14 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Kamieniu Pomorskim zachorowało. Jak mówi w rozmowie z naszą redakcją szefowa kamieńskiej oświaty, w związku z tym od jutra nie będą prowadzone lekcje, a jedynie zajęcia opiekuńcze. Poniżej publikujemy list, jaki do naszej redakcji skierował jeden z Czytelników.
Mam wrażenie, że ogólnopolska akcja protestacyjna pracowników oświaty wymyka się spod kontroli. Rzecznik Praw Dziecka zabrał głos w tej sprawie i twierdzi, że ”dzieci ucierpią najbardziej”. Ja dodałabym, że ich rodzice oraz opiekunowie także. Nauczyciele w jednej z kamieńskich podstawówek masowo przechodzą na zwolnienia lekarskie.
W szkole panuje chaos. Maluchy z klas 1-3 zostawione bez opieki na korytarzu, tłok pod tablicą z ogłoszeniami, gdzie wywieszane są zastępstwa (bo trzeba dodać, że takie współczesne metody jak e-dziennik czy publikowanie informacji na stronie internetowej w tej placówce nie istnieją). Rodzice zastanawiają się czy posłać dziecko do szkoły czy też nie, a jeśli nie to jak zapewnić mu opiekę. Z tego co wiem, inne protestujące w województwie placówki organizowały oficjalne protesty i poinformowały przynajmniej rodziców, że ze względu na braki kadrowe zajęcia dydaktyczne są odwołane, ale zajęcia opiekuńcze są organizowane w ramach obowiązku jaki spoczywa na dyrektorze… w kamieńskiej placówce jak zwykle totalna dezorganizacja.
Zastanawia mnie też fakt terminu protestu. W piątek w części szkół w Polsce nie było lekcji w związku z ogólnopolskim, jednodniowym strajkiem w oświacie zorganizowanym przez Związek Nauczycielstwa Polskiego. U nas „pseudo strajk” rozpoczął się dokładnie 7 dni przed rozpoczęciem ferii zimowych. 21 dni ferii zamiast 14?
A przecież Nauczyciele mogli spokojnie przyjść do szkoły i powstrzymać się od pracy. Mogli nie prowadzić zajęć. To chyba nazywałoby się właśnie strajkiem, czyli jak mówi definicja (PWN) „zaprzestaniem pracy przez pracowników, będącym formą walki o zrealizowanie żądań ekonomicznych lub politycznych”. Po co zaraz „chorować?”
Zaczyna mi się to wszystko kłócić z zawodem zaufania publicznego, jakim jest bez wątpienia nauczyciel. Pojęcie to kojarzyło mi się do tej pory z zawodem wymagającym od wykonujących go osób specjalnych standardów etycznych i moralnych. Zawód nauczycielski ma długą i bogatą historię. Dawnej nauczyciel był często kimś w rodzaju mistrza lub wychowawcy. Co to za mistrz, który w celu osiągnięcia własnych postulatów oszukuje i ucieka od problemów i obowiązków? Jaki przykład daje młodym ludziom?
Jako obywatel rozumiem cel i żądania nauczycieli i dodam nawet, że jestem w stanie się z nimi zgodzić, ale jako rodzic nie pozwalam na dawanie negatywnego przykładu dzieciom i młodzieży w postaci naciąganej „belferskiej grypy”.
Czytelnik
220 komentarzy
Anonim mówi:
sty 30, 2019
o godzinie 13:33
Nierob niech się za uczciwą pracę wezmą
jan mówi:
sty 25, 2019
o godzinie 18:36
Właśnie rozpoczynają ciężką dwutygodniową pracę w domu.
Ja mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 22:16
Bardzo dobrze, ze w końcu wiemy skąd są bauczyciele. Bardzo, bardzo proszę odpowiedz: skąd są rodzice?
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 19:37
nieudolny to był POrzedni rząd a wielu nauczycieli to jest z „łapanki „
Anonim mówi:
sty 25, 2019
o godzinie 17:43
Akurat ci z łapanki są najlepsi.
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 17:20
Praca nauczycieli w dzisiejszych czasach jest bardzo ciężka, uważam jednak, że nie powinni wdawać się w politykę.
Marek mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 10:02
Popieram nauczycieli. Warunki pracy nie sprzyjają dobrej pracy i nauce. W powiecie kamieńskim środki na oświatę są marnowane na szkoły o bardzo niskim poziomie (Wrzosowo) gdzie są po 4 osoby w klasie i klasy są łączone. Pieniądze powinny być skierowane na Szkołę Podstawową nr 1. Jest niedoinwestowana, rodzice kupują pomoce naukowe. Nauczyciele nie mają komfortowych warunków pracy. Powinno się wprowadzić system motywacyjny dla nauczycieli. Bardzo dobrzy powinni mieć największe podwyżki, słabi nawet wcale. Poziom nauczania między klasami jest bardzo różny, należy wynagradzać dobrych pedagogów.
Należy wprowadzić niezwłocznie zarządzanie informacją o szkole w formule e-szkoła. Rodzic powinien mieć dostęp do aktualnych informacji o zmianach w planie lekcji, zebraniach. E-dziennik, aby rodzic miał bieżący dostęp do ocen i informacji klasowych. Można się pokusić o serwis sms szkoła-info, tak jak gmina-info, gdzie mielibyśmy natychmiastową informację o wszelkich sprawach wymagających uwagi. Pozdrawiam nauczycieli dziękując jednocześnie za ich trud włożony w nauczanie naszych dzieci.
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 9:12
Na tę pracę, to nie mają źle. Wszyscy strajkują, to im też co szkodzi. Coś udrą. Niech płaca za ich wygiby ci z najniższą krajową bez siły przebicia.
Fred mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 7:12
Zalety budżetowki: słaba, ale pewna wypłata na czas, stabilizacja i respektowania w 100 % prawa pracy. Urlopy, w tym chyba 3 roczne zdrowotne, ferie, wakacje. Powinni zarabiać więcej? Oczywiście, w zasadzie jak każdy w Polsce. Druga sprawa, że nauczyciel nauczycielowi nierówny. Matematyk czy polonista musi poświęcić więcej czasu niż jakiś plastyk, wuefista czy wos.
Anna mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 8:34
Skąd te informacje? Czytałam to już gdzieś, kopiuj wklej ktoś zrobił z internetu. Każdy nauczyciel jak jest dobry poświęca dużo czadu bez względu na przedmiot. Konkursy muzyczne, plastyczne, wystawy… zawody sportowe poza lekcjami… to też zabiera b. dużo czasu. Jakiś Fredzie(trollu lub panie P. U. )
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 22:16
Ten pan ma rację.
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 6:59
A ja ich popieram, wszystko idzie w górę to i pensje powinny
GOŚĆ mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:31
Ludzie, którzy nie potrafią sensownie i bez błędów napisać poprawnie jednego zdania w żadnym wypadku nie powinni pisemnie wypowiadać się publicznie. Poziom ich wykształcenia jest żenujący. Powinni się wstydzić własnej niewiedzy a nie „pluć jadem” na wszystko i na wszystkich.Uważam,że nauczycielom należy się wsparcie i zrozumienie.Polska oświata powinna być lepiej finansowana, szkoły lepiej doposażone.Wszystkim nam powinno na tym zależeć.Ale jak to powiedział klasyk „Polak Polakowi wilkiem” Pozdrawiam nauczycieli ,których szanuję za naprawdę ciężką i jak widać niewdzięczną pracę.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 23:12
morał-trzeba zmienić klasyka
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:29
Dawniej nauczyciel był kimś w rodzaju MISTRZA…Tak , przed wojną był i zarabiał jak oficer w wojsku. Teraz jat tylko nauczycielem i zarabia jak szeregowiec. jest mi poprostu wstyd ,że zarabiam jak najniższy stopniem żołnierz lub posterunkowy w policji.Jak mam przekazać synowi p. Kowalskiego czy Nowaka ,żeby się uczył pilnie jak widzi ,że jego mama po zawodówce lub tata , który gimnazjum ledwo ukończył zarabiaja lepiej jako sprzedawca lub pomocnik murarza, ogólnie żyją lepiej i jeżdżą lepszym autem niż jego wychowawca, który ma 2 dzieci na studiach
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 22:24
no był mistrzem-bo na przedwojennej maturze była łacina i greka-a to języki dla prawdziwych Mistrzów.Dziecku masz przekazać szacunek dla różnych zawodów-i nie umniejszać w niczym murarzowi,sprzedawcy i innym-bo dobry murarz,kafelkarz,elektryk-też jest pożądany na rynku pracy-ważne,żeby być dobrym w swoim zawodzie.W dziecku masz rozbudzić ciekawość otaczającej rzeczywistości, nauczyć go dobrze czytać,pisać,liczyć,wpoić-żeby nie oceniał ludzi po zasobności portfela,albo po marce samochodu-a skromność i prostota -to bardzo cenne zalety,a nie -wady.Gorsze auto-może się okazać naprawdę lepszym pojazdem-znacznie tańszym w utrzymaniu,mniej awaryjnym i łatwiejszym do naprawy.To,że jego tata zarabia dobrze jako pomocnik murarza bardzo dobrze świadczy o tym tacie-że jest dobrym murarzem i na dodatek pracowitym.Niech każdy robi to,co potrafi najlepiej-i na dodatek lubi.2 dzieci na studiach to faktycznie duże obciążenie-ale to dorosłe dzieci,więc mogą pomyśleć o jakimś dorobieniu,żeby odciążyć chociaż częściowo rodzica.I niech Ci nie będzie wstyd-bo jeżeli to uczciwie zarobione pieniądze-to nie masz się czego wstydzić.Powodzenia
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 10:55
To fakt! i to jest straszne Motywacja przede wszystkim. Dlatego jestem za nauczycielami.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:15
A ja nie popieram nauczycieli. Zlikwidujmy w Kamieniu szkoły np. we Wrzosowie i więcej zapłaćmy nauczycielom. Normalny rachunek ekonomiczny. A tak wszechstronni nauczyciele niech sobie radzą na rynku pracy – jak my zwykli ludzie bez ochronki.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:08
Proszę o rzetelność dziennikarską i sprawdzanie informacji.Nie było żadnego strajku ZNP czy innego Związku Zawodowego w piątek w Polsce.Na razie jest tylko decyzja o planowanym strajku .Naet nie ma terminu kiedy.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:02
Popieram nauczycieli!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:07
KOCHANI NAUCZYCIELE. POPIERAM WASZ STRAJK.NIKT WAS NIE DOCENIA.CZAS WALCZYĆ O SWOJE.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:07
To strajk czy poszli w koncu na zwolnienie ?
gość mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 19:26
Po co być nauczycielką ? Lepiej skończyć filologię ukraińsko- rosyjską i być doradczynią ( nie wiadomo w jakim zakresie ) prezesa NBP Glapińskiego za 65 kawałków co miesiąc ! Taki jest szacunek do ludzi i ich kwalifikacji !
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 23:38
To jest „pryszcz” bo w 2013r. prezes PZU Andrzej Klesyk dziennie zarabiał 14200 zł. w ciągu roku na jego konto wpłynęło 3,76 mln zł!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 19:19
A czy jest to moralne by ludziom zdrowym – nie mówię tu o tych, których rzeczywiście dopadła choroba – wypisywać zwolnienia lekarskie? Należałoby dokładnie przyjrzeć się tej sprawie. Co na to ZUS? A swoją drogą to nauczyciele – jako chyba jedyna profesja – korzystają z licznych przywilejów – a czas pracy w ciągu roku, to 50%. Która grupa zawodowa ma takie przywileje? Takim postępowaniem – zamiast przykładem być – umniejszają sobie społeczną rangę i poważanie.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:39
w czasie, kiedy piszesz te bzdurne komentarze ja sprawdzam kolejne zeszyty obliczając jednocześnie punkty z zachowania 26 wychowankom. To jest ten czas pracy w roku 50% – chyba o 50% więcej, niż inni.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:23
to nie najlepszy przykład dla dzieci-lewe zwolnienia,symulowanie i roszczeniowość.Te pensje nie są najgorsze w tej chwili w porównaniu z innymi,a karta nauczyciela daje pewne przywileje-w tym roczne urlopy całkowicie płatne,13-stka itd.Każdy zawód ma jakieś strony pozytywne i negatywne.Nauczyciel może też liczyć na regularność wypłat-co nie zawsze jest zagwarantowane gdzie indziej.8-godzinny dzień pracy to już naprawdę jest mitem i reliktem przeszłości-nie chce mi się przytaczać przykładów,gdzie rzeczywisty dzień pracy to 12 i więcej godzin-chociaż na papierze jest-8.Zawód ten nigdy,i nigdzie nie był wysoko opłacany,bo jest on dość specyficzny-byłby chyba niezbyt dobrze postrzegany,gdyby na pierwszym miejscu stała mamona-no ale lekarz też powinien być z powołania…
Szczęśliwa Nauczycielka :) mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 19:11
A my mamy ferie, wakacje, mało pracy i dużo luzu :) pozdrowienia dla wszystkich zazdrośników. Obiecuję, że pomyślę o Was gdy będę odpoczywać w ferie. To już za dwa dni!!! HURA :)
Bolo mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 19:04
Strajkujcie tak długo ile się da…niech ten nieudolny rząd zobaczy jaką krzywdę robi nauczycielom i innym instytucjom w całej Polsce…!!!!!!!!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:38
bolo Bolek
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 19:02
Anobimie z 17.22 wielce uczona – uczony nierob z siebie kogoś kim wogule niebyles i kim niejestes. Nieuwazaj się za studentek bo sobie nie życzę bo tak naprawdę jesteś nikim bronisz koleżanki . Wielce uczony – na
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:30
Ani ładu ,ani składu. Poproszę o tłumaczenie.
Jolka mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:52
Popieram nauczycieli.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:45
Popieram! Bardzo ciężki zawód! Mam koleżankę nauczycielkę i widzę ile ona pracy poświęca w domu. Gdybym nie znała żadnego nauczyciela też wierzyłabym w 18 godzin.. Ale oni pracują dużo więcej niż 40 godzin. Ja wolę już swoje 40 godzin i święty spokój w domu. Jestem z Wami nauczyciele !!!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:39
W oświadczeniach majątkowych wypadają wcale wcale……., ale co szkodzi ponarzekać i dołożyć rządzącym. Z kodem nie wypaliło, to może teraz.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:02
Co ty pird….lisz. nauczyciel nie składa oświadczeń majątkowych. Jestem zwykłym pieniaczem!!! Kląmcą i oszustem.
Esat mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:30
Średnia pensja nauczyciela dyplomowanego w naszym rejonie to 5675 zł. Bez nadgodzin które ma każdy. Jest to do sprawdzenia w oficjalnych biuletynach. Teraz każdy niech sobie osąd i jak ma się to do jakości pracy tych osób.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:40
A świstak siedzi i zawija te sreberka… Ja jestem mianowanym – wpłata na konto 2300. W tym dodatek motywacyjny i dodatek za opiekuna stażu. Koledzy i kolezanki dyplomowani nie przekraczają 2700. A i z nadgodzinami nie jest to prawda-ja np. nie mam.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:30
Własną dzialalnosc/strajk/ samemu podwyższyć pensje
jolka mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:22
anonimie z 11.16 wida
Anonimie z 11.16 widać, że mało się uczyłeś, błąd na błędzie, lepiej już nic nie pisz. Wstyd. Kup sobie słownik ortograficzny. Chociaż nie wiem czy umiał byś się nim posłużyć.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:06
Lepiej emeryturę dać kobietom co wychowują 4 dzieci aniżeli podwyższyć pensje ludziom którzy uczciwie pracują i nie chodzi mi o nauczycieli tylko ale o wszystkich co pracują za marne grosze
obserwator mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:03
Popieram strajk nauczycieli, niech im się uda. bardzo niewdzięczny zawód co widać po ilość wylanego tu jadu. Rodzicom niezadowolonym z nauczycieli przypominam że istnieje domowa edukacja, możecie się wykazać ?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:51
Dlaczego nasze kochane społeczeństwo nie popiera strajków? Ja uważam ze należy strajkować żebyśmy mieli lepiej. Dlaczego tylko rząd ma korzystać z naszych pieniędzy, jakoś na premie swoje maja a żeby ludziom podwyższyć pensje to już nie ma, bo trzeba kary spłacać za spalarnie. To lepiej uciąć pensje ludziom uczciwie pracującym. Jak to ktoś stwierdził ze za miskę ryżu powinnismy robić.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:06
Tak warunków godnych chcecie Kasy kasy jeszcze Raz kasy tylko to wam welbach a za co wam dawać do roboty a nie strajkowac i wyludzac lewe zwolnienia – powinniście się wstydzić tak wyludzac kasę od Państwa niepowinni dac ani grosza. A podrugie niedawno dostaliście podwyżkę i jeszcze wam mało co???
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:19
Jaką podwyżkę???
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:37
Nauczyciele SP1 jesteśmy z Wami!popieramy.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:24
Drogi nauczycielu, załóż własną działalność -wolne kiedy chcesz, możesz strajkować a do tego wysokie zarobki-sam sobie zrobisz podwyżkę
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:19
Cała ta sprawa to jeden wielki łańcuszek. Zaczynający się od mediów skończywszy na pretensjonalnych rodzicach. Niski prestiż społeczny zawodu nauczyciela i ludzi w nim pracujących, spowodowany jest przez media, które przekazują fałszywy obraz polskiego nauczyciela. Społeczeństwo nie wie, na czym faktycznie polega ich praca i jak bardzo jest złożona. Odbiera tylko impulsy które podkładają im prasa i telewizja. Warto postawić się na miejscu tych którzy w ręku trzymają dziennik. Uczniowie bardzo często czują złość do nauczycieli, złość wyniesioną z domu, uważają że oni mają na tylko celu pogrążenie ich a prawda jest zupełnie inna. Nauczycielowi chodzi przede wszystkim o ucznia, o przyszłego męża, ojca, pracodawcę… Kto ma to zrobić? Kto ma ich nauczyć? Dzisiaj bez wiedzy jest się właściwie nikim. Dlaczego ten zły łańcuszek to też rodzice? Dlatego, że coraz częściej rodzice zrzucają wychowanie swoich pociech na nauczycieli. Nauczyciel uczy a nie wychowuje. Wychowanie to rola rodzica i rodziny. Ewentualnie nauczyciel pomaga w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, nie w wychowaniu. Niezrozumienie tego tematu właśnie przez wielu doprowadza to krytyki nauczyciela i to krytyki w obecności dzieci. Łańcuszek idzie dalej. Dzieci słuchają niesłusznej krytyki, przyswajają ją i żyją w przekonaniu że nauczyciel to samo zło. Najgorsze w tym wszystkim jest to , że zawód ten jest przez małą liczbę ludzi doceniany.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:18
I to widać, że zawód jest niedoceniany. Rodzice, rozejrzyjcie się i bijcie się w pierś: czy naprawdę nie spotkaliście nauczyciela z prawdziwego zdarzenia. W SP1 jest ich wielu. Szkoda, że nikt nie widzi. Taką postawą zniechęcicie najlepszych. Odejdą na Wasze życzenie, a wtedy się obudzicie.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:07
Nauczyciele to jedna z najbardziej niedocenionych grup zawodowych. Ludzie, którym powierzamy edukację naszych dzieci. Mają też ogromny wpływ na ich wychowanie. Pracują w ogromnym stresie, hałasie. Etat nauczycielski wynosi tyle samo godzin pracy, co każdy inny etat – 40 godzin tygodniowo. Z tych 40 godzin 18 to praca przy tablicy. Reszta to: przygotowanie się do lekcji, sprawdzanie prac, prowadzenie dokumentacji, pogłębianie wiedzy, wycieczki, spotkania z rodzicami, itp., itd. Do tego nauczyciele to ludzie z dużym poczuciem misji i odpowiedzialności, co niestety wykorzystują rządzący. Jesteśmy w czołówce Europy jeżeli chodzi o poziom nauczania i w ogonie Europy jeżeli chodzi o poziom wynagrodzenia nauczycieli. W MCDonaldzie zarabia się więcej niż w szkole!!! Ile wzrosło minimalne wynagrodzenie w ciągu ostatnich 5 lat? od 2014 roku minimalne wynagrodzenie w pierwszym roku pacy wzrosło o 57% (z 1400zł do 2220 zł). Ile w tym czasie wzrosło wynagrodzenie nauczyciela? Jak dla mnie nauczyciel powinien w Polsce zarabiać 7000 na rękę i to bez łachy!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:59
Podwyżki ale chyba nie dla każdych. Może tylko dla tych co pozostali w szkole i próbowali jakoś to ogarnąć. Dzieci z 1 klas bez opieki. Nikt nic nie wie. A co do nauczycieli z SP1 to raczej nie będę się wypowiadać.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:11
Wszystkie dzieci miały zapewnioną opiekę. Proszę nikogo nie oczerniać.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:31
,,Obyś cudze dzieci uczył „. Tak usłyszałam, jak przed maturą pochwaliłam się, kim chcę być. Przykrym jest fakt, że słowa te wróciły do mnie po latach. W tych komentarzach jest niewiele szacunku dla pracy nauczyciela. Ja mam szacunek do moich nauczycieli i jestem im wdzięczna za każdą lekcję i za to kim jestem. Nie zapominając, oczywiście o moich kochanych rodzicach. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli byłych, obecnych i przyszłych. Nauczyciel, to piękny zawód.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:00
bo do tego grona wkradło się sporo przypadkowych osób,które wcześniej ledwie z klasy do klasy zdawały i zepsuły opinie całej nauczycielskiej społeczności.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:22
Kto zdrowemu człowiekowi wystawia L4? Lewe zwolniena. Wstyd. Mało im. Wolne weekendy, święta, wakacje itp
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:42
A na podstawie czego stwierdziłeś/aś że te zwolnienia sa ,,lewe”?i wystawiono je zdrowemu człowiekowi? Swięta, wolne weekendy,wakacje raczej w naszym kraju przeważnie sa WOLNE. Taki kraj!Dobrobyt nawet ostatnio 12-11 był wolny. Naród walczył o wolne soboty wiec są.Urlop i wolne każdemu sie należy.Skoro nie rozumiesz problemu. Twoja wola
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:17
Co do ,,czternastek”, od 30lat pracuje w szkole i nigdy nie było u nas 14 pensji.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 16:01
12 stą bym zabrał :)
Nauczyciel mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:13
Będziemy strajkować,bo nauczyciel to nie maszyna! Wszystkim się wydaje…”tyle wolnego „,weźcie sobie to wolne, chcemy warunków pracy-GODNYCH!!!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:02
Kto zdrowemu człowiekowi daje zwolnienie to ZUS nie kontroluje co „chory” robi
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 12:59
mogą założyć własną działaność i wtedy strajkować. Przecież mogą się zwolnić z pracy
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 12:06
Na studia nauczycielskie zwykle szli ci studenci co nie dostali się na inne bardziej atrakcyjne kierunki. A teraz grają rolę wybrańców narodu hihi przecież sami sobie zgotowali ten los
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:26
Nie przesadzaj na fizykę, chemię czy matematykę nie szedł pierwszy lepszy z brzegu!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:13
Na te kierunki najłatwiej było się dostać. Nawet za komuny.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:43
Spróbuj sie na nich utrzymać:)
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 22:25
Hahaha…to trzeba było iść na fizykę czy chemię z przygotowaniem nauczycielskim. A nie zrzędzić dzisiaj.
X mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:49
Popieram nauczycieli.
anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:33
Może zacznijmy doceniać wykształcenie, poświęcone lata nauki, stresu. Pensja powinna być również adekwatna do zdobytych tytułów, kursów,wykształcenia.
Grzegorz mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:03
Z TYM TRZEBA SIĘ ZGODZIĆ. Pozostałe komentarze to puste frazesy.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:53
Możesz mieć 150 kierunków ukończonych, ale nie licz że pracodawca zapłaci ci za każde kursy dodatkowo do pensji, bo jak by tak było to zrobił bym sobie kursy na wszystko, łącznie z ciagnieciem spadochronu za łodzią motorową powyżej 200km,nie przesadzajmy. Apropo wolnego to pomimo wolnych dni w ciągu roku to kombonowanie jednego dnia wolnego by wydłużyć weekend. Ludzie nie bronię wam zarabiać miliony, ale pozyjcie z miesiąc za 1700 na rękę, pogadamy wtedy o zarobkach, ja na wczasy i wycieczki nie jeżdżę.a wy zwiedzacie 5 razy w roku, 3 w szkole 2 prywatnie. Pozdrawiam. Gorszy sort….
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:16
A za co ich szanować oni niezasluguja na podwyżki żeby dostać podwyżki trzeba na to zasłużyć wogule co niektórych nauczycieli powinni pozwalać to jak najszybciej a szczególnie od matematyki a zmienić jak najszybciej. Dzieci wogule nierozumieja niema komu wytłumaczyć dzieciom robią na lekcji po 2 – 3 sprawdzany co wogule niebyl nato przygotowane a potem same 1 nki od góry do dołu. Czas najwyższy żeby ktoś się wziął uważamy że nauczyciele niepowinni dostać żadnych podwyżek i tak już mają za dużo i nic nie robią tylko kawki piją i placza się po korytarzach, a jak im mało wypłaty to gumowe i na budowę do roboty za 10 zł na godz. Teraz to tylko dzieciaki ucierpia nikt inny bo będą siedzieć do 12 wnocy z lekcjami żeby nadrobić zaległości bo im ciągle mało. Powinni pozwalniac bo i tak się doniczego nienadaja. Żadnych podwyżek im niech się wezmą bierovy za uczciwa pracę.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 12:53
O kurczę. Na Tobie faktycznie nauczyciele polegli.0
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:49
Zdecydowanie?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:44
Nie zazdrość kolego :)
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:52
Zdecydowanie nauczyciele z Twoim językiem polskim polegli. Proponuję się wykształcić ?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:39
A Szanowna Pani/Pan jaką szkołę ukończyła? Bo z jakim wynikiem to niestety widać.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:46
Aa w jaki sposób te dzieci ucierpia? Skoro i tak niczego nie rozumieją to zadna różnica, czy lekcje się odbywają czy nie.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:37
a kto to jest kląca?
ANONIM mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 12:53
Naucz się pisać zanim się odezwiesz.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:03
Popieram popieram popieram.
Rodzic mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:56
Tyle mówi się w ostatnim czasie o MOWIE NIENAWIŚCI! Może zanim „CZYTELNIK” zacznie oskarżać Dyrekcję i wytykać jak jest źle przyjdzie do szkoły i poczyta ogłoszenia oraz wejdzie na stronę szkoły. Rodzice współpracujcie, a nie tylko macie żądanie i pretensje. Jaki świat i otoczenie naszych dzieci byłby piękniejszy gdybyśmy my rodzice nie wskrzeszali nienawiści w tych najmłodszych. Dzieci patrzą i się uczą obserwując nas. Czy naprawdę jakby „chorowali” w poprzednim tygodniu byłoby lepiej? Wszyscy wiemy jak wyglądają lekcje 2 dni przed feriami. W poniedziałek i wtorek lekcje były. Proszę jako rodzic zrozumcie to też ludzie, którzy mają rodziny i chcą godnie żyć. Też jestem jako rodzic zdenerwowana,że lekcje będziemy musieli nadrabiać w domu ale z drugiej strony… popatrzcie co robi minister edukacji ??? Poziom bezczelności i sposób traktowania nauczycieli poniżej jakiegokolwiek poziomu. Czy Wy jako pracownicy godzilibyście się na takie traktowanie ze strony pracodawcy. Przerażają mnie głosy niech idą do ” biedronki na kasę” ! Niektórzy z tych ludzi mają powołanie i takie opinie i wrogie działania rodziców podcinają im skrzydła. Bo po co ? Jak i tak zawsze spotykają się z falą hejtu i nienawiści. Znam nauczycieli którzy powinni zarabiać 2 razy tyle ile zarabiają i znam niestety też takich, którzy nigdy nie powinni przekroczyć progu szkoły. Na szczęście jest ich mniej. Wspierajmy nauczycieli bo zadowolony nauczyciel,który idzie z chęcią do szkoły do naszych dzieci to przekształca się w zadowolone nasze dziecko. Co do e-dziennika podjęto już starania,ale jak zawsze najlepiej wytknąć zamiast rozmawiać. Proszę DAJMY NASZYM DZIECIOM PRZYKŁAD I WYCHOWANIE ZACZNIJMY W DOMU,A NIE ZRZUCAMY NA BARKI SZKOLE !!! POZDRAWIAM wszystkich bardzo serdecznie.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:20
„popatrzcie co robi minister edukacji ??? Poziom bezczelności i sposób traktowania nauczycieli poniżej jakiegokolwiek poziomu” – wytłumacz na czym polega ta bezczelność.
Za poprzedniego rządu, który nauczycielom nie dał ani złotówki nie było takiego sprzeciwu, przez 8 lat żadnej akcji protestacyjnej, czy to nie polityka?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:48
Wiedzieli, że naokoło wzrosną ceny i pozostałym grupom podniesie się pensje, a im od ponad dziesięciu lat nic? Chyba nie wiedzieli?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:08
Ja się tylko zastanawiam kto nadrobi z dziećmi program z podręczników.Brak lekcji odbije się na dzieciach,które będą miały program w plecy.I co nas czeka po feriach?-czy nauczyciele przestaną strajkować.
Gosia mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:59
Popieram nauczycieli
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:37
Po wpisach widać jak szanujcie Państwo nauczycieli.Potem proszę się nie dziwić jak odnosi się to tego młodzież. Skąd tyle jadu. Trzeba być nauczycielem i zobaczyć jak jest słodko jacy wspaniali pomocni są rodzice itp. Jeszcze trochę i sami będziemy uczyć bo mało kto chce już pracować dla idei. Dla niektórych wpisujacych proszę o trochę pokory w ocenianiu.
bob budowniczy mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:32
Do autora a czy pani ma zaufanie publiczne np.do policji? popieram ich walkę jestem w szkole 5 minut i już mnie boli głowa od tego wrzasku, wolę budowę.
Nauczycielka mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:23
15 lat pracy. Magisterka plus kilka podyplomowek. Na konto 1987zł. W szkole 22 godziny tygodniowo, w domu kolejne 20. Rady, wywiadówki, szkolenia, wycieczki – W RAMACH ETATU. Teraz DBAM O ZDROWIE
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:03
a kogo to wina że się Pani w pracy nie wyrabia z robotą? ja swojej do domu nie noszę
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:41
Dokładnie. Ostatnio gdy narzekalam szefowej na pracę odpowiedziała że nikt nikogo na siłę nie trzyma więc drodzy nauczyciele może warto rozejrzeć się za inna praca.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:45
gratuluję szefowej.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:45
hahaha dobre sobie :D Dopiero byłby lament i krzyk rodziców, że nauczyciel zamiast prowadzić lekcje sprawdza pracę domowę albo kartkówki….
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:58
jebnij się w łeb
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:44
proszę zmienić pracę na lżejszą lub rozpocząć własną działalność i dbać o zdrowie na własny rachunek,jak sobie Pani sama opłaci składkę zdrowotną-problem będzie rozwiązany
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 16:13
Popieram:)
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:16
Czyli zmarnowałaś z tych 15 lat aż 8. Z tego co się orientuję to po siedmiu latach mogłabyś być nauczycielem dyplomowanym i mieć o 1 tys większe zarobki.
Anonim mówi:
sty 25, 2019
o godzinie 11:14
To wychodzi 3.5 godziny dziennie!? To proszę pracować 8 i nie brać nic do domu! Każdy zawód wymaga szkoleń! Rady? No cóż po 3 godz pracy chyba nie jest pani zmęczona? Jaki zawód może sobie na to pozwolić!? Te czasy kiedy wszyscy myśleli że tak ciężko pracujecie już poprostu minęły!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:15
kontrola l4 i dyscyplinarka a jak nie to za dyrektora się wziąć że daje przyzwolenie na taki cyrk
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:44
kto kia zabroni pójść na l4? Przyjdź proszę i sprawdź czy jestem chora. Jak to sprawdzisz? zajrzysz mi w majtki?
Anonim mówi:
sty 24, 2019
o godzinie 12:08
ja dziękuję bardzo za twoje majtki, a jeśli na coś tam w nich chorujesz to niech to lekarz ZUS zweryfikuje czy oby na pewno
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:13
Jak nie chcecie być nauczycielami to zmieńcie sobie pracę – i w czym problem macie ?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:27
Dużo osób już zmienia dlatego brakuje nauczycieli.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:15
Zmienią, a wy będziecie sami uczyć swoje dzieci, będą tak wychowani jak ich rodzice, którzy jednego lub dwójki dzieci nie potrafią nauczyć kultury i szacunku.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:09
Moje dziecko cechuje wysoka kultura osobista nie znalazł by się dyskutant w tym temacie, wniesiona z domu, łącznie z korygowaniem również w domu niepożądanych zachowań podpatrzonych w szkole pod ponoć czujnym i zapracowanym okiem wykształconych pedagogów, co zaś do uczenia samemu poświęcamy dziecku czas w domu szkoła wymaga ale niekoniecznie nauczyciele stają na wysokości zadań przez siebie wyznaczanych, może te podwyżki bardziej należą się rodzicom?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 22:36
Gratulacje, ale to tylko pewien %, a tu nie chodzi o poprawianie po szkole, tylko jak zabraknie nauczycieli, to rodzic będzie zobowiązany sam uczyć, jeśli oczywiście będzie chciał, ale jak na razie jest obowiązek szkolny.
greg mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:53
Jeżeli jest tak dobrze,jeżeli jest na premie,nagrody i ogromne pensje dla dworzan kaczyńskiego to dlaczego nie ma na dobre wynagrodzenie dla tych,którzy uczą i wychowują nasze dzieci.MOŻE to ściema i w woreczku jest pusto ,bo kolesie wszystko rozdali. Trzeba zrewidować swoje decyzje jesienią tego roku i zagłosować.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:32
Jak podpisywali umowy to widzieli co i jak za ile też? A teraz to tylko głupców z siebie robią. Pozostaje wysłać pismo do ZUS
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:47
Wiedzieli, że naokoło wzrosną ceny i pozostałym grupom podniesie się pensje, a im od ponad dziesięciu lat nic? Chyba nie wiedzieli?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 11:02
to rozumiem, ale najbardziej krzycza przynajmniej w mojej okolicy nauczyciele ze stażem max 3 lata
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:27
Jeszcze zacznijcie płacić podatki za korepetycje. Byle godzina korepetycji z polskiego, matematyki nie mówiąc o językach to jakieś 40-50 zł. Załóżcie działalność i kasujcie sobie ale zapłaćcie od tego podatek. Kto zarabia 50 zł na godzinę?? A wy sobie siedzicie 18 godzin w tygodniu, pracujecie w 2 szkołach. Na wychowywanie dzieci to już nie ma czasu. Dlatego, qrwa, nie narzekajcie. Każdy z nauczycieli ma wypasiona auto, niektórzy mają po dwa mieszkania, zdarzają się, że i pensjonaty się ma,w wakacje prowadzicie nad morzem sklepy. A teraz to najlepiej jakbyście w szkołach zarabiali 5000 zł, dzieci żeby były same wzorowe. Nie potraficie rozwiązywać konfliktów tylko piszecie o wszystko pisma do Sądów i na policję. Obecnie nauczyciele się w większości do niczego nie nadają. Nauczycieli nie popieram. Jeszcze powinniście pracować w wakacje i ferie, i mieć tylko 26 dni urlopu jak wszyscy obywatele. A jak się nie podoba praca nauczyciela to zapieprzać do roboty do Lidla na kasę. Tam już nie będzie 18h w tygodniu, ale będą większe pieniądze.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:35
Sam usiądź poucz się i pomóż swojemu dziecku? lekarz za wizytę od 100zł nie schodzi i co? mechanik podłączy komputer do auta i 100 i co??? cisza tak to już jest na tym świecie
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:51
Od tego jesteście szanowni nauczyciele żeby dzieci nauczyć na lekcji. A skoro nie potraficie tak tłumaczyć żeby dziecko zrozumiało to niestety ale zmieńcie zawód. Ja w latach 80 miałem wspaniałych nauczycieli, nie były mi potrzebne żadne korepetycje. Jak pan Jacek G. uczył mnie matematyki to potrafił w taki sposób tłumaczyć, że każdy zrozumiał. I to jest wielki nauczyciel. A to co jest teraz to masakra. Nic nie robić, niech wszystko za Was zrobią rodzice, nauczą dzieci itp. A Wy kasujecie …a co do lekarza i mechanika. Oni przynajmniej mają działalność , płacą ZUS, podatki a Wy kasujecie po 40-50 zł za godzinę na czysto oszukując a wręcz okradając nasze Państwo i nas wszystkich nie płacąc ani grosza podatku. Więc nie narzekajcie, że tak Wam źle. Jest nauczycielka. Sama pracuje, ma 1 dziecko i alimenty. Mieszkanie kupione, kolejny remont zrobiony, na facebooku zdjęcia z wczasów. Więc chyba tak źle jednak nie macie za 18h pracy tygodniowo.
Nauczyciel i rodzic. mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:57
Piszesz, że nauczyciele mają tylko 18 – godzinne pensum tygodniowe. Nie zastanawiałeś się pewnie nigdy dlaczego, ktoś właśnie tyle przeznaczył nauczycielom. Jest to bardzo wyczerpująca psychicznie praca z młodymi ludźmi oraz ich problemami. Chałas występujący w szkole na przerwach oraz ciągła praca narządem mowy również jest bardzo obciążające organizm. Wiele razy widziałem rodziców, którzy przychodząc do szkoły nie mogli się odnaleźć w tym chałasie a to przecież tylko kilka minut. Nauczyciel nie może założyć sobie słuchawek ochronnych, to nie fabryka. Jeżeli masz dzieci i z nimi rozmawiasz, bawisz się to powinieneś wiedzieć, ile to wymaga cierpliwości i wyrozumiałość. Jak bardzo obciąża. No chyba, że Ty chodujesz dzieci zamiast wychowywać i zamiast rozmawiać i bawić się to dajesz miskę z jedzeniem dwa razy dziennie i ” róbta co chceta”. Nauczyciel ma w klasie średnio 20 uczniów. Dziennie niech ma 4 lekcje. Daje to 80 uczniów dziennie, z którymi musi zamienić chociaż kilka słów. Dochodzą przerwy, konflikty między uczniami itp. Napisano, że nauczyciele odchodzą na emerytury w zdrowiu i szczęśliwi. Zapewne tacy są. Jednak wielu odchodzi na emeryturę i zamiast cieszyć się życiem to musi leczyć się z nerwic czy depresji. Napewno nie przez to, że mieli lekki i przyjemny 18-godzinny tydzień pracy. Pozdrawiam !!!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 12:58
Nauczyciel???? Hodujesz,na pewno….Popracuj trochę nad swoją ortografią.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:39
CHałas? CHodujesz? Jeeezu, dać mu podwyżkę, jednorazowo 100 zł i niech sobie nauczyciel porządny słownik kupi.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:53
Matoly zeby nie strajki to dalej tkwili bysce w glebokim gown…e w tym chorym kraju jak nie wyjdziesz na ulice to nic nie dostaniesz a pisza tu facjowcy ktorzy fakultet z 8 klasy odebrali i mysla ze 500zl to w ch….j gotowki
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:03
Podpisali umowy na umowach było napisane ile ma zarabiać zakceptowano wiec ? Do roboty a nie 3 tygodnie ferii już dziećmi nie jesteście .
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:48
Najgorsze są zaparcia.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:28
Tablica ZNP na szkole wisi. Broniarz powiedzial to sie sluchaja. Tylko ze broniarz byl najpierw przeciw powstaniu gimnazjum a pozniej przeciw likwidacji. Obluda
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:24
Ktoś zmuszał by zostać nauczycielem? Nie? To w czym problem?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:40
W tym problem, że nikt gdy zostawał nauczycielem nie spodziewał się, że jego pensja będzie taka, że już na rodzinne życie czasu nie starczy bo trzeba dorabiać.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:12
A czytać Cie na tych studiach nauczyli? Tu nie trzeba było się spodziewać czy wróżyć. Wystarczyło zerknąć na umowę przy podpisywaniu w pozycji wysokość wynagrodzenia. Nie pasowało to trzeba było się kłócić wtedy albo nie podejmować tak kiepsko płatnej pracy. O co nagle chodzi? Widziały gały co brały
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:54
Większość nauczycieli zaczynała pracę gdy ceny tak drastycznie nie wzrastały i liczyli na to, że również i im wzrosną wynagrodzenia. Wszystkim(prawie) grupom zawodowym wzrosły, nauczycielom nie. Tego nie widzisz… gałami???
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 15:20
takie to mądre ciało pedagogiczne a „liczyło” na gruszki na wierzbie, ja swoimi gałami chociaż realnie na świat patrzę
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 21:13
Wiadomym faktem jest że z biegiem czasu ceny towarów i usług rosną nie maleją, czego się spodziewales? Obyś ty mi dziecka z tym intelektem nie uczył
X mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:18
18 godzin w tyg 5 godz góra na sprawdzanie prac. Wakacje ferie święta i wam źle. Wstyd normalny etat to 40 godz i do tego bez wakacji ferii i dni wolnych obok świąt. A pensji wcale nie macie małych
Belferka mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:21
Ten co to pisał w ogóle nie zdaje sobie sprawy z tego jak wygląda praca nauczyciela. Jak nauczyciel ma przyjść do pracy i się od niej powstrzymać jeśli np. tuż obok nap… nap…ją się dwaj agresywni uczniowie, ma stać i udawać, że nie widzi? A rodzice zamiast walczyć z nauczycielami mogliby ich wreszcie poprzeć. Mize6to właśnie niektórzy rodzice są roszczeniowi, a nie nauczyciele? Bo sami uczniowie jak z nimi rozmawiam nauczycieli popierają, dlaczego? Bo widzą „od środka” jak ta praca wygląda. Jedynka, trzymaj się, czekamy a dwójkę.
Gość mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:12
Kontrola z ZUS uleczy sytuację zarówno wśród nauczycieli jak również nieuczciwych lekarzy. Protest popieram ale nie w takiej formie
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 6:55
SZCZYT NIERÓBSTWA-PRACA 18godz\tydzień i121 dni wolnych w roku.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:30
Zapraszamy są wolne etaty ? jaki przedmiot ?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:15
I właśnie widać ile wiesz (i inni piszący też) o godzinach pracy w szkole. Nauczyciel świetlicy – 26 godzin w etacie, nauczyciel bibliotekarz – 30 godzin w etacie, pedagog szkolny (od tego roku wprowadzili ujednolicenie, bo było od 20 do 36 godzin) – 22 godziny w etacie. A tu wszyscy tylko 18 i 18!!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 6:39
Wybrali sobie taki zawód, kasier w biedronce też dokonał wyboru, pielegniarka też dokonała wyboru. Nie powinno się winić innych za swoje wybory.
janka mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 6:34
Powinni te lekcje odrobić w lipcu lub sierpniu a nie wygrzewać się na plaży lub handlować nad morzem,tylko że szkoda dzieci ale nauczycielom teraz też nie jest szkoda dzieci i nie występują w ich dobru.Lewe zwolnienia to powinien być przyczynek do kontroli zus i podstawa dla prokuratury o wyłudzenia,ktoś te L4 wystawia.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 0:00
Każdy chce zarabiać godnie, niebtulylo nauczyciele. Ale tylko oni, służby mundurowe i pracownicy państwowi maja przywilej protestów. Reszta to chołota gorszego sortu.
Obserwator z zewn mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:45
„Zawód nauczycielski ma długą i bogatą historię. Dawnej nauczyciel był często kimś w rodzaju mistrza lub wychowawcy. Co to za mistrz, który w celu osiągnięcia własnych postulatów oszukuje i ucieka od problemów i obowiązków? Jaki przykład daje młodym ludziom?”
Hm dawniej bo nie dziś. Obecnie rodzice nie mają szacunku do nauczycieli i są bardzo roszczeniowi. A swoje podejście przekładają na dzieci.
„Jako obywatel rozumiem cel i żądania nauczycieli i dodam nawet, że jestem w stanie się z nimi zgodzić, ale jako rodzic nie pozwalam na dawanie negatywnego przykładu dzieciom i młodzieży w postaci naciąganej „belferskiej grypy”.”
A jaki przykład dzieci otrzymują w domu? To nauczyciel ma być od tych pozytywnych przykładów a rodzic to już nie musi? Narzeka się na nauczycieli na prawo i lewo, niezależnie od tego jacy są, co robią, jak pracują i gdzie. A czy to są dla nas worki do bicia?
? mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:33
Ciągle im mało niech idą do dużego sklepu pracować to zobaczą wtedy co to praca. U nauczyciela z tego co wiem to chyba 18 godz. Tygodniowo to niech zapieprza w tygodniu po 40 godz. + nadgodziny to odechce im się strajków. A kto te zwolnienia im niby daje może powinni się wziąść za tych lekarzy co wystawiają lewe zwolnienia.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:18
Ciagle placza tyle wolnego i pensja tez nie taka mala .Kto ma taka pensje za tyle godzin pracy chyba nikt .Ferie swieta wakacje wszystko wolne i jeszcze zle .Chyba nie wiedza co to znaczy pracowac i dostac 1500zl za miesiac -ale pracowc A tak samo zyjemy jak oni tez musimy zrobic oplaty zjesc czym inni roznia sie od nauczycieli .
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:57
Wykształceniem i tym, że po pracy fizycznej regeneracja przychodzi szybko. Po umysłowej – nie.
Marcin mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 6:18
I co w tej pracy robisz ? Łopatą machasz ? Trzeba było studiować buraku
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:54
I co ci te studia synek dały, zostałeś nauczycielem i zarabiasz 4x mniej niż robol na budowie po podstawówce niepełnej.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:46
Trzeba było zostać nauczycielem i byś też miał/miała tak super
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:53
A choćby wykształceniem…i uważam, że za tyle lat studiów i różnych podyplomowych dodatkowych kierunków należy się godna pensja
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:04
Wypalenie zawodowe, brak checi do życia. Renta.
Mordek mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:58
Nikt kto nie ma w domu nauczyciela nie wie , ile ten człowiek pracuje. Oprócz prowadzenia lekcji prowadzi dodatkowe koła zainteresowań, zebrania rodzicielskie, ma często rady pedagogiczne, robi w domu mnóstwo różnych wyliczeń statystycznych i raportów, jak również odbiera telefony od rodziców, sprawdza prace domowe, przygotowuje się do lekcji na dzień następny i bierze udział w ciągłych obowiązkowych szkoleniach, organizuje wycieczki, rozwiązuje dosyć poważne problemy wychowawcze dzieci i w szkole zamiast na przerwach odpoczywać, chodzi po korytarzach pilnując dzieci. Często daje serce i kocha swoją pracę.
Ot i cały ambaras ! A resztę niech każdy sobie dopowie…..
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:39
Gdyby ktoś był chory naprawdę to ok, jest to zrozumiałe, ale w chwili obecnej to nie choroba tylko wymysł i zwolnienia za kasę ?
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:31
Pamiętam takie lata z mojego życia mój tata pracował po 16-18 godzin dziennie(nie doczekał emerytury). a nauczyciel tyle pracuje w tygodniu…
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:28
W latach 80 tych lali gumą od frani, linijką ,wyciągali z klasy za uszy, kazali klęczeć w kontach za uśmiech rozmowę na lekcji…Ustawiali dzieci i segregowali ty głąb ty do zawodówki ty mądry a ty dno totalne…Dziś biorą po 2800 emerytury(min) Odbieram dziecko o 11.40 lub 12.35 spod szkoły…widzę nauczycieli już po pracy (niektórzy jeszcze z tamtych lat)nie zmęczonych życiem nie spracowanych, powyginanych pracą fizyczną,tylko uśmiechniętych wyluzowanych ludzi idących na obiadek do ZSZ, a potem luz żyją kupują nowe auta, nie zazdroszczę też mam dobrze… też umiem ale niech nie narzekają…Wielu ma duzo gorzej pracują naprawdę ciężko…Drodzy-Nauczyciele trochę pokory…
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 9:16
otóż to
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:04
Byłam nauczycielem dyplomowanym, nigdy żadnego dziecka nie uderzyłam, po 35 latach pracy mam 1800zł!
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:17
No jeszcze będą rodzice nauczycieli z ich zdrowia rozliczać
Gość mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:11
A co mają powiedzieć inne zawody.Kierowca autobusu z 22 dni pracy 2200zl podziel to na średnio 10 godzin pracy to wychodzi ci 10 zł na godzinę.Jakoś nikt z nich nie strajkuje
Belfer mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:04
Protestujcie, poprzemy.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:39
ale to tylko kierowca….ja nim mogę być on mną nie.Dorabiam jako kierowca w Wakacje..
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:10
Ciągle im mało ! a co roku maja podwyżki, kartę nauczyciela i po 20 latach pracy – emeryturka ! . Dzieci bez szkoły a nauczyciele strajkują ? tego kiedyś nie było ! Wstyd !
Krak mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:48
Przestań siać wrogą propagandę. Nauczyciel idzie na emeryturę od 60 roku życia -kobieta i od 65 roku – mężczyzna. Jesteś jeszcze w PRLu?
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 0:04
Skąd te rewelacje? Najpierw trzeba mieć wiedzę, a potem wdawać się w dyskusje.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:07
Gumowce i do roboty.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:26
A Ci z gumowcami uczyć dzieci w szkole !
Opozycja intelektualna mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:02
Czy jeżeli ktoś walczy o swoje to należy go zaliczyć do totalnej opozycji? Paranoja, wszyscy myślący inaczej to totalna opozycja. Ten sposób myślenia to czysta komuna. Niech protestują, dla policji pieniądze znalazły się szybko, to nich znajdą i dla nauczycieli. Będziesz Ty protestował, to nauczyciele poprą również Ciebie malkontencie.
Mem mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:03
Rolnik się odezwał, czy ogrodnik?
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:06
Nie podoba się, zmienić zawód.Do biedronki potrzebują.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:05
W tej szkole to pożal się Boże ci nauczyciele.Kilku można wymienić co mają podejście do ucznia.Poziom niski i oceny zawyżone i naciągane.Rodzice na kolanach chodza przed wystawieniem ocen.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:38
To powiedz o nich – niekoniecznie z nazwiskami.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:57
Niestety w Szkole Podstawowej nr. 1 w Kamieniu Pomorski rodzice muszą pomagać finansowo np. poprzez zakup drukarek, donoszenie papieru. W szkole brud i smród. Powinny być dotacje do szkoły żeby dzieci mogły się rozwijać. Brak konkursów (chyba że ten przedświąteczny z kapciem), bieda aż piszczy. Co innego w Szkole nr. 2 Dzień Babci obchodzony, szkoła czysta, wysprzątana, biblioteka otwarta I zachęcająca dzieci do czytania, wycieczek mnóstwo, to samo z konkursami. Dzieci się rozwijają i w odpowiednich warunkach…
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 0:20
We wszystkich szkołach rodzice kupują papier, bo nie służy on dla nauczycieli, tylko dla dzieci i rodziców. Dlaczego nauczyciel ma kupować z własnej kieszeni? Konkursów jest dużo i dzieci mogą się rozwijać, tylko nie zawsze chcą brać udział. Szkoła była organizatorem wszystkich konkursów przedmiotowych na szczeblu powiatu ( z języka polskiego, angielskiego, historii, wos-u, biologii, chemii, matematyki, języka niemieckiego, fizyki), trzech uczniów awansowało i jedzie na konkursy wojewódzkie. Odbyły się konkursy „Olimpus” z przyrody, j. polskiego, angielskiego, matematyki, geografii. Uczniowie wzięli udział w ogólnopolskim konkursie „Z poprawną polszczyzną na co dzień” – sześcioro dostało się do kolejnego etapu, w Ogólnopolskim Konkursie Gramatycznym i dostali się do finału w Warszawie. Odbyło się jeszcze wiele innych. Nie sposób wymienić… Zresztą po co… Czy to mało?
Mieszkanka mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:53
A co z godzinami nieobecnymi dzieci beda miec nieobecnosc w dzienniku rzez strajk nauczyciela
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:51
Mam nadzieję że dyrektor sprawdzi swoich pracowników , tj. Faktyczny stan zdrowia. :)
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:37
Ciekawe w oparciu o jaki przepis dyrektor ma sprawdzać stan zdrowia pracowników? Zakładam, ze ich stan zdrowia sprawdził lekarz wypisujący zwolnienie. I nie przesadzajmy-w okresie grypowym 14 osób z kilkudziesieciu może być zwyczajnie chorych. Zwłaszcza, ze rodzice kompletnie zagrypione dzieci do szkoły puszczają-kto by się przejmował zdrowiem innych dzieci i nauczycieli.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:48
Szkoda,że policjantów nikt nie chciał kontrolować
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:51
Uważam że za tyle godzin pracy zarobki nauczycieli są niskie. Nie rozumiem dlaczego nikt się nie zastanawia kiedy są sprawdzane prace domowe, sprawdziany, prezentacje itd. Wyjazdy edukacyjne, wycieczki, gdzie opieka trwa 24 godziny. Zebrania, rady i oczywiście samodoskonalenie nauczycieli. Kolejne zmiany podstaw programowych i coraz więcej papierów.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:51
Moj sy chodzil kilka lat temu tu do szkoly i e dzienniek byl chyba rok pozniej zlikwidowali brak kasy
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:41
Dlaczego nauczyciele przyłączają się do opozycji występując przeciwko legalnie wybranemu rządowi, przecież PO nie dało im ani 1 zł. podwyżki. L.Kaczyński w debacie udowodnił Tuskowi (pokazał wydruk głosowania), że Tusk był przeciwny podwyżce pensji nauczycielom.
Podwyżki, które otrzymywali były jeszcze ustalane za Giertycha i rozłożone w czasie.
Opozycja intelektualna mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:01
Czy jeżeli ktoś walczy o swoje to należy go zaliczyć do totalnej opozycji? Paranoja, wszyscy myślący inaczej to totalna opozycja. Ten sposób myślenia to czysta komuna. Niech protestują, dla policji pieniądze znalazły się szybko, to nich znajdą i dla nauczycieli. Będziesz Ty protestował, to nauczyciele poprą również Ciebie malkontencie.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:40
To proszę wskazać jaka forma protestu byłaby odpowiednia żeby nauczyciel został zauważony i szanowany. Jaka powinna być ta forma aby nauczyciel był odpowiednio wynagradzany. Policjanci strajkowali, wszyscy im klaskali. Żołnierze protestowali, wszyscy im klaskali. Pielęgniarki i lekarze strajkowali, wszyscy im klaskali. Inne formacje zawodowe mogą a nauczyciel to gorszy sort i im nie wolno? Właśnie takie jest postrzeganie tego zawodu!!! Gówno robią to i praw do niczego nie mają. Chyba wszystkim tym krytykantom. trzeba przypomnieć że to od nauczyciela wszystko się zaczyna. Zawód lekarza, policjanta, sprzedawcy, urzędnika czy polityka. Bez podstaw wielkim zerem byśmy byli. Dlatego zacznijmy a raczej powróćmy do szanowania zawodu nauczyciela. I jeszcze jedno, do Zaleskiej. Kobieto,gdyby nie nauczyciele których spotkałaś kiedyś na początku swojej drogi życiowej to byś nie była teraz na tym miejscu w którym jesteś obecnie. Przykre to że nauczyciel nie szanuje nauczyciela!
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:26
Przeprasza co do żołnierzy to się mylisz ponieważ żołnierz nie może protestować .
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 8:36
Dostaliście podwyżki za Macierewicza? Dostaliście!!! i to wielkie. Do tego macie mundurówki, płatne nadgodziny lub wolne i jeszcze 100% płatnego zwolnienia!!!! Więc zamilcz, człowieku i zacznij szanować inne zawody.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 13:47
Głupi jesteś jak na nauczyciela, no ale można mieć wykształcenie, a być dzbanem. Macierewicz dał jedną podwyżkę, bo za tych platfusów nic nie dostaliśmy. Nie znam żołnierza co ma płatne nadgodziny, może te lenie w sztabach mają, liniowi nie mają. Zwolnienie płatne w 100% tylko wtedy gdy wynika to z wydarzenia podczas pełnienia służby, albo wynikło z obowiązków służbowych. Wy macie 14, żołnierze nie mają, a więc zamilcz i się nie odzywaj jak nie wiesz jak jest w innym zawodzie. Ale, żeby cię zdenerwować biedny nauczycielu to powiem ci tak: Trzeba było się uczyć. Gnębiliście ludzi w szkole i się naśmiewaliście, że będziemy kopać rowy, albo pójdziemy do wojska bo jak się nie będziemy uczyć to marnie będziemy zarabiać. i co? Koparkowy ładnie zarabia, kurs chyba kosztuje 2,5k, możecie się przekwalifikować i rowy kopać!
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 14:16
O właśnie!!! :)
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:36
I ciekawe dlaczego dzieci miałby iść w Soboty do szkoły i odrabiać wolne ( te w które nauczyciele protestują) przecież to nie wina dzieci dlaczego mają odpowiadać za czyjąś głupotę?
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:31
Tylko ta kasa i kasa każdemu mało i mało. Trzeba nauczyć się doceniać to co się ma. 3.000 to nie tak mało wypłaty.
Tomasz - Nauczyciel mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:31
Drogi Czytelniku, weź morale i etykę – ugotuj z nich zupę, drugie danie, daj mojemu synowi jeść, zapłać kredyt. A potem poinformuj mnie jak Ci się udało…
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:29
Straszna głupota ucierpia tylko dzieci bo są stratne w godzinach lekcyjnych. I w nauce. Parodia teraz powiini ich pozwalniac. I zmienić kadrę.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:53
Ha, ha! A kto się zgodzi. I tak są braki kadrowe. Do przysłowiowej „Biedronki może pójść każdy. Do szkoły, niestety, nie.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:25
Może niektórzy nauczyciele zasługują na podwyżkę bo potrafią uczyć tak by dzieci zrozumiały, ale w szkole są takie nauczycielki, które nie potrafią uczyć i tłumaczyć A nawet w drodze wyjątku potrafią zrobić dwie kartkówki i jeden sprawdzian na jednej godzinie lekcyjnej. Z tego przedmiotu bardzo dużo dzieci ma złe oceny.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 20:51
Moje maja dobre oceny .Jaki Pan taki kram. Ze sroki orła nie zrobisz.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:24
Ależ niektórzy z Was nienawidzą belfrów. Ja osobiście zabrał bym nieco dwórkom z banku a dał nauczycielom naszych dzieci.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:14
Podoba mi się uwaga o e-dzienniku. Tyle lat ściemy od burmistrzunia, że kamieńskie szkoły wyjdą ze średniowiecza i będą się posługiwać współczesnymi narzędziami. Na UTW kasa jest, na dzinniki elektroniczne nie ma
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:11
Gdzieś napisali, że nauczyciel stażysta zarabia 2450 zł zasadniczej brutto podzielić to na 75 godzin pracy w m-cu to wychodzi 32,66 zł brytto, a nauczyciel dyplomowany 3317 brutto podzielić na 75 godzin to wychodzi 44,22 zł brutto i jeszcze do tego dodatki np: wysługa lat, wychowawstwo, motywacyjny …. nie rozumiem tego strajku. Wakacje, ferie, święta wolne. Jak się mylę to niech ktoś napisze jak jest.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:03
W porównaniu z ilością przepracowanych godzin (nie pracują 8 godz dziennie ), wolne ferie zimowe, świąteczne, wakacje , długie weekendy i jeszcze im mało? Nie mają małej pensji. Jaki zawód ma tyle wolnego w ciągu roku? Tylko nauczyciel.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:40
Nie pisz bzdur, śmiejesz zamęt. Te 18 godzin to godziny dydaktyczne. Czy lekarz ma płacone tylko za godziny pracy podczas operacji? Nie zabieranjcie głosu ignoranci, jak chcecie komentować to bądźcie rzetelni.
Mordek mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 22:40
Nauczyciel pragnie zarabiać godnie. Biorąc pod uwagę zaangażowanie, wykształcenie i odpowiedzialność, jak również obowiązek wychowania narodu, zarobek miesięczny na starcie kariery nauczycielskiej nie powinien być niższy niż 3 tys. zł.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:58
DO ANONIMA 20:44,
a może Ty uważasz się za zdrowego wypisując takie oszczerstwa? Proponuję wizytę u lekarza i to jak najszybciej
E mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:58
A ja myślę że ten anonim z godziny 20:44 to rozwydrzony i roszczeniowy rodzic, któremu nic nie pasuj. Jestem za niech nauczyciele strajkują!!!!!
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:53
https://www.money.pl/gospodarka/zbliza-sie-wyplata-czternastek-dla-nauczycieli-pieniadze-musza-wysuplac-samorzady-6341251779860609a.html
anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 10:18
Raz na 20 lat dostałem czternastą pensję. To było 140 zł (sto czterdzieści). Fajna nazwa „pensja”.
mama mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:49
walka o podwyżkę kosztem dzieci i ich opiekunów? Gdzie przyzwoitość?
Nauczyciel wydłuża sobie ferie a opiekun musi wziąć bezpłatny urlop. Gratulacje!
Może dla odmiany strajk włoski?
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:47
Bzdury.Dosyć deptania zawodu nauczyciela. Jestem za strajkiem!!!! Brońcię się belfra!!!
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:47
Ja rozumiem ze każdy chce godnie zarabiać – ja tez bym chciała i nawet popieram nauczycieli ale mając takie przywileje i tyle wolnego to masowe L4 to lekka przesada ponieważ to jest utrudnianie życia pracującej marce i ojcu. Nie każdy sobie idzie na wolne kiedy chce a dzieci trzeba zaopiekować w tej sytuacji rodzic został postawiony pod ściana.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:36
Pod jaką ścianą? Proszę zajrzec na stronę szkoly. Dzieci mają zapewnioną opiekę.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:44
Nauczyciele to najbardziej rozwydrzona grupa zawodowa, wiecznie im mało. Postawa roszczeniowa, wymądrzanie się i ciągotki do rządzenia. Z tej słynnej podstawówki pewien pan nauczyciel na manifestacje jeździł do Warszawy i widać efekty. Pogonić towarzystwo wzajemnej adoracji,nie pasuje wypłata to zmieńcie zawód.
NAUCZYCIEL mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:53
Czy ten Pan/Pani wie, ile zarabia nauczyciel?
Antymądraliński mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:55
Nie mądruj się. Wiecznie tylko narzekanie na tych nauczycieli
Mają rację, popieram ich protest. A list jest nierzetelne. ZNP nigdzie nie strajkowało. Jak się coś pisze, to trzeba znać fakty.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:51
Niedługo waszych dzieci nie będzie miał kto uczyć.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:38
Więcej niż 14. No i bardzo dobrze! Niech protestują!
Polak mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:32
Dać im podwyżkę i wolnego tyle co normalnie pracującemu człowiekowi.
NAUCZYCIEL mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:51
POPIERAM! I PRACY TYLE CO NORMALNEMU PRACOWNIKOWI:)
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:09
jestem nauczycielem. Popieram. Wreszcie będę mógł jak normalny człowiek w nocy spac, a nie sprawdzać zeszyty. Oraz zaplanować wakacje wtedy, kiedy mam na to ochotę, a nie wówczas, kiedy mi każą. Wywiadówki wtedy do 16. w godzinach pracy. zero wycieczek kilkudniowych. Na samą myśl się cieszę.
rodzic mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 18:00
A ja proponuję nawet lepiej – wszystko od 7 do 15 jak w urzędzie. A zamiast wywiadówki konsultacje jak na uczelniach, np.polonista poniedziałek 8-10, matematyczka środa 12-14.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 21:20
Zgadzam się w 100%, ale trzeba by było dodać że ten urlop wykorzystać wtedy kiedy chcą jak każdy, a nie jak narzuca ustawa
Rodzic mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:16
Popieram ten strajk. Nauczyciele zasługują na godziwe wynagrodzenie.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:46
Dają paragon za korepetycje?
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:49
Nie muszą. Do pewnej kwoty miesięcznie każdy może zarobić. Takie są przepisy.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 7:51
Tak, zwłaszcza z wdż i techniki
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:07
Z tego co wiem, zajęcia opiekuńcze w szkole będą się odbywały. Zdaje się, że lwia część kadry w szkole pozostała – informacje o chaosie i braku opieki dla dzieci nie są więc prawdziwe. Wg mnie ten portal wyraźnie nie lubi SP1,czemu kolejny raz daje wyraz.
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:46
Fakt
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 23:48
To prawda. Lekcje się odbywają. Tylko za niektóre osoby są zastępstwa.
Anonim mówi:
sty 23, 2019
o godzinie 17:50
Zajęcia się odbywają i nie ma co „pluć” na wszystkich nauczycieli z SP1, z tego co wiem gro zła w tej szkole wynika z niewłaściwego wychowania dzieci przez rodziców-Rodzice Wy wychowujecie swoje dzieci a nie szkoła
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:01
Ale to jest chore
Anonim mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 19:59
No to zobaczymy… 14 nagle chorych . Zgłoszenie do zus i prokuratury a ten co wystawił bedzie znany.
Jakiś mówi:
sty 22, 2019
o godzinie 20:56
Nie jaraj się.