Ponad 300 przydrożnych drzew na trasie łączącej Wolin z Międzywodziem chce wyciąć Starosta Kamieński. – Mamy je wskazane jako albo zagrażające bezpieczeństwu na drodze, albo ze względu na ich zły stan – tłumaczył na antenie Radia Szczecin wicestarosta Marek Matys.
– Oprócz zabiegania o zabytek, bo jest aleją zabytkową, należy również pamiętać o tym, że należy chronić taki gatunek, który nazywa się homo sapiens. Ilość krzyży w tej zabytkowej alei powinna pozostać. Żebyśmy jesienią nie oglądali zapalonych zniczy na zakrętach tej drogi, przy drzewach, które nie wybaczają błędów – mówił Matys.
Powiat póki co nie planuje budowy ścieżki rowerowej czy montażu barier energochłonnych. Ostateczna decyzja w sprawie wycinki pozostaje w rękach konserwatora.
73 komentarzy
Max mówi:
mar 29, 2019
o godzinie 5:11
bezmyslne wycinanie drzew nie tylko na tej trasie ale i w samym Miedzywodziu. Nie drzewa sa przyczyna wypadkow tylko bezmyslna jazda polskich kierowcow.
NAjlepiej wyciac wszystkie drzewa i zrobic kamienna pustynie, do ktorej nikt kiedys nie zechce przyjechac. Wtedy ale bedzie za pozno
Ginawa mówi:
sie 15, 2018
o godzinie 23:31
Droga jest ladna i szeroka.
Sa wypadki ?
Co przyczyna ?
Moze trzeba pare fotoradarów ?
Anonim mówi:
maj 12, 2018
o godzinie 10:37
Brawo Matys!!! tak trzymać, bardzo dobra decyzja!
Piotrek mówi:
maj 11, 2018
o godzinie 18:04
jestem z tych co lubia nature las drzewa rower i jestem szczesliwy, ale ta droga to masakra trzeba drzewa wyciac poszerzyc droge i koniecznie sciezka rowerowa chodnik drzewa trzeba posadzic ale po modernizacji tej drogi
Anonim mówi:
maj 10, 2018
o godzinie 22:06
Nie zapier… DALAĆ i problem z głowy.
Tyle lat jeździ się a barany giną
Anonim mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 11:12
Pirat drogowy mający trudności z utrzymaniem się na jezdni powinien mieć spotkanie trzeciego stopnia z bolszym drzewem. Jedyna skuteczna eliminacja zagrażających innym spokojnie przemierzających codziennie polskie drogi.
m mówi:
maj 10, 2018
o godzinie 12:56
Problem w tym, że wspomniany pirat drogowy wcale nie musi uderzyć w drzewo. Kilka lat temu na wspomnianej drodze ledwo uniknęliśmy zderzenia czołowego z takim piratem – o mały włos wpadlibyśmy na drzewo. I kto by w tym wypadku stracił życie? Pirat? nie – osoby spokojnie przemierzające polskie drogi.
Emi mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 8:04
WYCINAĆ!!!
Ciekawe co by powiedzieli Ci wszyscy „pcieciwnicy” jakby to im zginęła najbliższa osoba na tej trasie…
Emiiiiii mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 8:00
Ciekawe co by powiedzieli wszyscy Ci „przeciwnicy” tej wycinki jakby to im by zginęła bliska osoba na tej trasie….
WYCINAĆ!!!
Wiola mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 20:08
Chory kraj.Masowa wycinka drzew.Z glupoty, dla kasy.Smutne to wszystko.Pewnie starosta nie uwzgledni okresu legowego ptakow.Mam nadzieje ze karma wroci do tych co podejmuja decyzje o wycince.Bo to jest barbarzynstwo!!!!!
Kierowca mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 19:32
Drzewa do lasu, ludzie na drogi!!!
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 16:16
Jak za wąsko zrobić jednokierunkową i będzie szeroko…
lubie cos napisac mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 15:53
jak bedziesz jeden z drugim szedł na piechotę ubierzcie kaski bo przy takiej predkosci groza obrażenia glowy hahahhahahahhahahahah tyle ludzi jakos jezdzi codziennie i nie jezdza po drzewach a reszta jak nie potrafi jezdzic po drodze niech zostawi auto w domu albo zacznie na piechotę w kasku chodzic
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 15:25
Powinni usunąć drzewa od UNINA do WOLINA
Waldek mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 14:51
Trzeba zrobić miejsce na drewno,trochę tego będzie.
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 14:36
Jakie to p. Matys zaczął nagle podejmować decyzję przed wyborami. Cóż za wspaniały czas nastał, teraz wszyscy wszystko zrobią, same dobre rzeczy dla nas zwykłych ludzi. Niech wybory będą co rok.
mieszkaniec mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 13:50
Wypowiedż pana Matysa jest żenująca!Jak kierowcy będą mądrze jeżdzić to żadne drzewo im krzywdy nie zrobi!DO KONSERWATORA – NIE WYCINAĆ !!!
Tyrowiec mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 14:35
To powiedz, jak ma jechać kierowca, którego pojazd ma 4 metry wysokości i musi się jeszcze z kimś minąć. Raz wysokość, dwa szerokość pojazdu… Samo przycięcie gałęzi nie zawsze pomaga. Drzewa przy drodze…, bardzo chętnie, ale co najmniej 3 metry od jezdni.
Kierowca mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 13:13
Zamknąć drogę. Niech jeżdżą przez Międzyzdroje
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 10:24
Na tych drzewach są siedliska nietoperzy i rzadkich gatunków ptaków, miedzy innymi sowy tam siadają, nocą można zobaczyć. Wara od tych drzew!!! A pijak i głupek jak jedzie za szybko to lepiej niech na drzewie się zatrzyma niż na rowerzystach czy spacerujących ludziach.
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:35
Super decyzja popieram Pana Marka
kierowca mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:15
a nie lepiej postawic tam znaki ograniczajace predkosc
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:00
Trzeba było już przy przebudowie drogi Unin-Miedzywodzie posadzić drzewa na granicy pasa drogowego, czyli kilka metrów dalej od jezdni. Dzisiaj byłaby piękna druga aleja drzew i nie byłoby problemu z wycinką tej przy jezdni. No ale to trzeba umieć patrzeć w przyszłość.
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 10:18
Kilka metrów od drogi to jest pole rolnika, który nie pozwoli na sadzenie żadnych drzewek.
Anonim mówi:
maj 10, 2018
o godzinie 6:27
Nikt nie mówi o sadzeniu u rolnika. Często jest tak, że to rolnik ma zaorany pas drogowy. Nie wiesz człowieku gdzie się kończy jezdnia, a gdzie pas drogowy?
Anonim mówi:
maj 10, 2018
o godzinie 10:54
Wiem człowieku w przeciwieństwie do ciebie. Tam są bardzo wąskie pasy drogowe bo to stara droga i nikt tam nie planował kiedyś szerokich pasów drogowych bo 100 lat temu była trochę inna sytuacja niż dzisiaj.
Mariusz mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 7:59
Nareszcie, będzie można wkoncu jeździć 200
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 7:53
Teraz zamiast w drzewo będą trafiać w innych jadących normalnie.
X mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 7:51
W końcu ktoś podjął decyzję. Brawo Panie Matys.
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 7:10
To będzie rzeź przyrody.
Slayer mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 6:58
Brawo brawo brawo jazda ta trasa zima to sasamobujstwo
antwe mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 6:35
jak drzewo może zagrażać człowiekowi hmmm? raczej człowiek sam sobie zagraża, wolniej a żaden człowiek nie zginie
Ktoś mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 10:22
Wolniej tak? A gdyby opona strzeliła z nieznanych przyczyn? I w takiej sytuacji człowiek skbie zagraża tak? No jakoś nie wydaje mi się.. Nawet jeśli by tam było ograniczenie prędkości to nawet przy tych 60 czy ileś mogłoby to być śmiertelne.. Ale matoły i tak nadal będą twierdzić, że to człowiek zawsze jest sobie winny i tylko i wyłącznie człowiek jest zagrożeniem.. Następnym razem polecam zastanowienie się przez chwilę niż pisanie takich bzdur. Nie pozdrawiam.
J. mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 21:25
Radze tez uwazac na meteoryty,ktore rowniez moga pieprznac w samochod.Takie samo prawdopodobienstwo,chyba ze jezdzisz na zjezdzonych oponach.
Woliniak mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 23:28
W Kolczewie byla kiedyś jednostka wojska tylko niepamiètam jaka bodajże Rosyjska,te drzewa sluźyly to zamaskowania tej drogi przed samolotami wroga.
Swój mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 23:02
Niebawem w Polsce będzie jak w Anglii czy Szkocji jedno drzewo na 100km,ci u góry to chyba drwalami chcieli zostać za młodu, można wycinac, ” jedno wycięte-100 posadzonych”….
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 23:01
Piękna aleja i warto ją zachować w całości. Na drodze przyczyną wypadków są ludzie w samochodach! Wyciąć w pień i będzie bezwypadkowo! A dla środowiska i ludzi warto pielęgnować takie perełki.
Starosta i jego wice robią karierę polityczną kosztem drzew! Ile już wycieli, a ile zarobili? Może ktoś podliczy. Gdzie nie spojrzeć tam rzeź drzew przydrożnych i nie tylko – Jasiewicz w okresie lęgowym też wycinkę drzew zrobił dla dobra ptaków!
PSL wycina! Wyciąć i ich… też stare… i nowe nasadzić – stołki czekają!
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 22:18
Te drzewa pociągną za sobą onego.
rtym mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 22:14
bravo
kierowca mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 21:41
Ludzie ogarnijcie się, dopiero był wypadek na trasie Kamień -Świerzno i wszyscy mówią :”po co tam te drzewa”, a tam chcą wyciąć i też źle. Przynajmniej jeden mądry starosta, wszystkie które są tak blisko drogi powinny być wycięte, a nasadzić dalej młode. I co za problem macie.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 21:40
Drzewa trzeba zostawić a za drzewami trzeba zrobić ścieżkę rowerową!! Jeżeli ktoś jedzie po pijanemu 120 km/h to nie jest błąd to jest głupota i nieodpowiedzialność. Taki człowiek będzie dalej tak jeździł bez względu na to czy te drzewa tam będą czy nie. Takie aleje są w Niemczech i nikt nie narzeka, wszyscy je podziwiają. Nie wycinajcie tych drzew !!!
Kierowca mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 21:10
Nareszcie
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 21:00
Czy wy – zwolennicy wycinki – nie widzicie jak wciska sie wam kit, ze to drzewa sa przyczyna wypadkow? Przeciez tu chodzi o pieniadze ze sprzedazy drewna! Pieniadze, ktore pojda na pensje urzednikow, a nie na budowe nowych drog czy remont starych! To nie wy skorzystacie na wycince drzew! Nie dajcie sie zwariowac!!!
srk mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 22:18
goń sie łosiu lepiej zeby ktos zginął jak mu opona strzeli albo przyśnie ? pajac do kwadratu bez wyobrazni
Anonim mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 9:38
Kup sobie nowe opony do golfa to nie strzelą.
Anonim mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 7:08
Widac ze tamtedy nie jezdzisz, sprobuj! Tiry, ciezarowki, autobusy nawet nie zwalniaja, tylko ze jada srodkiem bo drzewa w skrajni, a osobowka to musi sie w krzakach zatrzymywac. Te drzewa sadzono jak dwie bryczki sie mijaly, brawo starostywo!
Anonim mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 9:35
Acha i dlatego dla bezpieczenstwa wycinaja w Darzowicach gdzie jest ograniczenie do 40?
Anonim mówi:
maj 9, 2018
o godzinie 9:40
Jezdze kilka razy dziennie. Jest dobrze tak jak jest.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:54
Dziękuje. Konary, które pozostaną można obsypac grzybnią, która strawi w dwa tygodnie. Dobra decyzja. Do odważnych pozytywnie swiat należy.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:39
Brawo Panie Marku!! w końcu po tylu latach ktoś się za to wziął i wytnie te niepotrzebne, zagrażające życiu drzewa. Niejednokrotnie trzeba było się zatrzymywać bo ciężarówka pędzi środkiem jezdni!
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:20
super
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:15
Od lat nie widziałem żeby powiat w jakikolwiek sposób dbał o drzewa przy tej drodze. Nie wykonywano jakichkolwiek zabiegów pielęgnacyjnych, nie usuwano suchych konarów. Teraz wyniki własnych zaniedbań najlepiej wyciąć, wciskając ludziom ciemnote ze tomdla ich bezpieczeństwa.
Na pomysł wzięcia dofinansowania z Unii na poprawę bezpieczeństwa, ochronę zdrowia i życia i budowę barier ochronnych nikt nie wpadł?
Przecież te wszystkie wkurzające suwerena garby, spowalniacze i uspokajacze ruchu na remontowanych z dofinansowania UE są właśnie efektem takich działań.
Ale taniej jest wyciąć. Nowe nasadzenia to fikcja. Wsadza sadzonki o które nikt nie będzie dbał aż uschną albo zjedzą je sarny.
Chcecie ścieżki rowerowej? Chcecie jechać tuż przy ruchliwej drodze gdzie stonka albo miejscowe golfy „w dizlu” grzeją 130 czy oddzieleni bariera ochronna i pasmem drzew?
A na jesieni radni i starostowie będą się chwalic przed wyborami jak bardzo trzeba ich wybrać bo w końcu tyle zrobili dla lokalnej społeczności.
aw4tmn mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 22:18
kolejny pajac
gekon mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:51
Drzewa niech sobie rosną jak najbardziej, ale minimum 4-5 metrów od drogi. Resztę wycinać w pień.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:49
W krzaczorach to się poobija, ale będzie żył, a drzewo to go zabije. Polacy są niereformowalni i zawsze trafi się jakiś pseudorajdowiec. Stare wyciąć, a nowe nasadzić odpowiedni kawałek od drogi, i będzie o.k.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:41
Poczytajcie komentarze z wypadkow na tej drodze, w pełni popieram Pana Marka Matysa , koniecznie to wyciąć
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:34
Nie trzeba szukać daleko jak rozwiązać problem, wystarczy pojechać za „miedzę”. Niemcy to jednak pragmatyczny naród a nasi jołopy najlepiej wycieli by wszystko w pień. Przypominam, że aleja jest wpisana do rejestru zabytków.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:16
takiego starostę powinno się wywalić na zbity … co za poroniony pomysł
ADAM mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:10
Wyciąć, bardzo dobrze. A wszystkich co mówią o jeździe przepisowo pragnę upomnieć, że to nie z waszej winy możecie zginąć. Drzew przy drodze nie powinno być to nie XVII wiek!!!
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:07
Drzewa powinny być nasadzone już 10 lat wczesniej, oddalone od drogi 3m i mozna wycinać stare. Bo większość jest w skrajni i ciężarowe jadą środkiem i robi sie niebezpiecznie
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:17
Ciężarowe nie musza tedy jeździć. Tym bardziej ze jeżdżą jak wariaci mając gdzieś pozostałych uczestników ruchu.
Łysy mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:02
Co ciężarowe nie muszą, To Ty nie umiesz i nie musisz, nie jeździj tam bo tylko przeszkadzasz ??? Jest droga to mogą jeździć, a że drzewa w skrajni to trzeba wyciąć i posadzić nowe dalej od drogi , będzie wygodniej i bezpieczniej
M mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 18:51
A co z brawurą i głupotą ludzką? Jak się nie nauczą dobrze jeździć to i brak drzew nie pomoże. Będą lądować w krzaczorach.
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 18:49
A co z brawurą i głupotą ludzką? Jak się nie nauczą dobrze jeździć to i brak drzew nie pomoże. Będą lądować w krzaczorach.
mmm mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 18:35
w końcu wezmą się za tą wycinkę
Aska mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 18:11
W Niemczech masa takich pięknych dróg i nikt o ich wycinaniu nawet nie myśli a tu jak zwykle cos komuś źle przy drodze stoi
Łysy mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:03
Tylko na wschodzie Niemiec, na zachodzie drzewa rosną daleko od drogi i dużo lepiej się jeździ ciężarówką
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 18:10
I bardzo dobrze, najwyższy czas wyciąć te drzewska! Co jest ważniejsze, ochrona przyrody , czy bezpieczeństwo zdrowia i życia ludzkiego?
Jacek mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 19:00
Jezdzic zgodnie z przepisami,nie przekraczac dozwolonej predkosci.Wystarczy.Wycinka drzew odbije sie czkawka.To sa nasze pluca.
Woliniak mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 6:13
Właśnie panie Jacku, o tym samym myślę
X mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 9:59
A jak ktoś przyśnie lub opona wystrzeli?
Anonim mówi:
maj 7, 2018
o godzinie 20:19
Ważne jest jedno i drugie. W krajach cywilizowanych, odleglejszych mentalnie od Rosji i jak widać powiatu kamienskiego to się nazywa „zrównoważony rozwój”.
Woliniak mówi:
maj 8, 2018
o godzinie 6:11
Jeśli nie będzie drzew nie będzie nas