosunkach nadrzednosci służbowych mogące wywoływać wątpliwości co do bezstronnosci /uszczerbkom dla interesu społecznego /.
Skąd wiesz17. 43 że to Pani Magda poważa? Podpisało 19 mieszkańców podejrzewam że że względu na krótki termin aa pewno było by ich więcej chociaż by ją tylko do mnie pismo nie zdążyło dotrzeć. Nie chodzi mi o wybór samego sołtysa jego osoby. Chodzi o przestrzeganie przepisów. Widać energia była przygotowana Pani z komórki czytała nazwiska osób do rady. Zgadzam się co do konfliktu te osoby same od siebie nie powinny wyrażać zgody, bo czy np pracownik UM przeciwstawić się burmistrzowi?
Serio? Ale przeciwstawić się czemu? No bez przesady. Co takiego może kazać zrobić burmistrz radnemu soleckiemu? Rada solecka pracuje z soltysem na rzecz sołectwa, ale i tak decyzje podejmuje zebranie wiejskie czyli mieszkańcy. Sołtys to nie premier, a rada solecka to nie rada ministrów. I naprawdę teraz Wam taki konflikt przeszkadza? To gdzie byliście jak u władzy był Pan Magda i mógł wpływać na żonę.
Pracownik U.M nie mógł odmówić wyboru bo go nie było osobiście na Wyborach a został wybrany wszystko ukartowane, reprezentowała go żona która już wiedziała że bedzie wybrany i decydowała za niego nawet zrobiła prezentację.
Żona wiedziała że będzie startował bo podpisał oświadczenie, że się zgadza. Trudno żeby to ukrył. Wyraził chęć działania co zostało zaprezentowane więc co w tym złego? Skąd miał wiedzieć że wygra? Każdy kandydat który został zgłoszony został poproszony o prezentację, czy to znaczy że też wiedzieli że przejdą? Wy przegrani z tej frustracji macie coraz lepsze pomysły :)
Nowe zmiany energio czyli jak było i nie przeszkadzało to tak ma być dalej. Skoro zarządzanie podpisane 25.02.2019 to bardzo długo podawane do publicznej wiadomości. Organizator to gmina. Zarządzenie podpisuje burmistrz. Nad jego przygotowanie a zarazem prawidłowości czuwa sekretarz.Trochę długo trwało podanie do publicznej wiadomości. Logistyka zawiodła? Czy pracownik UM będący radnym Sołeckimi przeciwstawić się burmistrzowi? Nie jestem mieszkańcem sołectwa, ale dla mnie odpowiedzialna jest gmina to ona powinna dbać o przestrzeganie ustalonego prawa po to ich wybraliśmy.
Jeśli terminy faktycznie były nieprawidłowe to było to wiadomo już w dniu wyborów, ale mimo wszystko była Pani Sołtys zebranie otworzyła, wzięła udział w wyborach i dopiero jak przegrała zaczął jej ten fakt przeszkadzać. Bo przecież gdyby wygrała to by było wszystko cacy
Odsyłam do § 15 statutu sołectwa Wapnica. Zarówno pracownik UM może być członkiem rady sołeckiej, tak jak sołtysem może być żona Przewodniczącego RM. Pozdrawiam.
P.S. Szkoda, że takiego zaangażowania mieszkańcy Wapnicy nie widzieli przez wszystkie kadencje pani sołtys, jak teraz przy próbie podważenia wyborów…
Jeśli rzeczywiście zostały przeprowadzone niezgodnie z ich wewnętrznym prawem lokalnym czyli obowiązującym statutem wybory czy nie powinny odbyc się jeszcze raz??Sama informacja przekazana do opinii publicznej chyba nie mieści się w terminie co najmniej 7 dni? Tak się zastanawiam czy za organizację wyborow min obwieszczenia powiadomienia sołtysów itd.. odpowiada Pan sekretarz??
Czyli jak ktoś jest pracownikiem urzędu, OPS czy radnym to już nie może pracować na rzecz sołectwa? A jak się jest żoną przewodniczącego rady to już można? Poprawność terminów i inne sprawy formalne powinno się sprawdzić, zgoda, ale za resztę argumentów była Pani Sołtys powinna się wstydzić. Hipokryzja i totalny brak klasy.
No patrzcie, a jak Pan Jan Magda był przewodniczącym rady to Pani Bożena Magda konfliktu interesów nie widziała. Oj boli przegrana, boli. Ale jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Portal kamienskie.info używa plików cookies i podobnych technologii w celu świadczenia najwyższej jakości usług, dopasowywania reklam oraz prowadzenia dokładnych statystyk. Jeżeli korzystasz z naszej witryny nie zmieniając stosownych ustawień przeglądarki, będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Na każdym etapie możesz zmienić te ustawienia! Chce dowiedzieć się więcejZgoda
58 komentarzy
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 0:28
Niestety 7 marca 2019 zostało umieszczone na BIP o godz. 15.45 , ostatnia aktualizacja 7 marca 2019 g.15,51 , kto zawinił?
Osoba która zamieszcza dokument w BIP nie weryfikuje merytorycznie dokumentu , ani jego zgodności ze Statutem i terminami.
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 0:18
Może rozwieję wątpliwości.
ZARZĄDZENIE NR 38/SEK/2019
BURMISTRZA MIĘDZYZDROJÓW
z dnia 25 lutego 2019 r.
w sprawie ogłoszenia terminu i miejsca wyborów Sołtysów i Członków Rad Sołeckich
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994,
poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432, poz. 2500) oraz § 11 ust. 2,3, uchwały nr VIII/76/15 Rady Miejskiej
w Międzyzdrojach z dnia 23 kwietnia 2015r. w sprawie przyjecia statutu sołectwa Wicko oraz § 12 ust. 2 i 3
uchwały nr XXI/195/12 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie statutu Sołectwa
Wapnica oraz § 11 ust. 2 i 3 uchwały nr XL/384/13 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 28 maja 2013 r.
w sprawie statutu sołectwa Lubin, zmienionej uchwałą nr XLIX/486/14 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
w sprawie zmiany uchwały w sprawie statutu sołectwa Lubin zarządzam co następuje :
§ 1. Ogłaszam terminy i miejsce przeprowadzenia wyborów Sołtysów i Członków Rad Sołeckich na terenie
Gminy Międzyzdroje :
1) Sołectwo Wapnica – 12 marca 2019 r. (wtorek) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina”
w Wapnicy ul. Turkusowa 26,
2) Sołectwo Wicko – 20 marca 2019 r. (środa) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina” w Wapnicy
ul. Turkusowa 26,
3) Sołectwo Lubin – 18 marca 2019 r. (poniedziałek) – godz. 17.00 – sala świetlicy wiejskiej „Wiklina”
w Wapnicy ul. Turkusowa 26.
§ 2. Treść ogłoszeń o zwołaniu Zebrań Wiejskich stanowią 3 załączniki do Zarządzenia.
§ 3. Przewodniczącego Zebrania Wiejskiego wybierze Zebranie Wiejskie.
§ 4. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Międzyzdroje.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Międzyzdrojów
Mateusz Bobek
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 9:42
Ale kiedy opublikowano to zarządzenie, kiedy wywieszono ogłoszenia na tablicach?
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 13:42
Trzeba zapytać pana sekretarza kiedy wysłał dokument Obwieszczenia elektronicznie do Sołtysów. Czy miał prawo wysłać wcześniej , przed publikacją na BIP? Tego nie wiem, nie znam tych przepisów. Jednak „§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.” To dla mnie jest jednoznaczne jako mieszkańca, że Obwieszczenie mogło być rozesłane wcześniej niż publikacja w BIP. Kontrola maili wszystko wyjaśni.
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 15:37
Mam nadzieję, że zostaniemy poinformowani, kiedy wiadomość została przekazana do sołectw i kto odpowiadał za wywieszenie ogłoszeń.
Anonim mówi:
mar 20, 2019
o godzinie 21:29
Ta sprawa i protest późniejszy powinny być wyjaśnione.
Anonim mówi:
mar 27, 2019
o godzinie 9:42
Tablic ogłoszeniowych jest kilka w Wapnicy w tym jedna zamykana na Wiklinie. Zaspał Sekretarz U.M.lub celowo tak zadziałał.
Anonim mówi:
mar 18, 2019
o godzinie 12:32
Smieszni jestescie w komentach. Jest pismo, jest odpowiedz.
Anonim mówi:
mar 18, 2019
o godzinie 16:19
A kiedy będzie odpowiedź? Ktoś ją poda do wiadomości publicznej?
Kamil D mówi:
mar 18, 2019
o godzinie 10:16
Smieszni jestescie w tych komentach. Jest pismo, jest odpowiedz – to wszystko. <3
Gość mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 16:26
A Nowy kandytat na sołtysa nie zapoznał się że statutem? Skoro zparzuca się staremu sołtysów to i kandydujacemu. To działa w dwie strony. Nie obrażajmy innych przegranych, czy wygranych to świadczy o waszej kulturze!
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 16:23
Dziwne że Portal Gminny milczy czyż zabrakło energii? a może poszła na wybory w Wapnicy. Pozostały jeszcze Lubin i Wicko powinno być lepiej.
Marek mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 18:25
To nie brak ENERGI to brak obiektywnosci zagościł na portalu niby nasze miasto miedzyzdroje.hihihihi
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 20:20
skąd wiesz, że otrzymał taką informację , może nie otrzymał
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 21:07
Mareczku ty to jesteś obiektywny hihihi
Marek mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 21:58
To nie ja jestem autorem tego wpisu.
Pozdrawiam
Czytelnik obiektywny mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 16:17
Po pierwsze to zgodnie ze statutem gmina organizuje zebranie poprzez zarządzenie burmistrza informujące i dacie i terminie. Po drugie to sekretarz odpowiada za organizację i współpracę z Sołtysami. Po trzecie niech młodzi przestaną bic pianę w stosunku do starszych, nie ładnie to świadczy. Kwestionowane są w piśmie zasady przeprowadzenia wyborów, a nie sam wybór sołtysa. Po trzecie, jeżli Burmistrz uzna, że jednak wszystko było zgodne z obowiązującymi procedurami ustalonym w postaci statutu w ciągu 3 dni poinformuje pisemnie. Jeżeli nadal zostaną podtrzymanie zarzuty mieszkańców spraw trafi do radnych,ktorzy muszą podjąć uchwałę. Jezeli w dalszym ciągu mieszkańcy nie będą się zgadzać maja prawo zaskarżenia uchwały do wojewody. Moi drodzy szacunek należy się wszystkim tym co się zgadzają i tym co nie. Nieładnie świadczy o tych którzy wypisują tu na temat byłej sotys jest to naprawdę slabe, co w sobą reprezentujecie. Mieszkańcy maja prawo wniesienia sprzeciwu. Pismo podpisało 19 osób pewnie gdyby mieli dłuższy czas na złożenie odwołania podpisow bylo by zdecydowanie więcej. Zresztą to nie ma znaczenia czy 6 czy 3 podpisy. Mają pełne prawo i z niego skorzystali. Po to są ustalane przepisy prawne w postaci statutu, rozporządzeń,
ustaw itd, żeby je przestrzegać.
E.s mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 14:41
A czy nie jest tak, że Rada Gminy poprzez Burmistrza zarządza przeprowadzenie zebrania wiejskiego dla przeprowadzenia wyboru sołtysa i Rady sołeckiej, co obliguje urzędującego sołtysa do zwołania zebrania z zachowaniem terminu ogloszenia wg stosownych przepisów?
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 16:51
I to powinien burmistrz wyjaśnić, kiedy sołtysi zostali poinformowani o ustaleniu terminów wyborów i kto był odpowiedzialny za wywieszenie ogłoszeń na tablicach. Co do tożsamości głosujących to nigdy dowody nie były sprawdzane a w sumie to jest niepoważne, może ranga wyborów nie taka jak samorządowych czy parlamentarnych, ale jednak wybory i dowody osobiste powinny być sprawdzane, nie byłoby podejrzeń.
Anonim mówi:
mar 18, 2019
o godzinie 15:24
Zgadzam się, maile z informacją powinny być sprawdzone.
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 0:22
A Zarządzenie jest na BIP z datą 25 lutego 2019 wraz z załącznikami. Tydzień szło czy dłużej do zainteresowanych mieszkańców?
Anonim mówi:
mar 19, 2019
o godzinie 13:50
Niby szło tydzień-fakt , wewnętrzna kontrola powinna wykazać kiedy wysłano do sołtysów i kto wysłał.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 14:35
Na temat nowej Rady i nowej Pani Sołtys nie podły złe słowa tylko sposobu przeprowadzonych wyborów i złamanie Statutu Sołectwa Wapnica, natomiast co niektórzy bardzo nieładnie oczernili starą radę i starą Panią Sołtys zamiast podziękować, a dzięki komu macie co przejmować i gdzie organizować zabawy,zebrania,spotkania to samo nie powstało. To trud zaangażowanie i praca poprzedniej Rady i Sołtysa.Wstyd Nowa Energio cwaniactwo nade wszystko a sprawnie i uczciwie zgodnie z procedurami przeprowadzić wyborów nie potraficie. Strach pomyśleć co będzie dalej z Gminą i Miastem Międzyzdroje.
Brzoza mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 12:19
To był zamach na praworządność w sołectwie…
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 12:49
hahaha dobre!
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 11:55
Pani Bożeno ,jak by pani wygrała to nic by pani nie przeszkadzało ,tak jak nie przeszkadzało pani jak mąż był przewodniczącym rady , pogrąża się pani , miałam leprze zdanie o pani ,bardzo ale to bardzo mnie pani zawiodła.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 11:41
No i gitara.
Teraz będzie tylko lepiej tzn
Już nie długo będziecie mieli i przy okazji mogli kupić jakieś tam działaczki w sąsiedztwie nowo budowanych molochow itd bo jak myślicie skąd gmina będzie miała kasę ??????.Tutaj jeszcze można jakieś grunty sprzedać
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 11:38
Proszę nie obrażać Pani Sołtys i Byłej Rady ale my możemy obrażać młodych!że nic nie potrafią i wszystko im się należy!MY STARSI MOŻEMY OBRAŻAĆ MŁODYCH A W MACIE MILCZEĆ!
Anonim mówi:
mar 27, 2019
o godzinie 9:53
Który z młodych i z Nowej Rady pomagał przy remoncie Wikliny zero zainteresowania również Nowej Sołtys.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 9:17
Statut napisany po konsultacjach z mieszkańcami jest po to żeby nie było niedomówień, wszystko jest skrupulatnie zapisane punkt po punkcie nie ma nic do wybranych osób tylko do sposobu przeprowadzonych wyborów jak wynika z pisma (sprzeciwu). Jeżeli już na starcie robi sie tak kardynalne błędy to co nas jako Solectwo czeka później. Brak informacji o wyborach minimum 7 dni czy to takie trudne i to nie wina Sołtysa tylko U.M. to urząd organizuje wybory i informuje mieszkańców.Pozostałe punkty sprzeciwu są oczywiste.
Gość mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 8:12
To co teraz prezentuje była Pani Sołtys i jej Rada Sołecka to brak kultury osobistej. Przegraną trzeba umieć przyjąć. Gdyby faktycznie poprzednia władza sołecka była tak wartościowa i mądra to teraz wykazałaby się tą mądrością i wsparła nową władzę a nie próbowala unieważnić wybory. To nie są dośmiertne stanowiska. I dobrze ze tak się stało bo teraz większość poznała drugie oblicze byłej Pani Sołtys i jej ekipy. Wstyd dla Gminy. Brak honoru, kultury, mądrości i wartości. Przykre to… A Nowa władza sołecka niech przetrwa ten atak.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 10:46
Proszę nie obrażać starej Rady Sołeckiej i byłej Pani Sołtys są to ludzie mądrzy i wartościowi dzieki nim mamy tą salę w której są zebrania Lubina,Wapnicy,Wicka,Siłownie,spotykają sie Panie żeby przy kawie porozmawiać, poćwiczyć, zorganizowac imprezę,dzieki nim Wiklina jest ogrzana sa toalety, są nakrycia na 60 osób,lodówki,zmywarka,ekspres do kawy jest nowa instalacja,kominek. Moje pytanie ile młodzieży przy tym pomagało im sie wszystko należy a jak coś zepsują to nie potrafią naprawić potrafią tylko obrażać a nawet nie znają składu starej Rady Sołeckiej.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 7:20
Wszystko ok, tylko czemu pani była sołtys w ogóle otworzyła zebranie? Gdyby wtedy zaprotestowała to byłoby uczciwie a nie po przegranych wyborach. Gdyby wygrała to protestu by nie składała i nakłaniała ludzi do podpisania.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 11:21
Wybory organizuje U.M. a nie Sołtys.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 12:54
A co to ma do rzeczy? Gdyby rzeczywiście chodziło o praworządność to na początku zebrania pani sołtys powinna powiedzieć, że naruszono statut a nie kilka dni po przegranych wyborach. Nowych wyborów pewnie nie będzie za to kwas we wsi na długo.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 15:59
W tedy druga strona miała by taką możliwość, a myślę że takiego błędu by nie popełnili bo znają Statut Sołectwa.
Mieszkanka mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 0:26
A ja sie zastanawiam o co ten caly szum? Czy rzadzaca obecna pani soltys i rada ma cos do ukrycia? Zamiast cieszyc sie z tego ze mlodym chce sie cos robic, dzialac charytatywnie i spolecznie…to tylko doszukiwanie sie nieprwidlowosci. Mieszkam tu od ponad 10 lat i nigdy nie widzialam zadnej informacji np. Na temat zebrania wiejskiego czy jakiegos przedsiwziecia ze strony rady i pani soltys poprostu marazm!!!! Zmiany sa na pewno potrzebne! Tylko szkoda ze nikt nic nie zakwestionowal nieprawidlowosci podczas
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 10:47
Gienio to po co jest ten Statut? po co Przepisy?,po co Konstytucja?, poinformujmy się SMS ami co na tak co na nie i przegłosujmy większość będzie miała rację.
Zaintetesowany mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 22:10
Gdyby dotarł do mnie ten protest moim było by 20 z moim mężem 21 z moimi znajomymi o wiele wiecej. GIENIO po to stanowi się prawo aby go PRZESTRZEGAĆ, czy ci się podoba czy nie. Moim zdaniem powinny odbyc się powtórne wybory tak jak mówi się w statucie.Decyzja rozstrzygajaca jest w gestii burmistrza no i rady. D L a mnie może wygrać obecnie „wybrana” osoba, bo osobiście do niej nic nie mam ale zgodnie z zapisanymi PROCEDURAMI tzn. litera prawa,bo jak wynika z pisma chyba nie wszystkie zostały ZACHOWANE? Nie czepia się konkretnej osoby, bo jest ich więcej i bardzo nieładnie tak pokazywać paluszkiem osoby i mieszać kogoś życie prywatne świadczy o twojej …. dodaj sobie sam.
Mieszkaniec mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 8:32
Gdyby w takim piśmie było napisane coś w stylu, że będąc Soltysem nie dopelnilam obowiązków i nie sprawdziłam wszystkich terminów i procedur albo w dniu wyborów na soltysa wiedziałam, że nie zachowano terminów, ale licząc na kolejną łatwą wygraną nie przeszkadzało mi to i mimo wszystko otworzyłam zebranie i teraz jak przegrałam przypomniało mi się jak bardzo dobrze znam statut sołectwa i że jednak nie wszystko było jak trzeba, to sam bym taki wniosek byłej Pani Sołtys podpisał. Nie może być tak, że naruszenie prawa przeszkadza komuś dopiero, kiedy nie uda mu się zdobyć korzyści z sytuacji. Jako soltys powinna mieć status w małym palcu, więc albo sytuacja wynika po części z jej zaniedbania, albo co gorsza ze cwaniactwa. Niech powtórza wybory, ale była Pani Sołtys po takiej akcji nie powinna brać w nich udziału
Gienio mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 21:00
Mieszkancy w wiekszosci są za nową sołtys. A przegrywać to trzeba umieć. Kilkanascie osob podpisało pismo. Pewnie 3 razy wiecej podpisało by że wszystko było wporządku. Pani była sołtys cały czas obserwowała liczenie głosów jakby to była walka o złote kalesony. Masakra jakaś. I te uszczypliwości w stronę burmistrza. Mam nadzieję, że nie będzie powtórki bo mam wiele zajęć a pani M. moim skromnym zdaniem przegrała by ponownie z jeszcze wiekszym kretesem. Ludzie nie znoszą takich zachowań. Pan Jan taki fajny chłop. Pewno nie ma łatwo w domu.
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 9:52
Gienio to po co jest ten Statut? po co Przepisy?,po co Konstytucja?, poinformujmy się SMS ami co na tak co na nie i przegłosujmy większość będzie miała rację.
Anonim mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 20:12
powtórzyć wybory i nie będzie domysłów ?
Mieszkaniec mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 20:01
19 podpisów!? Jakiś żart ile to % mieszkańców Wapnicy 4-5? Przegrywać to trzeba umieć. Ciekawe czy takich „nadużyć” mię było podczas poprzednich wyborach, które też organizowała Pani M.
Gość mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 19:47
§15? Okoliczności które mogą stanowić konflikt interesów powinny być eliminowanie a w szczególności w stosunkach nadrzednosci służbowych mogące wywoływać wątpliwości co do bezstronnosci /uszczerbkom dla interesu społecznego /.
K .K. mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 19:27
Jak ktoś nie umie przegrywać to porażka boli.
Gosc mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 19:14
Skąd wiesz17. 43 że to Pani Magda poważa? Podpisało 19 mieszkańców podejrzewam że że względu na krótki termin aa pewno było by ich więcej chociaż by ją tylko do mnie pismo nie zdążyło dotrzeć. Nie chodzi mi o wybór samego sołtysa jego osoby. Chodzi o przestrzeganie przepisów. Widać energia była przygotowana Pani z komórki czytała nazwiska osób do rady. Zgadzam się co do konfliktu te osoby same od siebie nie powinny wyrażać zgody, bo czy np pracownik UM przeciwstawić się burmistrzowi?
Mieszkaniec mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 20:14
Serio? Ale przeciwstawić się czemu? No bez przesady. Co takiego może kazać zrobić burmistrz radnemu soleckiemu? Rada solecka pracuje z soltysem na rzecz sołectwa, ale i tak decyzje podejmuje zebranie wiejskie czyli mieszkańcy. Sołtys to nie premier, a rada solecka to nie rada ministrów. I naprawdę teraz Wam taki konflikt przeszkadza? To gdzie byliście jak u władzy był Pan Magda i mógł wpływać na żonę.
Anonim mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 20:55
Bo chodzila po wsi i podpisy zbierala ???
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 11:36
Pracownik U.M nie mógł odmówić wyboru bo go nie było osobiście na Wyborach a został wybrany wszystko ukartowane, reprezentowała go żona która już wiedziała że bedzie wybrany i decydowała za niego nawet zrobiła prezentację.
Mieszkaniec mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 12:01
Żona wiedziała że będzie startował bo podpisał oświadczenie, że się zgadza. Trudno żeby to ukrył. Wyraził chęć działania co zostało zaprezentowane więc co w tym złego? Skąd miał wiedzieć że wygra? Każdy kandydat który został zgłoszony został poproszony o prezentację, czy to znaczy że też wiedzieli że przejdą? Wy przegrani z tej frustracji macie coraz lepsze pomysły :)
Anonim mówi:
mar 17, 2019
o godzinie 16:14
Jeżeli nie ma czasu przyjść na wybory to czy znajdzie czas na działalność społeczną czy też żonę przyśle w zastępstwie.
Mieszkaniec nie sołectwa mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 19:06
Nowe zmiany energio czyli jak było i nie przeszkadzało to tak ma być dalej. Skoro zarządzanie podpisane 25.02.2019 to bardzo długo podawane do publicznej wiadomości. Organizator to gmina. Zarządzenie podpisuje burmistrz. Nad jego przygotowanie a zarazem prawidłowości czuwa sekretarz.Trochę długo trwało podanie do publicznej wiadomości. Logistyka zawiodła? Czy pracownik UM będący radnym Sołeckimi przeciwstawić się burmistrzowi? Nie jestem mieszkańcem sołectwa, ale dla mnie odpowiedzialna jest gmina to ona powinna dbać o przestrzeganie ustalonego prawa po to ich wybraliśmy.
Ciekawy mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 18:13
Jeśli terminy faktycznie były nieprawidłowe to było to wiadomo już w dniu wyborów, ale mimo wszystko była Pani Sołtys zebranie otworzyła, wzięła udział w wyborach i dopiero jak przegrała zaczął jej ten fakt przeszkadzać. Bo przecież gdyby wygrała to by było wszystko cacy
Anonim mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 18:07
Odsyłam do § 15 statutu sołectwa Wapnica. Zarówno pracownik UM może być członkiem rady sołeckiej, tak jak sołtysem może być żona Przewodniczącego RM. Pozdrawiam.
P.S. Szkoda, że takiego zaangażowania mieszkańcy Wapnicy nie widzieli przez wszystkie kadencje pani sołtys, jak teraz przy próbie podważenia wyborów…
Artur mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 18:00
Jeśli rzeczywiście zostały przeprowadzone niezgodnie z ich wewnętrznym prawem lokalnym czyli obowiązującym statutem wybory czy nie powinny odbyc się jeszcze raz??Sama informacja przekazana do opinii publicznej chyba nie mieści się w terminie co najmniej 7 dni? Tak się zastanawiam czy za organizację wyborow min obwieszczenia powiadomienia sołtysów itd.. odpowiada Pan sekretarz??
Mieszkaniec mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 17:58
Czyli jak ktoś jest pracownikiem urzędu, OPS czy radnym to już nie może pracować na rzecz sołectwa? A jak się jest żoną przewodniczącego rady to już można? Poprawność terminów i inne sprawy formalne powinno się sprawdzić, zgoda, ale za resztę argumentów była Pani Sołtys powinna się wstydzić. Hipokryzja i totalny brak klasy.
Gość niedzielny mówi:
mar 16, 2019
o godzinie 17:43
No patrzcie, a jak Pan Jan Magda był przewodniczącym rady to Pani Bożena Magda konfliktu interesów nie widziała. Oj boli przegrana, boli. Ale jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia