Halloweenowe szaleństwo z roku na rok coraz bardziej przybiera na sile. Niestety, jak możemy zaobserwować, nie zawsze przybiera to jedynie formę zabawy. Dla niektórych oprócz widoku dzieci, proszących o cukierka pozostają przykre wspomnienia.
– Cukierek albo psikus i wielkie sprzątanie. Nasze dzieci z Kołczewa upodobały sobie psikusy, ale kto odpowie za te pseudo psikusy i co jest w granicach psikusa? W blokach na wycieraczkach i drzwiach rozbite jaja, drzwi pomalowane kredkami i wysmarowane pianka na tym to polega? Nie każdy musi otworzyć drzwi z różnych powodów. Nie każdy obchodzi takie bezsensowne Pogańskie święto – tak relacjonuje finał Halloween strona Kołczewa.
Wam też zdarzyło się spotkać takie „psikusy”?
78 komentarzy
Anonim mówi:
Lis 6, 2019
o godzinie 13:09
Chyba tym potomstwem to ty jesteś od Karyny i Sebixa. Bo to już po wpisie komentarza twojego widać. Uszkodzony jesteś. 😁
Anonim mówi:
Lis 6, 2019
o godzinie 13:04
Anonimie z godz 13.11 patrz co piszesz. Spójrz na siebie i zobacz jakie masz podejście do dzieci. Widać odrazu że Patola to pisała. Zero wychowania zero szacunku – niemuwi ac już o odpowiedzialności za dziecko. Jaki dzieci mają być? Skoro stary daje przykład to niejest wychowanie. Niby człowieku.
2 mówi:
Lis 5, 2019
o godzinie 13:11
Dzieci? To raczej jakaś patologia, degeneraci i potomstwo Karyny i Sebixa, czyli totalne dno.
Anonim mówi:
Lis 4, 2019
o godzinie 7:53
Ludzie poczytajcie ze zrozumieniem komentarz Realisty z 2 listopada godz. 16.17. Tak wygląda nasza rzeczywistość. Gratuluję spojrzenia.
Anonim mówi:
Lis 3, 2019
o godzinie 15:51
Ludzie czy Was opętało,kto czyta tak długie tępackie wywody?
Ki mówi:
Lis 3, 2019
o godzinie 10:00
A to było samemu dzieciaki z psikusem wyprzedzić i im pozawijac gówno w papierki i macie dzieci cukierki na zdrowie i Wynocha… Albo samemu z kieczupem czekać jak zadzwonią i rura cała butelkę na nich. Juz nie przyjdą więcej…
Anonim mówi:
Lis 3, 2019
o godzinie 9:32
W dzisiejszych czasach to wszystko zacofane, ludzie nic nie znają. Co niektórzy uważają się Bóg wie za kogo zapomnieli jak było w latach 60 tych. Właśnie dzieci chodziły, po haluin, za przebierańców itp i ludzie przyjmowali chętnie i dzieci też były inne. To wina co niektórych dorosłych zobaczcie jak ich traktuje cię, a potem robią wam wszystkim nazlosc. Nic dziwnego że takie są.. Trochę szacunki dlanich – to one będą miały szacunek dla was.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 23:57
Co wy ludziska chcecie od 500+, całe zło tego świata to 500+. Nie uogólniajcie, nie wszyscy przepijają te pieniądze. Spora część ” inwestuje” w swoje dzieci, czy to poprzez dodatkowe zajęcia, ubrania, drobne przyjemności, wycieczki, czy najzwyczajniej kupi za to lepsze jedzenie lub zapłaci rachunek za energię elektryczną, bądź spędzi w pracy kilka godzin mniej by pozbyć z dziećmi.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 20:33
Nie było mnie w domu i gnoje wybudziły mi drzwi. Było to w Kamieniu na Dziwnowskiej. Za takiego psikusa skopałbym tyłki, tym debilom.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 19:50
Cały czas powtarzam, BAWCIE się, ale w swoim gronie. Takie zachowania to forma terroru na tych, którzy nie muszą i nie chcą obchodzić Halloween .Z różnych przyczyn, wcale nie związanych z pobożnością . Dla mnie takie zachowania, to wandalizm , a nie psikus i powinien być karany. Winę ponoszą ci, co promują te obchody , bo zabawa zabawą, ale niszczenie cudzego mienia,i zmuszanie do „zabawy” wbrew woli , to powód, by było coraz mniej zwolenników .
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 19:39
To nie były małe dzieci. Te „szkodniki” to 12- 13 lat.
Zatroskany mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 20:53
Do rodziców! Pomyślcie- może to były wasze dzieci. I co z tym zrobicie?
Anonim mówi:
Lis 3, 2019
o godzinie 12:04
Zamkniemy je w ośrodkach szkolno wychowawczy CH,lub do kamieniołomów na ciężkie roboty wyślemy. Pasowałoby Ci to, ci nie?
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 16:52
Księża nie obrzucą ci drzwi jajkami,nie pomaluja drzwi tylko odejda.Oczywiscie rozpętała sie gowno burza i najazd na ksiezy a kto tak robi ci ktorzy nie chodza do kosciola,i wysylaja swoje dzieci by zebraly cukierki bo 500+ nie starczy
Mirek mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 16:32
Ja rozumiem że można chodzić ale bez przesady obrzucać jajkami czy keczupem.nie każdy jest w domu w tym czasie ,co niektórzy pracują jeszcze na popołudnie a może starsza osoba jest chora i leży wyjść nie może .Ja mieszkalam samotnie byłam w pracy zarobić na chleb trzeba było a po powrocie myłam jajka z drzwi.czy to normalne do cholery ludzie.Jezeli dzieci chodzą to dorośli też i powinni wytłumaczyć że skoro nie otwieraja to jest jakaś przyczyna.Nie każdego jeszcze stać na cukierki dla dzieci są osoby których nie stać nawet na chleb zbierają grosz do grosza by go kupić i może głupio im otworzyć.Zrozumcie dorośli wkoncu
Andersen mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 13:22
Należy zwalczać to gówno jak najgorszą zarazę!
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 10:10
Dlaczego koscil przez tyle lat nie organizowal Korowodu Swietych lub Swietojanskiej Nocy.Moze nie bylo teraz takich problemow,spalo sie zadowleni ksiezulka a teraz raban.
ona mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 9:03
Jak mała jest nasza wiedza na temat HALLOWEEN …Święto Halloween wywodzi się z celtyckiego święta Samhain, które oznaczało koniec czasu zbiorów i początek zimy. Celtowie wierzyli też, że to most do świata zmarłych. W Polsce coraz popularniejsza staje się zabawa dzieciaków w zbieranie słodyczy. Wiele osób uważa, że to niedobrze, że obce tradycje pchają się do słowiańskich domów.Trick or treat to „cukierek albo psikus”, a dokładnie „psikus albo poczęstunek” – treat nie oznacza wcale nic słodkiego, tylko po prostu jakiś przysmak. Ten zwyczaj wywodzi się z tradycji odwiedzania domów i zbierania „ciast duszy” na pamiątkę wszystkich ochrzczonych dusz, za które tej nocy należało się modlić. W Polsce Halloween od lat budzi kontrowersje. W związku z pogańską genezą tego święta Halloween spotyka się z krytyką ze strony Kościoła rzymskokatolickiego, prawosławnego, episkopalnego i luterańskiego oraz innych kościołów protestanckich, a także Świadków Jehowy. Od kilku lat w Polsce katolicy z różnych miast organizują tego dnia przemarsze o nazwie „Korowód Świętych”. Noc z 31 października na 1 listopada jest także ważnym świętem w Kościele Szatana. Z tegoż powodu Kościół rzymskokatolicki potępia Halloween i utożsamia je z kultem Szatana. MOŻE ZA NIM WYPUŚCIMY DZIECI POCZYTAJMY JAKĄŚ LITERATURĘ NA TEMAT GENEZY TEGO NIBY ZABAWNEGO ŚWIĘTA ..ZABAWY NIEWINNEJ ..RODZICE ZASTANÓWCIE SIĘ CZY TEN CZAS HALLOWEEN JEST NAM POLAKOM POTRZEBNY ..
Realista mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 7:36
A jak księża z ministrantami przebrani chodzą po kolędzie i zbierają koperty to wtedy nikomu nie przeszkadza? Więcej tolerancji…
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 8:42
Ale ksiądz jak zastanie zamknięte drzwi to nie nasra Ci na wycieraczkę, albo nie obrzuci gównem drzwi, bo koperty nie dostał. Czujesz różnicę?
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 9:47
A chodzenie od drzwi do drzwi i zbieranie kopert z pieniędzmi to nie zesłanie od Boga to wymysł kościoła i można nazwać to żebrami. W tym zmodernizowanym świecie powinien kościół pomyśleć że takie łażenie po domach może być niesmaczne dla ich mieszkańców jak również ich dzieci, jak również ich przesłuchania i dawanie rad. To nie te czasy, od tego są psycholodzy. A zamiast datkow w kopertę śmieszne to ale… powinno używać się kart płatniczych, i oczywiście że księża od tego powinni płacić podatki.
Realista mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 9:57
Tylko na mszy podkreśli, że te rodziny nie otworzyły drzwi lub dały za mało, takie są fakty niestety pomimo tego, że ludzie to istoty myślące… Trzeba umieć zaakceptować odmienne od własnych tradycje lub zabawy. Oczywiście, wśród tych dzieci trafi się kilkoro, których rodzice, zapewne też chodzący do kościoła, nie wychowali i zamiast zabawy zrobią coś kompletnie głupiego dla „beki”, tylko nie można na tej podstawie skreślić wszystkich, prawda? Wśród księży również jest głośno o pedofilii, ale czy to znaczy, że wszyscy są źli?
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 15:48
Nie przepadam za księżmi, bo w mojej ocenie rola kościoła katolickiego dawno przestała być rolą którą kościół pełnił za komuny, ale porównywanie kolędy do całego tego halloween to spora przesada. Sam osobiście znam księży którzy kopert na kolędzie nie przyjmowali, i jak od księży się trzymam z daleka, tak takie zachowanie uważam za jak najbardziej pozytywne. Mimo, że żaden kapłan nie jest dla mnie autorytetem moralnym. Jeśli tobie kolęda, jeden z drugim, przeszkadza, to jej nie przyjmuj, nikt ci kopał w drzwi nie będzie. Ale, żeby zauważyć różnicę to trzeba mieć mózg i go używać, a nie tylko go mieć.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 19:29
O właśnie też tak sądzę.
mieszkaniec gminy W. mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 12:55
Co to znaczy,przebrani jakies maski,kosciotrupy,wampiry,tobie pojecia sie pomylily. Ksiadz i ministranci sie nie przebieraja,oni sie ubieraja adekwatnie ,do poslugi jaka wykonuja.A haloween to,walenie w drzwi,krzyczenie,rozbijanie jajek,mazanie po drzwiach ketchapem,pisanie kredkami po drzwiach.Jest roznica chyba jest,ale jak tu napisal jeden rodzic ,,przeciez to dzieci”, wspolczoje tym rodzicom, pozniej dziecko na glowe mu nasra on powie ze taki gruby snig pada.
Realista mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 16:17
Ech, ciężko widzę zrozumieć niektórym przesłanie tych prostych słów… Księża są ubrani adekwatnie, dzieci na Halloween również adekwatnie do tego dnia, jedni i drudzy dostosowują się do tradycji i zwyczajów, nie można powiedzieć, że jedno jest ważniejsze od drugiego, prościej się nie da, może dotrze tym razem… Pisanie po drzwiach kredkami, akurat to pasuje, KMB na drzwiach po kolędzie ;-) Trochę dystansu, nikt nie zmusza i nie ma sensu nikogo obrażać. Tak, tylko katolicy są tacy otwarci na inność i tolerancyjni, potrafią wybaczyć księdzu pedofilowi i wręcz go bronić, a w innych widzieć zło chociaż go tam zwyczajnie nie ma, ale tak ksiądz kazał… Nie pochwalam młodzieży przekraczającej granice dobrego smaku, ale to samo można odnieść do młodzieży, która za dnia z rodzicami grzecznie na cmentarzu, a wieczorem pijani i pustka w głowie w tym samym miejscu gdzie wcześniej z rodzinami udawali idealnych, prawda? To te same dzieci i nie ma znaczenia ani wiara, ani kolor skóry, źle wychowane będą robiły złe rzeczy i nic tu zabawa w Halloween nie ma do rzeczy, to nie wina tego czy innego dnia, że ludzie robią głupie rzeczy, na pasterce łatwo to zauważyć, takie święto, a pijanych bez liku, wszyscy z tych dobrych katolickich rodzin… Więcej uśmiechu i dystansu do innych ludzi i życia.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 19:26
Co ma piernik do wiatraka!
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 23:36
W końcu cukierek albo psikus 😂
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 22:51
Moje dziecko bylo na Halloween ale takze i dzis na cmentarzu,obydwa swieta zrozumialo, byl czas na zabawe i czas na refleksje mozna godzic i jedno i drugie, tylko ludnosc sie starzeje i wszystko idzie im pod wlos…nie dadza na orkiestre bo jurek kradnie, nie pojda na rodzinny piknik bo ktos zorganizował i sie narobil, do puszki na cmentarzach nie wrzuci bo to pewnie przebierancy,ale wódy,browara i tv na swiatecznym stole zabraknac nie moze troche dystansu…
Kinga mówi:
Lis 11, 2019
o godzinie 11:42
Brawo. Moje dzieci również chodzą na halloween, ale nie zapominają o zmarłych. Uwielbiają chodzić na cmentarz, zapalić znicz. Syn zawsze powtarza „Jeszcze żołnierzom zapalmy, bo to dzięki nim jesteśmy wolni” (słowa 5latka). Tak więc myślę że wszystko można pogodzić. A najważniejsze to rozsądek rodziców, którzy nie pozwolą robić psikusów.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 21:45
Dzieci na tzw. Halloween to przeważnie wiek 3-8 lat. I, te dzieci chcą zdobyć w ten sposób słodycze chodząc po domach??? Zatem, czy jest stoi za tym PIS, czy opozycja jest im po prostu niewiadome. I, daj te słodycze jeden z drugim i nie mieszaj w to polityki, bo dzieci się bawią!!! Polityką oni się zajmą, jak trochę dorosną, a 17:53 wsadż sobie te swoje wywody w d…., bo odleciałeś na wiek Terleckiego!!!!
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 21:15
U nas też chodzili. Banda rozkapryszonych dzieciaków. Pozna godzina wchodzą na klatkę i krzyczą walą w drzwi i krzyczą. Pies szczeka A one bo przed drzwi jeszcze bardziej prowokują. Stanie taki dzieciak i krzyczy przez drzwi do psa ” hau, hau…szczeka głośniej” i wali w drzwi otwiera sąsiadka drzwi mówi, że tak nie wolno A on że ma szczęście, że skończyły mu się jajka.
W zeszłym roku rozwalili u mnie na klatce, pod drzwiami sąsiadki jajka tak że przejść się nie dało, jak dostałam i powiedziałam, że pójdę do rodziców to się chwali, a jak poszłam do matki jednego z nich to że to zabawa, jak spytałam czy mam jej tak zrobić to odpowiedziała, że ona dała dzieciakom cukierki.
Dopiero jak powiedziałam, że mają to posprzątać, bo zadzwonię na policję to pogoniła dzieciaki sprzątać.
Ludzie jak robicie sobie dzieci to się nimi zajmijcie.
Jakbym nie poszła to by tak smierdzialo na klatce przez długi czas, bo sąsiadka nie mieszka w Polsce i wróciła do Polski po prawie pół roku.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 20:47
Dynia tu dynia tam i dynia w mózgu jaki czasem cyrk potrafią ludzie zrobić z domu jak nie San Francisco z domu na Boże Narodzenie to jest cyrk na kółkach,zamiast Dynie wszędzie stawiać to może lepiej okna umyć i firanke zawiesić,stracić pieniądze na Dynie a brakło na remont🤣
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 21:08
A u kogo dynie?bo krowy wypuszcze
Rodzic mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 20:11
Nie podoba mi się to całe chodzenie po domach,nie każdy ma ochotę na odwiedziny dzieci.Nie każdy też uznaje Halloween.A takie zachowanie dzieci dodatkowo zniechęca.Też mam dzieci ale nigdy nie pozwolę im chodzić wieczorem po domach.To co się działo to zwykłe niedopilnowanie rodziców.Ciekawe czy owa mamusia z tatusiem chcieliby tak piękne psikusy na swoich drzwiach.Brak słów.A potem dziwne,że ludzie są negatywnie nastawieni do dzieci.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 19:44
DO……..ć i tyle rodzice niech ponoszą koszty!
Kam mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 18:04
NAJLEPSZA MIŁOŚĆ TO TA O KTÓRE NIE MA POJĘCIA ŚWIAT A JESZCZE LEPSZA MIŁOŚĆ TO TA CO OD POCZĄTKU JEST SOBIE WIERNA😝
anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:53
Nie rozumiem ostatniego wpisu ,wszystkiemu co zle winien jest PIS .Wedlug mnie winna jest opozycja,ktora toleruje luz moralny pod kazdym wzgledem np.LGBT itd…..
kl mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 0:51
Anonimie, widac ze masz slaba wiedze na temat LGBT. Oczywiscie ze nalezy ich tolerowac, sa ta tacy sami ludzie jak my wszyscy, a powiem nawet ze lepsi od tych nietolerujacych. Za nietolerancje i nienawisc chyba nie musze wspominac kto jest tu winny, ta nienawisc przez ostatnie cztery lata wstrzykiwana byla ludziom w mozgi. Kto inteligentniejszy wie jak naprawde wyglada ten stan, niestety slabiej myslacy maja z tym problem i takim wlasnie jestes ty anonimie.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 8:52
Tak, na razie tolerować freaków, potem będą chcieli pedofile być tolerowani, zoofile, nekrofile i trzeba ich szanować, bo to nie ich wina, że tacy są. Weź przestań. Wyłażą później na ulice i co ja mam synowi powiedzieć, jak zobaczy na takiej paradzie, jak obscenicznie para gejów się liże, że to normalne? Niedługo działacze tego waszego LGBT będą udowadniać, że związek kobiety z mężczyzną jest nienormalny. Bo kto ma wiedzieć jak zadowolić partnera, jak nie osoba tej samej płci. Lekarstwa bierzcie na głowę ludzie.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 10:14
Masz syna a moze i wiecej dzieci, nigdy niewiadomo los moze sprawic ze urodzi ci sie potomek z LGBT, i co tak najzwyczajniej odrzucisz wnuka czy wnuczke bo jest inny niz wszyscy. Wiedz czlowieku ze to nie choroba, to nie jest tak ze mozna sie z tego wyleczyc. To jest tak jakbys powiedzial do hetero idz i sie lecz, tego po prostu sie nie da. Jakim sie rodzisz takim jestes do konca zycia i tyle na temat. Uczmy sie akceptacji, uczmy sie tolerancji i nie tylko do LGBT, uczmy sie brac zycie jakie przynosi nam los. Szanujmy blizniego jak siebie samego a nienawisc i nietorelancje pozostawmy w zapomnienie. Szanujmy siebie, szanujmy innych a swiat bedzie o wiele ciekawszy.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 15:40
Akurat hetero ze swojej orientacji nie ma po co się leczyć, bo to jest NORMALNE, zgodne z prawami natury. Można tolerować i akceptować, ale w pewnym miejscu jest barykada i mi nikt ze środowiska LGBT nie będzie mówić co jest normalne, a co nie, co ludzie mają akceptować i co przyjmować za normę. Chcecie akceptacji i tolerancji to nie właźcie w brudnych tęczowych buciorach w życie normalnych ludzi dla których podstawową komórką społeczną jest mężczyzna i kobieta. A jak wam tak bardzo źle, czujecie się ciemiężeni i prześladowani to wyjedźcie do „bardziej cywilizowanych i tolerancyjnych krajów” niż Polska, ta zacofana i katolicka Polska, opluwana przez wszystkich postępowych i nowoczesnych freaków. Sami siejecie nienawiść i nietolerancję. To jest podobnie jak z antysemityzmem. A najwięksi antysemici są w narodzie wybranym i to oni wszystkich od antysemitów wyzywają.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:45
Mam fejsa ale nie napisałem na nim że kogoś KOCHAM albo o kimś pamiętam ale czy zapomniałem? No nie. Mam fejsa tyle zdjęć wokół znicze,kwiatki,anioły ,serca,Jezus ,Maryja =ale nie wrzuciłem na fejsa bo zwyczajnie uważam że jeśli się kogoś kocha to okazuje się to na co dzień,jeśli się pamięta to nie chwalę się tym.Idę na cmentarz do rodziców palę znicze bo pamiętam,kładę kwiaty nie wrzucam zdjęć pomnika,przy pomniku z rodziną,z żoną z dziećmi i bez =No nie bo po co???? Pamiętam chyba wystarczy?Pamiętam.zapalę znicz pomodlę się ale nie pokazuje tego całemu światu.Jestem mądrzejszy? swoje uczucia zostawiam w sobie nie dla całego świata.Szanuj matkę swoją i ojca swego puki ich oczy są otwarte a nie dopiero wtedy gdy ich oczy się zamykają.
Ew mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:58
Jak to na Facebooku i innym portalu społecznościowym idealne rodziny,idealne dzieci,piękne znicze super samochody i idealne małżeństwa ale czy tak naprawdę jest??????? Wrzucić zdjęcie i napisać trochę nonsensownych słów każdy głupi potrafi.Najlepsze jest wtedy kiedy mało kto wie o twoim życiu a najgorsze jest gdy o tobie i twoim życiu wie cały Facebook i ludzie dookoła😁😁😁 A jeszcze gorzej jest wtedy kiedy szukasz błędu,zła i najgorszego w INNYCH-SAMA wchodzisz do tego co u innych szukałaś😎
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 0:34
Kazdy robi jak jak mu serce dyktuje. Ty robisz to co ty uwazasz za wlasciwe, sadze ze inni robia rowniez to co i jak uwazaja za wlasciwe. Masz szczescie ze odleglosc pozwala ci ze mozesz isc czy dojechac na cmentarz, ze mozesz zapalic znicz i sie pomodlic. Wiedz ze sa tacy ktorych odleglosc, kalectwo czy inne choroby nie pozwalaja im na dotarcie na groby najblizszych. Byc moze wstawienie na Fejsa serduszka, swiatelka ze slowem kocham nie jest az takie glupie. Slowa „kocham” nigdy za wiele, lepiej sie kochajmy niz nienawidzmy. Przez zycie i te dobre i zle trzeba isc za glosem swojego serca a nie innych. Inni moga jedynie doradzic ale to my zawsze sami decydujemy i jestesmy panami swojego glosu i postepowania. A ze wstawiaja zdjecia na Fb, to jest kazdego z osobna indywidualna sprawa. Kochajmy sie i nie zapominajmy o tych co odeszli i nie tylko w dniu Swieta zmarlych. Oni zyja w naszych sercach kazdego dnia niezaleznie od naszych humorow i pogody. Pamietajmy tez o nas zyjacych. Kochajmy sie, szanujmy sie i badzmy dla siebie mili a swiat bedzie o wiele ciekawszy i piekniejszy.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 9:58
Wydaje mi się że bardziej po katolicku to dać na mszę jak się mieszka daleko-msza więcej pomoże zmarłemu niż znicz na obrazku na portalu społecznościowym.Kiedyś tego nie było a teraz czasem tak jest że ma się cmentarz w promieniu 20 km i wrzuca się obrazki które nic nie pomogą i nic nie dadzą.Uważam że odprawianie mszy za zmarłego jest więcej warte niż obrazek.Nawet sama modlitwa bez płacenia – nie musi wiedzieć o tym cały świat ale teraz są takie czasy że trzeba pokazać swój ból swoje cierpienie,czasem lepiej cierpieć po cichu niż na pokaz innym, to samo tyczy się miłości-prawdziwa miłość to ta o której ludzie mało wiedzą
Anonim mówi:
Lis 3, 2019
o godzinie 6:49
I wlasnie modlenie sie ale absolutnie NIE ZA PIENIADZE, to GRZECH WIELKI.I dawanie na msze za dusze zmarlych, kto to wymyslil???? Oczywiscie ze panowie ktorym nie chce sie pracowac. Pomodlic sie za dusze TAK, w zadumie, mozna w mieszkaniu, autobusie, parku, w kosciele i w kazdym innym miejscu, ale powtarzam ABSOLUTNIE NIE ZA PIENIADZE. Ksiadz za jednym zamachem odprawi msze za kilka dusz na raz… no no ladny zarobek a ty ciemny ludzie to kupujesz. Ciemnota totalna jak w sredniowieczu. To wyzysk czlowieka przez czlowieka!!!! A wrzucanie fotek na portale spolecznosciowe… dlaczego nie, tu przynajmniej nikt nikogo nie wykorzystywuje.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:54
Cukierek albo psikus powinno byc tylko zabawa. Ale jak dzieciaki nasluchaja sie w w mediach i realu o nienawisci o dziwnych ukladach miedzyludzkich to i stad jajami czy keczupem wala. Jaki rzad, jaki kosciol takie i jego dzieci. Tak wlasciwie to nie ma co tu dzieci obwiniac, winowajcami sa ci na gorze, winny jest pisland.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:18
To wymuszanie jest okropne. Dojdzie do tego ze bedziemy sie bać dzieci. Mojej znajomej grzeczne dzieci zostawily psie odchody na wycieraczce. I to jest tylko zabawa? Rodzice lepiej uczcie swoje dzieci szacunku do zmarłych myjcie z nimi groby modlcie sie w wypominkach. Czas szybko mija i nikt nie bedzie pamiętał o naszych grobach bo polecą szukać cukierkowego szczęścia
Wtf mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:06
To nie jest pogańskie święto 🤣🤣
Real mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 15:06
Do anonima z godz 11.42 Rodzice prowadzali dzieci bo to były dosyć późne godziny więc jest odpowiedź na zadane pytanie. A swoją drogą też nie podoba mi się takie wymuszanie i żebry.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 15:03
Nie uważam Halloween ale też nie uważam dnia 1 listopada na zdjęcia świeczki na portalach społecznościowych,pisanie że tęsknię,że kocham że pamięć itd.Moim zdaniem miejsce na świeczkę jest na nagrobki,modlitwa może być wszędzie a tęsknotą i ból w sercu-nie na pokaz .A teraz chore czasy Halloween ,Facebook i wrzucanie głupich obrazków.Szanujmy ludzi za życia a pamiętajmy o nich gdy ich zabraknie.Ale takie czasy nastały człowiek człowiekowi wilkiem i czasem tak bywa że ci co wrzucają najwięcej obrazków świeczek,aniołów i innych bzdur mają największą pustkę w głowie,zero uczuć w sercu a największą satysfakcje przynosi im POKAZ.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:45
Zgadzam się z tobą.Też jestem zdania że te zdjęcia na facebooku kocham tęsknię są bez sensu a bywa tak że wcześniej za życia dla zmarłego było się najgorszym wrogiem a póżniej się kocha i tęskni
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:51
Bardzo trafnie ujęte.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:51
Czy 20 lat temu zamiast zniczy wrzucam na fb zdjęcia o tym jak się tęskni za zmarłym?Boże co za świat!!! Jak mnie to denerwuje jak widzę u znajomych zdjęcia z rodziną przy grobie albo te sztuczne znicze na zdjęciu.Kochasz?Pamiętasz? To jedź na cmentarz zapal pomódl się a nie pokazujesz ludziom jak Ty Tęsknisz!!!!
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 21:40
Zgadzam się.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:53
Popieram
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 17:59
Mocne słowa.A kisz ze zdjęciami sztucznych zniczy na fb
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 19:24
PRAWDA!!!!
Xxx mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 14:44
Dlatego moje dziecko nie chodziło po domach.Rodzice ruszcie tyłki i jeśli zgadzacie się na zabawę dzieci w Halloween to chodźcie z nimi po domach.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 14:31
To jest zabawa. Mój syn też się przebrał i zbierał cukierki. Fakt, nie miał jajek ani innych zbrodniczych narzędzi zemsty. Ale uważam że przesadzacie. Nikt nie wyrządził trwałych szkód z tego co widzę. Dzieci i młodzież mają prawo do odczarowania smutku związanego z Świętem Zmarłych.
Janusz mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:49
Następny rodzic wychowujący przyszłego patola.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:54
Jeśli mają prawo, to niech w to swoje odczarowywanie nie angażują innych. Nie każdy ma ochotę na s1więtowanie w ich stylu.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 23:31
Nie ŚWIĘTO ZMARŁYCH TYLKO WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH I NIE SMUTNE. Życie to nie tylko przyjemności i impreza, ale także szacunek i pamięć o zmarłych. Polacy nie gęsi i swoją tradycję mają.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 14:11
A gdzie kamery? Co za dzieci? Do rodziców? A jak nie, zejdzie?
mieszkaniec mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 14:10
Jakieś wypite podrostki potrafili dzwonić o 23.ipretęsje że nie otwiera się dżwi
J.Cz mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 13:57
Krótko i na temat …Przyszły, waliły w drzwi i cukierek albo psikus! Oczywiście dałem po cukierku. Po rozmowie z żoną okazałem moje niezadowolone, a ona ,tak jest w „szkole ” fajna szkoła” :) Tzn co? Uczą od młodego wymuszeń? Dziś cukierek, a za 10 lat 1000zł, albo szyby powybijane :) Osobiście choruję, trudno mi się poruszać, jestem tym zniesmaczony! A gdzie patriotyzm? Pomniki, groby żołnierzy, dziadków, wujków, cioci? Te „Czort” jeszcze raz naruszysz mój mir domowy, to ja zrobię Tobie „psikusa” :)
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 13:11
Cały kamien w keczupie jak ten co lał tym keczupem do poniedziałku rano nie zmyje tego co narobił sprawa wyląduje wraz z nagraniem z monitoringu na policji
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 12:43
Wpierdol pałą nauczy szacunku. Gówniażeria naoglada się dziwolągów i wynaturzeń w TVNach i potem takie efekty, bo to przecież normalne.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 15:24
Wystarczy ze dziwolagow sie na jedynce naoglądam,zeby jsiadz przed wyborami oredzie wyglaszał, chory moherowy kraj pelny zgoszknialych ludzi siedzacych przed tv. Wyjdzcie z domów poruszajcie sie trochę, to sa dzieci w wieku od 5 – 10 lat i co im będziesz prawił o dziadkach, patriotach i podziemiu jak nie zrozumią z tego ani slowa. Zobaczcie jakie pustki na cmentarzach, tradycje sie koncza i nie jesteśmy w stanie ich zatrzymac…
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:13
Pustkę to masz, ale w glowie. Wyłącz tvpis i tvn i zacznij sam myślec, a nie myśleć co ci każą. Wole mohery niż lgbt, pederastów i kozojebców. Takiego ubogacenia kulturowego nam w kraju nie potrzeba, wystarczająco swojej patologii w społeczeństwie do wypalenia ogniem mamy.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:57
Pustki to idź zobacz a nie siedzisz w domu
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 12:15
Nie ma w języku polskim słów, które nie zostałyby uznane za obelżywe, którymi to mógłbym wyrazić swój stosunek do osób nagłaśniających na łamach portalu ten przykry lecz nie zbrodniczy incydent. Zapewne tym samym osobom nie przeszkadza, to że wśród nich są osoby dorosłe dające wzorce tym dzieciom. Ot, choćby drzemka we własnych wymiocinach po suto zakrapianej imprezie, czy może raczej libacji. Dzieci wtedy nie nagłaśniają tego na portalu.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 16:49
Widać, że głos zabrała mamuśka, która nie chce się czuć odpowiedzialna za złe wychowanie małych wandali.
Anonim mówi:
Lis 2, 2019
o godzinie 11:20
Akurat nie mamuśka. Ale dorosły, który nie tylko za dziecka ale i za swoje zachowanie ponosi konsekwencje. To dorośli pokazują dzieciom otaczający świat i one biorą z nas przykład. Dlatego najpierw rozliczyć dorosłych a później dzieciaki
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 11:46
No i gitara🤣🤣🤣
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 11:42
A gdzie rodzice? I to jest przykład gdzie się dzieciom nie wytłumaczy jak obchodzone sa så święta. Zabranianianie nic nie da to tylko pogarsza sytuację. Niewiedza rujnuje, wiedza buduje ot i proste.
Anonim mówi:
Lis 1, 2019
o godzinie 11:03
Mam nadzieję że PiS się za to weźmie