Pat w kolejnych rozmowach oświatowych związkowców z rządem nt. strajku nauczycieli. Wszystko wskazuje na to, że w poniedziałek 8 kwietnia rozpocznie się protest. Związkowcy skrytykowali nowe propozycje rządu. Wielu rodziców zdecydowało się nie posyłać dzieci do przedszkoli czy szkół i zająć się nimi we własnym zakresie, ale nie wiadomo jak długo ta sytuacja będzie trwać.
W piątek, 5 kwietnia, strona rządowa zaskoczyła związkowców propozycjami nazwanymi przez Beatę Szydło nowym kontraktem społecznym. W przerwie negocjacji wicepremier przedstawiła dziennikarzom na planszach wykresy i tabelki dotyczące propozycji rządu. Podwyżkom wynagrodzeń towarzyszyłoby zwiększenie pensum (tzw. godziny nauczyciela przy tablicy). Tak więc po pierwszej podwyżce, która była w styczniu, nastąpiłaby we wrześniu druga – razem 15 proc. w 2019 r., a potem podwyżki systemowe, ale zarazem wzrost pensum z 18 godzin tygodniowo do 20 lub 22 (warianty). Do tego jednak skrócenie stażu, minimalna kwota za wychowawstwo 300 zł oraz zmniejszenie obciążeń biurokratycznych nauczycieli i dyrekcji szkół.
W gimnazjach i ósmych klasach wkrótce egzaminy końcowe. Termin podstawowy w gimnazjach to 10-12 kwietnia, dla ósmoklasistów 15-16 kwietnia. Bezterminowy strajk nauczycieli od 8 kwietnia może je zakłócić lub wręcz uniemożliwić. Chociaż Beata Szydło obiecuje, że egzaminy na pewno się odbędą, a nawet wspomniała o pomocy osób z zewnątrz, to jednocześnie apeluje do związków o złagodzenie strajku. Nad tym, jak wybrnąć z problemu, mają się jeszcze naradzać wojewodowie, kuratorzy, samorządowcy i okręgowe komisje egzaminacyjne. Egzaminy trzeba nie tylko spokojnie przeprowadzić, ale zdążyć sprawdzić wyniki przed egzaminami dodatkowymi. Centralna Komisja Egzaminacyjna wyznaczyła ich termin na 3-5 czerwca dla ósmoklasistów i gimnazjalistów.
118 komentarzy
Gość mówi:
kwi 10, 2019
o godzinie 21:21
na jednym z portali opublikowano śpiewy -żałosne
elf mówi:
kwi 9, 2019
o godzinie 5:51
za 18 godzin pracy,ferie zimowe,wakacje to dobre zarobki…a co maja powiedzieć ci co ciężko pracują 8 godzin dziennie i zarabiają 1500 a czasem mniej?
Rodzic mówi:
kwi 8, 2019
o godzinie 23:20
Wolinianka jest lepsza od Gierka. Takie soczyste przemówienia to bełkotał tylko Gierek. Doczekaliśmy czasów, gdy biją go na głowę.
Małgosia mówi:
kwi 8, 2019
o godzinie 22:58
Dzięki dzieciorobom nauczyciel ma pracę. Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego utarło się mówić „głupi Jasiu”
Jan mówi:
kwi 8, 2019
o godzinie 16:30
Pegerusy się wypowiadają …….dziecioroby
Anonim mówi:
kwi 9, 2019
o godzinie 9:48
Dzięki „pegerusom” to spora część Polaków miała co jeść-i była to wartościowa żywność,a nie przesiąknięta Roundapami i innym świństwem.
wolinianka mówi:
kwi 8, 2019
o godzinie 14:11
Walczcie o własne sprawy! Zwycięstwo przyniesie powód do dumy i prestiżu… ale nie tylko dla tego. Zwycięstwo da Wam szansę naprawy błędów trwającej obecnie reformy edukacji. W perspektywie odniosą korzyści uczniowie i kraj ojczysty. Popieram Was bezwzględnie Drogie koleżanki i koledzy!
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 22:00
A co ty szpiclujesz trolu ma facebooku?! Dlatego najlepiej nie przyjmować do „znajomych ” RODZICÓW uczniów. To gdzie kto jeździ to cie GUZIK intetesuje, a za czyje to juz całkiem nie twój biznes!!
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 20:25
Może panie nauczycielki niech nie chwalą się swoimi wyjazdami na ferie czy wakacje na facebooku. Jedna w Londynie druga na wczasach w górach. Jak się mało zarabia to nie stać na takie wyjazdy bo ledwo starcza o 1- go do 1-go. Wstd
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 21:59
Chyba, że ma się np.męża, który na szczęscie nauczycielem nie jest. Ot i cała tajemnica.
anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 22:31
No jasne, jakim prawe w ogóle maja jakies wakacje!! Pewnie mydla i papieru toaletowego też nie oszczedzaja a przeciez takie biedne są //lol I jeszcze śmią się malować i kremować zoły jedne //lol
No przecież jak nauczyciel to tylko worek po kartoflach, cienka zupa na stołowce i kosz na śmieci na głowie od uczni co ? //ziew
Gość mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 19:44
Miałem zawsze ponad przeciętna w stopniach, ale nie o ocenie mowa, a wiedzy. Zawód ciężki jak wiele innych. Za trud więcej wolnego i mniejszy wymiar. Niestety inne zawody to 8 godzin a czasami ponad normatyw 12 godzin. Dlaczego nikt z nauczycieli nie zmienia zawodu skoro tak źle?Gdyby mi było za mało pewnie nie zastanawiał bym się jednej minuty.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 21:59
Ależ zmieniają, zmieniają. Nie wszyscy oczywiście – wielu kocha ten zawód tak bardzo, że jest gotowych odliczać od pierwszego do pierwszego, ale nie odchodzić ze szkoły.
Rodzic mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 19:42
Niech najpierw skorzystają, a potem będziemy się martwić. Dopóki mają takie przywileje jak mają, to będą płakać, a pracy żaden nie zmieni.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 19:24
Źle robią. Przekazują złe wartości. Szkoła wymaga reorganizacji i przeglądu kadrowego.
Gość mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 17:18
Do anonima14.31 może tobie się coś lansuje, bo nie. Jestem pracownikiem i nie przelewa mi się po kieszeniach. Pracuje równie w w trudach jak nauczyciele, ale nigdy nie pomyślałbym o strajku na taką skalę. Jako rodzic jestem tą sytuacją zbulwersowany jaki przykład dla naszej młodzieży? Miejsc pracy do wyboru.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 18:13
Zakladajac, ze dobrzy nauczyciele skorzystają z Twojej propozycje-kto bedzie uczyl. Nasze dzieci????
Magister mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 16:47
Ten, kto uczył się dobrze, albo przynajmniej średnio, nie da sobie wmówić bajek plecionych przez nauczycieli. Bo ci by chcieli, aby wierzono, że w szkole jest ciężej jak w kopalni. Niech Wam dadzą jak najwięcej, ale nie jęczcie tak nad sobą. Trzeba było iść na prawo albo na informatykę i omijać budżetowkę szerokim łukiem. Gdzie byliście jak trzeba było wybrać studia? Nauczyciele zarabiają rzeczywiście słabo, ale wiedzieli na co się piszą. Wolnych wakacji, ferii, dni około świątecznych i 18 godzin w tygodniu żaden dodać nie chce. Bo się należy.
gość mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 14:31
Ten, kto uczył się dobrze albo przynajmniej średnio z pewnością takich bzdur na temat szkoły, czy nauczycieli nie wypisuje. Wagarowicze i nieuki leczą teraz swoje kompleksy siedząc przed komputerem za pieniądze z opieki społecznej i wymyślają, aż mózg im się lasuje.
Wzorowy uczeń stypendysta mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 16:15
Ten kto uczył się dobrze a nawet lepiej zawdzięcza to sobie, nauczyciele nie uczą, oceniają poziom wiedzy, sami najczęściej mając dużo mniejsza wiedzę.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 18:44
Dziecko, gdzie ty byłeś stypendystą. Chyba w gminie :)
Gość mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 14:04
Proszę przyjrzeć się arkuszom. Ile zarabia nauczyciel mianowany? Pracownicy że stażem 39 letnim w innych również trudnych firmach z trudnym klientem zarabiają ok 3tys
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 10:32
Nauczycielu zrób sobie dziecko i kup świnie i krowę.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 10:16
Strajk bedzie,musi byc bo to jest wpisane w kalendarz opozycji przed wyborami a komunisci z ZNP I ich zolnierze nie nawidza obecnej wladzy I to jest cala prawda,czysta wyrachowana polityka
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 14:04
To prawda za strajkami nauczycieli stoi opozycja i ludzie z zewnątrz, którym PiS nie pasuje w dążeniu do NWO.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 7:44
18 godzin pensum. Koń by się uśmiał.
Anne mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 22:40
1000 zł podwyżki , na głowę upadli, pretensje do Tuska że przez 8 lat nikt nie miał podwyżek , ciekawe gdzie szły wtedy pieniądze?
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 16:58
I to netto
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 19:06
Słuchaj dalej propagandy. Za pana premiera Tuska podwyżki dla nauczycieli były.
Raaf mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 22:37
Trzeba wyrwać od PiS u ile się da bo jak wróci PO to znowu ch….j du….a kamieni kupa!
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 14:02
A by się wydawało, że nauczyciel nie głupi człowiek i potrafi zauważyć podstęp opozycji.
Pytanie od dysortografa mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 21:09
A co to jest WYCHOWASTWO nauczycielu za 2400 netto? Siedź cicho i nie przyznawaj się, że uczysz w szkole.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 9:40
I tacy właśnie teraz uczą w szkole-bardzo dobrzy i dobrzy Nauczyciele,mądrzy, lubiący swoją pracę i dzieci stanowią zdecydowaną mniejszość
Pytanie od dysortografa mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 21:07
A co to jest WYCHOWASTWO nauczycielu za 2400 netto?
Franek mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 20:58
Niech się nie mądrzy Frania, niech się zabiera do prania.
Do podatnika mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 20:48
Gdyby nie te dziecioroby to by nauczyciele nie mieli roboty. Nie ma dzieci, to nauczyciel idzie na zieloną trawkę, a Ty nie masz emerytury, bo nie ma komu na nią pracować bezmyślny podatniku.
XXXXXXXX mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 21:13
Lepiej dla całego społeczeństwa wyuczyć dziesiątą część uczni a wartościowych, a niżeli dziewięćdziesiąt procent nieuków,darmozjadów, obiboków wałęsających się po ulicy których utrzymujemy my podatnicy.
NAUCZYCIEL 10000 TYŚ mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 20:32
Ty ekonomista w szkole się zatrudnij! Jak zarabiasz 2000 zł netto to zazdroszczę, nie widziałam takich pieniędzy! I jako nauczyciel nie pracuje 18 godzin tygodniowo, masz zle dane. Chyba cie tvp oklamuje:D Szkoda, że mózgu się nie da kupić w paru przypadkach….
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 19:35
Nowe fury i domy nauczycieli, a co was obchodzi?! Brać kredyty i stawiać domy! Kto broni?
ekonomista mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:54
ja musze zapier….. minimum 40 godzin tygodniowo, a nauczyciel minimum 18.
ja zarabiam 2000 zł netto a nauczyciel 3000 zł netto
ja mam w ciagu roku 24 dni urlopu a nauczyciel 24 dni + ferie + wakacje
ja zapier…. w deszcz i snieg a nauczyciel zawsze w ciepłym i suchym
żle wam? mozemy sie zamienic…
macie lepsze wykształcenie? i tak wiekszość z was ma je kupione i dlatego sobie nie radzicie z młodzieżą bo nie potraficie…
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 19:44
I co się dziwić dzieciom jak mają takich rodziców jak ekonomista.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 20:45
Człowieku rzuć swoją pracę i zapier….. uczyć uczyć do szkoły. 18 godzin i 3000 netto nie zastanawiaj się. W sekrecie Ci powiem że ja mam netto 2400. Z dodatkiem za wychowastwo, 14 % staż, motywacyjny. Za godzinę nadgodzin 12 zl na rękę.
Zimą jest zazwyczaj zimno, ale nie pada na głowę.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 21:16
masz za wychowastwo czy wychowawstwo?….Myślę,że powinni Ci obniżyć za nieznajomość ortografii.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 7:37
oprócz „wychowastwa”-bez jednego „w” -masz ponad 80 dni urlopu,3 lata urlopów zdrowotnych,13 pensję,wczasy pod gruszą,dodatek bożonarodzeniowy-a te 12 zł dostajesz nie za 60 minut pracy-tylko 45 minut-z czego jeszcze 10 należy odliczyć na wejście,wyjście,rozpakowanie,spakowanie itp.-konkretnej pracy pozostaje jakieś 30 minut.24 zł/h dla niedouczonego nauczyciela-to stanowczo za dużo
Kim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 21:50
Nie marudź tylko rzuć łopatę i składaj aplikację na stanowisko nauczyciela stażysty.
Powodzenia !
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:24
Strajku nie będzie ponoć dogadane
podatik mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:01
Jestem za strajkiem, skoro rząd ma pieniądze na obiboków i na dzieciorobów, to dlaczego by nie miał dla nauczycieli. Dziecioroby do pracy za drobne pieniądze niech pracują praca uszlachetnia człowieka, a nie robota, robota w płodzeniu patologii.
Kos mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:43
Fakty zamiast powielania fałszywych mitów !
Od 2012 do 2018 roku – przez siedem lat – nauczycielskie płace wzrosły o 374 zł, czyli o 12 proc.
To śmiesznie mało w porównaniu z pięcioma latami 2007-2011 kiedy zarobki wzrosły o ponad 900 zł, aż o 48 proc.
Przyrost pensji nauczycieli był wyższy od przyrostu średniej krajowej tylko w latach 2009-2011.
A potem zaczęła się nauczycielska mizeria.
Od 2012 roku wzrost wynagrodzeń nauczycieli wyniósł 374 złotych.
W tym samym czasie średnia krajowa wzrosła o 1063 złote.
Trudno się dziwić, że podwyżki w ostatnich latach nie satysfakcjonują nauczycieli.
Ich wysokość nie tylko nie zapewnia wzrostu dochodów takiego jakim cieszą się inne grupy zawodowe, ale prowadzi do
wyraźnego relatywnego obniżenia zarobków.
Tak jakbyśmy jako społeczeństwo cenili nauczycielską pracę coraz mniej.
Nauczyciele mają poczucie, że zarabiają coraz mniej, bo oceniając swój poziom życia ludzie porównują się z innymi.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:21
Polityka
Srebrna Tower mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 16:06
Strajk bezterminowo ,aż znienawidzona i nieudolna dyktatura zrezygnuje z władzy sama .
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 14:32
Ludzie. Piszecie o tych, ktorym na woele godzin kazdego dnia powierzacie swoje dzieci. Ktorzy mają realny wplyw na ich wychowanie. Od ktorych często oczekujecie więcej, niz od siebie. Skoro tak zle myslicie o nauczycielach zabierzcie dzieci do domów, bo coz z Was za rodzice, skoro oddajecie potomstwo w tak niewlasciwe ręce???? Zapraszamy do szkół. Pracowac po 18 godzin w tygodniu. Miec ferie, wakacje. Pensji cale 2.2 po kilkunastu latach pracy. Aaa, zapomnialbym-jeszcze darmowe wycieczki za Wasze pieniadze w towarzystwie Waszych dzieci. Etatow mnóstwo. Będzie wiecej bo nikt przt zdrowych zmyslach w polskiej oswiacie w takim kształcie tkwic nie będzie. Zapraszamy. Sprobujcie tego miodu. Wtedy y wrócimy do tej rozmowy. Na poczatek proponuje po kilka godzin dziennie w swietlicy. W jedynce czy w dwojce.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:12
Posylajac dziecko do jednego z przedszkoli a wyjścia nie mam codziennie myślę czy się tam dziecku krzywda nie stanie pod tym pseudo fachowym okiem wielkiej Pani nauczycielki na którą mieliśmy nieprzyjemnośc trafić (do reszty nic nie mam w tej instytucji), cokolwiek się stanie czy wydarzy to ona nigdy nie widziała a dzieci kłamią nawet kiedy pół grupy twierdzi to samo, i takiej podwyżkę, niby za co?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 22:17
To zglos to do przelozonego pani. Albo zmien przedszkole. Nie wysylaj dziecka w miejsce, w którym dzieje mu sie krzywda. A
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:56
Do świetlicy koniecznie i na dyżury!
Rodzic mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 13:33
SMA1 popieram Cię w 100%
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 13:14
To strajk polityczny. Bronek ich wmanewrował. A niby mądrzy i inteligentni. W sumie nawet gdy dostaną te judaszowe srebrniki przegrają na dłuższą metę.
Kos mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:14
„…Przytłaczająca większość szkół to ośrodki indoktrynacji religijnej, indoktrynacji dokonywanej pod pretekstem konkordatu, konstytucyjnych gwarancji wolności religijnych oraz „wartości chrześcijańskich” wpisanych do ustawy oświatowej.
Przymus religijny zaczyna się w przedszkolu – dziecko, które miałoby nie uczestniczyć w zajęciach z religii, zostanie ukarane wyprowadzeniem do innej sali.
W polskich szkołach propagowanie religii jest na pierwszym miejscu przed wszystkimi innymi zdaniami.
Oprócz lekcji religii jest wiele innych zajęć i wydarzeń religijnych, odbywających się często kosztem zajęć świeckich.
Ściany obwieszone są krzyżami i materiałami o charakterze religijnym.
Duszna, klerykalna atmosfera szkoły, pełna słodkiej obłudy, podszyta jest lękiem. Lęk ogarnia wszystkich i uniemożliwia normalną naukę.
Żaden nauczyciel nie odważy się w takich warunkach mówić prawdy – o dziejach kościoła i jego roli w historii Polski, o powstawaniu i ewolucji religii, o społecznych i psychologicznych funkcjach religii, o tolerancji, równości, wolności od przesądów, o niedyskryminowaniu…
Polska nie jest suwerenna w zakresie edukacji – polską edukacją rządzi Watykan i jego ludzie.
Dlatego jesteśmy dziś tu, gdzie jesteśmy…” – prof Jan Hart
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:40
15:14 Co nam cytujesz jakiegoś zdiablonego ateistę „Lęk ogarnia wszystkich i uniemożliwia normalną naukę”- koń by się uśmiał!
Dla mnie i większości Polaków autorytetem jest Jan Paweł II, który powtarzał Polacy brońcie krzyża, brońcie wiary, Pana Boga w swoim życiu stawiajcie na pierwszym miejscu. Twoim wzorcem jest ateista J. Hart twój wybór.
Są dwie drogi, które zależą od naszego wyboru. Opowiadamy się albo za Bogiem albo za szatanem, innej opcji nie ma!
Wiadomo, że po śmierci staniemy przed Panem Bogiem, nie przed J.Hartem!
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 19:10
15:14 Nie cytuj mi Hartmana tego zboczeńca, bezbożnika i anty polaka, który sprzedał duszę diabłu.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 19:22
Nie Hart a Hartman walczy o legalizację kazirodztwa – to mi dopiero autorytet!
„Lęk ogarnia wszystkich i uniemożliwia normalną naukę”- chyba na zajęciach z takim zboczeńcem.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 16:09
Gdy skończą się miliardowe dotacje dla Rydzyka ,to będą pieniądze dla nauczycieli.
sma1 mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:40
Osobiście nie dałbym im nawet 1 zł podwyżki i nie dlatego że się im nie należy każdy ma prawo do dobrej płacy za swoją prace ale za podejście do tematu zamiast merytorycznych argumentów posuwają się nawet do kłamstw byle osiągnąć cel .Egocentryzm to jest główny problem nauczycieli
Znam to mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:27
Najpierw zabrać przywileje, bo o tym to każdy nauczyciel nic nie mówi. Tylko cały czas źle. Wiem, bo ja też mam nauczycieli w rodzinie. Należy się Państwu, bo kiedyś dali i tak się ciągnie. Kodeks pracy a nie karta nauczyciela. Jak wszyscy inni obywatele. 8 godzin posiedzą w szkole to wszystko trzy razy posprawdzają. A w wakacje nadrobią co tam jeszcze zostało, bo wolnego będzie 26 dni. I w ferie też popracują uczciwie. Nikt pracy do domu brać nie będzie. Nigdzie nie ma mile widzianych zwolnień lekarskich, więc nie rozumiem dlaczego w oświacie miało by być inaczej. Rada pedagogiczna jest raz na jakiś czas, na pewno nie co tydzień i nie co dwa. Nikt nie kwestionuje, że mają ciężką pracę, ale kto nie ma? Wielu rodziców nie chodzi ze swoimi dziećmi na rozpoczęcia i zakończenia roku, bo urlopu też wziąć nie mogą. Ale nauczycielskie dzieci mają rodzica przez większość wakacji, inne dzieci już nie. To jest już takie wyuczone biadolenie, wszyscy mamy czasem pod górkę. Nie można mieć wszystkiego.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 13:49
Popieram to ja codziennie zakrzaniam ledwo żyje a ci a to ferie a to wakacje to tamto aż mi ciśnienie skoczyło i mało i mało
Frania mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:01
Kuriozalny sposób myślenia @ZNAM TO trafnie określił Melchior Wańkowicz pisząc, że cyt. „…Szewc zazdrości kanonikowi, że został prałatem…”
O polskiej zazdrości, która ma poczesne miejsce w kanonie cech narodowych, powiedziano i napisano wiele.
Jak się tak wczytać i wsłuchać, to wychodzi na to, że zawistni jesteśmy jak pies ogrodnika i jedno nas tylko cieszy bardziej od własnego sukcesu – cudza porażka.
Dlaczego Polak może o sobie powiedzieć, że może raczej przetrzymać własne niepowodzenie niż powodzenie bliźniego.
Olka mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:40
Skoro są pieniądze na np 500+ cna każde dziecko czy emeryturę dla kobiet które jednego dnia zawodowo nie przepracowały to tym bardziej powinny być za ciężką pracę nauczycieli, pielęgniarek, lekarzy czy policjantów.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 13:51
To dla najsłabszych jest człowieku nie wiesz po co są społeczeństwa po to aby pomagać słabym? A niby tacy mądrzy a takie wpisy
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:52
To mam nadzieje ze pracujesz na tych najsłabszych!
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:59
Wolę pracować na najsłabszych a nie na grupę cwaniaków i złodziei słowa Tuska: ” Po to Platforma ubiegała się o władzę, aby życie w platformie dla ludzi było lżejsze”.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 16:02
Dlaczego słaby? bo głupi ,dlaczego głupi ? bo słaby.Kwadratura koła.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:06
Odezwal sie slaby i ten co potrzebuje. Walczcie nauczyciele, nie dajcie gdyz wasza praca warta jest godziwej placy. A slabsi? Dostali juz swoje 500 tak wiec maja za co siedziec w domu.
Jana mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 14:48
Ale w tym wszystkim chodzi o zupełnie coś innego.
Nauczyciele w sumie nie są dużą grupą wyborców więc grupa trzymająca władzę ich olewa.
Emerytów jest kilka razy więcej i bardziej są podatni na manipulację prowadzoną przez abonamentowe środki masowego manipulowania.
Dodatkowa kwota niby emerytury dla wszystkich emerytów to najbardziej bezczelna politycznie jazda po bandzie, bo nie mogę inaczej nazwać pomysłu jednorazowego wypłacenia tysiąca złotych brutto niemal dziesięciu milionom ludzi tuż przed wyborami.
Trudno przypomnieć sobie przypadek tak ewidentnego kupowania głosów.
Mamy do czynienia z polityką budżetową pełną hipokryzji i niebezpieczną.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:19
Jestem synem, mężem i ojcem nauczycielek. Kiedy byłem dzieckiem zawsze na rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego szedłem sam, bo mama musiała być u siebie w innej szkole. Wtedy bardzo zazdrościłem kolegom. Żona nauczycielka. A więc czasy egzaminów, czas matur, zebrania z rodzicami,rady pedagogiczne, itp. Pensum 18 godzin. Laik powie co to za wymiar pracy, ale… dodatkowe sprawdzanie kartkówek, wypracowań, czytanie lektur, konspekty, itp. Czas matur to czas wyłączony z życia rodzinnego. Wówczas i ojciec, i matka. Choroba kogokolwiek tj. żony, dziecka „widziana” niemile. Dzieci w klasie bez opieki, zaległości w realizacji materiału, itp.
Problem obecnych strajków rozumieją tylko nauczyciele i ich bliscy. Czasem niektórzy rodzice uczniów. Inni zadają pytanie typu czego oni chcą.
Popieram nauczycieli i trzymam kciuki by starczyło im sił i wytrwałości w dalszej walce o swoją godność. Pozdrawiam
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 14:50
Dziękuję za ten wpis. Również miałam rodziców nauczycieli i wspominam jak nie mieli dla mnie czasu. Jakieś zebrania, szkolenia. Stosy zeszytów do sprawdzania.
Andrzej mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:33
Kolego a ja jestem TYLKO mężem nauczycielki…Roboty nie zazdroszczę, wymagająca ciągłej edukacji, studiów i pracy z drugim młodym człowiekiem, ale 1000zl netto??? A wiesz ile mają dodatków…pracują po 18h ale maja możliwość kolejnego pół lub calego etatu i nadgodzin…na tym zakończę bo zacznie sie burza…
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 20:56
Andrzeju nie jesteś w temacie, a twoja żona spali się ze wstydu, część dodatków dawno zabrana, a jeśli chodzi o dorobienie to tak , ale tylko pół etatu więcej nie można, ale większość nauczycieli jest na gołym etacie. Zaraz ktoś napisze, że korepetycje dają, tylko nie wszystkich to dotyczy, bo nauczycielki przedszkola i klas początkowych takich przywilejów nie mają.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:26
Nie mam w rodzinie nauczycieli jednakze popieram ich strajk. Praca z ludzmi a szczegolnie z dziecmi jest bardzo trudna i trzeba ja naprawde kochac aby wykonywac ten zawod. Maszyne mozna zamknac, czlowieka niestety nie. Szanujmy zawod nauczyciela, szanujmy ich za to ze opiekuja sie naszymi dziecmi, szanujmy ich za przekazywanie wiedzy, szanujmy ich za cierpliwosc i za wszystko co jest wpisane w zawod nauczyciela.
gość mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:00
To ma być podwyżka o 990 zł brutto dla nauczyciela dyplomowanego i 730 zł brutto dla stażysty. Jakoś nikt z negatywnie oceniających nauczycieli nie zastanowi się, że ze strony rządowej negocjują ludzie zarabiający kilka a może nawet kilkanaście razy więcej od pedagogów. Wczoraj podano, ze jeżeli minister Zalewska nie dostanie się do Brukseli, to straci na tamtejszych poborach w ciągu 5 lat kadencji, 3 miliony złotych. Nie mówiąc o wielu przywilejach, jak np. bezpłatne mieszkanko w Brukseli czy darmowe loty samolotem. Dla takich korzyści właśnie pchają się do europarlamentu, a ty „ciemny ludu” na nich głosuj.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:41
A to inni kandydaci tego nie dostaną ? A ci z tej koalicji niemieckiej nie dostaną ?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:31
A co ma do tego koalicja niemiecka, nie wytykaj nosa zbyt daleko lepiej trzymaj sie swego.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:56
No tak do PE „pchają się ” sami PiS-owcy – tam nie ma przedstawicieli oPOzycji
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:38
Takie zarobki!! Coz tacy moga wiedziec o zyciu przecietnego czlowieka. To dlatego ta p-s szlachta sie tam pcha. Cos chyba nie tak bo zachodni europarlamentarzysci az tak wysokich zarobkow nie maja:)
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 10:53
Polityczna ustawka przed wyborami.Niech poczekaja chwile Schetyna obiecal 1000 netto po wyborach Troche cierpliwosci osiem lat czekaliscie I figa z makiem a teraz chcecie wszystkp naraz.Czysty przypadek?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:07
Schetino to im nawet figi nieda :) za duze ma dlugi w stosuku do kolesi ktorzy juz stracili na paliwie i fajkach hahahaha.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 10:00
Mało wiesz i dużo bzdur piszesz.”Słuchaj” że zrozumieniem. O zadyme ptetensje do rządu! Niszczą szkołę, a Wy rodzice widzicie tylko wine pedagogów. W szkołach dzieje się źle i o to walka.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:42
A kto robi zadymę rząd czy ZNP ?
Hermenegilda mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 14:58
Niewątpliwie grupa trzymająca teraz władzę w tym kraju czego się nie dotknie to spie….
Przecież to oni na początku marca br. zorganizowali tzw. „sobotę cudów” obiecując rozdawnictwo nie swoich pieniędzy przed wyborami.
Wcześniej miliardy złotych bezsensownie przeznaczyli na instytucje ogłupiające ludzi.
Natomiast dla nauczycieli mieli sugestię żeby się rozmnażali to dostaną 500+, albo łgali, że nauczyciel zarabia prawie tyle co poseł.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:16
Masakra co za wpis
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:45
Grupa trzymająca władzę – masz na myśli POprzedni rząd?
Korleone mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:08
„…Ludzie ograniczeni, a przy tym fanatycy, stanowią plagę ludzkości.
Biada państwu, w którym tacy ludzie mają władzę.
Są nietolerancyjni i pozbawieni wszelkich skrupułów.
Uważają, że cały świat kłamie, a tylko oni mówią prawdę…” – Mikołaj Gogol
Wyborca. mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:49
Rząd mówi, że tylko tyle jest w budżecie i więcej dać nie może, by nie rozwalić finansów państwa. Rozumiem to, wolę mieć w portfelu pieniądz o określonej sile nabywczej niż tysiące, później miliony g. warte.
Czy wśród związkowców nie ma ekonomistów?
Dążenie do natychmiastowych podwyżek stawia rząd pod ścianą(ten czy inny- inny tego nie uniknie ) , czy mają być dodrukowane puste pieniądze? To grozi inflacją, czy tego chcecie?
My tuż przed emeryturą (rok, dwa , pięć ) czuliśmy na własnej skórze super inflację i późniejsze zaciskanie pasa zaprojektowane przez pana ekonomistę o światowej sławie, co się odbija do dzisiaj czkawką.
Zastanówcie się drodzy pedagodzy,szanuję Was i Waszą pracę, codzienne użeranie się z niesfornymi dziećmi i ich rodzicami roszczeniowymi,ale- nie lepiej jeść małą ale kaloryczną łyżeczką niż wielką łyżką się zachłysnąć, mieć pękaty portfel i płacić za przysłowiowe zapałki 50 zł.???
ps. Kiedyś nauczyciel miał szacunek i prestiż mimo skromnych zarobków. Zostało to stracone przez ostatnie lata. Jaki błąd popełniono?Tak z ręką na sercu, odpowiedzcie. Model wychowania bezstresowego to droga donikąd?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:59
Inflacja? Rzad rozdaje pieniadze na prawo i lewo a tam gdzie naprawde sie nalezy to ich nie ma. Rzad na rozmanazanie dzieci byl chojny, rzucil nawet wielodzietnym babciom co moze nigdy nie pracowaly, natomiast dla niepelnosprawnych byl bardzo skapy i nie dal prawie nic. Dzieci coraz wiecej a nauczycieli bedzie mniej i mniej. Pedagogom jak najbardziej podwyzka sie nalezy i nie grozi im ani zachlysniecie ani pekaty portfel. Nauczyciel zawsze moze zmienic zawod i kto wtedy bedzie edukowal rozmnozony kraj, byc moze babcie albo sami rodzice.
Wyborca. mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 13:09
Mody jesteś, nie pamiętasz inflacji i później cięcia zer o 4 by pensje nie szły w miliardy. Skoro rząd niby rozdaje pieniądze na prawo i lewo, to znaczy że je ma w budżecie. Czy przyznanie emerytury matce, kobiecie która wychowała 4 i więcej dzieci nazywasz rozdawnictwem? Przecież te dzieci dzisiaj pracują i płacą podatki na wypłaty w budżetówce, drogi, mosty, pomoce naukowe itp.Gdyby nie Ona, poświęcająca swoje aspiracje zawodowe,prestiż, przyszłą emeryturę dawno mielibyśmy kryzys demograficzny. A dlaczego tak lekką ręką budżetówka przyjmowała od lat 13 pensję? Z ręką na sercu – nie wypracowała jej w minionym roku. Efekt pracy nauczycieli widać po latach. Społeczeństwo jest wyedukowane, sprawne technicznie, oczytane w internecie i bibliotekach. Należy się więc im ta 13 pensja do dochód narodowy wypracowują ich uczniowie. 13 emerytura jak najbardziej się należy, przez 60 lat nikt na to nie wpadł by wynagrodzić dawnych pracowników, którzy wstydzili się iść na L4 gdy byli chorzy, antybiotyk i jazda do pracy. Tak pracowali Twoi dziadkowie i być może rodzice. Grypa? Epidemia? całe zakłady produkcyjne kaszlały i pracowano bez przerwy. Trochę nieuważnie przeczytałeś Anonimie z Kwi 6, 2019
o godzinie 17:59, o pękatym portfelu , chodziło mi o małowartościowe pieniądze z dodruku. Szanujmy polski budżet, dążmy do kompromisu a nie walki na być albo nie być. Dążmy do porozumienia a nie awantur. Kontrolujmy nadwyżki wypracowane dzisiaj by każdy pracujący miał godne życie. Kompromis nie jest grzechem.
Kadra nauczycielska oczekuje zapłaty za dni strajku, ok, ale nie bezterminowego, strajku bez szans porozumienia ale z oczekiwaniem przedwczesnych wyborów. 6 -8 lat temu nauczycielom wystarczało hasło ” piniędzy nie ma i nie będzie”cytat JVR. Strajków nie było, dlaczego? Jak się znalazły pieniądze, strajki. Pytam , kto następny z polskim kapitałem ? Administracja samorządowa, państwowa, Poczta Polska, polskie banki – pracownicy, Policja, szpitale, rehabilitacja…. reszta jest w rękach potentatów zagranicznych lub prywatnych.
Pytasz kto będzie uczył ? Nauczyciele z pasją, kiedyś klasa 30-34 osobowa nie stanowiła problemu.Dawali radę, mieli posłuch. Teraz potrzeba znowu 40 lat wychowania by przywrócić prestiż wielu zawodów, nie tylko nauczycielskiego.
Dziękuję za uwagę.
Anonim mówi:
kwi 7, 2019
o godzinie 15:27
Bardzo rozsądna wypowiedź – dzięki!
Wyborca. mówi:
kwi 8, 2019
o godzinie 1:01
Dziękuję- WYBORCA.
Po ostatnich informacjach, braku 100% porozumienia a tylko 33,3333 % jest mi niezmiernie smutno.
Chce się krzyczeć : Quo vadis Domine?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:45
Nauczyciele to cwaniaki, nowe fury domy i mieszkania na pokaz ale mało i mało bida aż piszczy. Rodzice wam podziekują za ten syf i bałagan. Nikt nie będzie traktował poważnie tych dorobkiewiczów.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:33
Krowa która dużo ryczy mało mleka i daje
Najpierw niech zaczną uczciwie pracować jak inni na pełnym etacie a co niektórzy wogole niech zaczną sobą coś reprezentowac a później rękę po pieniądze wyciągają
Nauczyciele to byli kiedyś, dziś większość obraża ten zawód
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:20
Ja tam bym nie dyskutowala, nie przychodzą, nie pracują to fora ze dwora, nie ma ludzi niezastapionych, wielu z nich pracuje rok czy dwa i cudów chce, a sobą wielkie g reprezentuje, zaproponować im zakaz wykonywania zawodu za niemoealne podejście do uczniów przed egzaminami i 40 godz tygodniowo jak wszyscy a jak nie to do pośredniaka
heniek mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:01
do anonima z7.36 i tu masz poważny problem zaraz się popłaczę nie daj im podwyżki niech mają co mają idż do sądu bo przez strajk dziecko nie zda egazminu tragedia flagi do pół masztu ….
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:01
A dlaczego nie strajkowali, gdy PO zamroziło im pensje? Teraz dostają sukcesywnie podwyżki i im źle. Prawdziwych nauczycieli, podejsciem do ucznia jest bardzo mało.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:05
Bo kluzikowa powiedziala ze piniędzy niema
Xenia mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 15:08
Bo to w odróżnieniu od was są ludzie rozumni, którzy wiedzieli w okresie spowolnienia gospodarczego nie przystoi wnoszenie takich roszczeń. Teraz w okresie koniunktury gospodarczej widzą jak grupa trzymająca władzę rozdaje nie swoje pieniądze przed wyborami.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 17:20
Platfu.
Siara.
Koniunkturę to masz w głow ale chyba na jakieś braki ?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:48
15:08 Pierdu, pierdu spowolniona Xenia
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 8:59
Niech wam rodzice dzieci zapłacą 1000 zł. Przecież rodzice wiecej od was zarabiają.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 7:36
Mnie nie bardzo to obchodzi bo ide do pracy a ja strajkowac nie moge bo pracuje w prywatnej firmie wiec gdzie ma dziecko przebywać ? Natomiast jeżeli będzie miał braki i nie zda egzaminów to jest to do udowodnienia w sądzie i za nie wykonanie ustawowych obowiązków to Dyrektor i nauczyciel odpowiedzialny za to poniesie kare? Pytanie to co w innych zawodach ludzie mają zrobić jak tam strajków niema są umowy ktore się podpisuje lub nie jeżeli się nie zgadzamy z warunkami. Przesadzacie…. podwyżka o 1000 zł netto to jest prawie 2000 brutto ze wszystkimi podatkami itd… kto kiedykolwiek taką podwyżkę dostał ? Nierealne a zadyma kosztem dzieci niemoralna ! Ogarnijcie się Związkowcy
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 8:56
Ale jak służby mundurowe walczyły o podwyżki to było dobrze?
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 9:56
Moze niech sie uczy, to nie będzie miec braków. Strajk jest legalny.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:48
Strajk a odszkodowania za utracone dobra będzie wypłacał każdy kogo pozwą… i wygra w sądzie a już kancelarie czekają na pozwy grupowe i będzie płacz
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:45
To może nauczyciel nie jest potrzebny, Jak uczeń sam może się uczyć. Nauczyciel jest dla ucznia.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 10:21
to idź do szefa po podwyżkę, a jak nie da to zmień pracę.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:39
No widać po komentarzu że całe życie na publicznych pieniądzach… ludzie w prywatnych firmach nie strajkują bo podpisując umowę o prace wyrazili zgodę na warunki i tak jest w całym demokratycznym świecie
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 10:35
Strajk nauczycieli jest moim zdaniem efektem 5 Kaczyńskiego. Najpierw mówi się im, że nie ma pieniędzy. I że dostaną podwyżki dopiero w 2020-2023. I ok. Wracają do pracy. Nagle miesiąc później rząd „znajduje” miliardy, miliardy na nowe 500 + i rozdawanie pieniędzy. Więc nie dziwię się im, że poczuli się zwyczajnie oszukani i zastrajkowali. Bo albo są pieniądze albo ich nie ma. A skoro jest ich aż tyle to oni też coś chcą z tego dobrobytu dostać. Ciągle przecież słyszymy, że jest super, mafia vatowska zlikwidowana, gospodarka pędzi. Więc każdy chce swój kawałek tortu. Nie w 2023 ale tu i teraz tak jak emeryci i rodzice dzieci.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:35
Jakiego tortu człowieku to są ludzi pieniądze a nie urzędników i nauczycieli. Piątka jest dla dzieciaków seniorów i wchodzących na rynek pracy czytaj wszystkich najsłabszych.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 12:03
Za Tuska było super, idź na spacer czubku dobrze ci to zrobi!
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 13:19
Odczep się od emerytów bo większość klepie biedę a uczciwie pracowali często ponad 40 lat i pierwszy raz są dla nich jakieś pieniądze!!! Staruszkowie nigdy nie byli roszczeniowi i to co teraz dostają to namiastka tego co się należy!!! Mam na myśli szarą strefę bo „stolkowicze cwaniaki i karierowicze” byli są i będą więc nie pakuj wszystkich do jednego worka…
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 11:25
Nie ma niezdanych egzaminów! Wszyscy idą dalej, tylko warunek, że wezmą udział.
Anonim mówi:
kwi 6, 2019
o godzinie 18:14
Jak najbardziej moralna, skoro dla mundurowych bylo to dlaczego ma nie byc dla nauczycieli. Nauczyciele i ich zwiazki wiedza co robia i z pewnoscia kary nie poniosa. Bardzo dobrze ze wlasnie teraz strajkuja i o tej porze roku, natomiast prywatnej firmy nie mozna porownywac do nauczycieli. A dzieciaczki z pewnoscia ciesza sie ze nie beda mieli lekcji.