
Kolejna podwyżka dla przedsiębiorców coraz bliżej. W 2027 roku miesięczne składki społeczne osób opłacających tzw. duży ZUS mogą po raz pierwszy przekroczyć 2 tysiące złotych. Według aktualnych wyliczeń rachunek wzrośnie z 1926,76 zł do około 2052,15 zł miesięcznie. To ponad 125 zł więcej każdego miesiąca i około 1505 zł dodatkowego kosztu w ciągu roku. A to nadal bez składki zdrowotnej.
Właściciele firm, którzy nie korzystają już z preferencyjnych składek, powinni przygotować się na kolejną podwyżkę obciążeń.W 2026 roku minimalne składki społeczne przedsiębiorcy opłacającego pełny ZUS wynoszą 1926,76 zł miesięcznie. Kwota obejmuje ubezpieczenia emerytalne, rentowe, wypadkowe, dobrowolne chorobowe oraz Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy. Nie obejmuje składki zdrowotnej. W przyszłym roku podstawą wyliczenia pełnych składek ma być wyższe prognozowane przeciętne wynagrodzenie. Według aktualnych wyliczeń opartych na projekcie budżetu minimalna podstawa naliczania składek ma wzrosnąć do 6019,80 zł.
Przy zachowaniu obecnych stawek procentowych daje to około: 2052,15 zł miesięcznie. To oznacza wzrost o: 125,39 zł miesięcznie oraz około: 1505 zł rocznie. To bardzo ważne, bo kwota przekraczająca 2 tysiące złotych nie oznacza całego przelewu przedsiębiorcy do ZUS. Do składek społecznych dochodzi jeszcze składka zdrowotna. Jej wysokość zależy między innymi od formy opodatkowania oraz osiąganych dochodów lub przychodów.













4 komentarzy
Anonim mówi:
paź 7, 2026
o godzinie 9:01
Halo, halo, uśmiechamy się!
Anonim mówi:
paź 7, 2026
o godzinie 8:32
najlepiej to na socjalu siedzieć
Anonim mówi:
paź 7, 2026
o godzinie 8:26
Uśmiechnięta Polska! Kolejne drenowanie Polaków
Anonim mówi:
paź 7, 2026
o godzinie 8:08
jdg przestaje się opłacać!!