Rada Miejska w Kamieniu Pomorskim, w trakcie najbliższej sesji podejmie decyzję w sprawie zmiany sposobu naliczania opłaty za odpady komunalne. Wedle nowej propozycji, wszyscy Mieszkańcy na wzór gmin Dziwnów uiszczaliby opłatę od ilości metrów zużytej wody. Pozwoliłoby to znacznie uszczelnić system gospodarki odpadami i wyeliminować wszelkie nieuczciwe praktyki.
Podrzucane do obcych śmietników odpady, czy dzikie wysypiska tworzone przez okolicznych mieszkańców mogłyby przejść do historii. Wszystko będzie zależne od decyzji radnych, którzy zdecydują o sposobie naliczania opłaty. Byłaby ona zależna od ilości zużytej wody. Wtedy opłaty zwyczajnie nie udałoby się jej uniknąć.
– Przymierzamy się do zmiany obecnie obowiązującego systemu naliczania opłat, bo obecny nie spełnia oczekiwań i pozwala np. na nagminne podrzucanie odpadów czego dowodzą liczne nagrania z monitoringów czy kamer pułapek. Problemem jest też niezgłaszanie dodatkowych lokatorów w gospodarstwach domowych. Musimy uszczelnić ten system – mówi jakiś czas temu Burmistrz Stanisław Kuryłło.
I tak, zgodnie z propozycją jeżeli odpady byłyby zbierane w sposób selektywny, koszt od metra sześciennego zużytej wody wyniósłby 6 złotych, natomiast jeżeli nie zdecydowalibyśmy się na segregację, narazilibyśmy się na opłatę w wysokości 18 złotych od metra sześciennego wody.
Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie w trakcie najbliższej sesji Rada Miejska.
97 komentarzy
Anonim mówi:
Lis 14, 2019
o godzinie 20:56
bzdura ,ja segreguję śmieci ,nie wyrzucam,dbam o środowisko i co mam płacić?,a co z tymi co mają studnie,i wynajmem pokoi??zapomne o kąpielach i będe śmierdzieć
Mieszkanka. mówi:
Lis 14, 2019
o godzinie 9:14
Panie Burmistrzu ,zadam pytanie – ile razy w tygodniu Pan czy Pana żona,rodzina się myje ? Sadzac z wyglądu …siedem …ogródek przed domem tez ładny ,trzeba podlewać ,czyściutko..o zwierzętach nic nie wiem ..no ale …czy w związku z tym wytwarzacie jako rodzina więcej śmieci niż ci co się myją raz w tygodniu albo wogole czasami z oszczędności albo nie maja takiej potrzeby ? Logiczne pytanie ,proszę odpowiedzieć ! Jak się ma kasę w kieszeni to się nie myśli o innych panie Burmistrzu ,Rado Miejska ? Chyba powinno być odwrotnie ! Chce płacić za wode która zużywam wg.licznika ,za śmieci swoje a nie innych,ani tez odpowiadać za oszustów trzymających dodatkowych lokatorów w domach czy podrzucajacych śmieci !! Nie tedy droga ! Kiedy ta sesja ?
Anonim mówi:
Lis 15, 2019
o godzinie 22:14
Pewnie pani radna Monika K wpadła na tak idiotyczny sposób i podpowiedziała go burmistrzowi, żeby tylko się przypodobać. Bo ta pani chce świat od nieczystości ratować.
Anonim mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 23:58
Tu nie chodzi o źadną oplate za smieci. Kasa gminy pusta a jest okazja ja podreperować . No i moźe na premie będzie dla ciężko pracująvych urzędników.
Henryk mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 20:18
Co też za herezje „wygłasza” p. Burmistrz!!!!!
CO TO ZNACZY PODRZUCANIE ŚMIECI?
Nikt z mieszkańców Kamienia Pomorskiego nie jest p r z y p i s a n y do określonego śmietnika ani też śmietnik nie jest p r z y p i s a n y do określonego mieszkańca Kamienia.
Wg. ustawy śmieci należą do GMINY i to Gmina ma obowiązek ustanawiać m i e j s c a na przejściowe składowanie śmieci przez mieszkańców i organizować ich wywózkę!!!!!!
Mieszkaniec - Wyborca mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 18:33
Wszyscy piszą o niesprawiedliwości. Tylko nikt z decydentów (czytaj bezradnych ) się do naszych wpisów nawet nie odniesie. W Dziwnowie wcale nie było spokoju jak wprowadzano tę metodę ( Burmistrz najadł się strachu bo to było przed wyborami). Potem malutkie szachrajstwo i skołowany lud to kupił. Obiecano sporo wyliczeń ,kalkulacji (nawet sprowadzono za wielką kwotę firmę krzak do kalkulacji opłaty , która liczyła , liczyła i na Burmistrza wyszło , tylko tych wyliczeń nikt nie widział).Pan Burmistrz obiecał , że wykaże co jest ukryte czy też z czego składają się wykalkulowane koszty, i co? Nic – zapomniał bo karuzela się zaczęła kręcić.
A teraz do rzeczy Panie Burmistrzu Kamienia. Skąd Pan wziął kwotę 6 zł? Może Pan pokaże szczegółową kalkulację ?
Bo ja jakbym nie liczył to kwota 3 zł od kubika zużytej wody już przekracza obecne opłaty.
Sprawdziłem w innych ośrodkach mało miejskich , coś w okolicach wielkości Pana miasta i tam nigdzie nie ma 6 zł od kubika zużytej wody. A sam Pan podkreśla, że ustawa obliguje Gminy do nie zarabiania na śmieciach.
Radni spodziewajcie się wizyty wyborców na sesji. Sprawdzą kto jest faktycznym ich przedstawicielem a kto radnym bezradnym – atrapą.
Anonim mówi:
Lis 14, 2019
o godzinie 8:46
W Wolinie jest 18 zł za osobę, a tak poza tym przypominam, że Gmina nie zarabia i nie może zarabiać na śmieciach. Błędem było nie podnoszenie stawki od 2013 roku.
Anonim mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 18:28
wpływy do kasy za odpady we Wrzosowie w styczniu i w lutym są takie same. Komentować nie trzeba chyba wiadomo o co chodzi. Jesteśmy okradani wszyscy a niektórzy się dorabiają więc wolę płacić w odniesieniu do wody ale żeby złodzieje nie zarabiali
kazik mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 11:09
burmistrz do taczki i nad zalew do wody a nie śmieci,
ja segreguje śmieci,płacę rocznie wywóz śmieci a co drugi
tydzień wystawiam śmietnki i kto jest STRATNY! BURMISTRZ !
Anonim mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 10:22
Masz wannę, więcej śmieci produkujesz.. myjesz auto, więcej śmieci produkujesz… Masz ogródek, więcej śmieci produkujesz… Kąpiesz psa, więcej śmieci produkujesz..
Anonim mówi:
Lis 12, 2019
o godzinie 19:25
Chory kraj absurdów. Płacę za śmieci segregowane więc nie rozumiem co ma piernik do wiatraka chyba bedziemy chodzić smierdzacy
Anonim mówi:
Lis 12, 2019
o godzinie 19:22
Co ma woda do odpadów komunalnych czy to żart ja się pytam albo pomysł od metrażu to nastepny żart przecież na 80m może mieszkać jedna babuszka A na 30m aż 5 osób jaka to sprawiedliwość tak samo z wodą jeden się myje więcej drugi mniej to nie znaczy że produkuje odpadów tyle to chore ale Co z Polską to piękny kraj absurdów
Anonim mówi:
Lis 12, 2019
o godzinie 14:50
kazdy swojego radnego zna niech mu podziekuje
Anonim mówi:
Lis 12, 2019
o godzinie 7:14
Aga w przypadku liczenia smieci od wody, zaplacisz za smieci bez wzgledu od tego ile ich masz. Nawet jak bedzie pusty smietnik to placisz od wody. To jest kpina.
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 22:52
Pierwszy burmistrz ktory przejdzie do historii
aga mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 22:33
czyli jak ja zuzywam 6 m3 a czasem 8 m3 to mialabym placic ponad 100 za smieci :D
smiech na sali…
zaczne wywozic smieci do starych tam jestem zameldowana I nie zuzywam wody..proste.
Anonim mówi:
Lis 12, 2019
o godzinie 10:49
niestety i tak zapłacisz nawet jeśli wywieziesz śmieci
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 22:15
3 osoby x 11zł=33zł
po zmianie 18m3 x 6zł=108zł
Dzony mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 22:15
a jak ktos ma studnie prywatna wykopana to nie placi??
anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 21:17
A jak ja mieszkam w bloku i segreguje śmiecie, a sąsiad nie, to co? Mam płacić za niesegregowane? Czyli zero sprawiedliwości . Czyli jak segreguje i nie zużywam minimum 3m bo nie ma nie w domu. To zapłace 3mX18, to jest 54 zł. To jest cyrk jakiś
dfhnthn mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 20:38
Tylko idiota może tak mysleć, co mają smieci do wody
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 18:34
Chore
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 17:50
Przynajmniej skończy się podrzucanie śmieci przez trolle kamienskie na ziemie dziwnowskie.
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 17:30
teraz: 3 osoby x 11zł = 33zł miesięcznie
po zmianie: 12m3 x 6zł = 72zł miesięcznie
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 21:40
A kto ma dopłacać do śmieci i z czego, gmina ma podnosić inne podatki? Pretensje do tych co wymyślili przepisy o odpadach które generują takie koszty utylizacji odpadów, a nie do gminy.
Anonim mówi:
Lis 13, 2019
o godzinie 7:42
Ja za śmieci będę płacił, mam pretensje do sposobu naliczania, jak będę się więcej kąpał czy samochód mył to co więcej śmieci narobię?
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 14:44
Woda to woda. Płacę wg wodomierza i proszę nikogo nie karać za mycie. Można to zaskarżyć do trybunału i będzie kłopot dla samorządu za niewłaściwe naliczanie opłąt za śmieci.
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 17:58
Jakiego trybunału, jak chcesz skarżyć, jeśli ustawa wskazuje na taką metodę i stosuje ją wiele gmin.
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 8:07
Referendum kazdy pojdzie
Anonim mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 8:03
Niemowle 3 kubiki wody gratuluje pomysłu
Mieszkanka mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 22:09
Zwariowali.Ludzie przestaną się myć żeby zaoszczędzić.Wróci okres niedzielnych kąpieli całej rodziny.Co mają śmieci do wody.To jak myję się często,piorę,sprzątam to znak,że i śmieci mam dużo.Osoby segregujące mają mało śmieci.Większość odpadów idzie w kubły do segregacji,których nikt nie kontroluje ilościowo.Jeśli ten pomysł przejdzie to znak,że nasza władza ma nas w nosie.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 20:41
Panie Burmistrzu, jeżeli będziemy płacić za śmieci od zużycia wody to OBIECUJĘ ŻE JEST TO PAŃSKA OSTATNIA KADENCJA!
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 19:12
Epidemia dobre słowo czy radni juz sie szczepili czy lekarz bedzie na sesji?
kleopatra mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 18:02
jezeli chodzi o segregacje smieci to np z naszej ul trzeba przejsc 2 ulice zeby wyrzucic posegregowane np plastik i t d
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 17:44
A jak upolować degradację śmieci w blokach mieszkalnych? Ci co segregują śmieci będą płacić za niesegrowane bo ktoś inny nie będzie tego przestrzegał? Jeżeli takie zasady mają być wprowadzone to przy każdym bloku powinny być ustawione kubły do segregacji.Władze tego nie zapewniły, ale od obywateli wymagają i obciążają finansowo
Sławomir Białczewski mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 17:35
Szanowny Panie Burmistrzu.Nie jedyny pytam co ma wspólnego zużycie wody do ilości wytworzonych odpadów segregowanych w gospodarstwie domowym? Proszę to wyjaśnić nie teoretycznie a w praktyce na czym polegają te porównania i dają podstawę do zastosowania takiej metodyki opracowania cen odbieranych odpadów.Taką metodę stosuje wiele miast w Polsce i wszędzie te wyjaśnienia są jakieś pokrętne.To jest ukryta znaczna podwyżka ceny za odbierane odpady.Ja osobiście zapłacę co miesiąc o 14,-zł więcej niż dotychczas przy 2 0sobowj rodzinie.Proszę niech poważnie i racjonalnie podejdą do tego tematu szanowni radni nie stosując mało zrozumiałych uproszczeń.Myślę że jeszcze przed sesją przeczytają co o tym myślą mieszkańcy zwłaszcza ci którzy poszli do wyborów na Was oddali swoje głosy.
zibi mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 16:31
Może ktoś mi wytłumaczy jaka jest zależność zużycia wody od wytwarzanych odpadów.
Jak wleję do wanny 50 l wody to wytwarzam 50 kg śmieci nie wychodząc z łazienki?
Ciśnie się na usta pytanie: czy jest na sali lekarz? a może inaczej; naliczajmy od kilowatogodziny zużytej energii? Co, nie przejdzie? – tak samo idiotyczne jak poprzednie.Jeżeli w Dziwnowie ktoś jest chory to chyba jeszcze nie epidemia.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 20:48
Zapytaj np. w Dziwnowie, Międzyzdrojach, Szczecinie czy wielu innych gminach. Tam stosują od lat tą metodę i jakoś nie ma protestów.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 15:42
Prawda jest taka, że ceny mogłyby się nadal utrzymać, a przynajmniej niewiele wzrosnąć, gdyby nie osoby które do tej pory oszukiwali urzędników przy deklaracjach, prowadzili niezgłoszoną działalność turystyczną i wyrzucali masę niezgłoszonych śmieci. I teraz będzie za to rachunek.
gość mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 14:55
Między Dziwnowem a Kamieniem jest zasadnicza różnica. W Dziwnowie sezonowo przebywa wielu gości i dlatego są duże wahania w produkowaniu odpadów i zużyciu wody. Niestety, trudno je precyzyjnie uchwycić, więc właściciele ośrodków i kwater czasami kombinują. Gmina radzi sobie zmuszając właścicieli do instalowania wodomierzy z czytnikiem elektronicznym. Można zatem zdalnie odczytać stan wodomierza i nie ma możliwości oszustwa. W Kamieniu są w zasadzie stali mieszkańcy. Bywa, że ilość ludzi w danym obiekcie zmienia się, ale niewiele. Stąd konieczność wymagania przez Urząd od Spółdzielni, Wspólnot itd. częstszego podawania aktualnego stanu osób. No i dokonywania kontroli ! W budynku, w którym mieszkam odłożyło się, z tego tytułu już drugi rok, „nieco” kasy, bo zarząd nie ma na nic czasu.
Moim zdaniem wystarczy prowadzić systematyczne kontrole dotyczące odbioru odpadów i podnieść opłatę od osoby z 11 do 15 zł za śmieci segregowane.
Jeśli chodzi o zużycie wody, to w moim mieszkaniu jest to 8 -9 kubików miesięcznie na 2 osoby. Obecnie płacę za odpady 22 zł a będę musiał 9 x 6 zł = 54 zł. Są u nas podobnie rodziny, które wykazują 1 – 2 metry sześcienne wody. Na dodatek używają przeterminowanych wodomierzy, a jak ? Zarząd ???
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 15:45
popieram!! w Dziwnowie zimą jest ok. 2tys. mieszkańców, a w sezonie letnim ok. 100tys gości. Nawet jeśli płacą trochę drożej, to bez urazy mieszkańcy gm. Dziwnów, ale stać was.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 14:15
juz kombinuje wywierce studnie a z wodomierza będe pobierac tylko 1 kubik wody miesiecznie i dziesiec osob ma smieci za darmo
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 15:59
To kombinuj, ktoś cię pod…li, to ci policzą jakbyś nie miał wodomierza i za niesegregowane miesięcznie 3m3x10sx18zł.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 13:15
Kto sprawdzi ile osob mieszka tam gdzie jest własne ujecie
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 21:54
Mam własną studnię. Proszę mi powiedzieć kto dał radnym prawo do rozliczania mnie z wody?! Smieci segreguje i uczciwie płacę. Płacę w terminie podatek od nieruchomości. Może jeszcze dadzą mi wytyczne kiedy mogę się myć! Na 15 radnych 12 jest burmistrza! Niech się zajmą lepiej rozliczeniem parku 'który wstyd komukolwiek pokazać! Wstydzę się za tak podejmowane decyzje!
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 12:16
A jak ja zuźywam 1 m albo wcale bo mieszkam gdzie indzej i bywam okazyjnie wvdomu to co? Musze zaplacic za 3m . Chyba cos nie tak.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 11:17
Jeżeli od zuzytej wody mam płacić to gdzie zużyta woda jest odprowadzana na wsi gdzie nie ma kanalizacji
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:33
Niesprawiedliwe ten co ma swoje ujęcie wyliczone 3m ja będę miec 13 bo podlewam ogródek
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:19
Panie Burmistrzu juz na Pana nie będę głosował to jest zły pomysł
mieszkaniec mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:11
Burmstrz daje ulge tym rodzinom za które sama gmina robi wszystkie opłaty pokoleniami mam takich sąsiadów którymi gminna sięopiekuje ado pracy tylko dorywczo pare groszy iszpan zpiwem w ręku iwoda za darmo to dorobi pramiem dla rdziny mieszkającej winnej części miasta w kamieniu burmistrz jest dobry tylko dla patologi
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:10
U nas od dawna za śmieci płaci się od zużycia wody mega dobre rozwiązanie odkąd weszło płacę mniej niż wcześniej. Dla których system jest niejasny tłumacze na ulicy x mieszka 100 osób średnio wytwarzają po 1 jednostce śmieci miesięcznie ale w wyniku rożnych zawirowań w systemie płaci tylko 60 osób a śmieciarka nadal musi wywieść 100 jednostek śmieci czyli koszt wywozu pokrywa tych 60 płacących a tych 40 to tacy współcześni czarodzieje u nich śmieci znikają co nie jest prawdą bo albo palą nimi w piecu trując sąsiadów albo wywożą do lasu gdzie i tak komunalka za jeszcze większe pieniądze misi je usunąć ewentualnie podrzucają sąsiadowi albo płaca do łapy obsłudze śmieciarki..Podsumowując na dzień dzisiejszy nie ma lepszego rozwiązania niż płacenie od zużytej wody tylko oszuści będą z niego niezadowoleni
Wiesław Baczyński mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 11:33
Szczęsliwy anonimie przedstaw się proszę aby zweryfikowoć Twoje szczęście. Burmistrz uznal mnie za zlodzieja, Ty z kolei za oszusta bo tak wynika z Twojego wpisu. Tak jestem niezadowolonu, bardzo niezadowolony.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 13:38
a z czego wynika twoje niezadowolenie jeśli płaciłeś uczciwie do tej pory i będziesz segregował to pod względem finansowym za dużo dla ciebie się nie zmieni w moim przypadku rachunki wręcz spadły bo poprzednia firma licząca wywóz od kubła najnormalniej dopisywali mi na rachunku ilość śmieci przykładowo zabrali 1 kubeł a płaciłem za dwa teraz wiem z perspektywy czasu ze sponsorowałem sąsiadów którzy nie mieli umów a dawali śmieciarzom w łapę a ci gdzieś zabrane śmieci musieli dopisać. System naliczania od zużytej wody jest na dzień dzisiejszy najbardziej odporny na cwaniaków co to śmieci nie produkują
Wiesław Baczyński mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 16:11
Placilem i segregowałem. W dalszym ciagu nie przedstawiasz sie. Wstydzisz się swojego zdania czy nie bardzo zgadza sie ono z faktami? Pozdrawiam.
Adam Mickiweicz anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 17:22
Po co mam sie przedstawiać to faktów które przedstawiłem nie zmieni ale napisze ci że jestem z sąsiedniego powiatu i po prostu ten system działa i jet dobry Jak u nas go wprowadzano to najwięcej rzucali sie ci co oszukiwali .Nie wiem jak dokładnie to będzie wyglądało w Kamieniu ale u nas zrobili bardzo rzetelne wyliczenia i dla tych co nie kombinowali nic sie nie zmieniło jeśli chodzi o wysokość opłat a w moim przypadku nawet zyskałem .Jak chcesz wiedzieć kim jestem zadzwoń do wróżki będzie to równie wiarygodne jak to że podajesz się za WIESŁAWA BACZYŃSKIEGO
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:04
Burmistrz ma dużą wiekszosc w radzie pozamiatane
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 9:49
A może by tak pomyśleć o zwiekszeniu ilosci pojemnikow na selekcjonowane odpady. Biegam z torbami butelek pojemniko z folii czy makulatury przez połowę ulicy aby je wyrzucic do odpowiedniego pojemnika.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 9:34
Przykro mi to pisać, ale wygląda na kolejną premię dla brudasów.
Moja dwuosobowa rodzina segreguje śmieci i nie wytwarza ich dużo. Ale wody zużywamy dużo, chociaż rozsądnie. Do celów higienicznych i porządkowych. Ci, którzy mają to w nosie płacić nie będą. Koszty tradycyjnie dla tych płacących podatki itp.
protest mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 18:37
I tu sie z Tobą zgodzę.
Pomysl PARANOICZNY
Wiesław Baczyński mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 8:36
Jestem w szoku. Fajnie, burmistrz nazywa to ukróceniem nielegalnych praktyk. Dziękuję Panie Burmistrzu że robi Pan ze mnie złodzieja. Zobaczymy czy Rada Miejska podzieli stanowisko Pana Burmistrza że wszyscy jesteśmy złodziejami. Cóż,wybrałem sobie takiego Burmistrza to mam. Co prawda do kolejnych wyborów daleko ale myślę że ten ruch wielu z nas mieszkańców zapamięta.
MIESZKANIEC mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 8:27
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA Z GRUDNIA 2016 ROKU W SPRAWIE SZCZEGÓŁOWEGO SPOSOBU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA WYBRANYCH FRAKCJI ODPADÓW (Dz.U.z2017rpoz.19)OKREŚLA JEDNOZNACZNIE ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ POJEMNIKÓW.USTAWA PODPISANA PRZEZ PREZYDENTA O SEGREGACJI ŚMIECI ZACZĘŁA OBOWIĄZYWAĆ OD WRZEŚNIA TEGO ROKU A JAK DO TEJ PORY GMINA NIE STWORZYŁA KRYTERI SEGREGACJI ŚMIECI NIE WSPOMINAJĄC O ZAPEWNIENIU JAK DO TEJ PORY ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI TAK ZWANYCH DZWONÓW DO SEGREGACJI TRZECH RÓŻNYCH ODPADÓW CO JEST WIDOCZNE NA TERENIE MIASTA JAK I OKOLIC. GMINA POWINNA ZATROSZCZYĆ SIĘ O ,,UNIEMOŻLIWIENIE,, DOSTĘPU DO POJEMNIKÓW OSÓB TRZECICH W ZWIĄZKU Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ZBIOROWĄ WIĄŻĄCĄ SIĘ Z KOSMICZNYMI OPŁATAMI.TRUDNO SOBIE JAK DO TEJ PORY WYOBRAZIĆ JAK GMINA PORADZI SOBIE W REALIZACJI ZAPEWNIENIA USTAWOWYCH PRZEPISÓW KTÓRE OBARCZAJĄ GMINĘ BO JAK DO TEJ PORY URZĘDNICY NIC NIE ZROBILI W SPRAWIE NIEUDOLNEJ SEGREGACJI KTÓRA JEST TYLKO WIDOCZNA NA DEKLARACJI I PRZY OPŁACIE. ODPOWIEDZIALNI URZĘDNICY W URZĘDZIE MIASTA I GMINY MAJĄ SIĘ DOBRZE.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 8:17
Liczenie wysokości opłat za śmieci w oparciu o zużycie wody jest absurdem. To tak, jakby oceniać jakość pracy Burmistrza jakiegoś miasta według liczby dni deszczowych w danym roku.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 8:06
Radni podejmą decyzje na komisjach A nie na sesji. Sesja to już po ptokach
P mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 7:35
Mamy co wybraliśmy
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 12:21
Można odwołać burmistrza większością głosów
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 0:23
Licząc minimum 3 m3 na osobę 4 osobowa rodzina będzie płacić 72 zł. 4 osoby*3 m3 *6 zł= 72 zł. MINIMUM. Mega podwyżka.
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 23:59
Dużo piorę, zmywam i zażywam długie kąpiele.. śmieci wynoszę raz na tydzień, jeden worek. Segreguję od zawsze i sama jeżdżę po Kamieniu szukając miejsca gdzie mogę je recyclingować, bo koszy do segregacji jest zdecydowanie za mało, a ich stan i stan placu na którym stoją zostawiają wiele do życzenia! Jestem zbulwersowana tą propozycją, i tak już dużo płacę za wodę!!! Nie można uzależnić tych kosztów np od liczby wywozów? Rozwiązanie z wodą może sprawdza się tam gdzie przyjeżdżają turyści na sezon ale nie u nas! Proszę wymyśleć inne rozwiązanie!!!
Geolog mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 23:11
Wierce studnie, tanio
Maks mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 12:10
TO JEST NAS DWÓCH
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 23:03
Bardzo niesprawiedliwe!!!
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 22:48
Będą jaja(H S), do sklepu nie wejdziesz,przestaną się myć. Tylko w sobotę,jedna wanna wody dla
2
całej RODZINY,wracają lata siedemdziesiąte, pozdrawiam pomysłodawców.
Ona mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 22:33
Leje co tydzień 80 litrów wody do akwarium. Czy rybki wytwarzają śmieci kiedy w ciągu miesiąca wlewam łącznie 320l wody?????
Burm. mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 22:32
Odpowiednią kwotą będzie w tym wypadku 3,40 zł za M3 a kamerę pułapkę wczoraj służby w jarszewie instalowały pod wiatą taką małą amerykańską.
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 22:21
Bylo upalne lato poszlo duzo wody a teraz chca przeliczyc ubiegly rok na śmieci dziś
Nnn mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 21:43
Przecież to jest nienormalne.Przeliczać wodę na ilość śmieci.Mamy oszczędzać na własnej czystości żeby móc płacić rozsądną cenę za śmieci?Segreguję odpady,zwykłych śmieci mam niewiele,to już sąsiedzi mimo że jest ich mniej w domu częściej wywalają śmieci.I co….ja będę płacić więcej tylko dlatego ,że płacę wi3cej za wodę?Co to za nienormalny pomysł.Chcece ludzi wykończyć opłatami.
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 21:27
Co ma zurzucie wody do wytwarzania śmieci?
Jeden mieszkaniec myje się 4 razy dziennie ,a drugi mieszkaniec raz na tydzień!
Anonim mówi:
Lis 14, 2019
o godzinie 8:47
Popieram !
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 21:25
od energi od gazu od wagi rodziny
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 21:02
nie czerpmy wzorców z bogatej gminy Dziwnów, bo nie jesteśmy bogatą gminą Dziwnów, tylko biedną gminą Kamień..MY nie mamy sezonu letniego, nie wynajmujemy kwater i nie powinniśmy płacić od ilości zużytej wody!!
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 19:35
Gminie Dziwnow do pięt nie dorastamy chpciaz miastem powiatowym niby jesteśmy. Czy u nas dzieje się coś dobrego dla mieszkańcow…
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:55
A jak sie rozliczą ludzie którzy nie mają wody? Są miejscowości gdzie gmina nie chce doprowadzić wody, studnie wyschły więc rozumiem, ze tam nikt za śmieci nie zapłaci,tak?
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:53
paranoja po co wodomierze i abonament było żle
wryu mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:47
Tylko debil może coś takiego zaproponować
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:22
Segreguję śmieci. W przypadku mojej rodziny podwyżka wyniosłaby ponad 100%. Z 30 na 60-70. Trochę dużo.
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:18
To znaczy, że jak częściej się kąpię to mam więcej płacić za śmieci ? Nie zgadzam się na takie krętactwo.
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:10
Czy będzie znizka na karte duzej rodziny
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 21:28
A z jakiej racji? – Przecież od państwa dostajecie aż nadto.
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 12:16
Przecież zniżka jest od dawna na kdr .
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 20:04
I bardzo dobrze w Golczewie też taki sposób powinno się wprowadzić tu też się cuda dzieją, jest 6 osób płatność za 3, nikt tego nie kontroluje.
małpka 200ml mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 12:16
Zapraszam do lekarza
Bury mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 19:50
Bardzo głupie rozwiązanie co mają śmieci do zużycia wody. Ja dużo piore zmywam i kąpie się w wannie, ale mało jem nie gotuję w domu i ledwo co uzbiera jeden kubeł śmieci i co mam płacić za 10 m wody zużytej .nonsens!!!!
gość mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 19:33
Dlaczego nasz Burmistrz i nie tylko nasz nie narzucą sklepom wielkopowierzchniowym obowiązku zamontowania automatów do butelek PET??? Mamy w Kamieniu 2 netta, 2 biedronki, lidla; który z tych sklepów posiada choć jeden automat do plastików? Żaden!!! Ja pisze o automatach do PET, a te firmy nawet butelek szklanych za kaucją nie obsługują. To kpina z ekologii. Ale nas zwykłych zjadaczy chleba to uwalić podwyżkami. TO NAWET NIE JEST ŚMIESZNE!!!!
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 19:24
A co z wsią i z tymi co mają swoje studnie
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 18:58
A my na wsi podlewamy ogrodki mamy zwierzeta paranoja
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 18:55
Nasza gmina jest nie zwodociagowana! Więc co mamy zacząć liczyć wiaderka z beczek czy jakoś inaczej?
Anonim mówi:
Lis 9, 2019
o godzinie 18:55
3 metry na osobe to wychodzi 54zł za śmieci miesięcznie to chyba za dużo o wiele , rodzina 4 osobowa 216zł miesięcznie HAHAHA
Anonim mówi:
Lis 10, 2019
o godzinie 10:23
masz wybór skoro nie chce ci się segregować to płać więcej normalnie wychodzi 72 zł