W przypadku zawieszenia zajęć stacjonarnych na okres powyżej dwóch dni dyrektor placówki ma obowiązek zorganizować zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – przewiduje rozporządzenie w sprawie organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego, szkołach i placówkach, w przypadku zawieszenia zajęć, o którym mowa w art. 125a ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
W myśl tego artykułu „zajęcia zawiesza się, na czas oznaczony, w razie wystąpienia na danym terenie: zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych, temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów, zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną, nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innego niż określone w punktach 1 -3”.
W przypadku zawieszenia zajęć stacjonarnych na okres powyżej dwóch dni dyrektor placówki ma obowiązek zorganizować zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Konsultacje z nauczycielem
Dokument zakłada również, że w ramach organizowania zajęć na odległość przez okres powyżej 30 dni dyrektor szkoły zapewnia uczniom i rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym dane zajęcia edukacyjne.
Zajęcia na odległość mają być organizowane z uwzględnieniem:
- równomiernego obciążenia uczniów zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia;
- zróżnicowania zajęć w każdym dniu;
- łączenia przemiennego kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia;
- konieczności zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki zajęć.
Dokument przewiduje, że czas zajęć to 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może dopuścić prowadzenie zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut, a w przypadku zajęć prowadzonych w przedszkolu i innej formie wychowania przedszkolnego – w czasie nie krótszym niż 15 minut i nie dłuższym niż 45 minut.
Dyrektor może także w uzasadnionych przypadkach czasowo zmodyfikować zakres treści nauczania.
58 komentarzy
Mama mówi:
wrz 27, 2022
o godzinie 9:39
Opamiętajcie się.Jak dzieci mają szanować nauczycieli,rodziców czy siebie wzajemnie skoro my dorośli ludzie przepychamy się kto jest gorszy.Jestem rodzicem.To całe zdalne jest jedną wielką pomyłką.Cały czas siedziałam i formatowałam pliki,drukowałam,pilnowałam żeby dziecko się nie zapomniało zalogować na lekcję(w domu dzwonek nie zadzwoni).Nie pracuję więc obserwowałam jak te lekcje wyglądają.Z 30minutowego połączenia się z nauczycielem było 15 min.lekcje bo reszta to przepychanki o ciszę czy włączenie kamerki.Nayczyciele wybierali różne formy i jeden wysyłał notatkę do opracowania nie łącząc się z dzieckiem inny całą lekcje tłumaczył temat.Denerwuje mnie jak słyszę,że rodzice są źli….dostosowałam wszystko pod lekcje zdalne.Komputer,telefon,internet,drukarka…ale to nie jest nauka,to jest odchaczenie godzinki lekyjnej.Niemożliwe jest przeprowadzenie lekcji na odległość.To był cyrk.I nie tylko z winy nauczycieli chociaż część z nich podeszła do takiej formy nieodpowiednio.Cyrk zrobiły sobie dzieci,czasem jak słuchałam ich pyskówek to naprawdę aż ręka swędziała.Co jedno to mądrzejsze.Nie wspominając o czacie na zimie vo tam też były ciekawe rzeczy
ŻAL do rodziców że strony nauczycieli,tak buntujemy się, nie chcemy następnych zdalnych bo mieszkania nie są przystosowane do takiej nauki.Mam małe dziecko,ono biega,krzyczy,bawi się i zwyczajnie przeszkadza w takiej nauce rodzeństwu,innym dzieciom i nauczycielom.W każdej chwili ktoś może zadzwonić do drzwi,zaczyna szczekać pies,znów przeszkadzamy.Chcę poodkurzać,czekam aż lekcja się skończy ,chcę wyjść z domu,muszę przejść przez dziecka pokój i znów dziecko patrzy na mnie zamiast na nauczyciela.To wszystko sprawia że mam dosyć.Nauczyciel prosi o ciszę,ja nie mogę wyciszyć małego dziecka….wychodzę na spacer,dziecko zostaje samo
ZA CHWILE WPŁYWA NIEOBECNOŚĆ,mamo internet mo wariuje,nie mogłam się zalogować.Dwoje dzieci w jednym pokoju na zdalnych.Lekcje w tym samym czasie.Jeden nauczyciel mówi do jednego dziecka,drugi do drugiego.Odgłosy lekcji się mieszają,nie każdy ma tyle pokoi żeby móc rozdzielić dzieci.Ile dziecko zrozumie z takiej lekcji…niewiele.No i to całe drukowanie….do tej pory drukuję bo to się spodobało nauczycielom,bo limity w szkole….a w domu bez limitów.Oczywiscie że będę drukować bo to dla mojego dziecka ale po co mam kupować papier do szkoły skoro robię to w domu.Nauczyciel chce szacunku,ja jako rodzic też.Wiec może zacznijmy współpracować żeby każdej stronie było łatwiej bo między nami są dzieci które widzą co się dzieje.Tak-dzieci.Te niegrzeczne ,które tak mnie denerwowały na zdalnych
ANIOŁKI PRZY RODZICACH A POTWORY JAK ZOSTAJĄ SAME,ALE NADAL DZIECI.
Ona mówi:
wrz 26, 2022
o godzinie 17:38
Jestem nauczycielem i mam dosyć oczerniania nas przez często w ogóle niezorientowanych rodziców.Nie my odpowiadamy za zdalne nauczanie- wykonujemy swoją pracę na prywatnym sprzęcie i płacąc za prąd i internet z własnej kieszeni, gdy uczniów trzeba prosić by chcieli uczestniczyć w lekcji. Sama podczas zdalnego słyszałam jak ktoś podpowiada dziecku, jak rodzina rozwiązywała mi sprawdziany….itd. Mam dosyć…za rok odchodzę. Zapraszam tych przemądrzałych do pracy w szkole. Najwięcej pretensji często mają ci co sami w szkole ledwie zdali.
Anonim mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 22:36
Masz dzieci?? Ja mam,nie wystarczy telefon!! Na niektóre lekcje trzeba ciągle coś drukować, otwierać w dziwnych programach, niektóre telefony tego nie ogarniają. Do tego jeszcze trzeba pilnować żeby te dzieci słuchały na tych lekcjach. Bo niestety, ci co chcą, to sluchaja, a ci co nie, to cieszą się z laby i robią co chcą!
Zuzanna mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 22:34
Uważam nauczanie zdalne za czystą głupotę, uczniowie udają że są na lekcji poprzez powidzienie raz „jestem” i drugi raz „dowodzenia”. Już pomijając sam fakt głupoty tego, to kto zapłaci rodzicą za super drogi prąd? Jeżeli mają być przerwy w zasilaniu, to nauka zdalna będzie idealna wręcz. Lekcje będą ustalane w danych godzinach, żeby nie były w trakcie owej przerwy i tak dalej. Znowu pajactwo i imbecylizm z tego wyjdzie, i pozbawi dzieci nauki i kontaktu z rzeczywistością.
Beata mówi:
wrz 26, 2022
o godzinie 21:07
„rodzicą”, ,”pajactwo” , ” powidzienie”, „dowodzenia”- rany … co to za słowa? Niektórym i zwykłe stacjonarne nauczanie niewiele dało. Zanim zaczniecie wszystko krytykować nauczcie się poprawnie pisać.
Nieznana mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 1:06
Nawet nie chcę o tym myśleć, ciekawe gdzie w domu znajdę miejsce dla 5 dzieci się uczących zdalnie. Nie mam zamiaru siedzieć jak mysz pod miotłą bo nawet ugotwać nie da się bo dzieciaki uczą się w domu. Niemowlaka nie da się zamknąć i powiedzieć że ma być cicho bo lekcje są, tak jak było ostatnim razem, nauczycielka za dużo żądała a w domu nie da się dzieci w dzień posadzić jak lalki na półkach i powiedzieć że mają leżeć aż ich nie wezmę spowrotem albo że nie mogę oddychać bo ich rodzeństwo się uczy i mają siedzieć cichuteńko. A kto zapewni sprzęty do nauki zdalnej bo ostatnio dzieciaki potrafiły załatwić mi tak sprzęty że do dzisiaj spłacam a naprawa drożej wychodzi niż nowe urządzenia, internet też kosztuję, prąd całkowicie zdrożał. To co ja mam kupić nowe sprzęty, opłacić jeszcze wyższy prąd, mieszkanie, abonament bo dzieciaki muszą mieć i wychodzę na czysto bez jedzenia bo też poszło wgórę. I jak mam iść do pracy skoro dzieciaki będą w domu a bez opieki nie można zostawić ich samych. A węgiel to z skąd nabrać mam, może rośnie na polach to pójdę i sobie uzbieram . Sprzęt owszem państwo dało szkołą a w szkole to dają swoim znajomym bo syn nie dostał aby mógł się uczyć a potem oddać do szkoły. Czasem mam wrażenie że dobrze by zrobił Putin, jak by uruchomił bomby atomowe bo wreszcie by się skończył koszmar, Covit-19 i teraz co nas po woli zabija drożyzna. Nie wspomnę już o tym jak człowiek człowiekiem gardzi co raz gorzej.
Duliq mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 18:28
Kto zapłaci za internet? Kto zapłaci za nadmiar zużycia prądu?
Daria mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 13:01
Wszystko idzie zgodnie z planem – jak nie srovid to brak opału dla szkół
Anonim mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 5:04
A kto będzie ich pilnował w domu jak bede w pracy? Przez ostatnie zdalne syn ma zaległości a teraz we 2 sami w domu mają być
Monika mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 9:33
Ponieważ będzie limit na prąd to niestety ale w takim przypadku państwo będzie chyba musialo rodzicom pokryć koszty nauki zdalnej. Dlaczego my mamy ponosić wszystkie koszty a szkoły mogą być zamknięte.
Volland mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 7:04
Internet internetem, ale naładowanie telefonu 10-100% kosztuje jakieś 2 grosze
Mama i nauczycielka mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 6:36
Jestem mamą dwójki dzieci w klasach 1-3 i nauczycielem.
Aż ciarki mnie przechodzą na myśl o zdalnym nauczaniu.
Jak mam prowadzić lekcje . Około 6 ciu dziennie, z cichego pokoju, gdy jednocześnie obok moje dzieci na komputerach uczestniczą w lekcji.
Z pracy komputera ja nie dostaję ( Choc wszyscy moi znajomi którzy świadczą pracę dla firmy, dowolnej sprzęt zawsze dostawali na użytek pracy oczywiście) ja muszę kupić swój komputer, swoją kamerę i słuchawki. Jestem matematykiem więc przydałby się tablet graficzny, bo inaczej ciężko się prowadzi „normalnie” lekcję.
Moje małe dzieci często potrzebują pomocy do obsługi komputera,są małe więc to zrozumiałe, więc mam opuszczać swoją lekcje wtedy?
Poza tym. Muszę zapewnić też swoim dzieciom opiekę, to dla mnie ważne. To nie praca przedstawiciela, który gdzieś dzwoni ale jednocześnie też ugotuje np obiad.
Moje dzieci też potrzebują zjeść coś w trakcie dnia, a ja przerwy między lekcjami 5-10 min.
Poza tym po tylu godzinach wpatrywania się w ekran oczy i głowa wysiadający. A wieczorem trzeba siąść u kolejne lekcje na następny dzień przygotować.
Poza tym, ogrzewanie. Mam swoje gazowe. Mam grzać całą dobę sama, czyli sama swoje „miejsce pracy” ogrzewać, bo państwo/ mój pracodawca na to nie ma.
Dostaję tyle samo pieniędzy, ale koszty ponoszę z tego tytułu ogromne.
Roszczeniowi rodzice powiedza, że każdy tak ma.
No właśnie nie każdy. Sporo osób bierze wtedy wolne, idzie na jakiś zasiłek i pilnuje swoich dzieci. Gdy ja tak zrobię, to nie zrealizuje materiału na ten rok, a tak muszę i koło się zamyka.
Po ostatnim zdalnym niszę już okulary i kręgosłup ciągle boli.
Do tego to ciągle narzekanie na nauczycieli. Okropność.
Uważam się za dobrego nauczyciela, myślę że uczniowie też tak sądzą. Ale od tego wszystkiego co się dzieje poprostu odechciewa się uczyć.
Pracujący rodzi mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 22:07
Hipokryzja
Pracujący rodzic mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 22:08
Hipokryzja
krak mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 5:51
Nawet jak będą zajęcia zdalne, będę pracować ze szkoły. Dość używania swojego sprzętu, internetu i prądu. Dość szopki pt. zdalne nauczanie! Zapłacą Rodzice, Nauczyciele a przede wszystkim Dzieci.
Mama mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 17:59
Już nie wiedzą co zabrać Polakom z okazji przyjęcia przybyszy nie dosyć że za wszystko jedzenie prąd płaci za nas i za to by oni mieli za darmo to jeszcze szkoły pozamykać a dzieci mają same w domu sobie radzić co to ma wogule znaczyć.Dziecom niepełnosprawnym pozabierano świadczenia jak mam zostawiaç gromadę dzieci w domu i liczyć na to że same się będą uczyć i sama iść do pracy to jest nie wpożadku wobec rodziców oraz dzieci dość tych poronionych pomysłów.
Obserwator mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 16:22
Ciekawe jakie będą wyniki z egzaminu ósmoklasisty. Chyba nie najlepsze
Franek mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 18:18
Jakim niby cudem mieli by mieć słabe wyniki skoro nie mają zdalnego w 8 klasie a egzamin jest tak samo ułatwiony jak rok wcześniej. idiota
Anonim mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 22:34
Uważam nauczanie zdalne za czystą głupotę, uczniowie udają że są na lekcji poprzez powidzienie raz „jestem” i drugi raz „dowodzenia”. Już pomijając sam fakt głupoty tego, to kto zapłaci rodzicą za super drogi prąd? Jeżeli mają być przerwy w zasilaniu, to nauka zdalna będzie idealna wręcz. Lekcje będą ustalane w danych godzinach, żeby nie były w trakcie owej przerwy i tak dalej. Znowu pajactwo i imbecylizm z tego wyjdzie, i pozbawi dzieci nauki i kontaktu z rzeczywistością.
Gość mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 12:37
A kto rodzicom dołoży do opłat? Sama utrzymuje dom i dziecko za najniższą krajową. My utrzymujemy innych ludzi bo wojna. Ok możemy pomóc wysyłając żywność, ubrania wiadomo. Polska przyjęła uchodźcom raptem tego brak,podwyżki węgla,energii…Już mnie Energa poinformowała że od 1 stycznia 2023 r 100% więcej będę płaciła za prąd!!!! Kto mi na to da????? W rządzie powinni pomyśleć o Polakach jak im pomóc a nie jeszcze dokładać problemów. I tak jest ciężko!!!!
Coś mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 12:06
Japierdole. I ani wyrazu więcej
Pablo mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 11:35
Na zdalne nauczanie nie potrzebny jest komputer. Wystarczy telefon z internetem i tyle.
Anonim mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 15:13
A internet jest za darmo i telefon bez naładowania będzie działał
Marta mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 22:39
Masz dzieci?? Ja mam,nie wystarczy telefon!! Na niektóre lekcje trzeba ciągle coś drukować, otwierać w dziwnych programach, niektóre telefony tego nie ogarniają. Do tego jeszcze trzeba pilnować żeby te dzieci słuchały na tych lekcjach. Bo niestety, ci co chcą, to sluchaja, a ci co nie, to cieszą się z laby i robią co chcą!
kochamstupki mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 11:23
nic
Ewa mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 10:51
„Nauczanie w naszym kraju darmowe?”- kto tak rozumuje, to nic dziwnego, że są tak dziwne komentarze? Jeśli nauczanie darmowe, to by oznaczało, że prąd w szkole jest za darmo!, że szkoły są remontowane za darmo!, żeza ogrzewanie w tych placówkach nikt nie musi płacić, że nauczyciele i wszyscy inni pracownicy jak sprzątaczki cała obsługa pracują bez pobierania wynagrodzenia za te pracę?! Proszę zweryfikować i najpierw pomyśleć, zanim jeden z drugim cokolwiek napisze!!!
Okinawa mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 2:17
Szkół państwowych nie stać na ogrzewanie?
A co mają powiedzieć zwykli ludzie?
Jak będę miał w domu zimno ,to gdzie mam posłać dziecko?
Gabi mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 21:37
To wy, pseudo dziennikarze na siłę próbujecie, a wręcz domagacie się tymi swoimi pseudo artykułami , aby zamykać dzieci w domach. Co s z tego macie ??
Kiba mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 21:20
Bardzo proszę o naukę zdalną.
Sorry_but_next mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 3:29
Popieram cię
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 21:16
ERGFREAGAR glupich nie sieją sami się rodzą i ty jesteś tym przypadkiem . Zanim coś napiszesz to to przemyśl.
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 23:35
. Nic
Mira mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 20:40
Czy wy rodzice myślicie że jak dzieci chodzą do szkoły to się uczą niestety nie nauczyciele są tak sterroryzowani przez was rodziców że te wcielone diabły robią co chcą a może w tym czasie nauczycie ich choćby tego jak korzystać z toalet że sala szkolna to nie chlew a kosz służy do wyrzucania rzeczy zbędnych choćby opakowań po kanapkach a nie pchać wszystkie brudy pod grzejniki lub inne niewiarygodne miejsca czy w domu wrzucają opakowania po jogurtach sikorki po bananach do toalety
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 21:23
Nauczyciele sterroryzowani przez rodziców? Niestety, mamy takie czasy, że ludzie są coraz bardziej świadomi swoich praw, a nauczycieli to boli. Chcieliby, zeby nikt na niczym się nie znał i nie wymagał. Skończcie z narzekaniami, bo na lekcjach, zamiast pracować z dziećmi, uzupełniacie dokumentację, sprawdzacie prace, zamiast ten czas poświęcić uczniom. Skończyły się czasy, że każdy bał się nauczycielowi wytknąć błąd.
Lulu mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 13:45
Brawo. Zgadzam się
GośćRamzes mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 6:58
…zapraszam do pracy w szkole..tylko dlaczego strony oświaty pełne wakatów skoro to taka fucha?..nauczyciel nie pracuje tylko 18 godzin przy tablicy..w domu przygotowuje się do lekcji,robi sprawozdawczość z odbytych lekcji w dzienniku,przygotowuje testy ( i nie pisz mi że ma robić wciąż te same bo one krążą już w sieci),sprawdza potem te testy,rady pedagogiczne w poniedziałki a jak nie rada to szkolenie,przygotowuje konkursy tematyczne,apele tematyczne,przygotowuje plan pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami np ADHD,dysleksja, ( a zawsze kilku takich w klasie) jeździ do niektórych takich uczniów na naukę indywidualną, domową..,odpowiada na uwagi rodziców poprzez dziennik elektroniczny, a jak już jest wychowawcą klasy to rodzice piszą na okrągło,zastępuje chorych nauczycieli albo nieobecnych z powodu choroby ich dzieci ( nauczyciele też mają dzieci i często chore),albo wręcz,jak moja córka ma dodatkowe godziny( 25 zamiast 18 ) z powodu podzielenia wakatu bo dyrekcji tak wygodniej zamiast szukać obsady wakatu..kasjerce też liczysz tylko czas pracy przy kasie a rozkładanie towaru to już jej hobby?..sportowiec to tylko pracuję podczas zawodów a tygodnie treningów to już nie jego czas pracy?..zapraszam nawet po 2 letnim kolegium nauczycielskim przyjmują..córka ma 11 klas w których 217 uczniów i często takie atrakcje.. uczeń 3 klasy, pajac klasowy ( a takich kilku w każdej klasie nawzajem się napędzają) oznajmia spod ławki.” dzisiaj strajkuje”.. reszta klasy ma ubaw, lekcja rozwalona a dyrekcja boi się rodziców,a ty musisz mieć wyniki mimo tego..” bodajbys cudze dzieci uczył”..jak zaliczysz to wszystko to napewno 40 godzin tygodniowo ,a czasem więcej..zapraszam..w szkole mojej córki 2 wakaty z angielskiego i także z innych przedmiotów..
Grazyna mówi:
wrz 22, 2022
o godzinie 7:03
…zapraszam do pracy w szkole..tylko dlaczego strony oświaty pełne wakatów skoro to taka fucha?..nauczyciel nie pracuje tylko 18 godzin przy tablicy..w domu przygotowuje się do lekcji,robi sprawozdawczość z odbytych lekcji w dzienniku,przygotowuje testy ( i nie pisz mi że ma robić wciąż te same bo one krążą już w sieci),sprawdza potem te testy,rady pedagogiczne w poniedziałki a jak nie rada to szkolenie,przygotowuje konkursy tematyczne,apele tematyczne,przygotowuje plan pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami np ADHD,dysleksja, ( a zawsze kilku takich w klasie) jeździ do niektórych takich uczniów na naukę indywidualną, domową..,odpowiada na uwagi rodziców poprzez dziennik elektroniczny, a jak już jest wychowawcą klasy to rodzice piszą na okrągło,zastępuje chorych nauczycieli albo nieobecnych z powodu choroby ich dzieci ( nauczyciele też mają dzieci i często chore),albo wręcz,jak moja córka ma dodatkowe godziny( 25 zamiast 18 ) z powodu podzielenia wakatu bo dyrekcji tak wygodniej zamiast szukać obsady wakatu..kasjerce też liczysz tylko czas pracy przy kasie a rozkładanie towaru to już jej hobby?..sportowiec to tylko pracuję podczas zawodów a tygodnie treningów to już nie jego czas pracy?..zapraszam nawet po 2 letnim kolegium nauczycielskim przyjmują..córka ma 11 klas w których 217 uczniów i często takie atrakcje.. uczeń 3 klasy, pajac klasowy ( a takich kilku w każdej klasie nawzajem się napędzają) oznajmia.spod ławki..” dzisiaj strajkuje”.. reszta klasy ma ubaw, lekcja rozwalona a dyrekcja boi się rodziców,a ty musisz mieć wyniki mimo tego..” bodajbys cudze dzieci uczył”..jak zliczysz to wszystko to napewno 40 godzin tygodniowo ,a czasem więcej..zapraszam..w szkole mojej córki 2 wakaty..
Rodzic mówi:
wrz 23, 2022
o godzinie 11:59
Dzieci w starszych klasach w szkole podstawowej mają więcej godzin lekcyjnych tygodniowo niż nauczyciel tablicowych.A też w domu czeka odrabianie lekcji,nauka i inne rzeczy więc przestańcie płakać jak Wam źle.Przygotowywanie prac dla dzieci…większość nauczycieli zrobioną raz notatkę przekazuje przez długi czas.Ściągnięcie gotowej kserówki i przekazanie jej uczniom do druku tyle czasu zajmuje(bo z takimi pracami się spotykam np.z biologii)czy skierowanie strony w ćwiczeniach jako kartkówka…i fenomenalne wydrukujcie w domu bo ja mam limity w szkole.A w domu niech drukują setkami….Nie macie prywatnego sprzętu na zdalne ale od dzieci wymagacie.A nie było przypadkiem dofinansowań do sprzętu dla nauczycieli.Wredni rodzice,faktycznie wredni vo mają dosyć dokładanie w szkole do rolet,farby i innych rzeczy.Oczywiście są wyjątki,perełki z powołania.Ale większość się nie wysila.
ergfreagar mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 19:14
a widzicie kmiotki nauka kosztuje prawda? a może by tak wreszcie zacząć dbac o szkoły i nauczycieli i docenic ich pracę zacząć wychowywac dzieci a nie tylko je robić
Xxx mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 8:53
Nikt nauczycieli w szkole nie trzyma na siłę.Coś się w głowach popsuło.Roszczeniowe bydło.Skoro rodzice to kmioty to kim są nauczyciele?Skoro dzieci są takie okropne to czas zmienić zawód,bez sensu się męczyć.
Dora mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 14:58
Więcejtakich epitetów i w szkołach przybędzie wakatów.
Rodzic mówi:
wrz 26, 2022
o godzinie 8:53
Śmiech na sali…Szanujcie nas bo odejdziemy z pracy i sami uczcie swoje dzieci hahaha i tak te wasze zdalne lekcje to nauka rodzica.Wydrukujcie sobie notatkę bo ja mam problem z netem,filmik na całej lekcji a potem nauczcie się tematu z podręcznika…
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 16:37
Mam dwoje dzieci w wieku szkolnym S.P. Wychodzę z domu do pracy o godz. szóstej albo o jedenastej (tydzień na tydzień). Internet mam z abonamentu telefonu 3 GB. Posiadam w domu laptop zakupiony rok temu. w dobrym stanie mało wykorzystanym z racji limitu internetu.
Reasumując, mam pytanie kiedy syn i córka mogą jednocześnie na jednym komputerze być na zdalnym, jak się mają dzielić a tym samym wytłumaczyć że trzy giga „wyszło w dwa dni”.
Azium mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 3:33
Zwiększ internet na 3gb na dłuższą metę jest ciężko
Kika mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 10:01
A kogo to interesuje, Twoje dzieci to o nie dbaj. Komputer i internet zwykła rzecz w XXI wieku. Dobrze, że o butach nie piszesz, że Twoje dzieci mają jedna parę i jak nająć chodzić do szkoły. Myślę, że ludziom przewróciło się w głowie i sami jie rozwiązują swoich problemów, tylko czekają aż inni za nich to zrobią. Prawie niewolnictwo, tylko jeszcze poruszać się mogą.
Zwykły obywatel mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 12:59
No jakie mądre jajo! A nie przyszło Ci baranie na myśl że nie każdego stać na stałe łącze i 2 laptopy.
Ludzie są biedniejsi z dnia na dzień ,ledwo niektórym starcza na żarcie a Ty się kobiety czepiasz i każesz Jej neta zwiększyć.
Ogarnij się i wyjrzyj poza czubek swojego bogatego nosa!!!
Rodzic mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 16:07
Jaka nauka zdalna.Już wystarczy.Dzieci gówno wyciągają z takiego nauczania.Wyrośnie pokolenie analfabetów.Już niech nie kombinują.A jeśli chcą zdalnego z powodu cen opału czy prądu to niech rodzicą zapłacą rachunki bo niestety ale edukacja w naszym kraju jest darmowa więc skoro chcą ją prowadzić na odległość raczej nie w kieszeni rodzica.Nasze rachunki też rosną.Paranoja jakaś.
Anna mówi:
wrz 26, 2022
o godzinie 23:16
Nie ważne, czy będzie zdalne czy stacjonarne nauczanie. Dzieci i tak mają w nosie naukę, szkołę i nauczycieli. A przykład idzie z domu
Rodzic mówi:
wrz 27, 2022
o godzinie 8:56
Nie każde dziecko i nie wszyscy rodzice mają w nosie.Nie można wszystkich wsadzać do jednego worka.To tak jak z nauczycielami jedni są życzliwi i zostają w pamięcie na długie lata ale są i tacy,którzy powinni zmienić zawód.Myślę,że nauka zdalna jest uciążliwa dla każdej ze stron.Zaburza funkcjonowanie domu,nie jest tak efektywne jak nauka w szkole.Jest zwyczajnie formą,która nie uczy bo nauczyciel nie przedstawi całej podstawy programowej,dzieci nie skupiają się w odpowiedni sposób ,zamiast przepracować w domu temat niestety zajmują się zupełnie czymś innym.Same sprawdziany,kartkówki na zdalnych to pomyłka.A efekty takiej nauki mieliśmy po powrocie dzieci do ławek w szkołach.Są ogromne zaległości z większości przedmiotów.Taka nauka odpowiada leniwym,daje dobre oceny za niewysilanie się. A JA WOLĘ ŻEBY MOJE DZIECKO MIAŁO 3,ALE ZWYCZAJNIE WIEDZE W GŁOWIE A NIE ZA UDAWANIE,ŻE COŚ UMIE
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 15:51
Nie rozumiecie? Polacy mają być głupim narodem, oto cała tajemnica rządzenia
Ziomek mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 13:56
Skutki takiego nauczania # głupim narodem łatwiej rządzić
JD mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 20:40
Tak myślą rodzice czy nauczyciele ze my się uczymy jak napi€rdalam¥ w CS czy co innego a kie słuchać o liczbach wymiernych
Zuzanna mówi:
wrz 25, 2022
o godzinie 22:36
Dokładnie tak jest, uczniowie w ogóle się nie uczą tylko cytuje „napierdalają w Counter-Strike”. Nauka zdalna to bardziej niż głupota ludzka
Rodzic mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 11:49
Tak wyposażyć uczniów w komputery,ponadto dac każdemu uczniowie na czas zajęć dostęp do internetu, ponadto dopłacić do zużycia prądu na potrzeby nauki na odległość. I wtedy niech sie uczą w domu.
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 14:57
oczywiście że tak:) Po co nam szkoły, zamknąć w piździec, albo zrobić z nich kościoły!
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 10:45
rodzice do szkoly
Anonim mówi:
wrz 20, 2022
o godzinie 10:02
A z jakich to niby przyczyn mieli by zmieniać system nauczania covid czy brak opału w szkołach zawsze sobie coś znajdą by się wybielić. Ciekawe czy szkoły mają komputery dla każdego ucznia skoro tak podchodzimy do nauczania to uczniów trzeba w sprzęt do nauki wyposażyć. Jeżeli do takiej nauki dojdzie to jest to upadek szkolnictwa w Polsce pod wodzą ministra Czarnka.
Ktoś mówi:
wrz 21, 2022
o godzinie 7:33
Nie mają.
Są dwie sale z komputerami.
A nauczycieli brakuje. Moje dziecko codziennie przez dwa tygodnie pod rząd ma zastępstwa, bo ich nauczyciela nie ma, i nie ma kto ich na stałe uczyć.