
Mieszkańcy Chynowa, Domysłowa, Kołczewa, Łuskowa i Siersławia będą mogli wziąć udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który ma określić tereny pod lokalizację elektrowni wiatrowych.
Konsultacje zostały ogłoszone przez Burmistrza Wolina w związku z uchwałą Rady Miejskiej z 29 września 2025 roku. Dokument dotyczy przystąpienia do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów, na których w przyszłości mogą powstać wiatraki.
Spotkanie zaplanowano w formule online — za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Odbędzie się ono 27 października 2025 r. o godz. 16.00. Mieszkańcy będą mogli zadawać pytania, zabierać głos i przesyłać swoje uwagi w formie zdalnej. Link do spotkania oraz szczegółowe informacje są dostępne na stronie: KLIKNIJ TUTAJ
Po zakończeniu konsultacji sporządzony zostanie raport podsumowujący ich przebieg, który trafi pod obrady Rady Miejskiej w Wolinie. Dokument będzie podstawą do dalszych prac nad planem miejscowym określającym możliwe lokalizacje elektrowni wiatrowych.





















88 komentarzy
Ola mówi:
paź 31, 2025
o godzinie 6:44
Tragedja. Kupiłam działkę z domem na obrzeżach Kołczewa ,(blisko natury). To rano miał budzić mnie śpiew ptaków. Jest tu bardzo ładnie :cisza, spokój mnóstwo ptactwa.jelenie,lisy,wilki. Wydałam oszczędności życia i co ? Postawią wiatraki które będą nocą migały i roznosiły ćhałas dzień i noc? W jednej chwili ceny nieruchomości spadną, nie mówiąc już że je ktoś teraz kupi . A kto zapłaci mieszkańcom odszkodowania !!!Przecież farmy wiatraków miały być w morzu , w dalekiej odległości od linii brzegowej. Gmina na tym terenie zamiast wiatraków, lepiej powinna dać postawić prywatnym przedsiębiorcą zakłady produkcyjne gdzie lokalni mieszkańcy mieli by pracę i może w końcu normalną umowę o pracę.
Anonim mówi:
paź 31, 2025
o godzinie 12:34
Z tymi zakładami to też nie bardzo dobry pomysł w tej okolicy. Chyba nie chcemy setek tirów przejeżdżających pod naszymi domami. To jest obszar chroniony, pasnadmorski tutaj głównie turystyka powinna się rozwijać i wszystko co z tą turystyką związane od wypożyczalnia rowerów i sprzętu wodnego po restauracje i sklepy hotele czy pensjonaty.
XD mówi:
paź 31, 2025
o godzinie 6:32
Tragedja. Kupiłam działkę z domem na obrzeżach Kołczewa ,(blisko natury). To rano miał budzić mnie śpiew ptaków. Jest tu bardzo ładnie :cisza, spokój mnóstwo ptactwa.jelenie,lisy,wilki. Wydałam oszczędności życia i co ? Postawią wiatraki które będą nocą migały i roznosiły ćhałas dzień i noc? W jednej chwili ceny nieruchomości spadną, nie mówiąc już że je ktoś teraz kupi . A kto zapłaci mieszkańcom odszkodowania !!!Przecież farmy wiatraków miały być w morzu , w dalekiej odległości od linii brzegowej. Gmina na tym terenie zamiast wiatraków, lepiej powinna dać postawić prywatnym przedsiębiorcą zakłady produkcyjne gdzie lokalni mieszkańcy mieli by pracę i może w końcu normalną umowę o pracę.
Ala mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 21:07
Ciekawe czy podobne wielkością wiatraki , staną blisko Sopotu gdzie mieszka nasz Premier ?
Anonim mówi:
paź 31, 2025
o godzinie 17:14
to są kwestie samorządu a nie premiera. tak jak nie każdy Polak to de..l z pisu
Anonim mówi:
lis 6, 2025
o godzinie 8:44
Ty jesteś the bill z platformy, wyprany mózg, który wszysko łyka jak pelikan, bo mu powiedzieli, że w platformie są imteligentni i wyksztalceni, a w PIS jest tylko ciemnota. Tak łatwo głupimi ludźmi manipulować, wystarczy wiedzieć jakie kompleksy mają.
Anonim mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 10:27
To jest skandal tak dewastować wyspę Wolin! Nie wszędzie muszą stać te wiatraki i panele fotowoltaiczne! To jest obszar unikatowy, chroniony i nie ma nic do rzeczy, że ktoś kiedyś pas tej ziemi wyłączył z Natury 2000. Ptaki o tym wyłączeniu wiedzą? Nie latają tamtędy? Ludzie tutaj coraz czesciej żyją z turystyki, zainestowali oszczędności życia w domy i pokoje do wynajecia. Niektórzy mają kredyty na wiele lat, których być może nie będą mieli jak spłacać, bo nikt tu nie będzie już przyjeżdżał. Gmina Dziwnów też będzie na tym cierpała, będą te turbiny w całej okazałości widoczne i tam.
Anonim mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 10:15
Jak tak sobie patrzę na mapę gminy, to naprawdę jest dużo więcej lokalizacji pod tego typu konstrukcje a nie teren, który znajduje się najbliżej morza i wokół są tereny rekreacyjno-wypoczynkowe. Tam w sąsiedztwie jest pełno działek budowlanych pod rekreację. Czyli co, najpierw gmina robi tam tereny rekreacyjne, żeby ściągnąć jak najwięcej z podatków a jak już ludzie to podzielą i zainwestują to teraz robi ich się w trąbę? Ja rozumiem, że odchodzimy od klasycznych źródeł energii ale róbmy to z głową, nie niszcząc tego co przez tyle lat było tworzone. Takie działanie po prostu jest bez sensu, bez logiki.
Anonim mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 10:48
Przede wszystkim bez poszanowania przyrody, a przecież w imię ochrony przyrody ma być ta energia odnawialna. Przecież to jest absurd nad absurdami, niszczyć przyrodę, krajobraz, uniemożliwiac życie ptaków i zwierząt na tym obszarze w imię dbalosci wlasnie o przyrodę i klimat. Czy ludzie tego absurdu nie widzą? Przecież tu nie o klimat i ochronę środowiska chodzi, ale o pieniądze,które ktoś na tym ma zarobić. Podbijam pytanie. Do kogo należy ziemia, czy faktycznie do Pana Artura? Jeśli ma trochę przywoitosci to niech się wycofa z tego projektu.
Zatroskany starszy Pan mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 8:18
W rejonach Chynowa i Kołczewa , ze wzgl. na bliskość jeziora Koprowo jest ogromna migracja ptaków . Jesienią i wczesną wiosną fruwają tamtędy całe stada dzikich gęsi , czapli, bocianów, grupki orłow bielików i innej maści ptactwa . Gmina wie o tym ze szczegółowych badań ornitologów i ekologów. To jest zgodnie z wcześniejszym planem obszar chroniony , na którym jest bezwzględny zakaz budowy wiatraków. Co się zmieniło Pani Burmistrz? Ptactwo przeszło szkolenia jak omijać śmigła w ruchu , głównie w nocy? Proszę przyjechać i zobaczyć, a nie siedzieć za biurkiem i czytać sprawozdania. Pani decyzja to klęska dla przyrody . Ogromne koszty a nie wielkie zyski. Postawienie ich to będzie ” POMNIK ” Pani decyzji.
anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 18:51
Po co konsultacje jak wszystko z góry zostało już USTALONE!
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 20:29
Dlatego trzeba się tej sprawie przyjrzeć. Lokalna władza jest wybrana przez mieszkańców i.ma pracować DLA mieszkańców, a nie dla korzyści własnych czy wpływowych ludzi.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 14:53
Tak na chłodno, to tereny północno-zachodniej Polski, w tym Wyspa Wolin to teren od wielu lat wskazane pod tego typu inwestycje, z prostych przyczyn.. jest wietrznie. Ten teren z rysunku załączonego do projektu uchwały, na pierwszy rzut oka spełnia wymogi pod wiatraki (oczywiście najpierw trzeba by zrobić badanie oddziaływania na środowisko itd.).. wpisy typu zgłosić do CBA, prokuratury itd. itp. są po prostu śmieszne i niedorzeczne, bo takie zgłoszenie musi mieć jakieś podstawy formalne, a nie na zasadzie „nie lubię wiatraków” czy „precz z wiatrakami”. Natomiast czym innym jest to, że tego typu konstrukcje na pewno wpłyną na estetykę krajobrazu wyspy i chcąc ewentualnie coś podziałać, żeby tych turbin na Wolinie nie było, to raczej w tym kierunku a nie, że to jest jakiś przekręt itd. Po prostu więcej rozumu, mniej emocji.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 18:04
No to na plaży powinni stawiać te wiatraki, tam wieje najbardziej.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 18:58
no stawiają na Bałtyku
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 20:26
Nie widzisz różnicy – wiatraki gdzieś daleko od brzegu na morzu, a wiatraki w otoczeniu miejscowości turystycznych? Taniej oczywiście wepchnąć to między wsie, inwestycja na morzu kosztuje dużo więcej.
Anonim mówi:
paź 30, 2025
o godzinie 8:08
jednak lepiej na polach niż na plaży
Wartowo mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 13:16
Precz z wiatrakami!
Anonim mówi:
lis 1, 2025
o godzinie 5:57
Dokładnie.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 12:02
Pytania zasadnicze!
-Kto i dlaczego ustalił tak krótki termin konsultacji społecznych?
-Jaki podmiot prywatny, wystąpił do Gminy Wolin, dotyczący przystąpienia do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego?
-Czy wykonano pełną analizę wpływu inwestycji na przyrodę,krajobraz?
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 14:41
analiza wpływu inwestycji na przyrodę jest chyba etapem opracowywania planu
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 15:03
Kto za ten plan zagospodarowania i analizę oddziaływania na środowisko zapłaci? Gmina? Po to żeby prywatny inwesyor mógł tam postawić monstrualne turbiny? Kto ma w tym interes?
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 20:24
Nie do końca.Analiza oddziaływania na środowisko.tzw OOŚ, jest wymagana przy planowanych przedsięwzięciach, które zawsze znacząco oddziałują na środowisko.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 11:48
Wieża widokowa w Wolinie ma 30 m wysokości, a turbiny wiatrowe mają mieć 240 m, to niech sobie teraz zwolennicy tych turbiny wyobraża o ile ich mózgi cokolwiek potrafią sobie wyobrazić, jak te 7 turbin o wysokości 8 razy większej niż wieża widokowa w Wolinie będzie przytłaczało swoim ogromem, nie tylko okoliczne miejscowości, to bedzie boddzialywalo na całą wyspę Wolin. Ludzie na plaży w Wisełce czy nawet w Międzywodziu będą widzieli ogromne kręcące się turbiny. O oddziaływaniu na środowisko ktoś już napisał poniżej. To jest katastrofa dla wyspy Wolin i nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej!!!
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 8:24
„We Francji nakazano demontaż niektórych turbin wiatrowych z powodu ich negatywnego wpływu na środowisko, głównie poprzez zabijanie ptaków. W jednym z przypadków Sąd Apelacyjny w Nimes nakazał demontaż siedmiu turbin wiatrowych w departamencie Hérault, a powodem były szkody dla ptaków, w tym gatunków chronionych. Inne wyroki sądowe nakazały czasowe wstrzymanie pracy farm wiatrowych w celu ochrony ptaków lub nawet całkowitą rozbiórkę.
Decyzje sądowe: Francuskie sądy wydają wyroki nakazujące demontaż lub czasowe zatrzymanie turbin wiatrowych z powodu negatywnego wpływu na środowisko.
Przyczyny: Głównym powodem takich decyzji jest zagrożenie dla ptaków, które giną od uderzenia w łopaty turbin, w tym gatunków chronionych.
Konkretne przypadki:
Sąd Apelacyjny w Nimes nakazał demontaż siedmiu turbin wiatrowych w departamencie Hérault.
Sąd administracyjny w Nancy uchylił pozwolenie na budowę farmy wiatrowej z 63 turbinami, co można uznać za formę zatrzymania inwestycji na etapie budowy.
Sąd w Montpellier nakazał czasowe zamknięcie jednej z farm wiatrowych z powodu śmierci około 300 ptaków drapieżnych.
Wędkarz mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 6:05
Niech przeciwnicy ekologicznej energii elekttycznej zrezygnują w swoich domach z TV,radia.pralki ,lodówki i tp urządzeń elektrycdznych.A potem niech protestują p-w wiatrakom.
Anonim mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 8:17
Co to za bełkot człowieku ?? Te wiatraki to więcej szkody niż pożytku, pic na wodę, żeby od Niemców kupować. Lepiej dla nich sprzedac do Polski uzywane niz je utylizowac, bo to bardzo drogie. W wielu krajach odchodzi się od wiatraków, a jeśli się jecstawia to nie w okolicy obszarów chronionych i turystycznych.
Gość mówi:
paź 29, 2025
o godzinie 0:09
https://youtube.com/shorts/HW2rv6ht9VU?si=ams0cZKd4QbrekUp
https://youtube.com/shorts/fM1h6fS1D-w?si=gqldHOagTeqXpirG
https://youtube.com/shorts/B3Gsh3K3Up8?si=_BnF4HRwkOPOzq0f
https://youtube.com/shorts/6e7ybM3NPZM?si=MEcg9s6o2ykuxWxF
INWESTYCJE GRZYBOWSKA DAWAJ TĄ KASĘ NA WOLIN I DZIURY W BUDŻECIE ŁATAJ.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 17:13
Dziwne że jeszcze na plażach nie stawiają.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 16:04
Jakie rozmowy ta pani już uzgodniła z inwestorem za kasę . żadna tajemnica i ona fruwa bez spadachronu tam CBA jest potrzebne .
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 11:07
Rujnują zdrajcy Polskę
https://gloria.tv/post/sdMnAyanqrz74FdLDQ9kFaorG
Ela mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:34
No to ceny działek na sprzedarz w tych rejonach spadną na łeb i szyję . Kto normalny kupi działkę np w Kołczewie ,jak za oknem będzie miał śmigło? Dla ludzi to dramat, dla gminy mniejsze wpływy z podatków, opłaty adjacenckiej itp. Mniej turystów więc mniej ofert pracy sezonowej i większe bezrobocie .
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 14:00
Akurat ceny nieruchomości w Kołczewie są odklejone od rzeczywistości. Dobrze by to wszystkim zrobiło
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 15:01
jak wejdą plany ogólne ceny działek budowlanych raczej nie spadną a wręcz przeciwnie i wiatraki nic tutaj nie zmienią
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 17:35
Bzdura, nikt normalny nie kupi działki w pobliżu wiatraków.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:33
Był taki czas, kiedy wszyscy mówili „Wyspa Wolin wolna od wiatraków”.
Uważam, że należy się tego trzymać.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:10
Ogłoszenie o konsultacjach online pojawiło się na portalu niecałe 4 godziny przed spotkaniem online. Mało kto zobaczył informację przed godziną spotkania. Tak, wiem pewnie gdzieś na korytarzu Urzędu też się pojawiło, trzeba tam chodzić codziennie i szukać. Miało być tak, żeby nikt nie zauważył i prawie się udało. Za to obszerna prywatna relacja ze skoków spadochronowych na portalu już dawno dostępna. Kto za taką publikacje zapłacił skoro dotyczy prywatnego wydarzenia?
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:06
Waldek Dubrawski muwi nie wiatrakom Artura Balazsa!!!
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:31
Że też Balazs chce mieć te wiatraki kolo swojego domu, chyba, że się wyprowadzi.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 13:59
To jak obora i obornik za domem. Pieniądze nie śmierdzą i nie przeszkadzają, a od jednego takiego wiatraka rocznie jest kilkadziesiąt tysięcy złotych
Jurek mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:02
Coś mi się zdaje że są na naszych włodarzy ,silne naciski z Warszawy i Berlina. Ekolodzy też zamilkli . Gdzie ja żyję.
Anna mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 9:59
Pani Burmitrz chyba chce żeby właściciele działek , pensjonatów , kwater prywatnych , deweloperzy wywieźli ją na taczkach z urzędu. Ten teren żyję z turystyki, jeśli zniszczymy krajobraz, przestaną tu przyjeżdżać turyści i wydawać pieniądze. Kto chce zarżnąć te tereny . Ludzie jeszcze tu przyjeżdżają bo się zakochali w skrawku ziemi , która się nazywa Wyspa Wolin . To jedne z ostatnich dziewiczych terenów. Piękny krajobraz , stada ptaków, dzikie zwierzęta. Po co to niszczyć .
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:17
Tak, może i nie chce ale to wywiezienie na taczkach coraz bardziej prawdopodobne. Trzeba chronić wyspę Wolin, to unikatowe miejsce i niech tak zostanie!
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 10:30
i te argumenty są chyba najbardziej trafne. prawie 300 metrowych wiatraków nie da się schować za lasem.. niestety wpłynie to na krajobraz
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 9:05
Pytania zasadnicze!
W sprawie zmiany 20.X.2025r.Ogłoszono konsultacje społeczna, a już 23.X.2025r.Odbyły się odbyło spotkanie z mieszkańcami/na spotkanie przybyło pięciu mieszkańców/.
– Z czego wynika ten pośpiech?
– Czy zmiana w planie miejskiego planu zagospodarowania, obejmuje działki prywatne?
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 6:58
Oczywiście wiatraki będą z niemieckiego demobilu, przeszli na elektrownie węglowe
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 6:47
Mamy węgiel. Na ch… nam wiatraki. Ci co nie mają czym palić niechaj bawią się w te wynalazki. Możemy o tym porozmawiać gdy przyjdzie prawdziwa zima i bezwietrzna pogoda. A nawet gdy wieje to prądu na potrzeby wszystkich jak kot napłakał. Tylko energia cieplna jest w stanie utrzymać cywilizację. W kosmosie jest ekstremalnie zimno i tylko gwiazdy gdzie nie gdzie grzeją. A węgiel na ziemi jest też z ciepła słońca. Naszej życiodajnej gwiazdy.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:07
a świstak siedział i zawijał w te sreberka..
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:39
)))))) co za brednie
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 6:18
Mi szopy nie chcą dać postawić a tu wiatraki co jest do uja
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 5:50
Kto zapłaci za plan zagospodarowania przestrzennego? Działki są prywatne, inwestycja w wiatraki to tez prywatna sprawa. Czy koszty tego planu pokryje gmina?
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 0:04
No i co z tego…niech robią największe i najlepsze jakie się da!!…wiatraki są wszędzie w każdym kraju europejskim i nie tylko…i nikt nie robi z tym żadnego problemu… Tylko ciemnogród może mieć coś na nie tak dla wiatraków!!..wiatraki były są i będą a wy marnujecie swoją energie aby to negować!! szkoda że jest nadal ich tak mało na naszej wyspie!!
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:23
Nie stawia się wiatraków na terenie, gdzie rozwija się turystyka, nie mówiąc o obszarach bardzo cennych przyrodniczo. Ludzie będą na plaży się czuli jak by pośrodku wlektrowni leżeli, bo to będzie ogromne, widoczne to bedzie z 40 km, dlatego z 2 czy 3 km to będzie gigantycznie wielkie, przesłoni wdzystko. Takie instalacje mogą stać np. obok tras szybkiego ruchu.
Olo mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 22:02
A co na to ekolodzy ? Znowu wzięli w łapę? Do niedawna byli przeciwni , bo na Wyspie Wolin migruje mnóstwo ptactwa. A teraz z ich strony cisza? Kto kupi dom w Kołczewie na nowo budowanym osiedlu domów jednorodzinnych . Deweloper na pewno się ucieszy z takiej atrakcji krajobrazu. A może wiatraczki zbudować bliżej Miedzywodzia lub Wisełki , tam mocniej wieje ,a i turyści niech się oswajają z nową rzeczywistością.
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:26
Z Wisełki te wiatraki też będą bardzo widoczne, widać je będzie z odległości 40 km, będą większe niż Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, który na 231 m, a wiatraki mają mieć 240 a nawet 270m.
obserwator mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 22:00
A kiedy spotkanie z poszczególnymi mieszkańcami miejscowości , których dotyczyć będzie ta inwestycja , no i konieczne referendum ! ! ! ! , my tu teraz żyjemy a następnie nasze córki i synowie i ich dzieci , Wyspa Wolin teraz oaza ciszy i spokoju , jaki Turysta tu przyjedzie na nocleg pod Wiatrakami ?, jeśli więc będzie decyzja na tak pomimo sprzeciwu lokalnego społeczeństwa , jesteśmy i będziemy czujni , będziemy blokować inwestycję protestami , a jak będzie trzeba położymy się na drogach do placów budowy , postawimy traktory i maszyny rolnicze , może być ciekawie !
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 20:52
Jeżeli zniszczony zostanie tu krajobraz, przyroda, siedliska ptaków i zwierząt to nie zostanie tutaj już nic. Nie warto będzie tu ani mieszkać, ani przyjeżdżać. Właściciele pensjonatów i agroturystyk w Wisełce, Kołczewie, Warnowie i Domysłowie mogą zamykać swoje interesy. Nikt tu nie przyjedzie, żeby nad głowami kręciły im się potężne turbiny.
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 20:14
Trzeba być DEBILLEM żeby wierzyć że ceny prądu będą niższe 🤣🤣🤣
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 20:11
Wszystko co najcenniejsze Wolin ma czyli krajobrazy, piękna przyroda , liczne gatunki ptaków i zwierząt są niszczone, bo jakiś człowiek postanowił, że w ten sposób zarobi. Nie zgadzajcie się na to!!
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 19:47
Ciekawe czy na moich działkach zrobią turbo wiatr
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 18:43
Zapraszam CBA do ratusza w Wolinie macie robotę..
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 20:14
Dokładnie
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 18:56
Jak masz jakąś wiedzę to dlaczego nie powiadomisz prokuratury? Będziesz tak samo odpowiedzialny pamiętaj!
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 18:36
Ludzie trzeba działać! Protestować.
Może wymusić referendum i obalić pomysł i pomysłodawcę….!!!!
Pewnie w niedługim czsie staną wiatraki w Jarszewie.
Następne między Recławiem a Laską.
To jeszcze teraz na Wyspie…
To kolosy 270m wysokie
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:58
A przed Rzewnowem nie wylewają fundamentów pod wiatraki na tym wielkim placu budowy? Fajnie będą mieli w Rzewnowie, Jarszewie i Jarzysławiu
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:15
ano wylewają, tylko pinokio cicho siedzi, żeby afery nie było
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:57
Pewnie na polach don Arturro, w końcu ktoś co roku musi wziąć hajs za dzierżawę gruntu, a inni będą zdychać na raka
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:54
Energia trudny temat pierwszy człowiek potrzebował się ogrzać może dzięki pierunowi Mity greckie ale w obecnych czasach gdzie jest mechanika kwantowa Osobiście uważam że WĘGIEL to jest złoto
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:53
Akcja służb w Katowicach. Ukraińcy podejrzani o szpiegostwo zatrzymani
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/akcja-s%C5%82u%C5%BCb-w-katowicach-ukrai%C5%84cy-podejrzani-o-szpiegostwo-zatrzymani/ar-AA1Pg0Aj?ocid=BingNewsSerp
anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 23:56
Trzeba umieć rozróżnić obywateli Ukrainy od od rdzennych Ukraińców. Pisiory wpuszczali ,,na gębę” różną ruską swołocz bez żadnej kontroli. Połowa to ruskie szpiony i inna ruska mafia.
Wszyscy byli obywatelami Ukrainy. Bezmyślność i bierność w działaniu teraz się mści.
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:51
Udawali pracowników banku, mogli oszukać setki osób. 15 Ukraińców zatrzymanych
https://www.rmf24.pl/regiony/lodz/news-udawali-pracownikow-banku-mogli-oszukac-setki-osob-15-ukrain,nId,8034956
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:49
Najlepszym miejscem jest chyba Lubin tam gdzie jest najlepszy wiatr
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 16:22
Ta pani Burmistrz to jakaś kosmitka ale przyjdzie czas że odpowie za budapren w rękach .I to nie długo i bez spadachronu .
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 16:20
Ta pani co fruwa bez spadachronu teraz jak już wzięła to teraz pyta czy może wziąć to i tamto a gdzie CBA śpi.?
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 15:42
Cały świat wycofuje się z wiatrakowego syfu. A w Polsce wszystko na odwrót. ŚWO !!! Banda tępych baranów i sprzedawczyków!!!
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 8:01
który to „cały świat”?
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 14:23
Won z tymi wiatrakami. Mają nadwyżki, to Polak naiwny kupi
Mieszkaniec Koniewa mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 13:21
Nie dajcie się zrobić jak my się daliśmy. Wieczorem w domu się nie da wysiedzieć od migającego cienia
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 13:08
Niech burmistrzowa postawi sobie na podwórku.
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 13:04
Co się wydarzy 15 stycznia 2026, jeśli nie pogonimy zdrajców Polski?
https://gloria.tv/share/QMTRAfhhwroK1YKjDfMrGGRdv
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 12:39
Jak zwykle jesteśmy o krok do tyłu. Postępowa Europa odchodzi już od turbin wiatrowych bo długofalowe obserwacje wykazały, że prąd wytwarzany przez wiatraki jest droższy od konwencjonalnych metod produkcji w elektrowniach węglowych.
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 14:18
sorry, możesz potwierdzić te rewelacje jakimś wiarygodnym źródłem? czy coś gdzieś zasłyszałeś tylko zapomniałeś sprawdzić fakty?
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 16:11
Turbiny + Fotovoltaika to jedynie 2% zapotrzebowania na energię w naszym kraju (w/g opracowań naukowców).
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 7:39
W 2024 r. 30% energii pochodziło ze źródeł odnawialnych (fotowoltaika, elektrownie wiatrowe). 30%, nie 2%. skąd czerpiesz wiedzę? z tv republika?
Anonim mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 17:18
Wiesz ile kosztują turbiny wielkości Pałacu kultury w Warszawie, bo takiej wielkości mają tam stać turbiny? Trzeba je wyprodukować, zainstalować, serwisować. Wiesz ile to kosztuje?
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 7:33
no nie wiem, powiedz mi.. przedstaw wyliczenia
Anonim mówi:
paź 28, 2025
o godzinie 9:22
Wyliczenia to przedstawią mieszkańcy, którzy stracą, bo nikt do ich domków czy pensjonatów więcej nie przyjedzie. Może gmina powinna w tej sytuacji zapłacić odszkodowania? No i ten deweloper w Kolczewie co dostal zgodę na budowę 100 domów też powinien przyjść po odszkodowanie. Ktoś mu powiedział o planach tej elektrowni jak składał swoje wnioski? Kto tam teraz zamieszka z takim widokiem?
Lemingojad mówi:
paź 27, 2025
o godzinie 12:22
Mysle,ze to kierunek tz. ,,rozwoju” i decyzje za ktopre kiedys poniesiemy konsekwencje…Ale to tylkomoje malo znaczace zdanie…