– Mieszkańcy psioczą i narzekają na szpital podważając sens jego istnienia, a gdy tylko jest mowa o jego likwidacji, czy też ograniczeniu działalności, natychmiast wszyscy stają w jego obronie – napisał za pośrednictwem portalu społecznościowego radny i członek Zarządu Powiatu Krzysztof Kronenberg.
Historia likwidacji kamieńskich szpitali, dla których organem założycielskim był Powiat Kamieński ma swój początek blisko 17 lat temu. Wtedy to Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej zaczął przynosić straty. Został postawiony w stan likwidacji jeszcze w 2001 roku, tj. w I kadencji. Powstała natomiast spółka Integrator mająca zarządzać szpitalem. W drugiej kadencji zdecydowano o likwidacji Integratora, a ówcześnie rządzący Zarząd Powoiatu pod przewodnictwem starosty Anatola Kołoszuka powołał w 2002 roku nową jednostkę: Samodzielny Publiczny Szpital Powiatowy im. Heliodora Święcickiego.
Placówka rozpoczęła działalność z czystym kontem, ale powszechne problemy z finansowaniem służby zdrowia i sposób zarządzania jednostką doprowadziły w dwa lata do kolejnego zadłużenia dochodzącego do 5 milionów złotych. W 2005 również ten Szpital postawiono w stan likwidacji. Wówczas działalność na mieniu szpitalnym rozpoczęła Spółka EMC.
W 2014 roku staroście Beacie Kiryluk udało się spłacić wszystkie zobowiązania, poprzez sięgnięcie po pożyczkę od Skarbu Państwa oraz wprowadzenie Programu Postępowania Naprawczego w Powiecie.
– Widzę, jak wiele jest komentarzy na temat kamieńskiego szpitala. Osobom, które są bardzo zbulwersowane, polecam zapoznanie się z sytuacją ekonomiczną szpitali w naszym województwie. Wynika z niej, że szpitale publiczne, poza szpitalami w większych miastach, są bardzo zadłużone. Umowa dotycząca naszego szpitala jest bardzo niekorzystna, ale trzeba mieć na uwadze czas w jakim została ona zawarta. Wielki dług generowany w trybie astronomicznym co miesiąc. Umowa jest taka jak jest. EMC musi świadczyć usługi medyczne i rozwiązanie umowy może nastąpić za obopólna zgodą. Kto analizuje budżet naszego powiatu wie, jakie na dzisiaj jest zadłużenie z tytułu spłaty zobowiązań po likwidacji szpitala w 2005 r. Są głosy, że niektórzy chcieliby mieć swój szpital powiatowy publiczny, ale często na to, co chcemy nas po prostu nie stać. Współpraca starosty i zarządu powiatu ze szpitalem, w ograniczonym zakresie na co pozwalają przepisy, w tym wspólne zobowiązania zawarte w umowie, są właściwe. Władzom samorządowym zależy na tym, aby opieka zdrowotna w powiecie kamieńskim była na właściwym poziomie, co się powinno przełożyć na bezpieczeństwo pacjentów. Jednak spółki handlowe kierują się swoimi prawami. Tu ważny jest bilans zysków i strat. Mam nadzieję, że w Kamieniu Pomorskim opieka zdrowotna będzie sprawowana na wysokim, odpowiednim do potrzeb poziomie. Czytając komentarze nie mogę zrozumieć osób, które w różny sposób negatywnie komentują rozwój sytuacji, nie mając pojęcia nawet w podstawowym zakresie o tym zagadnieniu. Zachęcam przed wypowiedziami do lektury przede wszystkim przepisów dotyczących opieki zdrowotnej oraz zapoznania się z trendami jakie panują obecnie w naszym kraju, negatywnej polityce obecnego rządu w zakresie opieki zdrowotnej. Wreszcie zachęcam do analizy bieżącej sytuacji ekonomicznej naszego powiatu – stwierdza radny Kronenberg.
55 komentarzy
Anonim mówi:
gru 20, 2018
o godzinie 8:10
Widzę, że pan Kronenberg na wszystkim się zna. Pracując w Policji zajmował się różnymi sprawami. Był świetnym policjantem dlatego zajmował się i dochodzeniami, i sprawami kadrowymi, i sprawami prewencji, itd. Kiedy na danym odcinku pracy dał się poznać jako świetny fachowiec to zaraz był przenoszony na inne stanowisko pracy. Został wreszcie zastępcą komendanta i tak dotrwał do emerytury. W życiu prywatnym dał się też poznać jako cudowny ojciec. Aktualnie szeroko komentuje sprawy szpitala. Rzeczywiście tęgi mózg. Zna się na wszystkim.
Gościu nie rób z siebie durnia, bo…
Anonim mówi:
gru 9, 2018
o godzinie 11:18
Przeciwnik dobrej zmiany. Judzi.
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 19:18
https://www.youtube.com/watch?v=PolSgjzu3Kw
Gosc mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 19:03
To jaki problem zerwać umowę że szpitalem przyczyny się znajdą i kara umowna będzie mniejsza i wtedy niech skarb państwa zajmie się szpitalem i zobaczymy jak będzie A wydaje mi się że poprawiło by się na pewno.Kwestia tylko dobrdgo pozyskiwania funduszy.
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 16:54
Polityka rządu ewidentnie zmierza do ograniczenia liczby łóżek a tym samym likwidacji małych szpitali. Wprowadzenie zasady że na niektórych oddziałach musi być 0.6 pielęgniarki na łóżko jest chyba czytelne. Łatwo czytać tę ideologię.
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 16:24
Niektórym z dyskutantów trzeba najwyraźniej tłumaczyć jak przysłowiowej krowie na rowie bo nie rozumieją słowa pisanego. Otóż EMC przejęło szpital w 2005 r, a kto wówczas był starostą można sprawdzić choćby na Wikipedii. Do Wrocławia na rozmowy jeździła „silna grupa pod wezwaniem” czyli trio panów K, D, D, którzy nas tym pasztetem uraczyli. Inna sprawa , że w ówczesnej sytuacji mogło im wydawać się to dobrym wyjściem. Chodzi mi tylko o to aby teraz nie rżnęli przysłowiowego głupa udając , że nic wspólnego z tym nie mieli.
janka mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 12:29
Pan radny pisze o negatywnej polityce obecnego rządu w zakresie służby zdrowia,świadczy to o tym że radny nie ma pojęcia o zdrowiu i mierzy wszystko polityką zdrowotną tego szpitala.Jaka była polityka poprzedniej władzy w zakresie służby zdrowia,najlepiej prywatyzacja a to w Kamieniu stało się już wcześniej.Inne szpitale funkcjonują i się rozwijają chociażby szpital w Gryficach.Szpital dał 300 tys.złotych na drogę szybkiego dojazdu do SOR resztę powiat i dotacje,w Kołobrzegu zakupiono nową aparaturę do diagnostyki.Można,można.W Kamieniu spółka prawa handlowego musi mieć zyski i to jest priorytet działalności tego szpitala i nie można mieć o to pretensji bo to jest zwykła ekonomia a jakość usług jest na drugim miejscu.Najlepiej to nie mieszać polityki ze zdrowiem.
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 10:57
Wypada udostępnić umowę do wglądu publicznego. Wtedy okaże się kto w imieniu powiatu ją podpisał. Artykuł wskazuje jednoznacznie na p. Kołoszuka, a jak się okaże, że kto inny, to portal musi sprostować artykuł i ewentualnie inne roszczenia z którymi wystąpi p. Kołoszuk.
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 10:14
Kamień Pom bez szpitala, kina, sali widowiskowej, restauracji, zakładów ;pracy, no i jeszcze chodzą słuchy , że może nie być urzetu skarbowego itd
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 14:04
PO zwineło Kamień tak jak stocznie i posterunki policji itd… teraz wychodzi ta wieloletnia polityka
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 9:18
Z takim podejsciem to tylko juz czekaja w gryficach na przejecie powiatu. Bedziemy mieszkali w powiecie gryfickim
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 8:55
do
GOŚĆ mówi:
Gru 7, 2018
o godzinie 21:04 Rząd jest do dupy!!! https://www.youtube.com/watch?v=8x3Wh3cJFfU
Anonim mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 8:49
Umowa z EMC na 20 lat bez możliwości jej rozwiązania została podpisana w 2008 roku, starostą był wtedy Czapkin.
Gość mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 8:30
Kamień bez szpitala to dopiero będzie zapyziala dziura. Dla tego trochę szacunku dla tych kto tam pracuje, a także lepsza współpraca samorządu.
@ mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 6:29
Pytanie: dlaczego pies liże się po jajach ? Odp: bo może.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 23:32
A gdzie jest platforma ? Sluszne pytanie zadał pis a odpowiedz pokazuje jakie kto ma podejscie do tak waznego tematu. Szpital jest Priorytetem dla naszego powiadu do roboty .
Wdzięczna mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 10:31
Słuszne,popieram nie pozwólmy szargać dobrym imieniem tego szpitala przez osoby które w życiu są malkontentami i wszystko im się nie podoba oni nigdy nie będą zadowoleni z siebie i życia i zawsze będą tylko krytykować tylko dziwne że zawsze idą i korzystaja z uśmiechem na twarzy -hipokryzja.Szpital jest dobry .potrzebny i pracuja w nim wspaniali ludzie ,którzy oddaja nam uśmiech serce i pomoc w trudnych chwilach życia i zdrowia .Dziękujemy Wam wszystkim
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 23:23
Ale zarzad juz widze sukcesy . Smutne to
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 21:36
pamiętam jedną sesję z cedowanie na TBS działki ,przy ulicy Lipowej .Pewien Pan cytuję z pamięci {czy tak można }mówił to sprzedajmy Ratusz ,szkoły a potem się rozwiążmy .Ten Pan nie jest Radnym Powiatowym ale może ma rację zamkniemy szpital ,zamkniemy szkoły no i chyba {po co powiat }się Rozwiążmy .Chyba też rachunek ekonomiczny na to wskazuje .Tak tylko kto będzie wydawał pozwolenie na budowę ?Gdzie znajdą pracę osoby które nie wyjechały jeszcze za granicę
Jolka mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 21:14
Zdecydowanie zgadzam się z wpisem z 12:27.Jak przerastają Pana sytuacje trudne proszę złożyć mandat radnego,a nie wmawiać społeczeństwu jakie jest niedouczone w kwestiach ekonomicznych. Proszę przedstawić publicznie umowę zawartą między starostwem a spółką EMC. Startując na radnego spodziewał się Pan spraw trudnych ? czy tylko apanaży ? Zdaje się,że w tym towarzystwie jest osoba,która brała udział w podpisaniu tej niekorzystnej umowy.
gość mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 21:04
EMC musi świadczyć usługi medyczne to dlaczego ich nie świadczy tylko likwiduje oddziały
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 20:26
Problem starostwa polega na tym że są tam ludzie którzy byli tylko pacjentami szpitali a nie zarządzajcymi nimi.
SMUTNA PRAWDA mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 20:09
Najgorsze gdy zespoły szpitalne,przychodnie,kliniki i inne ośrodki medyczne,które z racji swojego powołania służą do ratowania naszego zdrowia i życia, są dziś traktowane jak supermarkety. Zdrowie i życie ludzkie zostało ułożone na półkach niczym towar, który albo da się na wyprzedaż w promocji i pacjenta się ratuje, albo gdy towar się przeterminuje.to wtedy chorego oddaje się pod jurysdykcję grabarzy. SMUTNE PRAWDA?
Gość mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 17:57
Zgadzam się z p. Kronenbergiem. Szpital Spółka MAĆ kieruje się zyskiem jak inne spółki zoo czy s.a. ale widać wy ludzie nie macie za grosz wiedzy i ekonomii a dyskutujcie. Ograniczeni jesteście. Ale jak wy macie problem z odroznieniem brutto od netto to co wy możecie wiedzieć o sytuacji ekonomicznej baaa o mozliwosciach finansowych powiatu ?????
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 16:10
Krótka historia długów i dzierżawy kamieńskiego szpitala Historia z panem koszukiem w tle
Janusz Krzysztof Dowgiałło mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 16:02
Lubię Was Wszystkich….pracujcie na chwałę tego Powiatu… i mojej Gminy. Pozdrawiam.
mieszkanka mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 15:14
Brawo dla p.Krzysztofa :))))szpital musi być ,bo jest nam potrzebny ,niejednemu uratował życie i zdrowie .A do tego wspaniały personel miły ,życzliwy ,profesjonalnie świadczy usługi ,inni mogą brać tylko przykład z takiego szpitala
Monia mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 15:10
Kronus pojechałeś jak to TY haha dobre
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 15:10
Jak w szkle powiększającym widać skuteczność jajogłowych z powiatu. Pogonić w p…….. . Ludziom, mieszkańcom, wyborcom potrzebny jest dobry, przyjazny szpital w razie kłopotów zdrowotnych. A te wywody jegomość niech zachowa dla siebie.
psychiatra mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 16:44
jesteś normalny czy masz zaświadczenie? od lekarza odpowiedniej specjalności?
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 17:59
Przyjazny to ty bądź dla ludzi
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:55
Za bardzo krótka ta historia .Ci co zadłżaali kolejne szpitale żyją a teraz palą głupa.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:47
Brawo Panie Krzysztofie !!!
Jan mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:42
Szpital jest bardziej potrzebny niż ten cały powiat z radnymi i ze starostą .
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:03
2008 roku Starostą był Czapkin ?
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:43
Ten szpital tu musi być. Radny ma rację trzeba mieć wiedzę by komentować. Czekam na ruchy zarządu w tej sprawie
RUD....NIK I SPÓŁKA mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:39
pis SIĘ DORWAŁ DO KOMENTARZY? DOBRZE ZE WAS NIE MA PRZY WŁADZY
Wiesław Baczyński mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:09
Całkowicie zgadzam się i popieram stanowisko Anonima z 12:27, Pan członek Zarządu Powiatu Krzysztof Kronenberg pisze że EMC musi świadczyć usługi medyczne i świadczy je tylko jaka jakość świadczenia tych usług i ciągle pogarsza się.
pozdro mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:56
Więc proszę do dyrektora szpitala się zwrócić w sprawie jakości usług, bo to jest przedsiębiorstwo takie jak inne. Jak Ci chleb żelka nie smakuje to nie piszesz skargi do burmistrza tylko do właściciela piekarni.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:43
A nie wiadomo własnie.
Panie żelek co jest z chlebem ?
Ten chleb podają w szpitalu ?
Wiesław Baczyński mówi:
gru 8, 2018
o godzinie 16:47
Miły Panie POZDRO ja przynajmniej mam odwagę podpisać się pod tym o czym piszę a na marginesie to zwracałem się ale Wielce Szanowny Pan Dyrektor pokazał mi że jest ponad tym i miejsce w którym to ma.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:47
Jak tak ma wyglądać wykonywanie mandatu radnego i członka zarządu powiatu kamieńskiego, to Nasza Gmina Nasz Powiat staje się synonimem Nasza Ruina!!!
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:03
Nie widzę kontrargumentów tylko atak personalny na Kronenberga czyżbyście nie mieli nic do powiedzenia ?? No to może milczcie.Nie lubię takich dyskusji…Po to wybieracie radnych by się interesowali tematami i bolączkami Kamienia.Temat trudny i na pewno jedno można powiedzieć: na brak odwagi Kronenberg nie może narzekać. Super !
Siedzi Kołoszuk na sali Twórca sukcesu obecnego szpitala i co teraz z PISIORAMI dmie w tę samą trąbę ze umowa jest zła? żartowniś.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:34
Kronenberg psioczy
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:27
Panie radny, decydując się na start w wyborach, to zapewne miał Pan koncepcje wykonywania mandatu radnego. Zatem wylewanie swoich gorzkich żali w kontekście zaistniałej sytuacji, zdecydowanie nie jest na miejscu.
Mandat nie jest dożywotni. Jak nie ma Pan koncepcji w zakresie działalności szpitala w Kamieniu Pomorskim, uznając, że przerasta Pana owa sytuacja, to droga wolna… pozostaje rozważenie złożenia mandatu radnego.
A tak, za każdym razem, przewiduje Pan w sytuacjach problemowych wyrażanie swoich żali, w szczególności spychanie problemów na poprzednich, ba na politykę rzekomo rządową…
Udostępnić publicznie umowę ze spółką z Wrocławia!!! Niech każdy wyrobi swoje zdanie, a nie jak dotychczas pozostaje wyłącznie polegać na interpretacjach, czy to Pana, czy pana Malca.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:52
Radny piwinien odpoczywac na wysoco wielkiej emeryturze policyjnej. A po drugie szpital padnie w 1000 procentach po podwyżce pradu o 30 procent. Niektórzy mówią ze szpital w kamieniu to umieralnia. No i sie sprawdza powoli szpital umiera
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:54
Ja rozumiem Twoją zazdrość ze radny wypracował sobie emeryturę ale jedno jest pewne nie poszedł do Rady za kasą jak wielu. Pozdrawiam Radnego i życzę powodzenia na polu samorządowym. Warto zawalczyć o niektóre sprawy i o szpital też.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 14:02
Zazdrość? Poważnie? A czy ktos robi coś za darmo? Czy radni robia to za darmo? A po drugie jestem na pomostowe i tez mam emke. Zazdrosny anonimie to ty chyba jesteś.
Marek M mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 18:27
Jak będzie pracował do 65 roku życia to by wypracował sobie emeryturę w tym przypadku myślę że nie wypracował sobie emerytury tylko przywilej darmozjadów i nikt nie zazdrości
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 13:35
Brawo dla radnego który wie czego chce . Brawo !
Gość mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 20:39
koncepcję na zarządzanie szpitalem ma Prezes EMS a nie radny, to NIE JEST SZPITAL PAŃSTWOWY – POWIATOWY TYLKO tylko prywatny !
Szpital EMC, znalazł się w wykazie ” w sieci szpitali”, który ma zagwarantowane zawarcie umowy z NFZ i środki na działalność w formie ryczałtu.
Szpital może sobie zamykać oddziały, które nie przynoszą zamierzonego efektu.
M mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:23
Czy Pan wie jaka jest polityka Rządu czy Pan przypuszcza.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 16:56
rząd nawet nie wie jaka jest jego polityka a co dopiero obywatele :)
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 12:13
Czyli u władzy następni amatorzy ,którzy nic nie zrobią.
Anonim mówi:
gru 7, 2018
o godzinie 11:01
Negatywna polityka ? Faktycznie w niektórych obszarach trzeba bardziej zdecydowanych ruchów. Np nepotyzm pozostały po dawnych rzadach Sldowkich itp…